המבקר: איתי יעקב

 

רובי סטאר

 

מה מוכרים לנו? קולקציית תכשיטים חדשה של המותג רובי סטאר בעיצובה של שירלי איציק. העונה התמקדו במותג בשתי קבוצות תכשיטים מרכזיות המובחנות זו מזו בשפתן העיצובית, אך יחד עם זאת מצליחות לייצר הרמוניה ויזואלית על המדפים בחנות המותג ביפו. הקבוצה הראשונה היא "פירסינג", ובה טבעות, צמידים ושרשראות קולר מפליז מצופה זהב 24 קראט, כסף או ציפוי שחור, בשילוב אבני אגת. במרכז הקבוצה השנייה ניצב מוטיב העין, המרמז לתכשיטי הגנה מפני עין הרע. בקבוצה זו שרשראות, טבעות, צמידים ועגילים עם מוטיב של עין משובצת אבן חן. בקולקציה פריטים נוספים, כמו קיסם עשוי זהב או כסף, שעוצב כתליון על שרשרת דקיקה.

האם קנינו את זה? בהחלט! זוהי אחת הקולקציות המקיפות והמעניינות של המותג מזה שנים.

נקודות האור

שרשראות הפירסינג. שרשראות הקולר שבסיומן שתי טבעות מעוגלות בסגנון פירסינג, הן מהאובייקטים הבולטים ביותר בקולקציה. על אף המראה הפשוט לכאורה, הן מתגלות כבעלות עוצמה, סקס אפיל ומקוריות, והן יחמיאו לנשים ולגברים כאחד. מתוך המבחר בחנות, התרשמנו במיוחד מדגם שרשרת חישוק עשויה פליז מצופה זהב או צבע שחור. בקבוצה זו נכנסו לאחרונה שרשראות חדשות עשויות כסף, כשבמקום טבעות מתכת שולבו בהן מעין "גולות" מאבני אגת. מי שחושש ממראה דומיננטי של שרשרת קולר כזו, יוכל לבחור בצמיד או טבעת מאותה הסדרה.

מוטיב העין. איציק מעידה על עצמה שיש בה צד מיסטי ומספרת על לימודי הילינג בהן התנסתה לאחרונה. לדבריה, קבוצת תכשיטי העין התפתחה לאחר שיצרה תכשיט לחברתה האמנית ליז חג'ג', שפותח בהמשך לקולקציה שלמה. המעניין בקבוצת התכשיטים הזו הוא המתח שנוצר בין המאפיינים המסורתיים המזוהים עם עדות המזרח, לבין הניחוח ההיפסטרי העולה מההיקסמות ממוטיבים "מזרחיים", בדומה למה שקרה עם תליון ה"חי" בשנים האחרונות. התוצאה הסופית מדויקת ויחד עם זאת פתוחה לפרשנות אישית שכל אחד יכול למצוא בתכשיטים.

המחירים. רובי סטאר אינו מותג זול באופן מיוחד, אך לזכות בעליו ייאמר כי הוא גם לא חמדן בכל הנוגע למחירים. התמורה שהלקוח מקבל עבור המחיר הוגנת מאוד, במיוחד בהתחשב במציאות הכלכלית שאיתה מתמודדים מעצבי אופנה בישראל. 525 שקל לשרשרת מצופה זהב עם תליון עין, 420 שקל לטבעת כסף עם אבני אגת, 450 שקל לטבעת כסף משובצת אבן טורקיז – מדובר במדיניות תמחור הוגנת שמציעה Value for Money.

נקודת החושך

החומרים. מאז הוקם המותג רובי סטאר בתחילת שנות ה-2000 הוא איגד סביבו קהל לקוחות נאמן, שהתפתח יחד עם טעמה האסתטי של המעצבת. בשיחה עם איציק השבוע היא אומרת שהיא רוצה להתחיל לייצר יותר ויותר תכשיטים עשויים זהב, משתי סיבות: הראשונה, כי זה מרגיש לה "אמיתי יותר", והשנייה, כי הלקוחות הקבועות שהתבגרו, מוכנות היום לשלם קצת יותר עבור התכשיטים שהן עונדות. לטעמנו, בהחלט הגיע הזמן לעבור לשימוש בחומרים איכותיים ויקרים יותר, כמו זהב, יהלומים ואבנים יקרות, והיינו שמחים לראות את השינוי כבר בקולקציה הנוכחית, למשל, בתכשיטי הפירסינג, שהיו זוכים לערך מוסף משמעותי אם היו עשויים מחומרים כאלה.

