גילי רוזין טמם ועדי גל מעצבות תיקים ותכשיטים מחומרים פלסטיים שאותם הן מעבדות בטכניקת הטבעה תעשייתית, שאימצו ופיתחו. הקו שלהן בולט בצבעוניותו ומשלב ייצור תעשייתי ועבודת יד.

 

איפה הציגו: בתערוכות bread & butter בברלין ו-"NY now" בניו יורק, ובמגזינים כמו ה"ווג אקססוריז" האיטלקי ו-''In style'' האמריקאי.

 

היכן מוכרות: בחנויות אופנה בארצות הברית, רוסיה, אוסטרליה, קנדה ויפן, בחנויות מוזיאונים ברחבי העולם ובאתרי מכירות און-ליין בינלאומיים, כמו ''בוטיקה''. בארץ אפשר למצוא את התיקים שלהן ברשת ''סוהו'', בסטודיו בתל אביב, ב''שופינג לאשה'' ובאתר המותג.

 

מי אנחנו: גילי רוזין טמם היא ילידת חיפה ועדי גל היא ילידת הרצליה. שתיהן בנות 33, בוגרות המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר, עובדות וגרות בתל אביב.

 

הסטודיו ברחוב דיזנגוף בתל אביב (צילום: עומר מסינגר)
הסטודיו ברחוב דיזנגוף בתל אביב (צילום: עומר מסינגר)

 

פריצת הדרך שלנו: לא היה רגע מסוים אחד אלא כמה צעדים בדרך, כמו אירוע פתיחת הסטודיו בקיץ 2011 (אז גם חגגנו יום הולדת שנתיים) ושבו נוכחנו לדעת שיש לנו קהל לקוחות שהוא כמו משפחה שבאה לחגוג איתנו. התרגשנו כשמדוזה נבחרה להציג במתחם ה-"Must have" ב- bread & butter בברלין, וכשתיק מקולקציית הפרימיום זכה בתחרות המעצבים העצמאיים שהתקיימה בניו יורק בחורף האחרון.

 

הכי פופולרי: סדרת הסלים קלאץ' (צילום: עומר מסינגר)
הכי פופולרי: סדרת הסלים קלאץ' (צילום: עומר מסינגר)

 

הפריט הכי פופולרי שלנו: ה-slim clutch, קלאץ' דק, אלגנטי וקלאסי.

 

הפרויקט הבא שלנו: קולקציה חדשה שתצא לקראת ספטמבר, שבה נמשיך לפתח את העיצוב התלת ממדי שאפיין את קולקציית לנדמרק האחרונה ונשדך את הפלסטיק של מדוזה לחומר חדש.

 

למה אנחנו מצליחות בחו"ל יותר מאשר בארץ: בשנים האחרונות התרחבה התפוצה שלנו בחו"ל, וכיום ניתן לומר שהמכירות שם עולות על המכירות בארץ. אנחנו מעריכות שהמגמה של פריטים שהם VEGAN FREINDLY, שהפריטים שלנו מתאימים לה, תרמה לגל ההצלחה עולה.

 

תיק ''פריז'' מסדרת ''לנדמרק'' (צילום: עומר מסינגר)
תיק ''פריז'' מסדרת ''לנדמרק'' (צילום: עומר מסינגר)

 

מה יכול להקל על מעצבים להצליח בישראל? המכשול העיקרי בארץ הוא דרישת החנויות לעבוד בקונסיגנציה. זוהי התנהלות שלא מקובלת בשום מקום בעולם, ואופן עבודה שלא מתאים לנסיבות של מעצבים צעירים ומקשה עליהם להגיע לקהל הרחב.

 

עצה למעצב צעיר שרוצה להצליח: להיות סבלני ועקבי. לבנות את הקול והקו הייחודי לאט ובזהירות, לדעת מי אתה ומה אתה מציע לתעשייה הקיימת, והכי חשוב - לשאול שאלות, לחקור ולהתבונן פנימה לפני שמוציאים החוצה. לא לפעול בפזיזות או בסתמיות: הקהל יודע להעריך מוצר שהושקעה בו מחשבה.