בשבוע שעבר עלתה העונה החדשה של תוכנית האופנה House of Style בערוץ המוזיקה MTV, בהנחייתה של הראפרית איגי אזליה. לפני כשנה וחצי שבה התוכנית מחופשה ארוכה כשבתפקיד המנחות שובצו דוגמניות העל קרלי קלוס וג'ואן סמולס, אך עונה אחת בלבד הספיקה לקברניטי הערוץ להבין שפנים יפות לא תמיד עושות את העבודה (זוכרים את בר רפאלי בתפקיד המנחה בשנת 2009?) והם חיפשו אחר אישיות עם אופי מפותח, חוצפה מבוקרת, קישור למוזיקה, ארבעה מיליון עוקבים באינסטגרם וטונות של סטייל. אזליה בת ה-24 יושבת בול על המשבצת של הערוץ, ובתוכנית הבכורה שמשודרת עכשיו באתר האינטרנט של MTV היא נכנסת בקלות לנעליים הגדולות שהשאירו בעבר מנחות התוכנית המיתולוגיות, הדוגמניות סינדי קרופורד, שלום הארלו ואמבר וולטה.
עוד בערוץ האופנה
- גלית גוטמן: "אני נראית עכשיו הכי טוב שנראיתי אי פעם"
- אני, עצמי ואנוכי: צילומי הסלפי הבלתי נשכחים של קים קרדשיאן
- קארי ראסל: ממתולתלת עם סטייל מפוהק למתוקתקת עם שיער חלק
לצד התוכנית החדשה מופיעה אזליה כעת בכותרות גם בעקבות ידיעות כי היא צפויה לשתף פעולה בקרוב עם הראפרית ליל קים. לחובבי הז'אנר צפוי מפגש ענקיות בין דורי, כאשר קים מייצגת את שנות ה-90 ואזליה את דור ההמשך. כמו תמיד בהיפ הופ, הנושאים שעליהם שרה אזליה הם כסף, מערכות יחסים ושוב כסף – ואם אפשר, כמה שיותר ממנו.
כמי שהיגרה בגיל 16 לבדה מאוסטרליה לארצות הברית, אזליה נמנעת לרוב מלספר כיצד התפרנסה לאורך השנים. נכון, היא חתומה בסוכנות הדוגמניות הנודעת ווילהלמינה, דגמנה מעט לליווי'ס והחלה לשיר במועדונים, אבל דווקא בלהיט הבכורה שלה Work היא מגוללת מעט ממה שעובר על נערות צעירות שחולמות בענק. השיר נפתח בשורה Walk a mile in these Louboutins, ובהמשך היא מספרת על התקופה שבה עבדה בניקוי חדרי מדרגות עם אמה באוסטרליה והניסיון לשרוד בארצות הברית, מקום שבו נערות צעירות מעניקות מין אוראלי עבור נעלי לובוטן (Valley girls giving blow jobs for Louboutins).
כפי שאזליה הבינה כבר בגילה הצעיר, לאופנה גבוהה יש מחיר, אבל תמיד אפשר לקנות וינטג'. בתוכנית הבכורה אירחה את מעצב האופנה ג'רמי סקוט לשיטוט בחנויות וינטג' בלוס אנג'לס, כשהוא לבוש חולצת טי בגזרת אוברסייז עם שם המותג מוסקינו, לו הוא משמש כמנהל קריאטיבי בשנה האחרונה. השניים ביקרו ב-Catwalk, שם דגמו אוברולים צבעוניים משנות ה-70, ומצאו בגדי מעצבים ב-Resurrection. בחנות המפורסמת ב-L.A גילו השניים חליפת מכנסיים מחויטת בעיצובו של ז'אן פול גוטייה מסיבוב ההופעות "אמביציה בלונדינית" של מדונה מתחילת שנות ה-90, ומעיל משובץ של אזדין אלאייה משנות ה-90 – בגדים שאותם מגדיר סקוט כ"פריטים קלאסיים שמעולם לא יוצאים מהאופנה".
