באופן אירוני לחלוטין, שבוע האופנה פריז, החשוב ביותר באירופה, נפתח אמש בשתי תצוגות שהראו הכול מלבד בגדים – כלומר, בעיקר גוף חשוף.

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

את זכות הראשונים בערב הפתיחה קיבלה כמדי עונה חברת הלנז'רי הצרפתית ETAM, הויקטוריה'ס סיקרט של הצרפתים. זו היתה תצוגה שמחה, שכללה שורה ארוכה של דוגמניות שקיפצו על המסלול במראה ויטאלי עם מתנפחים צבעוניים, כולל בר ווילהיים הישראלית, שצעדה כשסביב מותניה מונח גלגל ים ירוק.

 

בניגוד למותג האמריקאי המצליח, כאן לא תמצאו מלאכיות זוהרות עם כנפיים וביריות, אבל האריזה בסגנון ההיפי-אתני הצליחה לייצר אווירה משוחררת ומלאת שיק. הדוגמניות צעדו עטופות חלוקים צבעוניים עם פרנזים אופנתיים, נוצות בשיער, וסטים מפרווה ותחושה כללית של שחרור מיני.

 

בדבר אחד גברו הצרפתים על האמריקאים: הופעות הליווי במהלך התצוגה. בניגוד לקיטש של טיילור סוויפט בויקטוריה'ס סיקרט, כאן קיבלו הצופים נבחרת מוזיקאים מחוספסת ומגניבה, שכללה את סנופ דוג, הרכב האלקטרו-פופ דה טינג טינגס, להקת דה אוונר, וההרכב מייג'ור לייזר של המוזיקאי המוערך דיפלו. עם פסקול כזה, מי בכלל מעוניין לצפות בדוגמניות לבושות לנז'רי.

 

מי שגם גרף אמש את תשומת הלב בעיר האורות הוא המעצב הצעיר סימון פורטה ג'אקומו, בן 24 בסך הכול, מהמותג Jacquemus, שכתבה אודותיו התפרסמה אתמול בדיילי טלגרף תחת הכותרת "הכוכב העולה של פריז".

 

ג'אקומו הוא אחד המועמדים הסופיים לקבלת פרס המעצב המבטיח של השנה, שיוענק מחר על ידי תאגיד האופנה LVMH. בהתחשב בעובדה שמדובר באוטודידקט שכף רגלו מעולם לא דרכה בבית ספר לעיצוב, הרי שזהו הישג אדיר.

 

 

לא חושש להתריס. Jacquemus (צילום: gettyimages)
לא חושש להתריס. Jacquemus (צילום: gettyimages)

 

 

"עברתי לפריז בגיל 18 מפרובאנס", סיפר בראיון לדיילי טלגרף. "אמי נפטרה כשהייתי בן 19 ומאז אני באובססיה להגשים את חלומותיי. אני רוצה ליצור, לספר סיפור באמצעות אופנה. תהליך העבודה שלי פשוט. אני לא יודע כיצד לעצב או לגזור מכנסיים או חולצה, אלא עושה את הבגדים על הגוף שלי ואז מחבר אותם לכדי סיפור". בשנת 2009, בעודו משמש כמוכר בבוטיק הצרפתי של קום דה גרסון, החל ג'אקומו ליצור מיני קולקציות נשים, וב-2012 הציג לראשונה מחוץ לשבוע האופנה. שנה לאחר מכן התפטר והקדיש את עצמו ליצירה מתוך סטודיו בפלאס דה ווז'.

 

קולקציית סתיו-חורף 2015 בעיצובו הציגה בגדים שעוצבו כמבנים אדריכליים, ודוגמניות שצעדו טופלס על המסלול בהתרסה. את התצוגה פתחה דוגמנית יחפה, שפניה כוסו בעיגול מנייר קרטון חום, ולגופה מכנסיים לבנים בגזרה רחבה ונוקשה, שעמדו במרחק מהמותניים. זה המשיך עם מספר דגמים נוספים, בצבעוניות של כחול, שחור, זית וחרדל, ובחיתוכים שחשפו יותר מפעם אחת את החזה של הדוגמניות וחלקים נוספים מהגוף. הביקורות סביב הקולקציה היו חלוקות. רובן התמקדו במאמץ הניכר של המעצב להתריס ולזעזע, על חשבון בנייה של גזרות מדויקות ופיתוח פריטים שנשים אשכרה ירצו ללבוש.