המבקר: איתי יעקב

 

H&M

 

מה מוכרים לנו? קולקציית "סטודיו" לנשים של רשת האופנה השבדית H&M, אשר מוצגת בשנתיים האחרונות בשבוע האופנה בפריז. הקולקציה תנחת ב-10 בספטמבר בסניף הדגל בקניון עזריאלי, ובמהלך החודש ייכנס גם קו "טרנד", שהוא המקבילה הגברית.

כפי שניתן היה לראות בתצוגת סתיו-חורף של המותג שנערכה במרץ האחרון, ב-H&M אימצו העונה אלמנטים פוטוריסטיים שהתכתבו עם אופנת החלל של סוף שנות ה-60, לצד נגיעות של גלאם רוק המופיעות בפריטים לנשים שנראים כאילו נלקחו מהמלתחה של דיוויד בואי ואיגי פופ מודל 1974.

בין הפריטים הבולטים לנשים מצאנו מעילים מחומר דמוי פרווה בצבע קאמל, אוברול עור שחור שייראה נהדר עם חולצה לבנה מכופתרת וסריג גולף ללא שרוולים עשוי חוטי לורקס בצבע חלודה. בגזרה הגברית מצאנו אוסף סריגים גדול, ז'קט בומבר אופנתי בגוון ירוק מטאלי ומעיל מקסי בצבע קאמל שישדרג כל ארון גברי.

 

האם קנינו את זה? כן. קולקציית סטודיו מציעה דגמים מעוצבים יותר מאלה שמופיעים בקולקציה המרכזית של המותג ומתאימה למי שמחפש פריטים עם מדד טרנדיות גבוה. רק קחו בחשבון שכמנהגם של טרנדים, גם לאלה חיי מדף קצרים.

 

נקודות האור

הצבעוניות. פלטת הצבעים של הקולקציה היא מהיפות שראינו העונה, וזה לא מובן מאליו. מותגים רבים מוחקים את החיוך והצבע מהפנים עם עלי השלכת הראשונים, ומתמסרים לגוונים קודרים וחמורי סבר. כאן, לעומת זאת, תמצאו גוני חורף אולטימטיביים כמו בורדו, חלודה, אפור כהה ושחור, לצד שורה של פריטים בצבעים המפיחים בקולקציה אווריריות, כמו קאמל כהה ובהיר, אפור מלאנז' בהיר, לבן ואוף ווייט.

 

סריגי הגברים. אם אתן חובבות לורקס, קולקציית סריגי הנשים תתאים לכן כמו כפפה ליד. אם לא, נמליץ לכן לסור אל קו הגברים, שם מצאנו סריגים מרהיבים ביופיים שיתאימו גם לחובבות מראה אוברסייז, שממשיך איתנו לעונה נוספת. הסריגים נעימים למגע, אך שימו לב שחלקם הגדול עשוי 100 אחוז צמר או שילובים של קשמיר וצמר, שבחורף הישראלי ישמשו אתכם בעיקר בלילות ינואר הקרים. מתוך המבחר, אהבנו במיוחד סריג צמר בצבע חום בהיר (299 שקל), סריג גולף בצבע קאמל העשוי קשמיר וצמר (299 שקל) וסריג המשלב את הצבעים אפור, ירוק ולוונדר (349 שקל).

 

נקודת החושך

האביזרים. כבר כמה עונות שמחלקת האביזרים של H&M משאירה אותנו לא מסופקים, עם פריטים הנראים כתמיכה בקולקציית הלבוש בלבד ולא כקו עצמאי בעל אמירה אופנתית. במילים אחרות, מרשת בינלאומית גדולה היינו מצפים להשקיע במחלקת האביזרים את אותה אנרגיה המושקעת במחלקת ההלבשה. הפעם עורר בנו קו האביזרים בעיקר בלבול, כשמצד אחד ראינו כובע מצחייה מעור בצבע בורדו בסגנון תחפושות של טייסים מהסבנטיז, ומצד שני מגפי עור גבוהים שהזכירו לנו את ריק אוונס – רק בלי האפיל הנחשק של המעצב הנודע.

 

מחירים: שמלות, 499-59.90 שקל; מכנסיים, 699-59.90 שקל; חולצות, 699-59.90 שקל; חצאיות, 999-59.90 שקל; ז'קטים ומעילים, 999-149 שקל; אביזרים ונעליים, 1,199-59.90 שקל.

להשיג ב-H&M, סניף קניון עזריאלי, תל אביב, החל ב-10 בספטמבר.  

