הרמקול המרחף
OM / ONE הוא רמקול Bluetooth נייד, שפיתח צוות מעצבים תעשייתיים, מהנדסים ואנשי סאונד, והוא עלה לאחרונה לאינטרנט כפרויקט מימון המונים. זהו רמקול מרחף (הראשון בעולם), מה שמאפשר ניתוק מרעשי רקע הנוצרים מרעידות לוואי. הוא מתחבר לכל טלפון או נגן באמצעות Bluetooth 4.0, ויש גם מיקרופון מסוג 1 לעריכת שיחות ועידה.
1
לא תצליחו לשבור אותי
חברת marblue, הידועה בעיקר בזכות אקססוריז למכשירים חכמים, הציגה את "Headfoams"- משחק מלים שמאחוריו עומדות אוזניות שעשויות מיחידה מונוליטית של ספוג. למען הדיוק מדובר ב-EVA, אותו חומר שממנו מייצרים פקקי יין סינתטיים. החומר רך וגמיש, ולכן מתאים לילדים מגיל 3 והלאה, הן בטיחותית והן מבחינת תחזוקה לזמן ארוך, משום שכמעט בלתי אפשרי להרוס את האוזניות הללו, וגם אין בהן חלקי מתכת ומנגנונים זזים. העיצוב טרנדי ומהנה לשימוש לבד וביחד. העיצוב מותאם אמנם לילדים, אבל "הדפואמס" יתאימו לרוב הראשים של בני אדם מבוגרים.
Jawbone
מוצר מתוקשר ומיוחצן בירידי העיצוב בשנתיים האחרונות: סטודיו fuseproject עיצב ליצרנית האלקטרוניקה jawbone מיני-רמקולים מבוססי Bluetooth הנקראים Mini Jambox. המוצר מאפשר השמעה מכל סוגי המדיה, בין אם זה מהמחשב, מהטלפון או מהאינטרנט. מסגרת אלומיניום אחראית לאיטום, המייצר אקוסטיקה יעילה שמפיקה צליל פריך ומדויק. "ההיסטוריה העשירה של jawbone בעיצוב, בטכנולוגיה ובתוכנה אפשרה לנו לספק רמקולים קטנים, קלים וחזקים יותר", טוען המעצב המצליח איב בהר (Yves Béhar). לדבריו, "מארז האלומיניום מאפשר לנו להשתמש בצורה האיקונית של JAMBOX MINI, ולעצב צליל וטכנולוגיה בצורה מתקדמת בעבור מוצר נייד וקטן באופן משמעותי".
1
Cyprium
Cypirum הוא פרויקט קונספטואלי, שעיצב Dan Salisbury לחברת DCA. המעצב מספר שההשראה באה מזוג האוזניות המשובחות "Sennheiser HD25-1", ולדבריו "כמעט כל מי שנמצא בתחום המוזיקה - דיג''יאים, אולפנים ותחנות רדיו - יודע שהאוזניות האלה הן הבחירה המקצועית הטובה ביותר. למרות התכונות המעולות שלהן, הן אינן חודרות לשוק המקומי בשל המראה הגנרי והבסיסי שלהן. הפרויקט מציע עיצוב שמאפשר לאוזניות להשתלב בצורה מעוצבת בשוק ולהגיע ללב הלקוח". המוצר עשוי מבסיס של רצועת נחושת מלופפת סביב אוזנייה, כך שהיא יכולה לזוז באופן חופשי בתוך הרצועה.
1
JUNGHOLZ
JUNGHOLZ (בגרמנית, "עץ צעיר") הוא פרויקט סטודנטיאלי של המעצבת Kristina Düver, שהחליטה לדרבן צעירים לקנות מוצרים אקולוגיים באמצעות עיצוב. עיצוב בר קיימא היה הקו המנחה של הפרויקט, משלב האריזה ועד לחנות שבה המוצר יימכר. כל מכירה מחויבת בשתילת עץ, שהלקוח יוכל לאתרו בעזרת קוד GPS.
