בעלי הדירה הזו הם הורים לשלושה ילדים מתבגרים, שחיים באירופה ומגיעים לישראל ארבע פעמים בשנה. את הדירה שבמרומי אחד המגדלים החדשים בשדרות רוטשילד בתל-אביב קנו כדירת נופש. גודלה 120 מ"ר, והיא משתרעת על פני חצי קומה ולכל אורכה מרפסת שפונה לכיוון הים ומשקיפה על העיר, מארובת רידינג שבצפון ועד יפו בדרום. את הדירה קיבלו ברמת המעטפת, וממעצבת הפנים שרון אדרי ביקשו לתכנן דירת נופש, שבה החלל המשותף יהיה העיקר ובו תתמקד הפעילות המשפחתית - גם אם משמעות הדבר היא חדרי שינה קטנים יחסית, כל עוד יהיו שימושיים ונוחים. בנוסף ביקשו חלל נקי ולבן, שמשאיר את הבמה לנוף. כל הקירות וארונות האחסון נצבעו לבן, המכשירים החשמליים הוסתרו מהעין, הרהיטים מעטים והתוצאה פונציונלית ומינימליסטית, כזו שמזכירה, ולא במקרה, סוויטה במלון.

  

הנכס העיקרי של הדירה: הנוף (צילום: ג'וי כהן)
הנכס העיקרי של הדירה: הנוף (צילום: ג'וי כהן)

 

מאחר שהנכס העיקרי של הדירה הוא הנוף, אדרי ניצלה עד תום את נוכחותו ועיצבה חלל משותף שמשמש מעין מצע למה שרואים מבעד לחלונות. הקו העיצובי הזה השתלב עם טעמם של בעלי הבית, שביקשו ליצור בדירה תחושת טוהר וניקיון, באמצעות קו מינימליסטי לבן. 

 

מכשירי החשמל של המטבח ומסך טלוויזיה בסלון מסתתרים בארונות. האריחים שבהם חופתה הרצפה משלימים את המראה הבהיר (צילום: ג'וי כהן)
מכשירי החשמל של המטבח ומסך טלוויזיה בסלון מסתתרים בארונות. האריחים שבהם חופתה הרצפה משלימים את המראה הבהיר (צילום: ג'וי כהן)

 

את הקירות הזוויתיים של הדירה (ראו תוכנית בסוף הכתבה) יישרה המעצבת באמצעות ארונות קיר שנצבעו בלבן. גם האלומיניום שממסגר את החלונות, שהותקן במקור בצבע טבעי, נצבע מבפנים בלבן, כדי ליצור מראה אחיד. האריחים שבהם חופתה הרצפה - אבן טבעית בגוון בז' בגודל 120 על 120 ס"מ – משלימים את הרקע הבהיר. כל תכולת הדירה, למעט פריטי הנגרות, הובאו במכולה מחו"ל.

 

רואים את הים במטבח

 

משמאל לדלת הכניסה מסדרון שקירותיו יושרו באמצעות ארונות לאחסון ולמערכות החשמל והאזעקה. המסדרון מוביל לחדרן של שתי הבנות, חדר רחצה ובסופו חדר ההורים.

 

בארונות המסדרון הוסתרו מערכות החשמל (צילום: ג'וי כהן)
בארונות המסדרון הוסתרו מערכות החשמל (צילום: ג'וי כהן)

 

מימין לכניסה, לכל אורך חזית הדירה, חלל מלבני שבו מטבח, פינת אוכל וסלון. ארונות הגובה של המטבח, שבהם הוסתרו מכשירי החשמל, מוארים באמצעות תאורה נסתרת שהוטמעה בחריץ בתקרה.

 

>> למטבחים נוספים שבהם המכשירים מוסתרים

>> המגדלים החדשים של שדרות רוטשילד והרצל 

 

ארונות הגובה במטבח מסתירים את מכשירי החשמל, שאותם ניתן לראות בתמונה השמאלית (צילום: ג'וי כהן)
ארונות הגובה במטבח מסתירים את מכשירי החשמל, שאותם ניתן לראות בתמונה השמאלית (צילום: ג'וי כהן)

 

במרכזו של הארון נישה מלבנית, שבה מוקם משטח עבודה עם שני כיורים וכיריים. הקיר בנישה חופה במראה המשקפת את נוף הים שחודר מבעד לוויטרינת הזכוכית שממול.

 

קיר ארונות עם נישה שבה כיורים וכיריים, ומולו ''אי'' (צילום: ג'וי כהן)
קיר ארונות עם נישה שבה כיורים וכיריים, ומולו ''אי'' (צילום: ג'וי כהן)

 

מול ארונות המטבח נבנה "אי" לאחסון ולישיבה, המחופה באותה אבן שבה רוצפה הרצפה (בגימור דק), מה שמגביר את האחידות הסגנונית והחומרית. לצד ה"אי" הוצבו שרפרפי בר לבנים נטולי גב. בתקרה הוטמע פס תאורה שנמשך לכל אורך החלל ומחבר בין החלקים השונים שנכללים בו.

 

הכורסה האיקונית של גיטנו פשה, שעוצבה ב-1969 (צילום: ג'וי כהן)
הכורסה האיקונית של גיטנו פשה, שעוצבה ב-1969 (צילום: ג'וי כהן)

 

בצד אחד של החלל מוקמה פינת אוכל מוקפת בחלונות גדולים, עם שולחן מעץ אלון וספסל פינתי עם כריות שרופדו בבד בגוון חול. בצדו השני של המטבח מוקמה פינת משפחה, עם ספה פינתית שרופדה בבד דומה.

