בשגרה בה מותגי אופנה ומעצבים מקומיים ובינלאומיים כאחד נדרשים להמציא את עצמם מחדש על בסיס עונתי, הפכו שיתופי הפעולה בין מעצבים למותגים ורשתות אופנה לשכיחים במיוחד. הצלחתם של שיתופי פעולה בין רשתות ענק כמו H&M ו-TOPSHOP עם מעצבים לוהטים כמו אלכסנדר וונג ואושיות כמו קייט מוס, הביאה לפריחה של חיבורים רבים בתעשייה הבינלאומית, שכל אחד מהם מתיימר להיות הפרפקט מאץ' הבא.

 

גם תעשיית האופנה הישראלית אימצה במהירות את הטרנד, כך שאם עד לפני שנתיים השת"פים בין מותג מוביל למעצב עצמאי היוו חדשה מרעישה, היום כמעט כל רשת אופנה, מותג גדול או אתר שופינג אונליין מתהדרים לפחות בשיתוף פעולה אחד בשנה, חלקם ממשיכים אל מעבר לקולקציה חד פעמית, כך שבחודשים הקרובים, למשל, אנו צפויים לראות שיתוף פעולה נוסף בין המעצבת הצעירה ואושיית האינסטגרם נסטיה ליסנסקי עם בוטיק האופנה בנקר.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

רגע לפני שאנחנו מפנים מקום בארון לשיתוף הפעולה הבא של H&M, שכפי הנראה אחראית למגיפת שיתופי הפעולה ששטפה את העולם, ותשיק בקרוב את הקולקציה המשותפת עם בית האופנה הצרפתי בלמן, קבלו את שיתופי הפעולה הבולטים של הרגע – כולם כחול-לבן.

 

 

אלון ליבנה x קסטרו

 

מי: מעצב שמלות הכלה והערב הבינלאומי אלון ליבנה ממשיך לשיתוף פעולה שני עם חברת קסטרו - הפעם לטובת קולקציה של פריטי ערב, המתאימה לעונת האירועים ומסיבות הפרום. ליבנה מגיע אל שיתוף הפעולה הנוכחי עם רזומה מפואר כמי שהלביש זה מכבר את הכוכבות הגדולות בעולם, ביניהן ביונסה, ליידי גאגא, קים קרדשיאן ואיגי אזליה, ולפיכך הוא מפזר מעט אבק כוכבות גם על רשת האופנה הישראלית.

 

מה: קולקציה בת 21 דגמים לנשים בפלטת צבעים מצומצמת של שחור, לבן וכחול רויאל, שבמרכזה סדרה של שמלות מיני ומקסי (חלקן מארכיון הדגמים של ליבנה), המציעות זוהר המותאם לעונת האירועים בישראל. לצד שמלות הערב תמצאו בקולקציה גם פריטי קז'ואל, כמו חולצות טי, ז'קט עור ומכנסי ג'ינס בגזרת סקיני. כתב ידו של ליבנה, על החיתוכים הגיאומטריים והדיוק בגזרות, בולט במרבית הפריטים בקולקציה.

 

לשימור: התרגום המוצלח של השפה העיצובית של ליבנה להמונים, במחיר של 399 שקל לשמלת מקסי. מדובר באתגר לא פשוט, ובקסטרו עמדו במשימה בהצלחה.

 

לשיפור: פריטי הקז'ואל שנראים פחות רלוונטיים לקולקציה, וחלשים משמעותית ביחס לשמלות הערב.

 

מחירים: מ-199 שקל לחולצה ועד 1,199 שקל לז'קט עור.

 

להשיג: בסניפי קסטרו נבחרים ובאתר האינטרנט של הרשת.

  

 

דיווה x בל אנד סו. בגדי ים שלמים ושמלת חוף עם הדפסים מיוחדים בהשראת שנות ה-70 (צילום: זוהר שטרית)
דיווה x בל אנד סו. בגדי ים שלמים ושמלת חוף עם הדפסים מיוחדים בהשראת שנות ה-70 (צילום: זוהר שטרית)

 

 

דיווה x בל אנד סו

 

מי: קולקציה שנייה של אתר השופינג אונליין בל אנד סו ומותג בגדי הים דיווה. "שיתוף הפעולה נולד במקרה על חוף הים בתל אביב", מספרת ענבל בוסיבא, מבעלי האתר. "ניגשתי לאישה על החוף שלבשה את בגד הים היפה ביותר שראיתי מימיי. האישה הזאת היתה נטע פפו, הנכדה של מייסדת דיווה. התחלנו לדבר והשאר היסטוריה".