מחירים: 2,550-250 שקל.

להשיג ברובי סטאר, עמיעד 13, שוק הפשפשים, יפו. טל' 03-6832172.

 

אמה

 

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ של רשת הבוטיקים אמה, המשלבת בין פריטי ייבוא ממזרח אסיה (הונג קונג, סין, קוריאה הדרומית) לפריטי מעצבות ישראליות צעירות כמו קרן גרוס, שרון בועז ועמית שלום למותג BoBo. על הקולבים תלויים בעיקר בגדים "שמחים" – כלומר, צבעוניים, עתירי הדפסים, אפליקציות ורקמות. למרות שניתן היה להניח כי הבגדים מיועדים לתיכוניסטיות בעלות אספירציות אמנותיות, בביקורנו בחנות המותג מצאנו בעיקר נשים בנות 50 ומעלה שמצאו לעצמן לא מעט פריטים בחנות.

האם קנינו את זה? חלקית. חלק גדול מהפריטים המיובאים מהמזרח מגיע בטווח מידות מצומצם ועשוי מבדי פוליאסטר זולים ולא נעימים למגע.

מידות: S-XL לצד פריטי וואן סייז שנמצאים על הסקאלה שבין S ל-M.

נקודות האור

המבחר. עם כניסות של פריטים חדשים מדי שבוע ותחלופה כללית כל שלושה חודשים, המבחר הגדול באמה מאפשר ללקוחה חובבת השופינג להתחדש על בסיס שבועי. השבוע, למשל, תוכלו למצוא בחנויות חולצות עם הדפס של מיקי מאוס, שמלות פוליאסטר קצרות בשילוב רקמה ואבני חן, ואוסף רחב של אביזרים מוצלחים.

האביזרים. אם אתן מחפשות סיבה להיכנס לאמה, עשו זאת בשביל האביזרים. בחנות יש מבחר גדול של תיקים, חגורות, כובעים ותכשיטים. אהבנו מאוד את כובעי הקש המעוטרים במטפחת צבעונית ופרחים עשויים פלסטיק, או תיקים מחומר דמוי עור. שימו לב לתיק צד בצבע ירוק עם זוג "עיניים" המשובצות בחלקו הקדמי.

נקודת החושך

החומרים. חלק גדול מהפריטים במותג הם ייבוא מהמזרח, וחלקם לא ניחנו באיכות גבוהה של תפירה, גזרה או בד. הפוליאסטר חוגג, ובדביקות של יולי-אוגוסט, זה כמו לרכוש צ'יפסר אנושי. אומנם יש הצדקה לפריטים אלו, שכן נראה כי יש להם קהל לקוחות שלא נרתע מהבדים, אך כדאי לחשוב על תמהיל רחב יותר של אפשרויות ולהרחיב את פריטי המעצבות הצעירות שנמכרים בבוטיק ומציעים אלטרנטיבה של חומרים איכותיים יותר.

הפריטים בעיצוב המותג. באמה החליטו לעצב בעצמם פריטים משלימים לקולקציה, אך אם להסתמך על מבחר השמלות שהוצגו לפנינו, עדיף להתמקד בקניינות. במותג מתגאים בשמלת ויסקוזה אפורה עם גב עשוי תחרה ושמלת ערב שחורה עם כתפיות וגב פתוח, אך שתיהן לא מצליחות לייצר שפה מגובשת או בשורה עיצובית.

מחירים: חולצות וגופיות, 289-119 שקל; שמלות, 549-239 שקל; חצאיות, 399-119 שקל; מכנסיים, 309-90 שקל; אביזרים, 399-59 שקל.

להשיג בחנויות אמה.

