המבקרת: מאשה רודוב

 

אסוס

 

מה מוכרים לנו? את קולקציית הקיץ של ענקית קניות האונליין הבריטית אסוס, שהוצגה לראשונה במסיבת עיתונאים בארץ במסגרת הידוק קשריה של החברה עם ישראל, הנמצאת במקום ה-15 בעולם בהיקף הרכישות באתר. הפריטים שהוצגו הם חלק מקולקציית המותג העצמאי של אסוס, המהווה, לצד מותגים חיצוניים, כחצי מהמבחר הזמין באתר המתאפיין באפיל צעיר ופאנקי עם מענה נגיש לטרנדים המובילים. במגוון הקווים לנשים ולגברים מוצעים בגדים, נעליים ואקססוריז, מפריטי קז'ואל ועד פריטי ערב ואירועים, כאשר קולקציית הקיץ מתאפיינת ברטרו לשנות ה-50, ה-70 וה-90.

האם קנינו את זה? כן, מעל כל צל של ספק. אפילו אם נשכח לרגע את העובדה שהמבחר שהוצג הוא כטיפה בים ביחס למגוון שמציע האתר, ואולי הטיפה הטובה ביותר, התצוגה של אסוס היא חנות ממתקים עבור צרכן האופנה – הצבעוניות, העושר הטקסטילי, נצנוץ הפאייטים ורשרוש הפרנזים, המלווים בתגי מחיר ידידותיים, הם מלכודת שאין שום חשק להימלט ממנה. חבל שהאפקט הזה קצת מתפספס במעמד הקנייה אונליין.

נקודות האור

קו ה-White לנשים. באגף זה תמצאו פריטי קז'ואל באיכות פרימיום עם צלליות קונספטואליות, ובהן דגש על אוברסייז, צבעוניות מתונה של לבן ואפור, הדפסים אבסטרקטיים, הרבה משי וגימורים מוקפדים יותר. הביקוש לקו בתוך המכלול של האתר, המזוהה עם פריטים ססגוניים בעלי תוחלת חיים קצרה, מצביע על התבגרות מסוימת בקרב הלקוחות של אסוס, שמוכנים לשלם יותר עבור איכות וייחודיות.

הרבגוניות, ההומור והתעוזה. אלו האלמנטים שהופכים את אסוס ליעד חובה ל-83 מיליון מבקרים בכל חודש. סיקור עצמאי של כל מה שחם בעולם האופנה, הסלבס והמוזיקה, ומגוון של 75 אלף פריטים מאפשרים לצוות העיצוב הרחב שמועסק באתר להתנסות גם בכיוונים האזוטריים ביותר בסדרות מצומצמות ולבחון את מידת ההיענות אליהם. בהקשר הזה בולטת קבוצת ה-Solar pop, המספקת מענה למגמה עתידנית ומעט קיטשית, שכאילו יצאה מתוך הקומיקס וסרטי המדע הבדיוני של שנות ה-60. כאן תמצאו אותיות ומילים, חלליות, רובוטים והבזקים מטאליים מחליפי צבעים, המעטרים מכנסיים מתרחבים, שמלות מיני וחליפות סקובה בצבעוניות עליזה. ראויה לציון גם קבוצת ה-Ocassion, שלוקחת את הצופה לפנטזיית נשף בהשראת הזוהר ההוליוודי הישן עם שמלות, חצאיות וטופים המשלבים אורגנזה ותחרה עם רקמות חרוזים והדפסי פרחים בצבעוניות פסטלית רכה.

שיתוף הפעולה עם גושה רובצ'ינסקי בקו הגברים. המעצב הרוסי המוערך הזה חתום יחד עם אסוס על קו קז'ואל עם טוויסט, המזכיר את קולקציות הגברים של ראף סימונס, ומביא את הבשורה היוקרתית הזו לצרכן הביניים.