 

 

רונן חן

 

מה מוכרים לנו? מסע בין להיטי פופ מוכרים שהרכיבו את סיפור קולקציית סתיו-חורף של רונן חן, שממשיכה את כתב ידו הקז'ואלי של מעצב האופנה שפיצח את סגנון לבושה של האישה הישראלית. Purple Rain, ע"ש להיטו של פרינס, היא הקבוצה הראשונה שנכנסת לחנויות בימים אלו, ובה פריטים בצבעוניות של ירוק בקבוק וסגול עמוק, כמו שמלה ממשי קופרו עם מחשוף רבידה אליפטי או מכנסי חצאית שחורים באורך הברכיים, שמסתמנים כאחד מלהיטי העונה.

תחת להיטם של הפט שופ בויז West End Girls, הרכיב חן קבוצה המתמקדת במשחקים גיאומטריים – כמו ז'קט קווילט אפור עם שרוולים קצרים; ובקבוצה Big in Japan הוא מציע מיני-קולקציה שעוצבה על טהרת בד הניאופרן וכוללת חצאית מיני קצרה וחצאית עיפרון שתארוז את הגוף היטב.

 

האם קנינו את זה? בגדול, כן. חן הקפיד העונה לפתח טקסטיל ייחודי למותג, וניכרת השקעה בכל אחד מהפרמטרים המרכיבים את הקולקציה. עם זאת, הצבעוניות ה"חורפית" המאופקת גרמה לנו לעתים לפיהוק.

 

נקודות האור

המעילים. אוסף המעילים שהציג חן זכה לקריאות התפעלות מגברים ומנשים כאחד, הודות לשילוב מוצלח בין חומר לגזרה. מבין כולם, התעלה למעמד של יצירת אמנות מעיל מרובע עשוי בד שנארג במיוחד לצורתו של המעיל, במראה המזכיר את עבודותיו של הצייר מארק רותקו. הכתפיים והצווארון צבועים שחור, ההופך בצביעת דגרדה רכה לאפור ולבן מלוכלך, ומקו המותניים ומטה הופך לכתם צבע אפרפר ויפהפה. הפיוטיות הטקסטילית הזו חייבת להמשיך להופיע בעתיד בפריטים נוספים של חן, שמוכיח שעל אף הדימוי המסחרי שלו, יש לו יכולות של אמן.

 

השמלות. פרקטיות היא לא מילה גסה, ומבחר השמלות הגדול שמציע חן העונה יושב בול על המשבצת הזו. כלומר, נשים שזקוקות לשמלה נוחה, עמידה, אופנתית ולא טרנדית מדי, יכולות למצוא כאן שמלת קופרו כחולה ללא שרוולים עם סיומת א-סימטרית, שמלת קופרו סגולה עם שני כיסים צידיים או שמלה בגוון אפור מלוכלך עם שרוולים ארוכים וצווארון סירה אלגנטי.

 

נקודת החושך

הצבעוניות. יש משהו אוטומטי בפלטת הצבעים החורפית של חן, שמורכבת העונה מגוני אפור, אוף ווייט, סגול, כחול וקאמל. לכאורה, צבעים חורפיים, וזה בסדר. אבל הבסדר הזה גרם לנו במקרים מסוימים לפיהוק מתמשך, שהיה יכול להישבר על ידי פריטים בצבעוניות מפתיעה או שילובי צבעים בנאליים פחות.

 

מחירים: חולצות, 590-229 שקל; חצאיות ומכנסיים, 690-329 שקל; ז'קטים, סריגים ומעילים, 1,390-349 שקל; שמלות, 890-549 שקל.

להשיג בחנויות רונן חן ובאתר המקוון .

  

 

המבקרת: מאשה רודוב

 

מנגו

 

מה מוכרים לנו? את קולקציית סתיו-חורף של ענקית האופנה הספרדית מנגו, שעברה בינואר השנה לניהול קבוצת פוקס. 15 שנים אחרי הנחיתה בישראל עוברת הרשת מתיחת פנים, הן מבחינת מיקוד הקולקציה והן בהגדלת שטח החנויות, המאגדות תחת קורת גג אחת את קווי הנשים, הגברים, הילדים והתינוקות. הסנונית הראשונה הוא הסניף המחודש בעזריאלי, המציג קולקציה רחבה ומגוונת, המחולקת לסיפורים בעלי מקדם אופנתי גבוה ובמחירים נמוכים משמעותית מבעבר.

