זרעי פרחים שצורפו לכרטיסי ההושבה, עציצים מוכנים לשתילה שחיכו לאורחים במקומותיהם, תפאורה לבנה המדמה עצי פרי וסיסמאות על התחדשות והעתיד הצפוי עמדו הבוקר במרכזה של תצוגת אביב-קיץ 2015 של רשת גולף, שהתקיימה באוהל לבן שהוצב במתחם החברה בהדר יוסף. "הקולקציה נעה על ציר הזמן - אתמול, היום ומחר", אמר בפתח התצוגה אלי מיזרוח, מנכ"ל קבוצת גולף. "היא חוקרת מושגים של התעוררות, קיימות וצמיחה. אנו מסתכלים באופטימיות על העתיד שלנו, שמתחיל כאן ועכשיו. העשייה שלנו והעיצוב מנהלים דיאלוג עם הטרנדים, אך נשארים נאמנים לדי.אן. איי של גולף". במילים אחרות, גולף רוצה להפגין חדשנות עיצובית ובכך לקרב אליה קהל צעיר וטרנדי, ובמקביל, לשמר את הלקוחות הוותיקים של הרשת, הרואים בגולף רשת אופנה לכל המשפחה. בימי טרום בחירות, קשה שלא לקרוא את המהלך הזה כמצע החדש של מפלגת מרכז גדולה.

 

 

>> מוזמנים לעשות לנו לייק בפייסבוק

 

 

סימבוליות רבה הוטענה בקבוצה שפתחה את התצוגה, ובראשה הפנים החדשות של גולף, הדוגמנית נטלי איידלמן. לצלילי השיר Here comes the sun של הביטלס, שנוגן על ידי צ'לנית שישבה על המסלול, חשפו בגולף קבוצה של פריטי לבוש בגווני לבן ושמנת, עשירים בתחרה וקרושה, שיחד היוו אסופה שלמה, מדויקת ואופנתית, שכל כולה סמל להתחדשות המרעננת שמסתמנת לאחרונה בגולף, ובקרוב גם באוויר בכלל – עם בוא הפסח והאביב. כצפוי בתצוגות של רשתות אופנה, היו שם לא מעט ציטוטים מאילנות גבוהים שנטעו בתי אופנה בינלאומיים, ביניהם שמלה בדוגמת פרחי תחרה לבנים מקולקציית אביב-קיץ 2012 של לואי ויטון, שמלת טוניקה לבנה עם חריצים בדוגמה גיאומטרית באזור החזה והכתפיים, שהזכירה שמלה מקולקציית סתיו-חורף 2014-15 של איזבל מארה, סנדלים עם אורנמנט מתכת דומה לזה של חברת גוצ'י, וסנדלי גלדיאטורים עם שרוכים שלופפו על רגליהן של הדוגמניות, כפי שנצפו גם בתצוגת הקיץ של קלואה.

 

 

שפה בוהמיינית-רומנטית. תצוגת האופנה של גולף (צילום: אבי ולדמן)
שפה בוהמיינית-רומנטית. תצוגת האופנה של גולף (צילום: אבי ולדמן)

 

 

חובבות המראה הלבן - מהטרנדים הבולטים על השטיח האדום בחודשים האחרונים – יזכו העונה בגולף לדגמים מצוינים, כמו שמלת מקסי לבנה עם פרחי תחרה גדולים, שמלת ג'ורג'ט לבנה עם שורת כפתורים בגב ועיטור פרחים עדין בצד, ומכנסי תחרה קצרים, שיתאימו בעיקר למי שמחזיקה ברגליים שזופות ומעוררות קנאה.