נקודות החושך

העומס. אין ספק שריבוי הפריטים באתר מסמל את העושר והמגוון שהוא מציע לגולש, אולם לטעמנו באסוס כבר נחצה הקו שבין מגוון רחב לעומס שעלול לבלבל ואף לתסכל את הצרכן הממוצע. זאת, למרות מערכת הניווט והסינון הנוחה.

האקססוריז. יותר מכל פריט אחר מתוך המגוון המוצע באתר, אגף האקססוריז משקף את רוח האופנה הצעירה והמתכלה. למרות שבכל הנוגע לנעליים, תיקים וחגורות לאיכות החומרים ישנה חשיבות מכרעת, ניכר כי בקולקציה הנוכחית הדגש הושם על יצירת אפקט מרשים, על חשבון ההקפדה על חומרי גלם איכותיים.

מחירים: נשים - בגדים, 950-100 שקל; נעליים 393-50 שקל; אקססוריז, 250-18 שקל. גברים - בגדים, 752-72 שקל; נעליים, 418-60 שקל; אקססוריז, 419-18 שקל.

להשיג באתר Asos .

 

 

בשורה יוקרתית לגברים. שיתוף הפעולה של אסוס עם גושה רובצ'ינסקי
בשורה יוקרתית לגברים. שיתוף הפעולה של אסוס עם גושה רובצ'ינסקי

 

  

אלדו

 

מה מוכרים לנו? את קולקציית אביב-קיץ לגברים ולנשים של רשת נעלי אלדו, המבטיחה עונה רוויית צבע וטקסטורה. שלוש הקבוצות העיקריות של קולקציית הנשים מעניקות פרשנות למגמות הספורט, הבוהו והמינימליזם בהשראה ארכיטקטונית. ניתן למצוא כאן מנעד רחב של דגמים וצלליות - מסניקרס ונעלי אספדריל, דרך מגפוני פיפ-טו עם עקבים ושריכה קדמית, נעלי סירה מחודדות חרטום, סנדלים עם עקב קובייה בינוני, פלטפורמה או רוקי, סנדלי גלדיאטור וסנדלי נוחות עם סוליית טרקטור.

קולקציית הגברים שומרת על אפיל סולידי יותר עם מגוון נעלי הדרבי, האוקספורד וה-monk (נעליים הנרכסות באבזמים צדיים) בצבעי בסיס של שחור וחום, כשהבזקים של אדום, כתום וכחול שמורים בעיקר למשבצת המוקסינים, הסניקרס ונעלי הבד. שתי הקולקציות מלוות בתיקים ובאביזרים נוספים להשלמת המראה.

האם קנינו את זה? כן, בעיקר בגלל ההיקף הרחב של הקולקציה, שמצליחה לספק מענה כמעט לכל טעם וסגנון. עם זאת, ניכר כי אלדו עוברת בשנים האחרונות שינוי המשפיע לרעה על רמת הדיוק והחדשנות שלה, וכתוצאה מכך נוצרת ירידה הדרגתית במפלס הנחשקות של דגמי הקולקציה, חלקם נראו כבר לפני שנה ושנתיים על מדפי רשתות דוגמת זארה.

נקודות האור

הסניקרס. אלדו מיישרים קו עם המגמה העולמית המסרבת לדעוך, ומרחיבים את מגוון הסניקרס מעונה לעונה. הרשת מציעה דגמים בחיתוך ייחודי, צבעוניות מרעננת ושילובי טקסטורות מפתיעים בין עורות לבדי סקובה מודפסים, רשתות, רצועות גומי עבות ופאייטים. בהחלט אלטרנטיבה ראויה לדגמים אופנתיים של חברות ספורט מובילות.