הבוהו של שנות ה-70 הוא נקודת התייחסות מרכזית בקולקציית הנשים, עם נוכחות בולטת לג'ינס במגוון שטיפות, וכן כותנות ושמלות רומנטיות, ומבחר פריטים מזמש ומחומר דמוי זמש המלווים בפרנזים.

מגמה בולטת נוספת היא הגראנג' של שנות ה-90, ובה פריטי בייסיק מג'רסי משולבים בחולצות כפתורים משובצות, ז'קטים בהשראה צבאית ופריטים מעור שחור.

לראשונה במנגו, שני קווים חדשים – קו ה-Office המחויט בהשראה גברית לנשות עסקים, וקו הפרימיום המתוחכם יותר, המתאפיין במראה שכבות, שימוש בחומרים יוקרתיים כמו פשתן ומשי, וצבעוניות עמוקה של קאמל, בורדו ונייבי.

לעומת קולקציית הנשים, זו של גברים נושאת אופי קז'ואלי יותר, עם דגש על נוחות וורסטיליות. כאן תמצאו מבחר חולצות כפתורים, סווטשרטים, מכנסי ברמודה וחולצות טי, לצד קו ג'ינס וקו ה-Suit, המציע פתרונות רשמיים ומחויטים לגבר האלגנטי. בשתי המחלקות ניתן דגש העונה על הרחבת מחלקת האקססוריז, עם נוכחות בולטת לנעלי עור ותיקי עור במחירים סבירים יחסית.

 

האם קנינו את זה? לחלוטין. הקולקציה החדשה של מנגו מחזירה את הרוח הצעירה והמעודכנת שהיתה מזוהה עם המותג בתחילת דרכו ואבדה עם השנים. המבחר בחנות מספק מענה אופנתי לכל שעות היום, ולמנעד רחב של גילאים ומבני גוף, ומציע איזון נכון בין פריטי ה"בייסיק" וה"סטייטמנט". בנוסף, האיכות מעולה והורדת המחירים מבורכת.

 

נקודות האור

מעילי העור. לצד הסריגים, מדובר באחת הקטגוריות המוצלחות של הרשת, שממשיכה לגדול ולהתפתח. בנוסף למעילי אופנוענים שמלווים אותנו עונה נוספת, נראה כאן עליוניות קצרות ונטולות דש, ז'קטים עם גימורי פרנזים ומעילי חלוק באורך ברך, כולם בזמשים רכים ועורות נאפה.

 

האקססוריז. לעומת שנים עברו, מגוון הנעליים והמגפיים של מנגו נראה מדויק ואיכותי יותר, הן מבחינת האימום והן מבחינת טיב חומרי הגלם. נראה כאן שפע של מגפי קרסול וברך מזמש, עם פרנזים או אבזמים וגובה עקב משתנה, מגפי בייקרים, נעלי סירה אלגנטיות, נעלי ברוג בעלות סולייה גסה, וכן מבחר של סניקרס. גם במשבצת התיקים ראויה הקולקציה להערכה, הרבה בזכות התיקים הרכים בסגנון ה-hobo, ששבו במיוחד את לבנו. לא כדאי לפספס גם את תיקי הצד בשילוב פרוות פוני, ואת הקלאצ'ים הקנטים עם הפרנזים במחיר ידידותי של 199 שקל.

 

נקודת החושך

האיפוק בקולקציית הגברים. קולקציית הגברים נראית גנרית למדי ונטולת אמירה, בטח בהשוואה לזו של הנשים. החליפות, חולצות הכפתורים והג'ינסים נושאים אומנם תווית של איכות, אבל דומים להם היינו יכולים לאתר בכל רשת מקבילה אחרת. אנו סבורים ששילובם של מספר פריטים פחות מאופקים היה מאפשר לקולקציית הגברים ליישר קו עם קולקציית הנשים המצוינת, ולפתות קהל רחב יותר להיכנס לחנויות.

 

מחירים: נשים: חולצות, החל מ-29.90 שקל; שמלות, 89.90-879.90 שקל; ג'ינסים, 139.90-349.90 שקל; סריגים, 79.90-249.90 שקל; מכנסיים, 139.9-329.90 שקל; ז'קטים, 169.90-899.90 שקל; תיקים, 79.90-389.90 שקל; תכשיטים, 49.90-229.90 שקל; נעליים ומגפיים, 199.90-859.90 שקל; פריטי עור, 419.90-1,479.90 שקל.