 

פס של אור מתחת לספה הפינתית בפינת המשפחה. כל התאורה בדירה: ''קמחי תאורה'' (צילום: ג'וי כהן)
פס של אור מתחת לספה הפינתית בפינת המשפחה. כל התאורה בדירה: ''קמחי תאורה'' (צילום: ג'וי כהן)

 

פינת הישיבה כוללת גם שלוש כורסאות, הגדולה והעגולה שבהן היא הכורסה האיקונית שעיצב גיטנו פשה ב-1969. הן פונות לארון שבתוכו הוסתר מסך הטלוויזיה.

 

  (צילום: ג'וי כהן)

 

שני שולחנות נמוכים מעץ אלון בגוון טבעי, כמו זה שמחפה את הקיר שמאחורי הספה. בצד מאיר חלון שתופס את כל גובה החלל.

 

שני שולחנות מעץ אלון בגוון טבעי, כמו זה שמחפה את הקיר שמאחורי הספה (צילום: ג'וי כהן)
שני שולחנות מעץ אלון בגוון טבעי, כמו זה שמחפה את הקיר שמאחורי הספה (צילום: ג'וי כהן)

 

בין פינת הישיבה למטבח יש דלת נסתרת, שמובילה לחדר שירות, חדר רצה וממ"ד, שבו שוכן הבן.

 

חדר הרחצה שליד חדר הבן והסלון. ''HeziBank'' (צילום: ג'וי כהן)
חדר הרחצה שליד חדר הבן והסלון. ''HeziBank'' (צילום: ג'וי כהן)

 

 

חדר ישיבות מודולרי

 

מול דלת הכניסה יש פינת ישיבה נוספת, שבשעת הצורך משמשת, לבקשתו של בעל הדירה, גם כחדר ישיבות. לכן תיכננה אדרי מחיצה שנעה על חריץ בתקרה ונסגרת לחדר כשנדרשת פרטיות. הריהוט מינימלי: ספה פינתית אפורה שבחלקה התחתון פס של אור, צלון אפור שמסייע בהצללת החדר ומסך טלוויזיה בתוך אחת המחיצות הנעות, שעשויה מעץ אלון צבוע בשחור. 

 

פינה בחדר הישיבות. צלונים מסייעים בהצללת החדר (צילום: ג'וי כהן)
פינה בחדר הישיבות. צלונים מסייעים בהצללת החדר (צילום: ג'וי כהן)

 

שלבי הצלון חוזרים כפרט בקיר הנגרות השחור.

 

מימין: מחיצת המסך בתזוזה. משמאל: במצב פתוח לגמרי (צילום: ג'וי כהן)
מימין: מחיצת המסך בתזוזה. משמאל: במצב פתוח לגמרי (צילום: ג'וי כהן)

 

המסדרון שמוביל לחדרי השינה מואר בעזרת גופי תאורה שהוסתרו בחריצים בתקרה, וממנו דלתות לשירותי אורחים, לחדר הרחצה שמשרת את שתי הבנות, ולשני חדרי שינה.

 

כיור אינטגרלי בחדר הרחצה (צילום: ג'וי כהן)
כיור אינטגרלי בחדר הרחצה (צילום: ג'וי כהן)

 

חדר השינה של הבנות כולל שתי מיטות, שאחת מהן הוגבהה כדי ליצור עניין: עולים אליה באמצעות שלוש מדרגות, ומעליה יש ארון. כמו בשאר חלקי הבית, גם כאן מוסתרת תאורה בתקרה, ווילון מסך מסתיר את החלון.

 

חדר השינה של הבנות: אחת המיטות הוגבהה כדי ליצור עניין (צילום: ג'וי כהן)
חדר השינה של הבנות: אחת המיטות הוגבהה כדי ליצור עניין (צילום: ג'וי כהן)

 

חדר ההורים. הקירות הם למעשה ארונות (צילום: ג'וי כהן)
חדר ההורים. הקירות הם למעשה ארונות (צילום: ג'וי כהן)

  

הקיר בגב המיטה חופה במשטחי עץ לבנים (צילום: ג'וי כהן)
הקיר בגב המיטה חופה במשטחי עץ לבנים (צילום: ג'וי כהן)

 

מול המיטה מסך טלוויזיה, ומימינה שולחן איפור ובו מגירת תכשיטים: כשהיא נפתחת כלפי מעלה, היא מוארת בתאורת לד פנימית.

 

  (צילום: ג'וי כהן)

  

  • תאורה: ''קמחי''.
  • כלים סניטריים: ''HeziBank''.
  • נגרות: אסף שוורץ.
  • ניהול, פיקוח וביצוע פרויקטים: אסף לופו.
  • וילונות: סמדר חי גל.
  • זגגות: ''ד"ר זכוכית''.
  • ריצוף ומשטחי אבן: ''אבני טל''.
  • קוריאן: ''ארכדיה''.

 

עוד עיצוב פנים במגדלים:

>> דירה אלגנטית בהשראת שנות ה-50

>> הדירה של המעצבת יעל גל (וכוכבת ''מעושרות'') בפארק צמרת