אזליה נראית סקרנית מאוד ללמוד על אופנה ולקבל טיפים מסקוט, פתיחות אשר מאפשרת לצופים, גם כאלה ללא רקע באופנה, להתחבר מיד לתוכנית. מלבד רענון רשימת מנחות התוכנית עד כה, רובן דוגמניות, הבחירה באזליה מחזקת את תדמיתה כאייקון אופנה. בשנה האחרונה היא התמקמה בעשירייה המובילה של איקונות האופנה הבינלאומיות, כשהסגנון שלה מורכב משעטנז מקורי המכיל בתוכו ציטוטים ממדונה, ליידי גאגא, להקת הבנות TLC והראפרית ליל קים.
בכלל, ציטוטים הם מקור השראה עיקרי של אזליה. השם האמיתי שלה, לדוגמה, הוא אמטיסט אמיליה קלי, אך עם הגעתה למיאמי בגיל 16 המציאה לעצמה שם במה: איגי אזליה, שנשמע כמו חיבור בין איגי פופ לאזליה בנקס, אך למעשה הוא חיבור בין רחוב שגרה בו בעבר (אזליה) ושם הכלב שלה (איגי, ע"ש איגי פופ). הרכבה זו מזכירה את המנהג שהיה מזוהה בעבר עם בחירת שם במה לדראג קווין: שם הרחוב בו גדלת ושם חיית המחמד שלך. בראיון למגזין Idol Mag הבריטי סיפרה אזליה כי את הרעיון לשם במה נפרד קיבלה דווקא מסבה. "כשאתה אמן מפורסם, אנשים מתחילים לדבר עליך רבות ולא תמיד דברים חיוביים", אמרה. "אני אוהבת את השם שלי, כי הוא מיוחד מאוד, ובגלל זה אני רוצה לשמור אותו לעצמי. אני לא רוצה שאנשים ישתמשו בו או ייקחו אותו ממני".
מוצר תרבות אחר ממנו בחרה אזליה לצטט לאחרונה הוא הסרט "קלולס" בכיכובה של אלישיה סילברסטון משנת 1995. אזליה אימצה את הסטיילינג ואת הדמויות בסרט לטובת הווידאו קליפ לשיר Fancy, בו היא מככבת בדמותה של שר הורוביץ (סילברסטון), כולל חליפת החצאית המשובצת המפורסמת ואווירת בית הספר היוקרתי מבוורלי הילס. בפעם אחרת הופיעה כשהיא מחופשת לקרואלה דה ויל, עליה אמרה בתוכנית House of Style כי היא אייקון האופנה האולטימטיבי שלה, ובמקרה נוסף עלתה לבמה בחליפה מוזהבת בת שני חלקים של גופייה וחצאית מיני, שהתכתבו עם בגד הגוף וחזיית המשולשים של מדונה בעיצובו של גוטייה מסיבוב ההופעות "אמביציה בלונדינית". הקוקו הבלונדיני המוגבה שהתקינה לראשה חיזק את ההשערה כי מדובר במחווה מודעת לעצמה.
מה הופך את אזליה מעוד כוכבת מצעדים לוהטת לאייקון אופנה? התשובה לשאלה זו מורכבת והיא דווקא לא נמצאת בבגדים עצמם. אם בוחנים את הופעותיה על השטיח האדום ועל הבמות, נגלה כוכבת שלא מנסה להמציא את עצמה מחדש. בזמן שהיא מדלגת מהשורה הראשונה של קנזו וקלואה בשבוע האופנה בפריז לתצוגה של דיזל בלאק גולד בניו יורק, היא מקפידה על הופעות אופנתיות ופריטים של מותגים נחשבים כמו דולצ'ה & גבאנה, ז'יבנשי וכריסטיאן לובוטן. על הבמה, לעומת זאת, היא מטפחת בעקביות מראה סקסי המורכב מגופיות צמודות ומכנסונים קטנטנים המושכים את תשומת הלב לישבן העסיסי שלה, שיש הטוענים כי מאחוריו עומדת התערבות נכבדת של פלסטיקאי.
הסוד למעמדה האופנתי, אם כך, טמון באטיטיוד של אזליה, שנראית תמיד במקום הטבעי ביותר שלה. היא לא מזיעה ממאמץ כמו ליידי גאגא, מעוררת רחמים כמו בריטני ספירס או זקוקה לתשומת לב מוגזמת כמו קים קרדשיאן. היא פשוט עושה את מה שהיא עושה על הצד הטוב ביותר ומתנהלת בטבעיות גמורה. וזה, לומדת כל פאשניסטה בשיעור הראשון, הכלל הכי חשוב לאייקון אופנה.