קולקציית הקפסולה של המעצבת מישה נונו. שיתוף הפעולה עם המעצבת הניו יורקית העולה התקיים במסגרת הפרויקט Aldo Rise, המוקדש למתן במה לכשרונות מבטיחים. העיצובים של נונו, שהציגה את קולקצית הבכורה שלה בשבוע האופנה בניו יורק לפני ארבע שנים, הפכו עד מהרה למבוקשים בקרב סלבס דוגמת שרה ג'סיקה פרקר, גווינת' פאלטרו ופיפה מידלטון, והם מאופיינים בקו נשי ואלגנטי, אך יחד עם זאת צעיר ונינוח. הקפסולה מתהדרת בגווני לבן, זהב, נייבי ופוקסיה, ובה שלושה דגמי נעליים - סנדלי רצועות ונעלי סירה בעלי עקב סטילטו, לצד נעלי slingback שטוחות בעלות חרטום מחודד - כולם עם דגש על שריכות ורצועות קרסול. אל אלו מצטרף דגם של תיק קלאץ' בגודל בינוני, המשלב עור במראה מט עם לקה.

נקודת החושך

החומרים. על אף שנציג הרשת מדווח על יחס של 40 אחוז מול 60 אחוז בין עורות לחומרים סינתטיים בקולקציית הנעליים, וטוען כי הרשת מקפידה על פיתוחים אחרונים ואיכותיים ביותר של חומרים דמויי עור, עניין חומרי הגלם נותר החוליה החלשה באלדו. השימוש בדמויי העור עדיין בולט לעין, ולא לטובה, ומורגש גם בנעילה, במיוחד בקיץ. כמו כן, מפתיע לגלות כי ההבדל בין נעלי העור לאלה העשויות מחומר אחר אינו ניכר במחיר לצרכן.

מחירים: נעליים, 700-100 שקל; תיקים, 1,000-100 שקל.

להשיג ברשת חנויות אלדו ברחבי הארץ.

 

 

פנדורה

 

מה מוכרים לנו? את קולקציית האביב של חברת התכשיטים הדנית פנדורה, המציעה מגוון רחב של טבעות, צמידים, עגילים ותליונים מכסף סטרלינג וזהב 14 קראט, בשילוב אמייל ושיבוצי זרקונים צבעוניים. תכשיט הדגל של החברה, צמיד הקמעות, עוצב לראשונה בשנת 2000 במטרה לאפשר לעונדת להרכיב תכשיט אישי בעל מטען רגשי, ומאז הפך ללהיט עולמי. צמידי חישוק או חוליות מכסף, לצד צמידי עור וטקסטיל בסיסיים, מלווים בכ-600 דגמים של קמעות חרוז וקמעות פיגורטיביים, המיועדים לציון חוויות ואירועים שונים. הקולקציה הנוכחית שואבת השראה מעולם החי והצומח, עם דגש על מוטיבים של עלים, פרחים ופרפרים בצבעוניות טרנדית של לבן וגווני פסטל.

האם קנינו את זה? בהחלט, על אף שחלקנו אינם נמנים עם חובבי צמידי הקמעות. מגוון הפריטים נע בין מעודן וקלאסי לרומנטי ובעל אמירה חזקה יותר, ומספק מענה למנעד קהלים רחב. התכשיטים של פנדורה עשויים מחומרי גלם איכותיים בגימור מוקפד, ושומרים על שפה אחידה ומראה יוקרתי במחיר הוגן.

נקודות האור

עבודת הצורפות. אפילו אם לא מדובר בתכשיטים שתרצו להעביר מדור לדור, עבודת הצורפות של פנדורה ראויה להתפעלות. השימוש בטכניקות חיתוך חדשות מאפשר עבודת תלת-ממד מרשימה ומרובת פרטים, והשיבוץ המדויק משלים את התמונה האיכותית.

הקלאסיות. אהבנו במיוחד את סדרת הטבעות הקלאסיות מכסף סטרלינג בשיבוץ pavé (זרקונים קטנים וצפופים היוצרים משטח חלק ומנצנץ) - מטבעות החישוק הבסיסיות והמשולבות בצורה ספירלית או קלועות לצמה, דרך טבעות עם אלמנט מרכזי בולט, ועד טבעות הסטייטמנט בעיצובים גיאומטריים בניחוח וינטג'. מגזין האונליין של החברה מציע מדריך יעיל לשילוב בין מספר טבעות יחד על פי קבוצת נושאים או צבעים, ואפשר כמובן לענוד אותן בנפרד או בליווי עגילים ותליון תואמים. לצד טבעת העלה, הנזר וכנף הפרפר המוצלחות במיוחד, אהבנו את הטבעת הגיאומטרית בסגנון אר-דקו, שלצערנו לא זוכה להתייחסות נוספת בקולקציה.

