מכורות ביוטי אמיתיות מדקלמות את המושגים האלה מתוך שינה, אבל יש חובבות ביוטי שאינן מצויות בשפת הרשת, ולכן אינן מודעות בהכרח לאינסוף המידע שעומד לרשותן ומאפשר, למשל, לקבל חוות דעת ממשתמשות שונות ברחבי העולם על מוצר כזה או אחר, או למצוא את התזמון הנכון והטריק המנצח למבצעים השווים ביותר.
וקניות הן רק הדובדבן שבקצפת האפשרויות שברשת, שמתחילות בשיעורי איפור בדיוק לטעמנו, ממשיכות בהשראות ורעיונות מלוקים של אחרות, דרך עדכונים שוטפים על כל מה שחדש בשוק ועד הצצה לקניות של משוגעות לדבר. ריכזנו את המושגים שיעזרו לכן לנווט בשפע ויחשפו בפניכן עולם שלם, עמוס גליטרים וליפסטיקים. ואל תגידו שלא הזהרנו – זה ממכר!
בלוגריות / וולוגריות
בשני המקרים מדובר על מי שמלרלרות בלי סוף על ביוטי ברשת. הן יכולות להיות משתמשות פרטיות שמכורות לקוסמטיקה, או מאפרות שחולקות את הידע שלהן ורוצות לקדם את הביזנס שלהן. בעוד שבלוגריות מתחזקות אתר כתוב (בלוג), לדוגמה הבלוגרית הפופולרית טמפטליה, לוולוגריות יש ערוץ משודר ביוטיוב (Vlog), למשל מאפרת־העל ליסה אלדרידג'. לפעמים הגבולות מיטשטשים, ויש וולוגריות בעלות בלוג תומך ובלוגריות עם ערוץ ביוטיוב.
Wish List
כנראה הדבר הכי דינמי בחיי מכורת הביוטי הממוצעת - רשימת המוצרים שהיא פשוט "חייבת"! הרשימה הזו יכולה להיות במסמך במחשב, בטלפון הנייד או באתרי הקניות השונים והיא מתעדכנת כל הזמן - הרי החשקים שלנו משתנים באופן שוטף, וכל גימיק חדש שיוצא עולה בדרגת ה־Must Have שלנו. הכנסת מוצר לרשימה דומה ל"להיות בלי אבל להרגיש עם" - כאילו הוא כבר חצי שלנו.
Newsletter
מיילים שמקבלים בעקבות הרשמה לאתר רלוונטי וכוללים עדכונים יומיומיים על מוצרים חדשים, מבצעים ומצב המלאי. ההמלצה שלנו – אל תירשמו! המיילים ירדפו אתכן ויעמיקו את ההתמכרות הקשה.
Coupon Code
קוד שמעניק הטבה ברכישה באתרים. כל מומחית יודעת שקנייה ברשת תתבצע רק אחרי בדיקה מקיפה של המבצעים הנוכחיים. ההטבות יכולות לכלול הנחה על קנייה באתר כלשהו או על פריטים מסוימים המוצעים בו, משלוח חינם, מתנה על רכישה ועוד. את הקודים אפשר לקבל ב־Newsletters (ע"ע), בבלוגים שונים או פשוט בחיפוש בגוגל אחר שם האתר או המותג בתוספת המונח Coupon Code.
Friends & Family
בניגוד למונח Sale, שבדרך כלל מתייחס לקטגוריה קבועה של מוצרים שנמכרים בהנחה באתר, Friends & Family הוא שם חמוד ותמים למבצעים אגרסיביים במיוחד שנמשכים זמן קצר. עוד דרך להיכנס לנו לכיס, מהר ובטוח. כל מותג או אתר קניות שמכבד את עצמו, וגם כאלו שלא, עושה מבצע כזה מדי פעם, בדרך כלל פעמיים עד ארבע פעמים בשנה, ובו הוא יוצא בהנחות ובהטבות שונות שלא קיימות באופן שוטף. לפעמים הן מאוד משתלמות, לפעמים ממש לא.