 

מה: שני דגמים של בגדי ים שלמים ושמלת חוף אחת עם הדפסים מיוחדים בהשראת שנות ה-70, מתוך ארכיון דיווה. אחד הדגמים בקולקציה הוא בין היפים שראינו העונה: בגד ים שלם עם צווארון גולף ושרוולים ארוכים, עשוי בד מסנן קרינה. הגב החשוף מעניק לו טוויסט סקסי, ויחד עם הדפסים צבעוניים כמו דוגמת נמר, מתקבל פריט אופנה ייחודי ומסקרן.

 

לשימור: ההדפסים הנפלאים, שמעניקים לקולקציה שפה ייחודית שלא תמצאו בשום מקום אחר.

 

לשיפור: שלושת הדגמים המוצלחים שבקולקציה בהחלט יצרו אצלנו רעב לעוד, והיינו רוצים לראות את שיתוף הפעולה מתפתח לסדרה רחבה יותר של מוצרים.

 

מחירים: בגדי ים, 649-620 שקל; שמלות, 790 שקל.

 

להשיג: באתר בל אנד סו.

 

 

קאפל אוף x קום איל פו

 

מי: מותג הנעליים קאפל אוף, בעיצובם של בני הזוג שלי ואילון סתת-קומובור, בשיתוף פעולה שני עם בית האופנה הישראלי קום איל פו. קום איל פו הוא בית האופנה השלישי שאליו חברו בני הזוג, לאחר שלפני חמש שנים יצרו קולקציה משותפת עם קסטרו, ולפני שש שנים שיתפו פעולה עם מעצבת בגדי העור מיקה בשן.

 

מה: כפכפי גומי שחורים עם רצועה רחבה העשויה מבדי קולקציית הקיץ של קום איל פו. כך תוכלי ללבוש מכנסיים בדוגמת נקודות בכחול-לבן יחד עם כפכפים תואמים.

 

לשימור: הרעיון של שימוש באותם החומרים בנעליים ובקו ההלבשה. הסטים התואמים הם טרנד רותח בשנה האחרונה, כך ששיתוף הפעולה הנוכחי בהחלט לוחץ על הנקודות הנכונות.

 

לשיפור: 490 שקל הוא מחיר יקר למוצר עונתי כמו כפכפים, במיוחד כשהשוק מוצף בכפכפים נהדרים במחירים שלא חוצים את 100 השקלים.

 

מחירים: 490 שקל לזוג כפכפים.

 

להשיג: בסניפי קום איל פו.

 

 

מאיה ארזי x דניאלה להבי

 

מי: לאחר מספר שיתופי פעולה מוצלחים עם המעצבים צורי גואטה, יוסי קצב למותג האופנה Sketch, מדוזה ואחרים, מותג האביזרים הוותיק דניאלה להבי חובר למעצבת מאיה ארזי מהמותג LEV. בשנה האחרונה ביקרה ארזי מדי שבוע בסטודיו של להבי, שם אספה שאריות של עורות, מהן הרכיבה קולקציה של תיקים וצעיפים עם דגש על מיחזור חומרים.

 

מה: סדרה של 14 תיקים, המבוססים כולם על אותו דגם בסיסי של דניאלה להבי, ושונים זה מזה בעבודת היד של ארזי, לצד אוסף צעיפים שעוצבו משאריות בדים שמוחזרו – כל הפריטים בקולקציה הם וואן אוף א-קיינד.

ארזי קישטה את התיקים בדוגמאות מקסימות כמו עין גדולה עם אישון בצורת לב, או איקסים מעור אדום עם תפר חיצוני, שסודרו בצורת לב על גבי תיק בד בגוון אפור מלוכלך, בתוספת גזירי עור בצורת לבבות קטנים שנתלו מחוט אדום על התיק.

