סרטון הפרסומת שיצא השבוע לבושם Gucci Bamboo מציב את גל גדות כאישה חזקה, עצמאית, מובילה ולוחמת - הוונדר וומן של העת הנוכחית. את הג'וב הנכסף כפרזנטורית הבושם החדש של בית האופנה האיטלקי קיבלה גדות בזכות תפקידה כוונדר וומן בסרט "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", שצפוי לצאת לאקרנים במרץ 2016.

 

גדות מצולמת בפרסומת כגיבורת-על הגורמת לסובבים אותה, ובעיקר לגבר שלה, לציית ולהקשיב לה, בין שהיא מחליפה הילוכים במכונית ספורט, רוקדת בחלל של בית מידות אירופאי, מנגנת בעירום מלא על פסנתר כנף שחור, או מניפה חרב של סייף, כשפניה במסכת רשת שחורה. אם עד עכשיו היה ספק - גל גדות היא האישה החזקה של הרגע, ואל תנסו להתעסק איתה.

 

 

נשים חזקות בהיסטוריה, בסרטים ובאופנה אינן דבר חדש, מז'אן דארק ועד וונדר וומן - נשים עצמאיות ולוחמות עיצבו את ההיסטוריה. אולם הקמפיין החדש של גוצ'י הוא לא רק קריצה ישירה לדמותה של גדות בסרט, אלא חלק ממגמה רחבה של העת האחרונה, המציגה נשים בדמות לוחמות.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

כמו עם כל מגמה חמה בעת האחרונה, גם את זו הלוחמת אימצה בחום טיילור סוויפט, עם הווידיאו קליפ החדש לשירה Bad Blood, המציג את הדוגמניות קארה דלווין, קרלי קלוס וג'יג'י חדיד כלוחמות היוצאות לקרב בבגדים שחורים הדוקים וכלי מלחמה.

  

הדוגמניות הקרביות בקליפ של טיילור סוויפט (מתוך יוטיוב)
הדוגמניות הקרביות בקליפ של טיילור סוויפט (מתוך יוטיוב)

 

אחד הטריגרים למגמה הנוכחית הוא שובר הקופות החדש "מקס הזועם: כביש הזעם", ובו מככבת שרליז ת'רון בדמות נהגת המשאית אימפרטור פיורוזה. במרדף אקשן מדברי מתחמקת פיורוזה מהשליט אימורטן ג'ו, כשבמטען המשאית שלה מוחבאות חמש נשים ולדניות, בגילומן של הדוגמניות רוזי הנטינגטון-וויטלי, אבי לי וזואי קרביץ, שנלחמות להציל את גורלן. 

 

"הבמאי ג'ורג' מילר בחר להראות בסרט את האמת על מי שאנחנו, הנשים", סיפרה ת'רון בראיון לגרדיאן הבריטי. "נשים משגשגות היום בהרבה תחומים. אנחנו יותר מסתם יצורים מטופחים, ויותר מסתם נשים שמגדלות ילדים - נשים טובות יותר מגברים ביכולת להכיל את הדיכוטומיה של היין והיאנג".

 

הסרט, סיפרה ת'רון, הוא לא על לחימה אלא על הישרדות, המשכיות ופריון. "אנחנו חיים בעולם מאוד רעיל, שבו מספר חולי הסרטן עולה, ונשים צריכות לבצע בדיקות במהלך ההריון כדי שלא ייוולד להן ילד נכה. אנחנו צריכים להפנות יותר תשומת לב לנושאים האלה".

 

שרליז ת'רון בסרט "מקס הזועם: כביש הזעם". "הבמאי ג'ורג' מילר בחר להראות את האמת על מי שאנחנו, הנשים"  (באדיבות GLOBUS MAX)
שרליז ת'רון בסרט "מקס הזועם: כביש הזעם". "הבמאי ג'ורג' מילר בחר להראות את האמת על מי שאנחנו, הנשים" (באדיבות GLOBUS MAX)

  

מקס הזועם, כאחד מסרטי השנה הגדולים, סיפק לא מעט השראה גם למעצבי אופנה, שהציגו על המסלול בקולקציות סתיו-חורף 2015 הקרוב נשים לוחמות. המעצב פיליפ פליין לא רק אימץ את ההשראה, אלא תירגם אותה באופן פשטני לחולצת פרווה שחורה בגזרת חולצת בייסבול אמריקאית, עם הכיתוב Warrior בלבן, שהיה גם הנושא של תצוגת האופנה.

 

בפריז היו אלה בתי האופנה קנזו וריק אוונס ששלחו אל המסלול לוחמות אורבניות. בקנזו לבשו הדוגמניות בגדי אוברסייז במראה שכבות עם כובעי מצחייה שחורים, ונראו כמו סמוראיות מהעתיד; ובמקרה של אוונס, ההשראה היתה לוחמות המאיה ממרכז אמריקה. אוונס הלביש את הדוגמניות בשמלות א-סימטריות בצבעוניות של אפור ושחור, אשר חלקן שולבו בטקסטיל Metal Mesh, שנראה כמו בד מתכת שעיטר שריונים של לוחמים שיצאו לקרב. מוטיבים נוספים של לוחמות ראינו גם בקולקציה של המעצב הבריטי ממוצא הודי מאניש ארורה, שהוצגה בשבוע האופנה בלונדון.

 

הסטייליסט ראובן כהן רואה במגמת האופנה נוכחית המשך למגמה רחבה יותר בתרבות הפופולרית. "אתה רואה היום יותר ויותר תפקידי סופר-הירו לנשים, אם זו גל גדות כוונדר וומן, כוכבות כמו ביונסה שמשדרות מראה של אמזונה חזקה, או הקליפ של טיילור סוויפט", אומר כהן. "אנחנו בתקופה שאנחנו רוצים לראות יותר ויותר נשים חזקות. יש קצת אכזבה מהגברים, והעתיד נמצא בידיהן של נשים.

 

"לא בכדי העיניים נשואות היום לשתי פוליטיקאיות חזקות: אנגלה מרקל באירופה, והילארי קלינטון בארצות הברית" (צילום: gettyimages)
"לא בכדי העיניים נשואות היום לשתי פוליטיקאיות חזקות: אנגלה מרקל באירופה, והילארי קלינטון בארצות הברית" (צילום: gettyimages)

 

אבל יש הבדל בין להיות חזקה לבין להיות לוחמת.

"התרבות שלנו מחברת בין השניים, בעיקר אצל גברים - הגבר החזק הוא גם גבר כוחני. היום מנסים להביא גם את הנשים למקום הזה. הנשים כאן כדי להישאר, זה לא טרנד חולף. ואולי הן צריכות גם להילחם כדי לקבל את המקום הזה. לא בכדי העיניים נשואות היום לשתי פוליטיקאיות חזקות: אנגלה מרקל באירופה, והילארי קלינטון בארצות הברית".