נקודת החושך

הקיטשיות. קשה להתעלם בפנדורה ממנת היתר של המתיקות הנאיבית בדמות לבבות, פפיונים ופרשנות מעט ילדותית לאלמנט הפרפר. בהקשר הזה, סדרת האמייל בהשראת פרחי הרקפת האביביים היא מהחלקים הפחות מוצלחים בקולקציה.

החוסר בזהב. כחברה עם סגנון כל כך מזוהה, הממתגת את עצמה כיצרנית fine jewelry, היינו מצפים לנוכחות מאסיבית יותר של זהב בקולקציה, ולא רק בנגיעות בפרטים ובאלמנטים משלימים, אלא גם בצמידי בסיס ובפריטים נוספים.

מחירים: צמידי כסף, 1,749-295 שקל; קמעות, 1,999-109 שקל; טבעות, 1,749-199 שקל; שרשראות, 789-159 שקל.

להשיג בחנויות הדגל של פנדורה ובחנויות תכשיטים נבחרות.

 

 

המבקר: איתי יעקב

 

פוקס

 

מה מוכרים לנו? קולקציית אביב-קיץ לנשים ולגברים של חברת האופנה פוקס, שתלווה בקמפיין טלוויזיוני שיעלה בסוף החודש ויציג צמדים של אנשים במראה סטריאוטיפי מנוגד לכאורה (חילוני ודתי, אזרח וחייל וכדומה), המסירים את הסמלים ונשארים לבושים בבגדים זהים תחת הסלוגן החדש Basically we are all the same – קריצה למילה בייסיק, חוד החנית של החברה בשנים האחרונות. בחנויות יוכלו הגברים לבחור בין מכנסי קארגו קצרים למכנסי ברמודה בגזרת חמישה כיסים בחמישה צבעים, חולצות טי בדוגמת פסים או חולצת ג'ינס מכופתרת בשני גוונים; ואילו הנשים ימצאו סקיני ג'ינס בחמישה צבעים, מכנסוני ג'ינס בעיטור תחרה לבנה וחולצות טי בשמונה צבעים.

האם קנינו את זה? בעיקר את פריטי הבייסיק החלקים. הפריטים המודפסים, לעומתם, נראים מעט חסרי חן.

נקודות האור

חולצות הבייסיק. פוקס מציעים העונה מגוון רחב של חולצות, אך המלצתנו היא להיצמד לחולצות הבייסיק החלקות. נשים יוכלו לבחור בחולצה עם צווארון וי מבד כותנה מגורד במראה דהוי ומכובס, המגיעה בשמונה צבעים ובהם אפור כהה, כחול ג'ינס וסגול. במחלקת הגברים אהבנו חולצת טי עם צווארון מעוגל ושני כפתורים המגיעה בשישה צבעים, ביניהם כחול ג'ינס, שחור ולבן. שתי החולצות אומנם פשוטות למראה, אך הן מעוצבות בגזרה טובה ויחד עם מכנסי הג'ינס הנכונים יכולות להרכיב הופעה מנצחת ליום אביבי.

שמלות הג'ינס. שמלת כותנה ללא שרוולים עם צווארון בגוון ג'ינס בהיר, או דגם בצבעוניות דומה של שמלת פולו, הם מהפריטים הבולטים בקו הנשים. בכלל, נראה כי מחלקת השמלות (הכוללת גם שמלות מקסי מכותנה בשלל צבעים) היא הטובה ביותר במותג, כאשר שמלות הג'ינס הן גולת הכותרת שלה.

