תשכחו מהתלבושות הפרובוקטיביות של ריהאנה, שילובי הצבעים של לופיטה ניונגו והבגדים הממלכתיים של מישל אובמה – לפי מגזין People, המתלבשת הטובה ביותר באמריקה לשנת 2014 היא לא אחרת מזמרת הקאנטרי-רוק אהובת הנערות טיילור סוויפט. "נראה שהיא באמת מצאה את הסטייל שלה ב-12 החודשים האחרונים, והיא כובשת כל לוק על השטיח האדום ובשעות הפנאי", נכתב במגזין. לכאורה, מדובר בבחירה שנויה במחלוקת – מה הקשר בין הנערה הבלונדינית הבובתית ובין שיק אמיתי? ובכן, זה הזמן להכיר את טיילור סוויפט גרסת 2014. או במילים אחרות: מותק, הילדה התבגרה והיא לובשת רודארטה.

 

 

>> הורידו כאן את האפליקציה החדשה של Xnet לאייפון או לאנדרואיד

 

 

סוויפט, 24, שהוציאה החודש את אלבומה החדש והמדובר "1989", פועלת בשנתיים האחרונות במרץ כדי למתג את עצמה כאייקון אופנה בועט – מהלך שאת פירותיו היא קוצרת עכשיו. לצד המחמאות ממגזין People, בחודש האחרון הוכתרה סוויפט לאשת השנה של מגזין בילבורד, צולמה לשער של מגזין Time ולשער גיליון נובמבר של ווג הבריטי, וזכתה למייקאובר מפתיע על שער המגזין Wonderland. וזו, כנראה, רק ההתחלה.

 

 

עוד בערוץ האופנה

 

 

קשה לזהות. טיילור סוויפט על שער המגזין Wonderland
קשה לזהות. טיילור סוויפט על שער המגזין Wonderland

 

 

מנערת בוקרים לבחורה הכי קולית בסביבה

 

 

המהפך האופנתי של סוויפט החל במהלך שנת 2012, במקביל להופעתה הראשונה של שער מגזין ווג האמריקאי בחודש פברואר באותה שנה. אומנם בצילומי השער היא עדיין נראתה כמו הקלישאה של נערת בוקרים אמריקאית, אך מרגע זה התחילה להשיל מעליה את המראה הדרמטי המוגזם ולאמץ סטייל מתוחכם יותר. היא מיתנה את כמות הנצנצים, נפטרה בהדרגה מהתלתלים ומתסרוקת הקוקו פלוס פוני, העלימה את מגפי הבוקרים, הגרבונים השחורים, שמלות הטאפטה ושכבות השיפון הדודתיות, והפכה מנערת קאנטרי מלאת קיטש לפאשניסטה קולית.

 

 

בזכות שילוב חכם בין ניגודים סגנוניים, הצליחה סוויפט להפוך לאייקון אופנה שפונה לילדות עם קוקיות מצד אחד והיפסטרים מתחכמים מצד שני. הפוני הבובתי המושלם, תספורת הקארה הגלי והטרנדי, חולצות הפסים והחיבה לאביזרי שיער, יצרו מראה שנמצא בדיוק על התפר שבין קוקטיות צרפתית לבת השכן האמריקאית.

 

 

סוויפט אף מתועדת באופן קבוע על ידי צלמי הפפראצי כשהיא מסתובבת ברחובות כמו ליידי עם תיקי יד שהפכו בזכותה לאיקוניים (ביניהם תיק של אלדו ותיק של דולצ'ה אנד גבאנה) וליפסטיק אדום שמדגיש את חיוכה הגדול ונראה מצוין עם השיער הבלונדיני. אפילו חיבתה למכנסונים וחולצות בטן בהופעותיה על הבמה, לא גורמת לה להיראות פרובוקטיבית – גם בבגדים החשופים יחסית, סוויפט שומרת על סטייל קליל וקולי שנתמך על ידי הבעות פנים חמודות וגוף דקיק במיוחד.

 

 

לצד שדרוג המלתחה, גם מעמדה של סוויפט בתעשיית המוזיקה הלך והתחזק השנה. ברברה וולטרס כינתה אותה "אחד האנשים המסקרנים של שנת 2014", ואילו המגזינים Time וניוזוויק היללו אותה כאישה החזקה ביותר כיום בתעשיית המוזיקה. האם יש קשר בין העוצמה הכלכלית ומדד השיק? במקרה של סוויפט, הם בהחלט הולכים יחד. כעת היא נראית, נשמעת ומתנהלת כמעצמת פופ בלתי ניתנת לריסון. 

  

 

לא נבהלת מהפפראצי. סוויפט בניו יורק (צילום: splashnews/asap creative)
לא נבהלת מהפפראצי. סוויפט בניו יורק (צילום: splashnews/asap creative)

 

 

סטייל הוא לא רק הבגדים שאת לובשת

 

 

חלק ממה שהופך את סוויפט למלכת השיק החדשה לא קשור ישירות למראה שלה, אלא לאטיטיוד המשוחרר והקולי שהיא משדרת – עניין שלא נעלם מהאתר Buzzfeed, שהכתיר אותה כ-BFF מהחלומות והבחורה המגניבה ביותר בסביבה. סוויפט אומנם אוחזת בארסנל של אקסים לוהטים כמו ג'ייק ג'ילנהול, קונור קנדי, הארי סטיילס וג'ון מאייר – אבל שומרת על תדמית של אישה של נשים, כזו שכל אחת היתה רוצה להיות החברה הצמודה שלה.

 

 

לתחושה הזו יש גם לא מעט ביסוס במציאות: סוויפט מוקפת בחבורה שיקית במיוחד של בנות שמעריצות אותה והיא מעריצה אותן בחזרה, כמו אמה סטון, סלינה גומז, קרלי קלוס, ג'יימי קינג, קלי אוסבורן, אודיה רש ולורד. בנובמבר 2013, כשהופיעה בתצוגת האופנה של מותג ההלבשה התחתונה ויקטוריה'ס סיקרט, היא אפילו הסתובבה ושרה במיוחד לחברתה הדוגמנית קרלי קלוס כשזו עלתה אל המסלול. מעניין יהיה לראות מה תעשה כשתחזור להופיע בתצוגה של המותג שוב בחודש הבא.

 

 

כשהיא לא מסתובבת עם החברות האופנתיות, סוויפט אוהבת לבלות עם צמד החתולות מרידית' ואוליביה, אותן היא לוקחת לטיולים ברחוב ממש כאילו היו אביזר נחשק. החתולות שלה אומנם עדיין לא מפורסמות כמו שופט של קרל לגרפלד, אך אחת מהן כבר כיכבה לצד סוויפט בקמפיין של קדס כך שמעמדה הסלבריטאי כבר הובטח.

 

 

כעת נותר רק לחכות שבית אופנה יוקרתי יבין את הפוטנציאל ויקטוף אותה לקמפיין נחשב – כזה שישדרג עוד יותר את מעמדה ויאפשר לה להציג שלב נוסף ואדג' יותר בהתפתחותה האופנתית (מה שלא קרה בקמפיינים שבהם השתתפה עד כה לבשמים או לבגדים הקז'ואליים של קדס). אם צריך להמר, יש לנו הרגשה שזה יקרה ממש בקרוב.