 

 

ליאת ברנדל גילאון. שימוש חדש ומעניין בחיתוכי לייזר (צילום: לי אגמון)
ליאת ברנדל גילאון. שימוש חדש ומעניין בחיתוכי לייזר (צילום: לי אגמון)

 

 

ליאת ברנדל גילאון

 

מה מוכרים לנו? קולקציית ביכורים של המעצבת ליאת ברנדל גילאון, בוגרת שנקר מהשנה שעברה שסיימה את לימודיה בהצטיינות, כפי שמעידות התעודות התלויות על קיר בסטודיו שלה בתל אביב. הקולקציה החדשה היא פיתוח מסחרי של פרויקט הגמר שלה, Fake Reality, אשר עסק במתח בין המציאות שבה אנו חיים למציאות הווירטואלית ברשתות החברתיות, בה כל אדם יכול להרכיב לעצמו זהות "משופצת". בקולקציה מספר גדול של פריטים, אשר במרכזם קו שמלות עשויות בד סקובה עם חיתוכי לייזר בחלק העליון אשר יוצרים את הדוגמה של השמלה.

האם קנינו את זה? חלקית. בד הסקובה הוא בחירה לא מוצלחת לאקלים המקומי. בנוסף, חלק מהרעיונות של ברנדל גילאון מורכבים מדי גם ללקוחה "אמנותית" – כמו חצאית עם טבעות קלסר במרכזה.

נקודות האור

הטכניקה. הקולקציה של ברנדל גילאון מביאה איתה בשורה חדשה. אנחנו אומנם רואים חיתוכי לייזר אצל לא מעט מעצבים, אבל האופן שבו היא מטפלת בהם ומשתמשת בחיתוכי הלייזר ליצירת הגזרה של הבגד וכעיטור, חדש ומרענן. למשל, שמלה אדומה ללא שרוולים שכל חלקה העליון מטופל בחיתוך לייזר, אשר על הגוף מונחת תוך כיסוי הכתפיים. דבר זה מאפשר את מתיחתו של הבד על הגוף, ועל הדרך גם יוצר אסתטיקה חדשה.

הצבעוניות. לבן, שחור, צהוב, כחול, ירוק, אדום – הצבעוניות בקולקציה של ברנדל גילאון מטופלת כהלכה, בהמשך לקולקציית הגמר שלה בשנקר. הצבעים רעננים, חזקים ומצליחים לעבוד יחד כתמונה רחבה, וגם לבד, כל אחד בעצמו.

נקודות החושך

החומרים. ההיקסמות מחומרים עכשוויים כמו סקובה (סוג של ניאופרן קליל) נמצאת במרכזן של לא מעט קולקציות של מעצבים צעירים. ראינו את זה בקולקציית הגברים של אלירן נרגסי ובפרויקט הגמר של מאיה אזן. נכון, זהו חומר נהדר לעבודה והוא גם סופר טרנדי, אבל אי אפשר ללבוש חולצה או שמלה עשויה סקובה בקיץ הישראלי. ואנחנו אומרים את זה מניסיון אישי.

הפרשנות. הקולקציה של ברנדל גילאון יוצאת מתוך פרויקט הגמר שלה. ניכר כי היא ניסתה לשמור על הרוח האמנותית של פרויקט הגמר, אך לא תמיד הצליחה לעשות בחירות נבונות. למשל, חצאית מיני בגזרת טרפז המחולקת לשני חלקים, שבמרכזה טבעות קלסר ומצדן שלוש שכבות של בד המחוברות במגנטים מוסתרים. הדבר מאפשר החלפה של צבעי הבד, או רק של צד אחד ממנו, אך המראה הנוצר מעט ליצני. אנו מבינים את הרצון לשמור על המתח בין המסחרי לאמנותי, אך מה שעבד על המסלול בתצוגת הגמר, נראה פתאום כמו גימיק לא מוצלח.

מחירים: חולצות, 900-260 שקל; מכנסונים, 500 שקל; שמלות, 1,200 שקל.

להשיג באתר האינטרנט של המעצבת .