נקודות החושך

ההדפסים. הדפסים היו ונותרו הצד החלש של פוקס, עם שפה ויזואלית שמתאימה בעיקר לבני נוער או לצעירים בשנות ה-20 המוקדמות, ולא ללקוחות בוגרים יותר. בהיצע: אינטרפרטציות על היוניון ג'ק הבריטי, הדפס של דגל ארצות הברית, אלמנטים הלקוחים מעולם הבייסבול וכיתובים שעדיף להימנע מהם כמו I'm a Limited Edition.

המכנסונים. קצרים מדי, צמודים מדי – בפוקס יש העונה לא מעט מכנסונים, אך גם הם יתאימו בעיקר לקהל צעיר מאוד ופחות לרשת המזוהה עם אופנה לכל המשפחה. בקולקציה מכנסוני ג'ינס בשטיפות אסיד עם קרעים ומכנסוני כותנה במבחר רחב של צבעים, אולם הם חושפים יותר משהם מכסים.

מחירים: חולצות טי, 79.90-39.90 שקל; חולצות אריג, 119.90-99.90 שקל; מכנסי ג'ינס, 179.90-169.90 שקל; מכנסיים קצרים, 139.90-69.90 שקל; שמלות וחצאיות, 139.90-69.90 שקל.

להשיג בסניפי פוקס ברחבי הארץ.

 

 

SAGA

 

מה מוכרים לנו? קולקציית תכשיטים חדשה של המעצבת שגית רביבו למותג SAGA, המורכבת משלוש קבוצות: קו בהשראת אשת העכביש עם תכשיטים שנתלים לכל אורכה של האוזן וצמידים מתלפפים; קו ייעודי לכלות בהשראת יוון ההלניסטית, ובו תכשיטים לבנים וכסופים במראה רומנטי עם אבני חן ואופל; וקו של עגילים בצורת אותיות באנגלית וצמידים ממתכת עם לוחיות שעליהן ניתן לחרוט שמות של אהובים בהזמנה אישית (רביבו מציגה, למשל, צמיד עם הכיתוב SAGIT & HAIM).

האם קנינו את זה? את קו הכלות בלבד, שבזכות מחיריו ההוגנים וסגנונו הרומנטי יכול להתחבב על כלות רבות. את שאר הפריטים אהבנו פחות, בעיקר בגלל שלא מצאנו בהם אמירה מקורית של המעצבת.

נקודת האור

קו הכלות. כלות עכשוויות כבר לא מסתפקות בשמלה ונעליים, ולרשימת ההכנות לחופה הן מוסיפות שורה של דרישות הכוללות תכשיטים, טיארה, כובעים ומה לא. קו הכלות של רביבו מציע לא מעט תכשיטים המיועדים לכלות במחירים שלא יובילו לוויכוחים עם המיועד, כמו טיארה כסופה בשיבוץ אבנים (420 שקל), מסרקיה משובצת כוכבים (349 שקל) או סרט לשיער העשוי אבני חן קטנות (330 שקל).

נקודות החושך

העיצוב הפשטני. תכשיטים עם לוחיות מתכת לחריטה, שיבוץ פרחים סתמי וטבעות עם מגן דוד הם חלק מהדוגמאות הבולטות לפריטים אשר לא מציגים כתב יד של מעצבת, בטח לא כזו שרוצה לכבוש את העולם. במקרה של SAGA, הם גם מחלישים את הקולקציה ככלל ומקשים על הפרדה בין הקווים השונים.

השרשראות. לפני שלוש שנים הקסימו אותנו השרשראות של SAGA בזכות חיבורים טקסטילים וצבעוניות מתפרצת, אך במקומן מצאנו בקולקציה החדשה דגמים שמתאמצים להיות אופנתיים ועמוסים בשרשראות מתכת דקות שרק מכבידות על המראה הכללי.

מחירים: 1,200-125 שקל.

להשיג באתר המעצבת .