גברים: חולצות טי, 59.90-119.90 שקל; חולצות פולו, 119.90-149.90 שקל; חולצות מכופתרות, 159.90-239.90 שקל; ג'ינסים, 179.90-299.90 שקל; מכנסיים, 179.90-299.90 שקל; סווטשירטים, 99.90-189.90 שקל; סריגים, 179.90-369.90 שקל; ז'קטים, 369.90-639.90 שקל; חליפות, 469.90 שקל; מעילים, 269.90-1,399.90 שקל; נעליים, 409.90-619.90 שקל; אקססוריז, 119.90-479.90 שקל.

להשיג ברשת חנויות MANGO.

  

דניאלה להבי

 

מה מוכרים לנו? את הקולקציה החדשה של מותג התיקים המוערך דניאלה להבי, המציג עונה נוספת של חקר חומרים, כחלק מדיאלוג עם כתב ידה של המעצבת המנוחה, הפעם בהשראת השפע המאפיין את הציור האירופאי של המאות ה-17-19. העיסוק ההדוניסטי בטקסטורות הבד המורכבות, במרקמי הפירות והפרחים, וביופי החומרי של החפצים באמצעים של אור וצל, מוצא את ביטויו במניפת הצבעים העמוקה שבין חום אגוז לחמרה, כתום בריק, אפור מעושן, כחול דיו וזית, וכן בחומריות רכה ופיסולית, כמו זו של זמש ונובוק דמוי קטיפה, או נוקשה וגיאומטרית, כמו זו של עורות בגימורים מבריקים, מטאליים, או מוטבעים בטקסטורות תלת-ממדיות.

קולקציית הנעליים מציעה מבחר רחב של מגפונים - ממראה בוקרים ועד מראה צבאי או ספורטיבי - לצד מגפי ברך, נעלי סירה ונעלי אוקספורד, והיא מאופיינת בשילובי חומרים ובתשומת הלב לפרטים ולאביזרים, ביניהם רוכסנים, אבזמים ורצועות גומי.

 

האם קנינו את זה? בהחלט. מעבר לאיכות ולפרקטיות המזוהים עם המותג, מדובר בקולקציה מגוונת המתאימה למגוון רחב של קהלים, אשר אינה חוששת לצאת מאזור המבטחים ומתנסה בצלליות, בצבעים ובחומרים חדשים, תוך התאמתם לרוח הזמן ובלי לחרוג מערכי המורשת של מייסדת המותג.

 

נקודות האור

הצלליות. לצד המחקר הקבוע של ארכיון המותג, משמח לראות שבדניאלה להבי נמצאים עם היד גם על דופק הטרנד, העוסק בשנים האחרונות בצללית ובגודל התיק. דגש מיוחד הושם העונה על צללית ה-lady bag בעלת הידית הקצרה, לצד ה-crossbody הטרנדי שנישא בהצלב וה-mini bag, גרסה מיניאטורית לתיק גדול בכל סדרה, שמחליף את הקלאץ' במשבצת הערב. לצדם ממשיכים גם תיקי הגב ותיקי ה-bucket הנסגרים באמצעות שרוך הכיווץ.

 

הנעליים. נעלי הקולקציה מציעות שילובי חומרים בלתי צפויים, ביניהם עורות במראה מט עם עורות מבריקים או דפוס תלת ממדי, ניילון בעבודת קווילט, טוויד, וכן מגוון חומרים אלסטיים, שהשתרשו בנישת הנעליים מזה כמה עונות, כחלק מהמגמה הספורטיבית. מדובר בסריגים המיוצרים במיוחד עבור המותג במפעלים המתמחים בייצור בטכנולוגיות חדשות של סריגה ללא תפרים (Seamless) ובסריגה צפופה בחוטי גומי. מגפיים מדגם טולוז, למשל, משלבים בין אימום השפיץ המתון לגרב סרוג בפטנט ייחודי, המאפשר התאמה אישית להיקף השוק ומשחק עם גובה המגפיים.