 

המבקרת: יעל רגב

 

פפה ג'ינס

 

מה מוכרים לנו? קולקציית הקיץ של מותג האופנה הוותיק פפה ג'ינס, שנולד בשוק פורטובלו הלונדוני לפני 40 שנה, ממשיכה את סגנון אופנת הרחוב הקולית המזוהה איתו ומציעה פריטים נשיים וקלילים כמו חולצות שיפון, מכנסונים בצבעי סורבה, גופיות סאטן ושמלות וואל קיציות בהדפסים פרחוניים, לצד פריטים במראה מחוספס ורפוי יותר. כמו בשבע השנים האחרונות, גם העונה יצר המותג קולקציה בהשראת אנדי וורהול וחלק ניכר מקולקציית הגברים והנשים מוקדש לאמן הפופ-ארט הנודע.

האם קנינו את זה? לא. יש בקולקציה פריטים טרנדיים המעוצבים ותפורים היטב, אך חובבי הסגנון יכולים למצוא דומים להם ברשתות האופנה המהירה בסכום נמוך בהרבה. מי שמוכן להשקיע סכומים גבוהים בעבור מלתחה עונתית, לעומת זאת, יכול למצוא את מבוקשו בחנויות מעצבים אשר יספקו לו פריטים ייחודיים יותר. בנוסף, הקונספט של קולקציות אנדי וורהול קצת מיצה את עצמו.

נקודת האור

ההדפסים. קולקציית הנשים כוללת לא מעט פריטים, ביניהם שמלות וטוניקות, עם הדפסים מקסימים ועדכניים במיוחד. המותג משקיע מאוד בבחירת הדוגמאות, ומקפיד להיות בחוד החנית של העיצוב הגרפי הטרנדי.

נקודות החושך

קו הגברים. קולקציית הגברים של הרשת משמימה במיוחד העונה וכוללת חולצות טי עם כיתובים קלישאתיים ותמונות נוף מיושנות. קו מכנסי הג'ינס אומנם חביב, אבל שאר הפריטים לא מצדיקים את ההייפ.

המחירים. המחירים של פפה ג'ינס אומנם לא גבוהים מספיק כדי להיחשב לשערורייתיים כשמדובר במותג נחשב, אך הם גם לא נוחים במיוחד. לנוכח התחרות מול ההיצע הרחב של רשתות האופנה, קל מאוד לוותר על ההוצאה הכספית הנוספת ולמצוא פריטים דומים של מותג זול יותר.

מחירים: 890-190 שקל.

להשיג ברשת חנויות FM.

 

 

פפה ג'ינס. המותג שנולד בשוק פורטובלו הלונדוני כבר בן 40 שנה
פפה ג'ינס. המותג שנולד בשוק פורטובלו הלונדוני כבר בן 40 שנה

 

 

טל בק

 

מה מוכרים לנו? קולקציית קיץ 2014 של טל בק, אשר נוצרה בהשראת שיעורי ציור ורישום שבהם השתתפה המעצבת וגרמו לה לשים לב למשחקי אור וצל וקווים שונים המתגבשים לכדי יצירה הרמונית אחת. בקולקציה שלל גזרות של שמלות: רכות ורפויות, בסגנון מובנה יותר מבדי אריג או עם דוגמאות בהשראת כתמי צבע ואור ואלמנטים מעולם האמנות. פלטת הצבעים כוללת בעיקר גוונים עמוקים של בורדו, כחול, טורקיז, ורוד מעושן ושחור קלאסי, לצד הדפסים של פרחי קיץ בהירים, פרחים כהים ודרמטיים או הדפסי שחור ולבן טרנדיים.

האם קנינו את זה? חלקית. הקולקציה הנוכחית לא תאכזב את הלקוחות הקבועות של המותג, אך היא נראית מעט לא מגובשת וכוללת פריטים שנלקחו מעולמות תוכן שונים.

נקודת האור

הגזרות המחמיאות. טל בק מבינה כי לנשים יש מגוון מבני גוף ומנסה להחמיא לכולם עם שמלות שיתאימו לנשים קוקטית לצד פריטים המיועדים גם לנשים עסיסיות יותר. על כך ניתן רק לשבח אותה.