 

לשימור: עבודות היד של ארזי, שהפכו כל אחד מהתיקים בקולקציה לפריט ייחודי שאין שני לו, ויצרו בנו כמיהה לראות עבודות יד נוספות במותג דניאלה להבי, שמוסיפות לו אלמנט אישי ומקורי.

 

לשיפור: בשיתוף הפעולה הבא של המותג עם ארזי, בתקווה שאכן יהיה כזה, נשמח לראות מוצר חדש לחלוטין שנולד כתוצאה מהזיווג בין השניים, ולא רק סוג של "הלבשה" של השפה העיצובית של ארזי על התיק הקיים של להבי.

 

מחירים: צעיפים, 650-450 שקל; תיקים, 1,290 שקל.

 

להשיג: בחנות המותג בשדרות רוטשילד 21, תל אביב.

  

 

דורין פרנקפורט x שופרא

 

מי: רשת חנויות הנעליים שופרא, המייבאת מזה עשור את מותגי הנעליים הבולטים פליי לונדון, טריפן, אירגולר צ'ויס ואחרים, משתפת פעולה לראשונה עם מעצבת אופנה ישראלית ליצירת קולקציית קפסולה. כיאה למעמדה כאחת המעצבות הוותיקות בישראל, נבחרה דורין פרנפקורט להוביל את הצעד הראשון, ובהתאמה, מדובר בקולקציית הנעליים הראשונה בעיצובה.

 

מה: חמישה דגמים של נעלי סירה, נעלי עקב, סנדלי פלטפורמה וכפכפים שטוחים בסגנון מרוקאי, אשר מזגזגים בין הרוח הים-תיכונית הישראלית לבין האלגנטיות האורבנית של פרנקפורט.

 

לשימור: דגם גלבי - נעליים שטוחות ללא חלק אחורי במראה של כפכפים מרוקאים, אשר עוצבו בהשראת הזמרת עופרה חזה (המשמשת כמוטיב השראה לקולקציית ההלבשה לקיץ של המעצבת, "אם ננעלו"). הנעליים מגיעות במספר חומרים וצבעים, ביניהם שחור מט בדוגמת נחש או גוון כסף עמום. אנחנו אהבנו את גרסת הזמש בכחול עז.

 

לשיפור: דגם תמר - סנדלי פלטפורמה, שהפכו זה מכבר לשם גנאי בתעשיית הנעליים הישראלית, ופרנקפורט ניסתה לפרמט אותם מחדש לכדי מוצר שיקי. פחות עבד לה הפעם.

 

מחירים: 750-550 שקל.

 

להשיג: ברשת חנויות שופרא ובחנויות המעצבת.

 

 

יואב ריש x עדיקה. קולקציה ייעודית לנשפי הסיום ואירועי הקיץ בשיתוף פעולה ראשון עם מעצב ישראלי (צילום: דנה קרן)
יואב ריש x עדיקה. קולקציה ייעודית לנשפי הסיום ואירועי הקיץ בשיתוף פעולה ראשון עם מעצב ישראלי (צילום: דנה קרן)

 

 

יואב ריש x עדיקה

 

מי: אתר השופינג אונליין Adika בשיתוף פעולה נוסף, הפעם עם מעצב שמלות הכלה והערב יואב ריש, שבנה לעצמו שם כחביב הסלבס, עם לקוחות כמו שירי מימון, ירדן הראל, מור סילבר, אנה ארונוב ואחרות.

ב-Adika מקפידים לרענן את עמוד הבית מדי מספר חודשים בשיתופי פעולה מסקרנים, כפי שנעשה בעבר עם פומה או עם קניינית הווינטג' איילת גלאור, אולם הפעם מדובר בשיתוף פעולה ראשון עם מעצב ישראלי.

 

מה: עוד קולקציה ייעודית לנשפי הסיום ואירועי הקיץ, המורכבת מעשרה דגמים שעוצבו במיוחד עבור אתר השופינג, כמו שמלת קולר שחורה באורך מקסי עם צווארון המורכב משרשרת חוליות ממתכת, או סטים של חצאיות מקסי ומידי עם טופים בהדפסים צבעוניים המדגדגים את קו הטבור. הקולקציה תיכנס לאתר ב-10 ביוני ותימכר שם בבלעדיות.

