לא מעט גברים ברחבי העולם מפחדים פחד מוות משלוש המילים ״משבר גיל הארבעים״. חלקם קונים אופנוע מסוכן, חלקם קונים מכונית ממש יקרה, חלקם מתגרשים ועוזבים את הבית כדי לצאת עם בחורה בת 18.

 

ואחד מהם, אין לנו דרך קלה לכתוב את זה, עזב את עבודתו בלוגיסטיקה והחליט לפתוח חנות ללבני גברים.

 

כן, זו לא טעות. לבני גברים. כמו לבני נשים? רק, אה, למין השני. וכשברנט קראוס החליט לפתוח חנות און-ליין כשחגג יום הולדת 40 ולהציג קולקציה של חזיות לגברים כי לטענתו יש פלח אוכלוסייה לא קטן שמעוניין להתעטף בסאטן וקטיפה, מכריו הסתכלו עליו באופן מוזר וחשוד.

 

היום, בגיל 47 ("ותכתוב בבקשה שאני נשוי באושר גדול כבר עשרים שנה", הוא מתעקש לציין) החנות שלו, HommeMystere, היא כבר סנסציה של ממש. עם כתבות במירור ובדיילי מייל ובניו יורק טיימס וקהל גברי ונאמן שרוכש בה, ההימור של קראוס השתלם בענק. את הקולקציה החדשה, הוא מתגאה בראיון מיוחד ל-Xnet, הוא לא הספיק אפילו להוציא למכירה כיוון שהכל נמכר מראש. אז איך הפך בחור אוסטרלי בן 47 למביא הבשורה הגברית החדשה? והאם זה רק עניין של זמן עד שגם הגבר שלכן יזמין באינטרנט תחתוני סאטן מפנקים? אם להאמין לקראוס, זה בהחלט ענין של זמן.

 

קטיפה מתחת לג'ינס

 

״התוכנית המקורית שלי הייתה לתפור כמה תחתונים מסאטן, רק כדי לראות איך זה נראה והאם זה נוח״, מספר קראוס בראיון מיוחד. ״אשתי שיבחה את החומר הזה, ואני אוהב מאוד לעסוק בכל מיני פעולות מלאכה, ובאותה תקופה תפירה עניינה אותי. אמרתי לעצמי שאם זה יצא יפה אני אציע את זה למכירה ברשת, ואראה אם עוד מישהו מעוניין בזה. אחרי חודשיים היו לי יותר מחמש מאות פניות״.

 

כשהבין שלא יצליח לעמוד בביקוש בעצמו פנה לבית חרושת בסין, והיום, לדבריו, הוא מתגאה בקהל של אלפי גברים קבועים ועוד עשרות מזדמנים שמציצים מדי יום. ״יש גברים שפשוט מחפשים משהו שונה״, הוא מנסה להסביר את התמונות המשונות שאתם רואים למעלה. ״יכול להיות שהם נתקלו באתר שלנו במקרה והחליט לנסות משהו קצת שונה, או שהם עושים את זה להרגשה הטובה שלהם, כי אף אחד לא ידע שמתחת לחליפה הם לובשים סאטן. ברגע שאתה מבין את ההבדל בין בד התחתונים הרגיל שלך מתחת לג׳ינס לבין הבד הזה, קשה לחזור אחורה. חוץ מזה, העובדה שיש להם סוד שאיש לא יודע מלבדם, לפעמים גם לא הנשים שלהם, ושהוא קצת חריג חברתית, גורמת להם להרגיש טוב עם עצמם״.

 

ואז הם נזכרים בכל הסטריאוטיפים של המגדר שלהם, ומרגישים קצת פחות טוב עם עצמם.

 

״אתה יודע, אני כל פעם המום מחדש כמה אנחנו תקועים בעניינים מגדריים בתחומים מסויימים. ורוד לבנות, כחול לבנים וכאלה. גברים אולי לא צריכים להיראות סקסיים, אבל כן רוצים להרגיש סקסיים. בזה אין הבדל בין גברים לנשים. אם אתה מרגיש נהדר, זה פשוט מקרין החוצה. אנחנו מדברים כל כך הרבה על שיוויון בשנים האחרונות, אז אני לא יכול להבין למה זה מקבל תגובות שליליות כשזה פונה לכיוון ההפוך. אם אנחנו דורשים שיוויון בהכנסה או קריירה, אדרבא, אני דורש שיוויון גם בלבוש מבלי שאף אחד יסתכל עלי מוזר״.

 

ובכל זאת, מה קוסם כל כך לאלפי הגברים שמזמינים אצלך?

 

״עבור רוב הגברים לבנים סקסיים עובדים באותה הדרך שבה הם עובדים על נשים. זה לא רק איך שזה מרגיש על העור, אלא איך שזה גורם לך להרגיש כאדם. ללבוש לבנים גורם לך להרגיש סקסי, שובב או יוקרתי, אז למה לא? אני לובש את הלבנים שלנו כל הזמן מתחת לבגדים״.

 

ואיך אנשים מגיבים כשאתה מספר להם?

 

״בהתחלה בהפתעה, אחר כך הם מבינים ובסוף הם מקבלים. אני לא מנסה לשכנע אף אחד לעשות שום דבר. אני פשוט מייצר דברים שגורמים לי להרגיש נוח, ולאשתי לחשוב שאני סקסי יותר. ביום שאני אפסיק לאהוב ולהבין את הצורך של הדברים האלה, העסק שלי יהיה בצרות״.