בסוף השבוע פורסם כי תופסק פעילותו של המותג "מארק ביי מארק ג'ייקובס", הקו הזול והצעיר יותר של המעצב הנודע מארק ג'ייקובס. בהודעה נכתב כי הקו המשני ישתלב בקו הראשון והיקר יותר של ג'ייקובס, וכך למעשה יכלול הקו מגוון רחב של קולקציות ומנעד רחב יותר של מחירים.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

טרם נמסרו פרטים בנוגע לעתידן של מעצבות המותג מארק ביי מארק ג'ייקובס, קייטי הילייר ולואלה בארטלי, אך יש להניח כי הן ימשיכו לעצב עבור הקו הראשי מארק ג'ייקובס, שיכלול כאמור את הקו היוקרתי משולב בקו היומיומי והזול יותר.

 

לפי יומון האופנה החשוב WWD, מטרת השינוי היא לא להקטין את הייצור של המותג, אלא לאחד את המסר העיצובי ואת הקול שמאחוריו יחד עם אלו של הקו הראשי של מארק ג'ייקובס. שינוי זה מהווה חלק מחזונו של ג'ייקובס מאוקטובר 2013, אז עזב את משרתו כמעצב הראשי של לואי ויטון על מנת להתרכז במותג הנושא את שמו.

 

 

עירום למטרה טובה. מיילי סיירוס ומארק ג'ייקובס מעלים את המודעות לסרטן העור
עירום למטרה טובה. מיילי סיירוס ומארק ג'ייקובס מעלים את המודעות לסרטן העור

 

 

הקו מארק ביי מארק ג'ייקובס הוקם באביב 2001, ובמהרה תפס תאוצה והפך לפופולארי בארצות הברית וברחבי העולם. כיום אוחז המותג ב-283 חנויות עצמאיות בעולם, ביניהן החנות בקניון רמת אביב, בבעלות קבוצת אל-שרד. טרם נמסר מה יעלה בגורלן של חנויות המותג הרבות בעולם, והאם אלה יהפכו לחנויות של המותג מארק ג'ייקובס, או שמא ייסגרו באחת.

 

לדברי ברנאר ארנו, מבעלי התאגיד LVMH החולש בין היתר גם על המותג של מארק ג'ייקובס, הכוונה היא להגדיל את מנעד המוצרים הנמכרים בחנויות ולמלא אותן, ולא לסגור אותן, אך גם הוא טרם פירט כיצד הוא מתכוון לעשות זאת.

 

השינוי הגדול, אם אכן יקרה, ייכנס לתוקפו רק בסוף 2015. לאחרונה התרחש אותו שינוי בדיוק במותג של קייט ספייד, שם נסגר הקו שנקרא Saturday ונטמע בקו הראשי והיוקרתי יותר של המעצבת.

 

 

האם נראה מחירים נגישים יותר בקו הראשון של המעצב? אביזרים של מארק ביי מארק ג'ייקובס (צילום: gettyimages)
האם נראה מחירים נגישים יותר בקו הראשון של המעצב? אביזרים של מארק ביי מארק ג'ייקובס (צילום: gettyimages)

 

 

ג'ייקובס היה הראשון מגדולי המעצבים שבחר להשתמש בכוח המדיה החברתית על מנת להניע מהלכים חשובים במותג הצעיר שלו. באמצעות חשבונות הטוויטר והאינסטגרם של המותג גייס דוגמנים ודוגמניות לשני קמפיינים ברציפות.

 

בין הקמפיינים הבולטים של המותג מארק ביי מארק ג'ייקובס זכורה במיוחד תמונת העירום של מיילי סיירוס, שאף הודפסה על חולצת טי של המותג, וכל זאת למען העלאת המודעות לסרטן העור. כמו כן, המותג הצעיר של ג'ייקובס הפך את עיצוביו של אחד המעצבים הגדולים בעולם לנגישים הרבה יותר לקהל רחב. יש לקוות כי סגירת הקו המשני לא תבטל את האפשרות הזו.