במתחם ''הום דיזיין'' שבנתניה מוצגת החודש תערוכה חריגה על רקע נוף הפריטים החדשים שבחלונות הראווה מסביב: גופי תאורה (בעיקר) ופריטים נוספים שיוצר איל רגב מחפצים משומשים, בסדנת היצירה שלו בגבעת ברנר.

רגב חזר לארץ ב-2008, אחרי 20 שנה בפלורידה שבארצות הברית, שם התפרנס משמאות נזיקין בנדל"ן ובמקביל עסק בפיתוח מוצרים שונים. כך, למשל, היה לו רעיון להפוך את ראש המקלחת לדו-ראשי, כך שיוכל לשטוף את ראשי הילדים בלי שהסבון ייכנס להם לעיניים. רגב גילה שהחלק היזמי בתהליך הוא מורכב וארוך, אך את החלק היצירתי שגילה בעצמו החליט שהוא רוצה לפתח.

 

הצבע הכחול איחד קומקום ישן ואהיל חסר שימוש לגוף תאורה חדש
הצבע הכחול איחד קומקום ישן ואהיל חסר שימוש לגוף תאורה חדש

 

כששאלתי מדוע החליט לחזור עם משפחתו לארץ, השיב: "הכל שם היה כל כך מקובע, הנוחות והחיים. חשבתי לעצמי שזהו, ככה זה הולך להיות עד יום מותי - נוח וריק מתוכן - ולא הסכמתי לקבל את זה. בזכות החזרה לארץ התחלתי לגרום לדברים לקרות. הם קורים כי המקום אחר, או אולי מעצם השינוי. פה בארץ, עם כל הקושי, אני מרגיש שהחיים מלאים יותר, עם האירועים, המשפחה, השפה, החברים".

 

eyal_regev_upcycle_16
חצי גלובוס מחובר לחלקי אופניים. השמועה שרגב אספן זבל עשתה לה כנפיים, ואנשים מביאים לו מכל הבא לפח
eyal_regev_upcycle_11
ענף שרגב עיבד וחיבר אליו אהיל בצורת גליל, עשוי מפוליקרבונט - שאריות ממפעלים. הבסיס עשוי משאריות קוריאן שנחתכו בהתאם
eyal_regev_upcycle_13
מנורה שעשויה, בין השאר, מחלקים של גופי תאורה, שניתן לקנות בחנויות. רגב שואף ליצור פרויקטים הקשורים לעולם העיצוב התעשייתי, כמו גם פרויקטים אישיים הקשורים לאמנות

לדבריו, למרות שכאן יותר קשה ויקר, הוא החליט על שינוי אישי ומקצועי. בין השאר למד עיצוב תעשייתי במכללת קונספט בתל אביב, וסיים בהצטיינות. "הלימודים הוציאו החוצה את היצירתיות, והכל התחיל לזרום", הוא מספר. מיד לאחר הלימודים החל לעבוד כמעצב תעשייתי. במקביל מצא לעצמו סדנה בקיבוץ גבעת ברנר: "במקום הזה היה מספיק ג'אנק", הוא אומר. "והייתה בו יכולת שגרמה לשד הזה, ליצירתיות הזו, לצאת החוצה. זה מקום שאיפשר לי לאחסן את הציוד, את החומרים ואת החפצים שנאספו, ולא הייתיי צריך לשמור על השקט בין שתיים לארבע". 

eyal_regev_upcycle_9
סיפולוקסים ישנים שחוברו למעמד נירוסטה. המעמד הראשון נמצא כחומר גלם זמין, ואת הבאים רגב עיצב במיוחד על פי דרישה
eyal_regev_upcycle_2
עיבוד של ענף אקליפטוס שנמצא ליד הסדנה, מעליו אהיל עשוי פוליקרבונט - שאריות ממפעלים - ונורת לד. הגובה: 1.80 מטר

בדרך כלל הוא בוחר לעצב גופי תאורה משום ששם נמצא מבחינתו המרחב היצירתי שבין צורה שאינה מוגבלת לבין יצירת חפץ שיש לו תכלית. זה לא קיים, לדעתו, בעיצוב כיסא, למשל. "התכלית של הכיסא מגדירה את העיצוב, וזה בסדר. גוף התאורה הוא מושלם לעבודה שלי: משאיר מקום ליצירתיות בצורה, אבל גם יש לו תפקוד, שזה חשוב לי". 

eyal_regev_upcycle_14
מאוורר ישן שהמתין בסבלנות אצל רגב בסדנה, עד שנמצא הרעיון שהעניק לו חיים חדשים
eyal_regev_upcycle_7
מערכת תופים שנמצאה בפח. רגב אסף אותה, פירק והרכיב מחדש כגוף תאורה
eyal_regev_upcycle_8
גיטרה חשמלית ממוחדשת, על רגלי ברזל. החלק העליון עשוי מרמקול ישן

האם החומר מגדיר את הצורה, או שהרעיון מחפש חומר? "אנשים מביאים לי חפצים ישנים", משיב רגב, "וקורה שאני מוצא משהו שמעניין אותי ודואג שהוא יהיה בסביבת העבודה שלי, כמו למשל החלק של המאוורר, או תוף ישן. הם זרוקים לחוד, ויום אחד, בזמן הנכון, מתחברים. לפעמים יש זמן התבשלות ארוך; במקרים אחרים זה קורה די מהר. אני אוהב את מה שאני עושה. זה יוצא מהלב, הכל זמין ולא מסובך". 

eyal_regev_upcycle_6

עבודת המטקות יוצאת דופן, לדבריו. "כאן שאבתי את הרעיון מתערוכה קבוצתית ישראלית בנושא מטקות, שהוצגה בספרד", הוא אומר. 

eyal_regev_upcycle_15
מתוך התערוכה "בהילוך גבוה": חלקי אופניים ישנים ממוחדשים

הוא הציג בתערוכת הסולו "מחזיר אור" בגלריה חנקין בחולון ובתערוכה הקבוצתית "בהילוך גבוה", שהוקדשה לאופניים והוצגה בגלריה החווה בחולון. התערוכה הנוכחית בנתניה תוצג עד 15 במארס.