הצוות בסניף רשת בגדי הילדים דה צ'ילדרנ'ס פלייס ביוניון סקוור במנהטן מתנהל כמו סיירת מודיעין מיומנת. כל אחת מהמוכרות מצוידת באוזנייה מוסתרת ומיקרופון צמוד, אליו הן לוחשות מדי פעם בפנים חתומות וברצינות תהומית, משפטים שהלקוח התמים יכול רק לנסות לנחש את תוכנם (בטח משהו בסגנון "הלקוחה עם הקפוצ'ון הכתום והילד המנוזל בדרך למחלקת הטרנינגים"). לזכותן ייאמר כי לחזות הקשוחה שלהן יש תמורה - בביקור שערכנו בשלושה סניפים של הרשת במנהטן ובניו ג'רזי, הן נתנו מענה לכל שאלה ופתרו לנו כל בעיה (כולל הבקשה המוגזמת מצדנו להטעין את הסלולארי במחסן), ניתבו אותנו במופתיות בין המחלקות השונות בסניף וסייעו לנו לתרגם את המידות האמריקאיות לישראליות – מלאכה לא פשוטה בפני עצמה. רק כדי לסבר את אוזניכם בממדי הענק האמריקאיים, עבדכם הנאמן והמבוגר, מידה M אירופאית לגברים, הצליח להשתחל ללא בעיה לחולצה במידה 14 של בגדי הילדים במותג.

 

עוד בערוץ האופנה

 

החודש יתאזרח המותג בישראל, במסגרת עוד מהלך עסקי של הראל ויזל מקבוצת פוקס, המחזיק גם במותגים אמריקן איגל, ללין, סאקס, ארי, בילבונג ופוקס. כמו תמיד אצל ויזל, אמריקה היא היעד הנכסף, וכמו באמריקה - הכול אצלו גדול, זול ובכמויות. בהתאמה, החודש הוא פותח במקביל 11 חנויות מותג, ובמהלך השנה הוא צפוי לפתוח תשע חנויות נוספות. בשישי הקרוב (7 במרץ) תושק החנות הראשונה בקניון ביג באילת, על שטח של 250 מ"ר, ובהמשך יפתחו סניפים בכפר סבא, חיפה, ירושלים, אשדוד, טבריה, קריית ביאליק, מודיעין, בית שמש, רמת ישי ונצרת עילית. במהלך השנה יפתחו חנויות גם במרכז הארץ, אך טרם נמסר מתי, היכן, ואם בכלל צפויה להיפתח חנות של המותג גם בתל אביב. מיקומי החנויות מצביעים על האסטרטגיה של הרשת, המבקשת לנטוע שורשים בעיקר בפריפריה. בתל אביב הבועתית, כך ודאי מניחים, ההורים ימשיכו להלביש את הילדים שלהם בגאפ קידס או בבגדי מעצבים יקרים, ושם, מן הסתם, צפוי לויזל קרב עקוב מדם.

 

המותג The Children's Place הוקם בשנת 1969 כבוטיק לבגדי ילדים בקונטיקט, ומהר מאוד הפך לרשת קמעונאית החולשת על 1,123 חנויות בארצות הברית ובקנדה. כמעט בכל קניון תוכלו למצוא חנות רחבת ידיים של המותג, המתפרסת על פני 350 מ"ר בממוצע. בישראל (השוק הרביעי אליו נכנס המותג אחרי קנדה, פורטו ריקו וערב הסעודית) החנויות יהיו קטנות יותר וישתרעו על שטח של 250-200 מ"ר בממוצע. זה לא מה שיפריע לחנויות הרשת להיראות כמו לונה פארק לאופנת ילדים. החנות תחולק באופן הבא: 30 אחוז בגדי תינוקות, 25 אחוז בגדי ילדות, 25 בגדי ילדים ו-20 אחוז אביזרים משלימים כמו כובעים, תכשיטים, ארנקים, תיקים ושאר פיצ'יפקעס שילדות אוהבות.

 

 

המתחרים על שוק בגדי הילדים בישראל: קסטרו, H&M, גאפ ומנגו קידס
המתחרים על שוק בגדי הילדים בישראל: קסטרו, H&M, גאפ ומנגו קידס

 

אם יש משהו שדה צ'ילדרנ'ס פלייס יכולה להתגאות בו ביחס למתחרים, הרי שיהיו אלה המחירים. בביקורנו בחנות בעונת הסיילים אספנו ב-100 דולר כמות של למעלה מ-20 פריטי לבוש, שיכולים להרכיב מלתחה שלמה לשני ילדים לפחות. לצד פריטי בייסיק יפים לבנים, כמו חולצות פולו בדוגמת פסים, או סריגי פיקה עם פסים דקיקים, תוכלו למצוא גם מכנסי ג'ינס אופנתיים עם פטנט של חגורה מובנית, חולצות טי אופנתיות עם דוגמאות קומיקס וחולצות מכופתרות עם שרוול קצר. הקולקציה לבנות מורכבת יותר ומתחלקת לשניים: קולקציית קז'ואל עם תרגומים מסחריים לטרנדים מאופנת הנשים, כמו הדפסי פרחים או צבעוניות מטאלית, והשוס - קולקציית "המלאכיות" של החברה, ובה פריטים מהז'אנר שכל ילדה רוצה בארון הפרטי שלה, למשל, שמלות טול צבעוניות עם הדפסי לבבות.