 

לשימור: שמלות המקסי הקלילות, הצעירות והאופנתיות, שמוצעות במחירי רשת עם תווית של מעצב.

 

לשיפור: הבטן המבצבצת מפריטי הקרופ-טופ בקולקציה - טרנד שמגיע באיחור של שנה.

 

מחירים: 629-489 שקל.

 

להשיג: באתר עדיקה.

 

 

גדעון אוברזון x קסטרו

 

מי: שיתוף פעולה שני בין גדעון אוברזון, מלך בגדי הים בישראל, לחברת האופנה קסטרו. "הקולקציה החדשה נוטה אל הכחול הים התיכוני, אל תחושה של מים, קיץ ורעננות, ימאות, הריחות, הצלילים, הצבעים ותחושת הנינוחות והחופש", כפי שמגדיר אותה המעצב עצמו.

 

מה: חגיגה של בגדי ים שלמים ודגם ביקיני אחד. אוברזון חזר העונה אל חוף מבטחים ומשיק פריטים בשילובי צבעים של כחול צי, לבן, וטורקיז, לצד הדפסי פסים ודוגמת זברה בשחור ולבן. בנוסף, העונה ניתן מקום בולט לדיטיילס כמו כתפיים במראה חבל אלסטי, אבזמים מוזהבים וסרטים היוצרים גימורים נאים.

 

לשימור: דגמי הצי הכחולים, ובמיוחד בגד ים שלם בצבע כחול רויאל עם מחשוף וי עמוק בלבן עם כתפיות רחבות. זהו דגם אלגנטי, על-זמני ומתובל בסקסיות מרומזת, מהסוג שלעולם לא יוצא מהאופנה.

 

לשיפור: דגם הטורקיז שנראה מנותק מפלטת הצבעים הכללית של הקולקציה. מוטב היה למצוא שילובי צבעים נוספים בסגנון הימי, כמו צהוב או אדום, שהיו מקפיצים את הפלטה גבוה יותר.

 

מחירים: 299-199 שקל.

להשיג: ברשת חנויות קסטרו ובאתר החברה.

 

   

נסטיה ליסנסקי x מישמיש

 

מי: אושיית האינסטגרם והמעצבת נסטיה ליסנסקי חוברת למותג בגדי הילדים הוותיק מישמיש ליצירת קולקציה משותפת ראשונה לילדים. ברזומה של ליסנסקי ניתן למצוא קולקציית קפסולה לנשים שהוצגה בשבוע האופנה האחרון בתל אביב ושיתוף פעולה עם בוטיק בנקר, שימשיך לקולקציה שנייה שתגיע לחנויות בעוד כשבועיים.

 

מה: בגדי ילדים שגם ההורים יאהבו – שישה דגמים לבנים ולבנות שמגיעים בארבעה צבעים והדפסים ייחודיים, חלקם הגדול בהשראת קעקועים. למשל, חולצת טי לבנה עם כיס אפור והדפס של עיגולים גדולים בצבע צהוב בננה, חולצת פסים בכחול ולבן עם הדפס שחור עדין של פיראט, מכנסיים קצרים עם מפשעה נמוכה בשילוב טקסטורות ושמלת כתפיות שחלקה התחתון עשוי טול שחור. הקולקציה מתאימה לילדים בגילאי שנה עד 12.

 

לשימור: הצבעוניות הלא-מתיילדת, ההדפסים משובבי הנפש והחומרים הטבעיים והסופר-נעימים למגע, שהופכים את חוויית הקנייה למשתלמת.

 

לשיפור: היינו שמחים לראות עוד שמלות. דגם אחד של שמלה הוא רק מתאבן שהשאיר אותנו רעבים, ואנו בטוחים כי כך מרגישות גם הילדות היפות בגן.

 

מחירים: 129.90-39.90 שקל.

 

להשיג: ב-10 חנויות מישמיש ברחבי הארץ. פרטים נוספים באתר החברה.