תעשיית הפופ הפכה כבר מזמן למכונה משומנת היטב שמנפקת כוכבים משועתקים ומתקתקים, אך בין כל הבלונדיניות זוללות החסה בולטת בגאון אלה יליץ'-אוקונור בת ה-18, הידועה בשם הבמה לורד וכבשה בשנה שעברה את צמרת המצעדים בארצות הברית. לורד הניו זילנדית גדלה במשפחה ממוצעת שהתאמצה לגמור את החודש כמו כולם, בת שנייה מבין ארבעה ילדים, ועד שהתגלתה בתחרות כישרונות בבית ספרה והוחתמה על חוזה הקלטות בגיל 12, איש לא שיער כי היא זו שתביא מראה מקורי ומרענן לעולם שכבר ראה הכול.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

  

סגנון השירה המעט מחוספס שבזכותו התפרסמה מציג בגרות שאינה תואמת את גילה הצעיר, והקליפים המושקעים ונוטפי הסטייל מיקמו אותה מיד כיוצרת מיוחדת ושונה. עד לפריצתה הגדולה בשנת 2013 לורד יצאה מגבולות ניו זילנד פעמיים בלבד, וגם כיום היא מנסה לשלוט בזרם התמונות שלה ברשתות החברתיות ומעלה רק מעט צילומי סלפי. עם זאת, הפופולאריות הגוברת חשפה גם צדדים אישיים יותר של חייה, כמו הזוגיות שהיא מנהלת עם הצלם ג'יימס לואו בן ה-26.

 

 

רוח מרעננת על שערי המגזינים. לורד
רוח מרעננת על שערי המגזינים. לורד

 

 

כמו המוזיקה שלה, גם המראה של לורד שונה מהשטנץ המקובל בעולם הזוהר: שיערה כהה ומתולתל, והיא מעדיפה איפור גותי ובגדים כהים ורחבים על מראה ילדותי, בובתי או חושפני. לאירועי השטיח האדום מרבה לורד ללבוש חליפות מחויטות המורכבות ממכנסי אוברסייז רפויים, חולצות חושפות בטן ובלייזרים מחויטים. היא משלבת אלמנטים משנות ה-80 ושנות ה-90 בלבושה, ומספקת למעריציה עולם מושגים הכולל גם אמירות פמיניסטיות ואנטי-צרכניות.

 

 

 

 

"אף פעם לא היה לי כסף לקנות מותגים", סיפרה לניו יורק מגזין. "אני וחברים שלי אוהבים לקנות בחנויות יד שנייה. קוראים לחנויות האלו אופ-שופ, קיצור של 'חנויות הזדמנות' והן מנוהלות על ידי הכנסייה. יש שם הרבה בגדי וינטג' וזה מגניב". הלוק הייחודי מלווה אותה בטקסי פרסים חשובים, בהם היא משלבת גם מותגים יוקרתיים האהובים עליה כמו קום דה גרסון, מיו מיו, מוסקינו וסימון רושה, בהשראת אייקוני האופנה שלה – דיוויד בואי וגרייס ג'ונס.

 

 

"אף פעם לא היה לי כסף לקנות מותגים". לורד בתצוגה של דיור בפריז (צילום: gettyimages)
"אף פעם לא היה לי כסף לקנות מותגים". לורד בתצוגה של דיור בפריז (צילום: gettyimages)

 

 

למרות שהיא נראית כמו ההגדרה המילונית ל"אאוטסיידרית", תעשיית האופנה והסלבריטאיות הנוצצות והיפות ממהרים לאמץ את לורד אל לבם. כמו שכתבה חברתה הטובה טיילור סוויפט באינסטגרם ביום הולדתה האחרון: "מבחינה טכנית זה יום הולדתה ה-18 של אלה, אבל כולנו יודעים שהיא באמת בת 300 ויודעת את כל סודות היקום".

 

מותג האיפור MAC יצר ליפסטיק ואייליינר בשיתוף פעולה עם לורד ובתי האופנה הצרפתיים סיפקו גם הם את האישור הרשמי למעמדה כשהזמינו אותה לשורה הראשונה בשבוע האופנה שנערך החודש בפריז. הזמרת התאימה את חוש הסטייל שלה לאירוע היוקרתי ולבשה חולצת משי לבנה ומכנסיים רחבים באורך שלושה רבעים לתצוגה של קלואה, ואילו לתצוגה של דיור בחרה בשמלת מידי שחורה בגזרה א-סימטרית.

 

 

לא בובתית, ילדותית או פרובוקטיבית. לורד על הבמה (צילום: gettyimages)
לא בובתית, ילדותית או פרובוקטיבית. לורד על הבמה (צילום: gettyimages)

 

 

"יש קו דק בין להיות מודל לחיקוי ובין להטיף לאנשים", אמרה לורד למגזין ווג. "אני לא רוצה להגיד לאף אחד איך הוא צריך להיראות, במיוחד לא מישהו בגילי. מצד שני, אני מודעת לעובדה שאנשים בגילי קוראים ומקשיבים למה שאני אומרת, וזה מגניב במיוחד לנערות שמתעניינות במקצוע שלי".