 

כניסתה של הרשת לישראל מהווה חלק מהתעוררות שלמה שמתרחשת לאחרונה בענף בגדי הילדים המקומי, כשהמגמה היא למלא את החסך הגדול בבגדי ילדים מעוצבים, אופנתיים והכי חשוב - זולים. חברות אופנה מקומיות וזרות זיהו לאחרונה את החלל שנוצר בין בגדי ילדים זולים מאוד ובסיסיים מאוד, לבין בגדי מעצבים ומותגים שמחיריהם מרקיעי שחקים, במיוחד בהתחשב בתחלופה הגבוהה במלתחה של הילדים הגדלים. קסטרו השיקו לאחרונה קו בגדי ילדים חדש, חברת רנואר מיהרה להכריז כי תיכנס לשוק במהלך השנה הבאה ובמקביל, החודש הושק בישראל קו הילדים החדש MANGO KIDS, של חברת האופנה הספרדית מנגו, וגם רשת FOREVER 21 צפויה להביא ארצה את קו בגדי הילדים שלה.

 

 

גדול, זול ובכמויות, ממש כמו באמריקה
גדול, זול ובכמויות, ממש כמו באמריקה

 

 

על פי ויזל, שוק בגדי הילדים בישראל מגלגל בין מיליארד ל-1.5 מיליארד שקל בשנה, ויש עוד מקום רב לשחקנים חדשים בשוק. הוא עצמו מחזיק גם בפוקס קידס ובייבי, אך הוא אינו רואה בכניסת מותג נוסף איום. בטח לא על המותגים שלו עצמו. "פוקס מותג חזק", הוא אומר, "אני רוצה שפוקס ודה צ'ילדרנ'ס פלייס יתחרו אחד בשני, כי זה ייתן תחרות בריאה".

 

אין חשש שהם ינגסו אחד בשני?

"זה לא ינגוס, כי פוקס הוא מותג בייסיק במהותו ודה צ'ילדרנ'ס פלייס מתכתב עם ערכים של אופנה. גם היום, אנשים לא קונים את כל הבגדים שלהם רק בפוקס, אלא בעוד חנויות ורשתות. אז למה שלא יקנו בחברה אחרת שאני מביא?"

 

אז מה היתרון היחסי של דה צ'ילדרנ'ס פלייס על פני בגדי ילדים אחרים בשוק, כמו קסטרו, מנגו, גאפ וזארה? אם שואלים את ויזל, התשובה היא "ואליו פור מאני". לדבריו, הוא מבקש להביא רשת נפרדת, ייעודית, עם חנויות גדולות לבגדי ילדים בלבד, ולא כחלק מרשת לכל המשפחה בדומה לקסטרו, גאפ, זארה ומנגו. בנוסף, הוא מצהיר שהוא לא מתכוון להיות הזול ביותר, אבל הוא בהחלט מתכנן להיות תחרותי אל מול הרשתות האחרות. בדיקה קצרה שערכנו, מצאה כי מחירי ההשקה של מכנסי הג'ינסים, למשל, תואמים את מחירי הג'ינסים לילדים של קסטרו, אולם זולים יותר מאלה של מנגו קידס.

 

האם המחירים הזולים שמאפיינים את דה צ'ילדרנ'ס פלייס בארצות הברית יישמרו גם בישראל? בתקופת ההשקה ימכרו ג'ינסים ב-99.90 שקל, מגוון חולצות מודפסות ב-49.90 שקל ומשקפי שמש ב-49.90 שקל. בדומה לפעילות הרשת בארצות הברית, גם כאן תקבלו מבצעים כבר בתחילת עונה, כמו פריט שני ב-50 אחוז על חלק רחב מהמוצרים. "אני לא אומר שאותם המחירים של ארצות הברית יהיו גם בישראל", אומר ויזל. "חלק מהמוצרים ימכרו במחיר זהה, אבל יהיו פערים של עד שבעה אחוז בשל עלויות שינוע ומכס. היום האינטרנט פתוח לכולם. כולם בודקים מחירים. נשתדל עד כמה שניתן לגבות מחירים כמו באמריקה, כי אי אפשר לשנות די.אן.איי של מותג, במיוחד מותג זול".

 

הכתב היה אורח חברת The Children's Place בארצות הברית