עולם הפרסום בנוי לפי תקופות מחזוריות. לפני פסח ישטפו לנו את הראש עם חומרי ניקוי, בשבועות ידברו איתנו על גבינות, בתקופת החגים נראה המון בשמים ברחובות, ועם בוא הקיץ משקאות קרים וגלידות. חודש המונדיאל נותן למפרסמים עוד נשק חם לפמפום שכלי, כדי להוביל אותנו לרכישת טלויזיות, ממירים לטלוויזיות, כורסאות טלוויזיה, או כל מותג שיכול לקשר באיזשהי צורה את המלים כדורגל, גביע או גול (ע״ע קניון הזהב עם ״גוווולד״). פרסומות המונדיאל המקומיות לא מעידות על רמת משכל גבוהה במיוחד - זה מה שהמפרסמים חושבים עלינו, או שזו פשוט הרמה שלהם? - ולכן רצתי לחפש משהו טוב יותר, ומצאתי את זה:
Cristiano Siqeuira הברזילאי, שמאייר שנים לנייקי, ESPN, ושערי מגזינים כמו Computer Arts או Schön! Magazine, הקדיש לכל אחת מהנבחרות המתחרות איור עם מחווה לשחקנים המובילים ולדגל הלאום. את שאר האיורים תוכלו למצוא באתר שלו.
ברזילאי כישרוני נוסף, שבחר לקחת חלק בקרנבל הבינלאומי שמדינתו מארחת, הוא Leandro Urban. לאנדרו יצר ועיצב מחדש את דגלי הנבחרות המשתתפות, תוך השטחה וזיקוק ה-DNA של הסמלים שלהן. הפשטות והניקיון העיצובי מעניקים התבוננות חדשה על דגלי מדינות, במיוחד במקרים שבהם לאנדרו עיגלל את הסמלים כמו במקרים של קולומביה, גאנה, בוסניה הרצגובינה, ניגריה וקוסטה ריקה.
אני כבר שומע את המצקצקים, שיגידו שכל זה מאוד אמנותי ולא מסחרי, ומה החוכמה הגדולה - אז במיוחד בשבילכם: קבלו את מקדונלד׳ס. רשת ההמבורגרים תתחיל השבוע למכור את הצ׳יפס ב-12 גביעים שונים שאוירו בידי אמנים ומאיירים מרחבי העולם. ״זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שאנחנו משנים את עיצוב האריזות של אחד מפריטי התפריט המועדפים ביותר של הלקוחות שלנו בקנה מידה עולמי", מצוטט סטיב איסטרברוק, סמנכ"ל המיתוג הבינלאומי הראשי של מקדונלד'ס באתר החברה.
במקביל להשקת האריזות, מושק גם App שנקרא "McDonald's GOL!" כשהלקוחות יוכלו לשחק באפליקציה הסלולרית ברגע שיחזיקו את הגביע המאויר. ברגע שמצלמת הנייד תזהה את האיור שמופיע על גבי האריזה, יופיע מגרש כדורגל על המסך. המטרה היא להכניס לקופסה את הכדור, דרך "מכשולי הצ'יפס" שבמגרש - איך לא.
כשחושבים על מחוות אופנתיות בהקשר של כדורגל, תמיד נגיע למותגי ספורט ענקיים כמו נייקי, אדידס וחבריהם, או מותגי רשתות אופנה כמו H&M, לאקוסט וכדומה. אין סיכוי שנחשוב על בית אופנה מליגת-העל שמציג בשבועות האופנה של מילאנו, פריז וניו יורק. והנה, ורסאצ׳ה השיק בימים אלה קולקציית קפסולה, שכולה מחווה לאליפות העולם בכדורגל.
אז נכון, בית האופנה בניהולה של דונאטלה ורסאצ׳ה לא נחשב למעודן שבין מותגי אופנת העלית, ונכון שלא מעט מנשות הכדורגלנים והם עצמם אוהבים להתהדר במותג המנצנץ, כך שהחיבור לא ממש סנסציוני. לא פעם, העיצוב של בית ורסאצ׳ה בשנים האחרונות נראה מתאים יותר לרחוב אלנבי מאשר לכיכר המדינה, ואפילו הקולקציה המיוחדת שעוצבה למונדיאל קורסת תחת טרנד הטרופיקנה, ששטף את העולם כבר לפני שנה, עם דימויי בלינג-בלינג שחוקים ועומס שלא היה מבייש את איילון צפון ביום חמישי בערב.
לסיום, "מיניקופר" השיקה את דגם MINI Paceman GoalCooper לכבוד המשחקים בברזיל. הרכב עוצב במהדורה מוגבלת, כשכולו עטוף בצבעי הדגל הברזילאי, מגיע מאובזר בשטיחי דשא סינתטי ונורות Led מיוחדות שמכנות תחושה של אווירת אצטדיון בתוך הרכב, וערכת כדורגל שלמה. לראות ולא להאמין.
מקרי או לא, סוף השבוע הקרוב הוא חגיגה של גאווה גברית. סיום אירועי שבוע הלהט״ב בתל אביב אל מול תחילת משחקי אליפות העולם בכדורגל. בשניהם נוכל למצוא גברים מריעים עם איפור פנים כבד, קוד לבוש עם שילוב צבעים מזעזע, מוזיקה קצבית שמעלה את הורמונים, והרבה אקשן.