גיליון ספטמבר 2015 של ווג אמריקה, המהדורה החשובה ביותר של השנה בתעשיית האופנה הבינלאומית, נחשף הלילה בחשבון הטוויטר של מועדון המעריצים של כוכבת השער - ביונסה.

 

זהותה של כוכבת השער נשמרה בסוד חודשים ארוכים במשרדי קונדה נאסט, חברת ההוצאה לאור של המגזין, כך ששמה של ביונסה אפילו לא עלה כאופציה בבורסת ההימורים של תעשיית האופנה.

 

על השער מופיעה ביונסה בשמלת תחרה בצבע לוונדר, תחת הכותרת Just B: BEYONCE and the art of global domination (ביונסה ואמנות השליטה הבינלאומית), רמז לאימפריית הבידור שהפכה להיות הזמרת החזקה והמשפיעה ביותר בעולם כיום (אם כי יש מי שיאמרו, כי היא עדיין נמצאת צעד אחד אחרי מדונה).

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

זהו השער השלישי של ביונסה בווג האמריקאי. בפעם הקודמת כיכבה על שער גיליון מרץ 2013, בצילום של פטריק דמרשלייה, וארבע שנים קודם לכן, באפריל 2009, בשער של הצלם מריו טסטינו.

 

 

צעד גדול במאבק על נראות של נשים שחורות במגזינים. ביונסה על שער גיליון ספטמבר 2015 של מגזין ווג אמריקה
צעד גדול במאבק על נראות של נשים שחורות במגזינים. ביונסה על שער גיליון ספטמבר 2015 של מגזין ווג אמריקה

 

 

במונחים של ביונסה מדובר בעוד שער חשוב לאוסף, אך במסגרת ה"בלאק פאוור" של העת האחרונה – תקופה שבה דוגמניות הווה ועבר נאבקות על הנראות של נשים שחורות במגזינים - מדובר בצעד גדול.

 

ביונסה היא בסך הכול האישה השחורה השלישית במספר שהופיעה על שער גיליון ספטמבר של ווג אמריקה, לאחר שבשנת 2010 היתה זאת השחקנית האלי ברי, ובשנת 1989 היתה זאת נעמי קמפבל. זוהי רשימה מצומצמת עד מאוד, נוכח 123 שנות פעילותו של המגזין שנוסד בשנת 1892.

 

הבחירה בביונסה מצביעה גם על חזרתן של הסלבס לשערי גיליונות ספטמבר של ווג אמריקה, לאחר שבשנה שעברה נדמה היה כי דוגמניות העל חוזרות לשלוט בכיפה, עם השער בכיכובן של קארה דלווין וקרלי קלוס. עורכת המגזין אנה ווינטור, ומי שהובילה את המגמה העולמית של החלפת דוגמניות העל בכוכבות על שערי המגזינים החשובים בעולם, התפייטה בשנה שעברה על חשיבותן של דוגמניות בתעשיית האופנה, אך ניכר כי גם האג'נדה המערכתית הזו התנדפה נוכח שיקולים מסחריים.

 

 

מצטופפות בשבוע האופנה: אנה ווינטור, קים קרדשיאן וביונסה (צילום: gettyimages)
מצטופפות בשבוע האופנה: אנה ווינטור, קים קרדשיאן וביונסה (צילום: gettyimages)

 

  

כמי שפניה מוכרים לקהל רחב, ביכולתה של ביונסה למכור הרבה יותר גיליונות בדוכנים ביחס לדוגמנית, מובילה ככל שתהיה, כמו קנדל ג'נר למשל. מגזינים אחרים, כמו W וגלאמור, דווקא המשיכו עם קו דוגמניות העל בגיליונות ספטמבר, כשעל שעריהם בספטמבר מככבות בהתאמה ג'יג'י חדיד וקרלי קלוס.