נקודות החושך

חוסר הגיבוש. בק היא מעצבת ותיקה בעלת מותג יציב, שכבר שנים מלבישה נשים בגזרות השמלות המשובחות שלה. עם זאת, הקולקציה הנוכחית מעט אסוציאטיבית וכוללת פריטים שלא מתגבשים לכדי אמירה אחת: מצד אחד טוניקת אוברסייז שמסמנת וי על הטרנד העונתי, מצד שני שמלה צהבהבה שהזכירה למעצבת אלמנט ציורי ומצד שלישי שמלות טרפז מפשתן או שמלות גלבייה מוויסקוזה הלקוחות מעולם דימויים אחר לגמרי. תחושת חוסר העקביות של הקולקציה מעט פוגמת בה ובמסר העיצובי של המעצבת.

התמהיל המוגבל. בק מתמקדת בשמלות, מה שמגביל את טווח הפריטים שהקולקציה מציעה. מי שרוצה להרכיב מערכת לבוש שלמה במקום אחד, תתקשה למצוא כאן את מבוקשה.

מחירים: 1,600-250 שקל.

להשיג בחנויות המעצבת.  

 

 

שוז וובסטור. כבר לא רק לכלות (צילום: נטלי זירקר)
שוז וובסטור. כבר לא רק לכלות (צילום: נטלי זירקר)

 

 

שוז וובסטור

 

מה מוכרים לנו? אתר ישראלי לרכישת נעליים אשר הוקם לפני שנה וחצי על ידי ליהי צבילינגר, מעצבת שמלות כלה למותג מירה צבילינגר, ומורג מנטל, בעלת תואר שני במנהל עסקים המתמחה בשיווק ופרסום באינטרנט. כיום מציע האתר גם נעלי ערב ונעליים ליומיום, אך הוא עדיין מוקדש ברובו לכלות ישראליות אשר מחפשות נעליים לחופה. כל הנעליים עשויות עור (בעונה הבאה מתכננות היזמות להרחיב את ההיצע גם לנשים שמעדיפות פריטים שאינם מהחי), ומציעות שלל עקבים בסגנונות וגבהים שונים – נעליים שטוחות, סטילטו, פלטפורמות טרקטור ועוד. הצבעוניות מתמקדת בלבן, ניוד, גוונים מטאליים, חום ושחור, ובין המותגים המובילים את הקולקציה ניתן למצוא את Esdra ו-Schutz.

האם קנינו את זה? חלקית. האתר מציע מבחר מספק, עדכני וחביב של נעליים, אך לא ממציא מחדש את תחום הנעלת הכלות בישראל.

נקודת האור

הקניינות המסחרית. באתר יצרו תמהיל של מותגי ייבוא המתאים לקהל המקומי – הן מבחינת הנוחות ורוחב האימום, והן מבחינת הטרנדיות. היזמות מבינות את הדרישות של הכלות הישראליות, והצליחו ללקט דגמי נעליים שיתאימו למראה הכלתי הפופולארי בישראל.

נקודת החושך

ההתפזרות. האתר החל במטרה להציע נעליים לכלות – קונספט חכם בהתחשב בתעשיית החתונות המקומית המשגשגת, והתרחב עם הזמן גם לנעלי ערב (שאמורות אולי לפנות לאחיותיה וחברותיה של הכלה) ולנעליים ליומיום. למרות שחלק מהדגמים, כמו הסנדלים של המותג Inuovo, יפים בהחלט, ההתרחבות מחלישה את הקונספט המקורי. במקום זאת, היינו שמחים לראות את האתר מתמקד בדגמים לכלות ומציע להן גם סגנונות נועזים וייחודיים יותר. לדעתנו, האתר יכול להפוך לכוח מרשים בתחום אם ישולבו בו בחירות אמיצות יותר של מותגים ודגמים.

מחירים: 950-390 שקל.

להשיג באתר המותג או בשואורום, הרב עמיאל 4, תל אביב, בתיאום מראש בטל' 03-5479571.