Black Friday / Cyber Monday
היום שאחרי חג ההודיה, שהוא יום שישי הרביעי בחודש נובמבר, ויום שני שאחריו מוקדשים בארצות הברית לסיילים מיוחדים שהם למעשה יריית הפתיחה למבצעי סוף השנה לקראת חג המולד. הרשת מאפשרת לנו ליהנות מכל אלה גם עם פיג'מה וקפה בבית.
מכורת הביוטי יכולה לעבור על ה־Wish List (ע"ע) שלה, לבדוק את המבצעים המתפרסמים לרוב ב־Newsletters (ע"ע) מראש ולהגיע מוכנה למועד. עכשיו יש לה בדיוק כמה רגעים לעשות את ההזמנה הנכספת לפני שהמוצרים יהיו Sold Out, מה שיוביל לדיכאון וכאב לב, לא בטוח מה בא קודם.
Sephora
רשת חנויות קוסמטיקה שבה אינספור מותגי איפור נחשקים. נכון, יש גם רשתות אחרות, למשל Ulta בארצות הברית, Boots באנגליה ו־Douglas בגרמניה, אבל ברשת חוצת היבשות הזאת היינו שמחות להעביר לילה לבן בכיף, ובאתר שלה ה־Wish List (ע"ע) שלנו הכי צועק הצילו. כרטיס המועדון Beauty Insider של ספורה הוא החבר הכי טוב שלנו, וביומולדת הוא אף מזכיר לנו שהוא קיים ומעניק לנו ממתק במתנה כדי שנזכור לרכוש לעצמנו הרבה ממתקים נוספים.
First Impression
התרשמות ראשונית של בלוגרית / וולוגרית ממוצר מסוים. זה יכול להיות רק אחרי שעשתה לו Swatch (ע"ע) או אחרי שימוש-שניים בלבד. מצד אחד זו התרשמות שטחית ולא מחייבת, מצד שני זו בהחלט דרך להשוויץ על ידי השיתוף ברכישה המסקרנת. הכי לרוץ ולספר לחבר'ה.
Box Opening
זוהי הדרך של וולוגרית לשתף ב־First Impression (ע"ע) ממוצר שקיבלה במשלוח זה עתה. הסרטון מתעד את פתיחת הקופסה ואת תגובותיה ומאפשר גם להחליט בעצמנו עד כמה מה שהגיע באמת שווה. סוג של התרשמות ראשונית קולקטיבית.
What's in My Bag
כשהמציצנות מגיעה לעולם הביוטי: בלוגריות / וולוגריות (ע"ע) משתפות אותנו בכל הדברים שהן סוחבות בתיק, מהארנק, דרך משקפי השמש ועד האיפור כמובן. בדרך כלל הכל ממותג, אפילו הטישיו. בחו"ל זה בולט עוד יותר - ממש לא במקרה התיק "התמים" שהן אפשרו לנו הצצה לתוכו עולה לפחות כמו המשכורת החודשית שלנו אם לא יותר, סטייל השאנל של הוולוגריות אל פאולר מערוץ היוטיוב AllThatGlitters21 או הלואי ויטון של טיפני די מהערוץ MakeupByTiffanyD. הרי הן יכולות להרשות זאת לעצמן כשעל כל קליק שלנו בערוץ שלהן הן מרוויחות כמה מצלצלין טבין ותקילין.
מוצרים שהם סלבס
יש מספר מוצרים שהפכו עם הזמן לאייקוניים ברשת, בעיקר בזכות ההמלצות הנלהבות של המכורות. הם בקטגוריה של Must Have אצל כל מי שמחשיבה עצמה למבינה, גם אם לא בטוח שיתאימו לה. ביניהם אפשר להזכיר את הסומק Orgasm של NARS, שאורגזמה הוא לא יגרום לכן; פלטת הצלליות Naked של Urban Decay, כי כנראה שעירום באמת מוכר; פריימר לעיניים Shadow Insurance של Too Faced, כי מסתבר שצריך ביטוח לעמידות הצלליות שלנו; סומק Coralista של Benefit, כי גון הקורל הוא הכי לוהט בשנים האחרונות; מעגל הריסים של שו אמורה, כי לפעמים יש מוצרים שבאמת אין להם מתחרים והשפתון Russian Red של מאק, כי אם הוא מתאים למדונה אז הוא בטוח מתאים גם לנו. למעט מאק שיש בארץ, נשמח לראות את שאר המותגים עושים עלייה - ויפה שעה אחת קודם.