1
Audio on the Go
Designaffairs עיצבו רמקולים ניידים דקים במיוחד, העונים לשם FYLM. מדובר ברמקול מתקפל ונייד למכשירי אודיו, והוא אידיאלי למי שנמצא בדרך כלל בתנועה. זהו מוצר מתקפל בקלות שנכנס לכל ארנק, כיס מכנסיים ואפילו למחברת. בזכות החומר הגמיש, אפשר להרכיבו בקלות באמצעות קיפול וחיבור תפס-מגנטי בקצה. ברמקול מותקן film speaker בעובי 0.25 מ"מ, מה שמאפשר משקל זעיר, גודל קטן וחוסר התפשרות על סאונד. הרמקול אינו מצריך שימוש בסוללה נוספת, אלא רק חיבור רגיל של אוזניות, והוא מגיע בשלל צבעים עם כבלים תואמים.
1
קול בטון
המעצב שמואל לינסקי, בוגר שנקר, עיצב רמקולים מבטון בפרויקט הגמר שלו. "בעבודות שלי אני משתדל להביא, מעבר לאסתטיקה, סיבות פרקטיות להשתמש בבטון כחומר גלם ראשי למוצר", אומר לינסקי. הפרויקט מתבסס על טכנולוגיה שנקראת Horn speaker: בחלק העליון נמצא רמקול המעביר אוויר לאורך המוצר, כשבסוף הוא יוצא מהרמקול התחתון. כך הצליל גובר ומקבל את התהודה שבתוך הרמקול.
1
Natural speakers
Joon & Jung הוא סטודיו קונספטואלי שפועל באיינדהובן, בירת העיצוב ההולנדית, ובו שותפים Jungyou Choi ו- Joonsoo Kim שהגיעו מדרום קוריאה והכירו באקדמיה המפורסמת לעיצוב בעיר. בעוד שרוב הרמקולים בנויים לספק בס עבה וצלילים גבוהים וחדים, שני המעצבים הרגישו שהצליל דווקא "תקוע" בתוך הרמקול, והרגישו חוסר של צליל טבעי, ויברציות ואמביאנטים. תוך כדי הפיתוח של הרמקולים הטבעיים גילו המעצבים את היתרונות בתכונות של קרמיקה כרמקול, משום שהיא מספקת צליל נקי, תהודה וקול רך. הודות לקרמיקה ולעץ, מוגבר הקול ומתקבל הד היוצר תחושה טבעית, המאזכרת אקוסטיקה של כלי נגינה שבו מנגנים ממש לידינו.
1
the natural speaker from Studio Joon&Jung on Vimeo.
הפלישה ממאדים
סקנדינה, חברה דנית לעיצוב רמקולים, מייצרת רמקולים ייחודיים בעיצוב אייקוני. אפשר להתווכח על המעלות האסתטיות של הרמקולים, שמזכירים אובייקטים חייזריים שפלשו הביתה, אבל אין ספק שהחברה חושבת מחוץ לקופסה והולכת עד הסוף על עיצוב באיכות גבוהה ביותר, מבלי להתפשר על איכות השמע ועל קידמה טכנולוגית. לשיטתה, אם מוזיקה מצליחה לרגש, להרגיע ולהיות לא רגילה, מדוע שאר מערכות הסאונד משעממות ולא מצליחות לרגש? אם המוזיקה שלך נשמעת טוב, מאמינים בסקנדינה, היא גם צריכה להיראות טוב.
1
בום בום
בהשפעת הזרימה והצמיחה שבטבע, הרמקול האלחוטי "בום בום" - שעוצב על ידי Mathieu lehanneur בעבור Binauric - משלב תכונות ידידותיות למשתמש. מערכת הסאונד משלבת קול אנושי שמדבר במגוון שפות. "זה פשוט, אינסטינקטיבי ומפתה כמו תפוח שהרגע נפל מהעץ", מסביר להנור. הרמקול, שהוצג בשבוע העיצוב 2014 במילאנו, עוצב כדי לתמוך בשינויים טכנולוגיים עתידיים, כמו קיום שיחות ועידה ושליטה באמצעות מחוות יד.
