קלישאה עתיקת יומין (וגם ההיסטוריה) מוכיחה שהדברים הטובים ביותר קורים בטעות. מהפלסטלינה ועד הסקוטש, מהויאגרה ועד הצ׳יפס בשקית, יש לא מעט דברים לאורך ההיסטוריה האנושית שהתכוונו להיות משהו אחד ויצאו משהו אחר לחלוטין.

 

גם יזמי האפליקציה Wedpics לא התכוונו ליצור אפליקציה לחתונות. כשלושה גברים שחתונות היו הדבר הרחוק מהם בעולם הם ממש לא חשבו בכיוון. למעשה, הם שקדו במרץ על אפליקציית תמונות שנקראת Deja Mi, אלא שאז, בשלהי 2011, הגיע איזה סטארטאפ קטן ולא מוכר, אינסט-משהו, וטרף את הקלפים. אפליקציית התמונות שלהם ירדה לטמיון. כמעט.

 

״האפליקציה שלנו כבר הייתה באוויר״, מספר עידן קורן, הישראלי שבחבורה. ״וגילינו שמשתמשים בה בעיקר באירועים. עכשיו, באחורי הראש שלנו תמיד דמיינו שזו תהיה אפליקציה שישתמשו בה באירועים, אבל כשראינו שמשתמשים בזה בחתונות פשוט נדלקנו על זה לאללה, ואמרנו לעצמנו ׳בוא נלך על זה׳. וזה מה שעשינו״.

 

30,000 כלות חדשות בחודש

 

על האפליקצייה הזו, שהקים קורן, יחד עם ג'סטין מילר ואנדי היימן (שניהם יהודים, למי שמתעניין) בהחלט אפשר לדבר במונחים של הצלחה. על פי נתוני החברה, יותר מ-250,000 חתונות צולמו בה בשנה האחרונה, ו-3.5 משתמשים רשומים עשו בה שימוש. הבלוג הפופולרי והנחשב Techcrunch סימן את האפליקציה כ״מהפכה של ממש בעולם החתונות״ ודיווח שכמות בלתי מתקבלת על הדעת של בין 25 ל-30,000 כלות חדשות מצטרפות מדי חודש.

 

השירות פשוט למדי, כמעט מפתיע איך לא חשבו על זה קודם: אם הייתם אי פעם בחתונה, אתם כבר יודעים שכל האורחים שולפים את הסלולרי ומצלמים. אלא שהתמונות, לרוב, מבולגנות למדי, וגם אם מתייגים אתכם בפייסבוק לאסוף אותן לכדי אלבום אחד זה סיוט שלא כתוב בתורה.

 

ובכן, האפליקציה הזו פותרת את הבעיה הזו. הכלה פותחת אירוע, המשתמשים מורידים את האפליקציה, וכל התמונות מאותה חתונה נאספות לכדי אלבום אחד מרגש ונפלא שלפעמים שווה הרבה יותר מהתמונות בחתונה עצמה. בנוסף, אפשר להירשם מתי שרוצים, ויש זוגות שנרשמים חצי שנה מראש ומתעדים גם את מסיבות הרווקים, הימים שלפני החתונה וכו׳ וכו׳. נכון ל-2014, החזיקה האפליקציה בנתח שוק של 15% בשוק האמריקאי, 33% בשוק הבריטי, 25% בשוק האוסטרלי ונוכחות מרשימה ביותר ב-188 מדינות אחרות.

 

״אני חושב שמה שתפס ועשה שינוי רציני הייתה העובדה שהיינו הראשונים שלא אמרו שהחתונה היא רק היום עצמו, אלא שזו תקופה מאוד מרגשת״, סבור קורן. ״חברים מתעדים את מסיבת האירוסין, ההכנות, מסיבות הרווקים, החזרות שלפני וגם את הימים שאחרי, וזה נהדר שאנחנו נכנסים דווקא במקומות שבהם אין צלמים. שנתיים וחצי אחרי שעלינו לאוויר יש לנו כבר זוגות עם אלבומים מהחתונה ועם ילד ראשון. זה מרגש לראות את ההמשכיות הזו, וזה בעצם מה שהאפליקציה שלנו מאפשרת, ובזה ייחודה״.

 

החבורה, שמונה 16 איש, לא שוקדת על השמרים, והציבה יעד שאפתני של 700,000 חתונות לשנת 2015. לצורך כך, הם בהחלט מתכוונים לבצע מהפכה ולהגדיר את חווית החתונה מחדש.

 

״אנחנו מתכוונים להוסיף צ׳ט בין האורחים״, חושף קורן. ״זה יכול להיות חוויה חדשה לגמרי לחתונה. זה יכול לעזור בתכנון בימים שלפני, וזה כמובן יכול לעזור לפגוש אנשים חדשים באירוע עצמו. אנחנו גם רוצים שלכלה עצמה תהיה אפשרות לשוחח עם כל האורחים בצ׳ט״.

 

אני לא בטוח שלכלה יהיה כל כך הרבה פנאי...

 

״כן, יותר ריאלי שהאורחים יצ׳וטטו בינם לבין עצמם. בסופו של דבר המטרה שלנו היא לגרום לאפליקציה למצות את מלוא הפוטנציאל שלה, שלדעתי רק בתחילתו. זה נכון שלא היה לנו שום מושג על חתונות או איך תעשיית החתונות עובדת, אבל בראייה לאחור אני די בטוח שהזווית החיצונית שלנו היא מה שהפכה את האפליקציה שלנו להצלחה״.