 

נקודות החושך

החיבור בין הצללית לחומר. אין מותג מקומי שמסור לחיפוש אחר המילה האחרונה בטכנולוגיית עיבוד העורות כמו דניאלה להבי, אלא שלא תמיד החיבור בין החומר לצללית יוצר את האפקט החדשני והנחשק כמצופה. התיקים מסדרת "אלכסה", למשל, שבהם נעשה שימוש בעור קשיח שעבר הטבעה והבלטה בדגם משושים דמויי פיקסלים (פיתוח ייחודי בשיתוף מפעל איטלקי) לא מצליח להמריא מבחינת צלליות התיקים, ומפספס את האיכות העתידנית של החומר. גם העורות ה-וג'יטליים, שהודפסו בדוגמאות מיקרו-גיאומטריות לאחר תהליך עיבוד ארוך ומורכב, מפספסים מעט בהענקת מראה יוקרתי לסדרת ה"עיגולים", שעוצבה סביב צורת העיגול, החל מהצלליות המעוגלות וכלה באבזור המתכת.

 

מחירים: תיקים, 2,390-490 שקל; נעליים, 1,890-990 שקל; ארנקים, 390-690 שקל; אקססוריז, 490-95 שקל.

להשיג בחנויות המותג ובאתר המקוון .

 

 

פומה

 

מה מוכרים לנו? את קולקציית סתיו-חורף של מותג הספורט הבינלאומי פומה, שעובר מהפך מיתוגי בעת האחרונה, עם אוריינטציה אופנתית ברורה, כפי שיכול להעיד מינויה של ריהאנה לתפקיד המנהלת האמנותית של המותג. הקולקציה מציעה פריטי לבוש, הנעלה ואביזרים לנשים, גברים וילדים, עם דגש על פיתוחים טכנולוגיים בקווי הפרפורמנס, ומראה אורבני צבעוני ובועט בקו האופנה והלייף סטייל, הכולל לא מעט שיתופי פעולה עם מותגים עולים מרחבי העולם. נעלי הקולקציה תואמות את רוח קבוצות הביגוד השונות, כשאלה מקו הספורט מתאפיינות בגפות סינתטיות מנדפות זיעה וסוליות בטכנולוגיית Ignite למניעת קריסת כף הרגל, ואילו הנעליים מקו הלייף סטייל משחקות עם צבעים, חומרים ודפוסים ומשלבות גימיקים שונים, ביניהם גומיות צבעוניות ופטנט הדיסק להתאמה אישית של הגפה.

 

האם קנינו את זה? כן. אחרי שנים בהן נעדרו פומה מזירת מכתיבי הטון בנישת הספורט, הם מצליחים לייצר אמירה ייחודית – פחות בקו הפרפורמנס ויותר בקו הלייף סטייל. בחירת שיתופי הפעולה והחיבור לריהאנה, שעתידה לעצב קולקציה אישית כחלק מהמכלול כבר בחורף הבא, הם ללא ספק צעדים שמעוררים לא מעט עניין סביב המותג הוותיק.

 

נקודות האור

שיתופי הפעולה. MсQ, הקו הנגיש יותר של אלכסנדר מקווין; Swash, מותג לונדוני המתמחה בהדפסי אול-אובר סוריאליסטיים; STAMPD, מותג סטריט יוקרתי לגברים מלוס אנג'לס ועוד, לוקחים את אסתטיקת הספורט צעד אחד קדימה עם צלליות אוברסייז, פיתוחי חומרים ייחודיים, צבע ודפוס. אהבנו במיוחד את שמלות הפולו בדוגמת נקודות ואת מעיל הפרווה הדו-צדדי של המותג הניו-יורקי Vashtie בעיצובה של האמנית-מפיקה-ד'.ג'יי-אייקון אופנה ניו-יורקי ושתי קולה.

 

נקודות החושך

קו הפרפורמנס. למרות הקריצה לעולם האופנה, הקו המרכזי של פומה, המיועד לעוסקים בתחומי ספורט מקצועיים, כמו ריצה וכדורגל, עדיין סובל ממחסור בממד הנחשקות, במיוחד במחלקת הגברים. גופיות הספורט, העליוניות והחולצות העשויות מבדים מנדפי זיעה ומכנסי הטייץ והריצה מתאפיינים אומנם בצבעוניות טרנדית של פטרול, קורל וסגול חציל, דפוסים מיקרו-גיאומטריים ופתרונות גזרה לנוחות מרבית, אך היינו מצפים למצוא כאן מגוון רחב יותר ושילובי חומרים ודיטיילים עם מעט יותר מעוף, שיגרמו לנו לרצות להסתובב עם הבגד גם מעבר לשעות האימון.

 

מחירים: ביגוד, 999.90-99.90 שקל; נעליים, 699.90-299.90 שקל; אביזרים, 359.90-89.90 שקל.

להשיג בחנויות אופנה נבחרות (קו הלייף סטייל) וברשתות הספורט (קו הפרפורמנס).