 

 

עוד בערוץ האופנה

 

 

השפה הבוהמיינית-רומנטית המשיכה גם בקבוצה השנייה של התצוגה, עם נוכחות בולטת לטרנדים משנות ה-70, כמו ז'קטים מעור עשירים בפרנזים, לנשים ולגברים, מכנסי פדלפון מזמש, וסטים הדוקים מג'ינס ואווירה כללית של סקסיות מאופקת. אחד הלוקים המוצלחים לנשים בקבוצה זו היו מכנסי פדלפון מזמש בצבע שוקולד, שנלבשו עם גופיית תחרה בצבע שמנת וז'קט ג'ינס ללא צווארון, עם אימרה פרומה במראה סבוטאז' ורקמה עדינה בגב. שורה בלתי מבוטלת של חצאיות מצוינות באורך מקסי ומידי בצבעי שמנת ותכלת הצליחו לעורר התפעלות בקרב הנוכחות באולם. גם הגברים בקבוצה זו זכו למנעד נאה של פריטים, על הציר שבין סגנון נוקשה עם ג'ינסים במראה RAW, לבין סריגים ארוכים שהונחו ברכות על גוף הדוגמנים. היה זה מחזה לא צפוי מרשת כמו גולף, שעד לפני כמה עונות אפשר היה למצוא בה בעיקר חולצות משובצות בגזרה משעממת, מכנסי צ'ינו במבחר צבעים וכל מה שנכנס בקטגוריית לבוש קשה להגדירו כאופנה.

 

 

המתח בין העבר של גולף לעתידה זכה לביטוי ממשי על המסלול (צילום: אבי ולדמן)
המתח בין העבר של גולף לעתידה זכה לביטוי ממשי על המסלול (צילום: אבי ולדמן)

 

 

אם נחזור לדבריו של מיזרוח מתחילת התצוגה, המתח בין העבר של גולף לעתידה זכה לביטוי ממשי על המסלול. ניכר כי הרשת נמצאת במגמה של שינוי מובהק, אולם היא עדיין לא התנערה לחלוטין מהעבר הפחות אופנתי שלה. על המסלול זה התבטא בעיקר בהדפסים מיושנים בחלק מן הפריטים (למשל, הדפסי השחור לבן) ובקו המחויט לנשים שנראה בחלקו הגדול מיושן ועצור. דווקא כשמעצבי החברה לקחו את השפה המחויטת למחוזות קפוצים פחות, כמו במראה של וסט מחויט בצבע לבן, התגלה כי משהו חדש נולד בשכונת הדר יוסף.

 

זירה נוספת שטרם זכתה לפתרון אמיתי של מעצבי החברה היא קו הגברים, שלא החליט עדיין מה הוא רוצה להיות כשיגדל: צעיר ומרדני או מאופק ושמרני. הז'קטים המחויטים התאפיינו במראה קופסתי לא מעודכן וחסר חן, ולעתים קרובות מדי על המסלול נוצרה תחושת בלבול בנוגע למסר של החברה לגברים העונה. כך, למשל, עלו זה אחר זה דוגמן במכנסי עור שחורים בגזרת טרנינג עם חולצה מכופתרת מעור גם כן, משל הוא עושה דרכו למועדון הדאנג'ן, ודוגמן בסקיני ג'ינס וחולצת טי לבנה עם הדפס קובייה שחורה, שמשך לכיוון שונה בתכלית.

 

המהפכה שגולף מבקשת להנחיל בשורותיה נמצאת בתהליך, וניצני השינוי צומחים בה בקצב מהיר וניכר לעין. גולף רוצה להפוך לשחקן מרכזי בזירה העיצובית, ולשם כך היא פועלת במספר חזיתות במקביל: מפרויקט המעצבים הצעירים Style Hub, דרך שיתוף הפעולה עם המעצבת דורית בר אור (שניהם צפויים לראות אור בקרוב), לצד שורת רכישות של מותגים, ביניהם עדיקה וטופשופ, וכלה בתצוגה הנוכחית, אחרי שנים שבהן נעדרה הרשת מהמסלול.

 

לקראת העונה הבאה, אנו ממליצים להמשיך להשקיע את מיטב המאמצים בהווה ובעתיד, ולנסות להשתחרר מקיבעונות העבר. לטעמנו, יש משהו מאוד רלוונטי בחוסר היומרה של גולף כרשת אופנה. באקלים הכלכלי-חברתי בישראל היום, אנשים לא מחפשים שימכרו להם סיסמאות, אלא שידברו אליהם בכנות ובגובה העיניים. מהבחינה הזאת, הקולקציה שהוצגה הבוקר על המסלול ותגיע אל החנויות, היא בהחלט תצוגת תכלית נכונה לכניסתה של שחקנית ראשית ישנה-חדשה לזירת האופנה המקומית.