בסוף השבוע האחרון הגיע לסיומו שבוע האופנה לגברים בלונדון לעונת אביב-קיץ 2015, אשר חשף מספר קולקציות חתרניות, עצמאיות ובעלות הומור: מהנזילות המגדרית של J.W Anderson, דרך הסטיילינג המופרע של המותג הסיני הצעיר SANKUANZ, ועד הקולקציה המדוברת של ג'רמי סקוט למוסקינו, שבחר העונה להציג את בגדי הגברים בלונדון, ולא במילאנו, בסיס האם של המותג.

 

הבחירה בלונדון, בירת האופנה הצעירה והבועטת מכולן, היתה אך טבעית לקולקציה שהציג סקוט, שבבסיסה הדפסי פופ-ארט במחווה לסמלים איקוניים מהתרבות הפופולארית, כמו הסמיילי הנצחי, לוגו המותג לואי ויטון LV שהפך ל-M, וקבוצה גדולה של פריטי לבוש שרוצפו בדגלי מדינות שונות בעולם, ביניהן ארצות הברית, בריטניה, בלגיה, צרפת ובאופן מפתיע, גם ישראל. כל אחת מהמדינות הפכה לאמוטיקון סמיילי ושוכפלה פעמים רבות על פני הבגד.

 

עוד בערוץ האופנה

 

אז כן, ישראל כנראה על המפה, והיא אפילו מככבת במיקום אסטרטגי בכל אחד מן הפריטים, כשהבולט שבהם בגדי ים ספידו זעיר, שבו מופיע דגל ישראל בדיוק באזור האסטרטגי ביותר. הדבר הראשון שעולה לראש הוא שמדינת ישראל על ה-*** של מוסקינו. זה אולי נכון, אבל גם אם כן, אנחנו לא לבד במערכה, כי גם דגל בריטניה זכה למיקום דומה. במקרה אחר מופיע דגל ישראל על חזיית ביקיני ותחתונים תואמים שלבשה אחת הדוגמניות על המסלול. גם שם, במיקומים אסטרטגיים במיוחד. האם היתה פה כוונת מכוון, או שיד הגורל הובילה את המגן דוד הכחול למיקומים אלו?

 

 

לא רק בבגדי ים. הדגלים המחייכים של מוסקינו (צילום: gettyimages)
לא רק בבגדי ים. הדגלים המחייכים של מוסקינו (צילום: gettyimages)

 

 

בראיונות שהעניק סקוט בתום התצוגה הוא לא התייחס לבחירה בדגלים הספציפיים, אך סיפר כי הקונספט הוא מחווה להדפסים פופולאריים משנות ה-90, ובהם גם הדגלים כמובן, שזוכים להתקמבק כטרנד לוהט מדי כמה שנים. מי שחתום הפעם על שובם של הדגלים אל הבגדים שאנחנו לובשים הוא דווקא מותג האופנה הבריטי KTZ, בעיצובו של המעצב מריאן פג'וסקי (האיש שחתום על שמלת הברבור של ביורק), שהציג פריטי לבוש עם הדפסי מדינות כבר בקולקציית אביב-קיץ 2014 בעיצובו.

 

 

המותג שחתום על שובם של הדגלים. KTZ (מתוך kokontozai.co.uk)
המותג שחתום על שובם של הדגלים. KTZ (מתוך kokontozai.co.uk)

 

 

בספטמבר האחרון נצפתה ריהאנה בביקור בלונדון, כשהיא לבושה בחליפה עם דגלי מדינות העולם של המותג. במרץ האחרון היה זה המעצב הצרפתי ז'אן פול גוטייה ששלח אל המסלול דוגמניות ודוגמנים עם פריטים שנשאו הדפסים של היוניון ג'ק הבריטי, כחלק מקולקציית סתיו-חורף 2014-15 בעיצובו, כמחווה לאופנת הפאנק של שנות ה-70.

 

עכשיו נותר רק לחכות לתגובתן של הלקוחות העשירות של מוסקינו מהמפרץ הפרסי ומירדן, שם מחזיק המותג בבוטיקים עצמאיים, שלא בטוח שיאהבו את הבולטות לה זוכה דגל ישראל על פריטי המותג האהוב עליהן.