1
מבטן האדמה
כאשר המעצב הצ'יליאני Pablo Ocqueteau עיצב את הרמקול Mapuguaquén, הוא ביקש לחבר בין המסורות הצ'יליאניות ארוכות הימים לבין הצרכים של ימינו. העיצוב הצ'יליאני רחוק ממותגים וממפעלים תעשייתיים גדולים. זוי מדינה שבה המסורות והזהות התרבותית עדיין באות לידי ביטוי בידיו של בעל המלאכה. Mapuguaquén (קול האדמה) הם רמקולים שנוצרו מחימר ויוצרו על האובניים, כדי להציל את שיטת הייצור המסורתית הזו עם מתן כבוד לזהות המקומית, תוך מחשבה על הדרישות של הלקוחות הנוכחיים.
1
מוזיקה בת קיימא
Pulpop הוא רמקול mp3 נייד עם צורה ייחודית, שעשוי מעיסת נייר ממוחזר. צמד המעצבים הטייוואני באלאנס וו וצ'ין ייאנג, מחברת Balance Wu Design, מציגים כאן רמקול בעיצוב מתקדם עם מודעות סביבתית. צורת ה"דונאט" התקבלה הודות לעבודה עם עיסת נייר ידידותית לסביבה, בכבישה תחת טמפרטורה ולחץ גבוהים.
1
Beoplay A9
Bang & olufsen הדנים עיצבו את Beoplay A9, שהיא מערכת רמקולים אלחוטיים ביתיים, בהפעלה באמצעות תנועת רפרוף-יד. שילוב של חמישה אמפליפאיירים ו-DPS (מעבד אות דיגיטלי) יוצרים אמביאנטים עמוקים בעזרת טכנולוגיית בס אדפטיבית. המערכת עוצבה תוך תשומת לב רבה לפרטים ובחירה מדוקדקת של חומרים, כדי ליצור מראה של רהיט המשתלב בסולידיות בבית. שינוי הווליום נעשה בהעברת היד לאורך החיישן; כדי להשתיק את הסאונד, פשוט מניחים את היד מעל הרמקול.
1
נייר רמקול
בקולקציה האחרונה שלה, עיצבה coralie gourguechon מוצרי אלקטרוניקה שימושיים ומינימליסטיים מנייר. היא חקרה את המבנה הבסיסי של מערכות רמקולים, ובאמצעות סדרת כרטיסים גרפיים ורכיבים כמו אנטנות רדיו, מתגים וסוללה של 9 ,V, היא הצליחה להציג פישוט חזותי של מעגלים מורכבים-לכאורה. הרמקול תוכנן ככלי אינטראקטיבי וחינוכי, וההרכבה של חלקיו נעשית אך ורק עם עט דיו מוליך ודבק מוליך. כל חלקי הרדיו נשארים גלויים לעין ובכך מייצגים את תפקידם הטכני. כאשר חרוט הרמקול מנותק מהגיליון, הסאונד מתפשט החוצה. כאשר החרוט שטוח, הרמקול יכבה.
1
בדיחה לסיום
מזהים את הדמויות? כדי להדגיש את איכויות הסאונד של סוני, חברת הפרסום Publicis Worldwide יצרה לפני שנתיים קמפיין שבו האוזניות של סוני הוצגו בדמויות מוזיקאים שונים. העיצוב של האוזניות עצמן נשאר זהה, אבל העיצוב הגרפי עושה את העבודה: נקי אך צבעוני, עם איכויות אנימציה מובהקות שמזהות מוזיקאים מפורסמים, תוך ירידה לפרטים הקטנים של כל אחת מהדמויות.