Swatch
תמונה שמטרתה להמחיש גוון / גימור / מרקם של מוצר כלשהו כפי שמתקבל בפועל, מחוץ לאריזה. בדרך כלל הבלוגרית מורחת על ידה פס מהמוצר כדי שנוכל להתרשם ממנו. למשל, את מתלבטת איזה גוון של שפתון לקנות? ורוד או קורל? אטום או שנותן רמיזה של צבע? מבריק מעט או בגימור סאטן? כל מכורת ביוטי ממוצעת תבחן כמה שיותר סווצ'ים בכמה שיותר סוגי תאורה לפני שתחליט איזה מוצר ואיזה גוון שלו היא תכניס ל־Wish List (ע"ע) שלה.
Haul
דחיית סיפוקים Out, קניות מטורפות In. Haul הוא סרטון היוטיוב (או הפוסט) שבו מכורת הביוטי מציגה את ההתחדשויות בעקבות קדחת הקניות האחרונה שלה. בדרך כלל זה אוסף חמוד - ולעתים עצום - של מוצרים. וכן, היא יכולה לעשות את זה שוב גם אחרי שבוע. כל מה שנותר לנו זה לבהות במסך ולרייר, וכמובן תוך כדי לעדכן את רשימת ה־Wish List (ע"ע) האינסופית שלנו, בתקווה שיום יבוא ומשהו מהמוצרים האלה יהיה בידינו.
Tutorial
סרטונים שמלמדים אותנו איך להתאפר בסגנון נחשק מסוים, למשל בדומה לסלב שנצפתה בטקס כלשהו או בהתאם לתחפושת מיוחדת. זה יכול להיות המראה הטבעי, שבשביל להשיג אותו צריך להשקיע לפחות 20 דקות מול המראה, אייליינר חתולי, שלא משנה כמה נתאמן הוא לעולם לא ייראה מושלם כמו בסרטון, לוק הפינאפ, שמחמיא בעיקר לדיטה וון טיז, שימוש בצלליות צבעוניות ובעיקר סגולות בלי להיראות כאילו קיבלנו בוקס, והמראה המעושן הכה פופולרי, שמצריך ניסיונות לא מעטים כדי שלא ניראה כאילו נמרח לנו האיפור. לא משנה איך תבחרו להתאפר, יש על זה מיליון סרטונים שמחכים לכן ביוטיוב במגוון גרסאות. בבלוגים יציגו במקום סרטונים רצף של תמונות משלבי האיפור, מתחילתו ועד סופו.
Makeup Collection
אוספי האיפור של אחרות מעוררים עניין בכל מי שמתעניינת בתחום. אחרי שתצפו באוסף של אחת המכורות הכבדות תבינו שהאוסף הגדול והאהוב שלכן הוא בקושי מגירה אצלן. אז בפעם הבאה שמישהו יטען שאתן קונות יותר מדי איפור והאוסף שלכן מוגזם, פשוט תשלחו אותו לראות את אחד האוספים ברשת כדי לקבל פרופורציות.
אוסף האיפור של אל פאולר:
FOTD
קיצור של Face Of The Day, כלומר פרסום תמונה של הלוק היומי בפייסבוק / אינסטגרם / בלוג (או בכולם) כדי שכולם יוכלו להתרשם מהאיפור. התגובות הפופולריות הן "מהממת", "וואו" ו"איפור הורס", לגמרי חיזוק היסטרי לביטחון העצמי. יש גם וריאציות לציפורניים (NOTD), לשיער (HOTD) ועוד, ובכולן ציפייה לאותן תגובות מפרגנות. גם בלי להגיב תוכלו לקבל מהתמונות השראה ללוקים שתרצו לאמץ (או לא).
_________________________________________________________________________________________________________________________________________
עוד במגזין GOstyle:
- בלה מיה: להתאפר כמו קמילה בל
- שבט אחים: הקאמק של סגנון הטרייבל