 

 

הוגו בוס

 

מה מוכרים לנו? קולקציית גברים של המותג הוגו בוס, הפעם במסגרת Shop in Shop בסניפי פקטורי 54 בנתניה, הרצליה, נמל תל אביב ובאר שבע. היבואנית הרשמית של המותג בישראל נותרה משפחת פולק המפעילה את רשת חנויות ונדום, אולם בפקטורי 54 מבטיחים כי הקניינות בין שתי הרשתות שונה, גם אם בחלק מהמקרים יימצאו בחנויות פריטים מקבילים. "הקו אצלנו יהיה בדגש יותר אופנתי ופחות פורמלי", מסביר רוני אירני, מנכ"ל קבוצת אירני המפעילה את חנויות פקטורי 54, ומוסיף כי גם המחירים בין שתי הרשתות יישארו פחות או יותר זהים. בקולקציה תמצאו פריטי לבוש אלגנטיים וקו חליפות, לצד לא מעט חולצות טי ופולו לקהל צעיר שמחפש לוגואים בולטים.

האם קנינו את זה? בעיקר את הפריטים האלגנטיים התפורים לעילא, ופחות את הקו הספורטיבי העמוס בלוגואים, שמצביע לטעמנו על קניינות מיושנת ששמה במרכז את הפן המסחרי ולא את הפריטים האופנתיים יותר של המותג. יחד עם זאת, בין אם אתם חובבי סגנון פורמלי או אופנתי, אל תפספסו את מכנסי הצ'ינו של המותג, שייראו נפלא גם עם סניקרס וגם עם נעליים אלגנטיות.

נקודות האור

הסניקרס. הקולקציה שנחתה בישראל כוללת מספר מצומצם של דגמי סניקרס, אך עיצובם מדויק ומוצלח בזכות צבעוניות שקטה והרמונית, נוחות מרבית ומראה ורסטילי שיתאים לחליפה מחויטת, למכנסי צ'ינו או למכנסיים קצרים.

החליפות. כל גבר צריך חליפה בארון, או לפחות מקטורן אחד טוב. אם אין לך תוכניות לטוס לחייט ברחוב סוויל רואו הלונדוני, חליפה של בוס תעשה את העבודה בשבילך. בגזרות צרות או סטנדרטיות, עם שניים או שלושה כפתורים, החליפות של המותג הן בין המשובחות ביותר בשוק. לאנשי עסקים צעירים וגם לחתנים כדאי למדוד את הגזרות הצרות, רק הקפידו לא לקחת מידה קטנה מדי, שכן אין מראה מעורר רחמים יותר מגבר בז'קט צפוף.

נקודות החושך

ההדפסים. אם יש מי שמוכן לשלם 400 שקל על חולצת טי עם הדפס של לוגו המרוח על כל החזה, אנחנו מקווים שהוא עושה זאת בהפוך על הפוך בסגנון אופנת "הטעם הרע". המלצה שלנו: הישמרו מההדפסים בקולקציה והעדיפו את חולצות הפולו החלקות, או את אלה עם הלוגו הקטן המופיע בקו החזה.

הקניינות השמרנית. בפקטורי 54 מתגאים בקניינות אופנתית יותר, אך זו טרם הבשילה על המדפים. נכון, המהפכה שהתחיל ג'ייסון וו בקו הנשים עוד בחיתוליה, ומי יודע כמה זמן ייקח עד שתטפטף לקו הגברים, אך מביקור בחנויות המותג בברלין ובפריז בחודש האחרון, נראה כי להוגו בוס יש היצע אטרקטיבי הרבה יותר מהסחורה שמוצגת כעת בישראל. כדאי לפקטורי 54 לחשוב דווקא על לקוחות פוטנציאליים שלא התנסו קודם במותג, או אפילו כאלה שנרתעים מהשם BOSS, כדי למשוך קהלים צפויים פחות אל החנויות.

מחירים: בגדים, 7,495-295 שקל; אביזרים, 2,895-245 שקל; נעליים, 2,495-595 שקל.

להשיג בסניפי פקטורי 54 בבאר שבע, נתניה, נמל תל אביב וקניון ארנה, הרצליה.