היא כריזמטית, מתוחכמת, תיאטרלית, דרמטית, מרגשת, מפתיעה. היא הכי לא קז'ואל, הכי־הכי רלוונטית וכן, גם קצת מסתורית. כזאת היא הקולקציה של מעצבת העל אפרת קליג. ובדיוק כזאת היא האישה שמאחורי המותג. אפרת קליג, פצצת כישרון, עם נוכחות אופנתית כובשת, הייתה ונותרה דיווה במובן הטוב של המילה.

 

עוד אופנה? היכנסו לדף הפייסבוק של תחרות מלכת היופי!

 

מיי שיר אוגווה, עמית הררי ואפרת עזראן (יושבת) (צילום: איתן טל)
מיי שיר אוגווה, עמית הררי ואפרת עזראן (יושבת) (צילום: איתן טל)

 

מסע האופנה של קליג התחיל עוד בילדות עם איורי שמלות במחברות.

 

"החברים שלי נסעו אחרי השירות הצבאי למזרח ואני לפריז. הייתי בהתרגשות שיא כשהתקבלתי ללימודים בבית הספר לאופנה עילית בפריז, בין העשרים, מתוך אלפים רבים.

 

כבר אז ידעת שהעניין שלך באופנה הוא לא בגדים ליומיום?

"לגמרי. מה שמעניין אותי זה ליצור בגד מיוחד וייחודי, סקסי ונשי והכי מחמיא לקימורי הגוף - זה כתב היד שלי. ההתייחסות לבגד היא כאל יצירת אמנות לבישה. המילה הכי סקסית בעולם בעיניי היא: שמלה.

 

"בטקס בחירת מלכת היופי אציג תמונות חשובות מעולמי העיצובי: רוקסטאר - סקסי ובועט בשחור־לבן־זהב, ושמי הלילה בפריז - שמלות טאפט בדיגום חופשי בצבעי הלילה (לימון, כחול־אקווה ומרין)".

 

חיפשה את השידה של מרי אנטואנט

 

העבודה הראשונה שלה אחרי הלימודים היתה במוזיאון השעווה הצרפתי, "שם שמונים אנשי צוות עומלים על כל דמות חדשה של המוזיאון, וזה אומר הרבה עבודת חיפוש היסטורית. בבניית הדמות של מרי אנטואנט, לדוגמה, נסענו בכל השווקים לחפש את שידת הלילה האותנטית מהתקופה, ואת הקומבינזון שהיה מזוהה איתה אני עיצבתי. הייתי נשארת שם עד סוף חיי, אבל התקבלתי להתמחות ב'דיור', הזדמנות של פעם בחיים".

 

אצל ג'ון גליאנו בכבודו ובעצמו?

"כן. הגעתי אחרי שהייתי סטאר בלימודים. ב'דיור' את צריכה להוכיח אפילו את נשימות האוויר שאת לוקחת. מקום מטורף, חסר פרופורציות לחיים. עבדנו שעות, עד אחת בלילה. את עובדת חודשים, יום ולילה, על פיסול בנוצות, בעור, בגומי".

 

ספרי על הקשר עם גליאנו.

"עבדתי לצדו שנתיים ושמונה חודשים. הקולקציות של גליאנו הן העצמה והגזמה של הביזארי בחברה. יום אחד בסטודיו ציירתי טורבן ומעליו נוצות שיוצאות החוצה מהדף, והוא ניגש אליי ואמר 'את מציירת כאילו אין מחר'. כשג'ון גליאנו אומר לך את זה, את נחשבת לעילוי.

 

"הסקיצה הופיעה על לוח האווירה שבסטודיו והרגשתי כמו הדבר הבא. הוא איש מופנם, לא מדבר ולא משתף, ואני סגדתי לו. כשהוא אמר מילים גזעניות לא התפלאתי. אין אצלו דרך ביניים, הוא לוקח הכל עד הקצה. לטוב ולרע.

 

בבית "לואי שרר" הייתה אסיסטנטית של סטפן רולנד, מעצב הבית והיום בעל בית אופנה. "ציירתי בקריסטלים על בגד כחלק מתכשיט, יצרתי קולקציית קשמיר עם איורי עצים רקומים על השרוולים ועוד. עבודה רגישה ומרגשת".

 

אחרי שזכתה בתחרות מעצבי המחר ובעקבותיה בהכרה גדולה, פתחה בית אופנה הוט קוטור על שמה ברובע ה־16 היוקרתי.

 

מפה לאוזן, בלי יחסי ציבור, הצלחתה הייתה מיידית. "הגיעו אליי נשים שלא לובשות שמלה פעמיים, נשות החברה הגבוהה. ראיתי כסף והתחלתי לעבוד עם בדים יוקרתיים, באיכויות אליהן הורגלתי, כמו, למשל, טול שקוף שאוסף את הגוף ויוצר אשליה אופטית, שלימים הצגתי אותו בארץ ב'רוקדים עם כוכבים'. אבל הטוטליות בעבודה השתלטה עליי. לא ידעתי ליהנות מהטרוף".

 

המלך שלי

 

במהלך ביקור קיץ בישראל, פגשה לראשונה את מעצב הפנים אוריה שטיינוורצל. הוא אמר לה "אני רוצה אותך לחיים". כעבור שבוע הוא בא לבקר אותה בפריז ומאז לא נפרדו.

 

אחרי שלושה חודשים הייתה הצעת נישואים וכעבור שנה החליטו לחזור לישראל. "שילמתי מחיר מקצועי אבל זוגיות ומשפחה הם חלק ממני. זה האיזון שלי. רציתי לגדל את ילדיי בשמש היפה שלנו".

 

ואכן, רומי (9) ואביב (5) גדלים בבית פרטי בגבעתיים, בצל עץ לימון. יש לה בית אופנה משגשג בצפון דיזנגוף לבגדי ערב ושמלות בלבן וקהל לקוחות גדול ונאמן - "נשים מהארץ ומחו"ל שאוהבות קלאסיקה ייחודית עם נועזות ושיק".

 

דרוש: קונספט שיתאים לעשר דוגמניות

 

כדי להציג את השמלות על עשר המועמדות שעלו לשלב חצי הגמר בתחרות מלכת היופי נבחרה גינה של גן אירועים בבית אורן שבכרמל.

 

"זה נראה כמו גן קסום, כמו היער מעליזה בארץ הפלאות", אומר צלם האופנה איתן טל.

 

"לא קל להתאים קונספט לעשר בנות, שלכל אחת יש קטע אחר. התעלמנו משחור ולבן, הלכנו רק על שמלות צבעוניות ויצרנו מסיבת תה קסומה".

 

אתה מלווה את המועמדות מאז יום המיונים האחרון, שבו השתתפת בוועדת השיפוט, דרך הפקות שונות שצילמת ועד ההפקה הזאת. אתה רואה אצלן התפתחות, ניסיון מקצועי?

"ממש כן. רואים שהבנות השתפרו מאוד, הן יותר קשובות, מקצועיות ובוגרות".

 

הצילומים נמשכו לאורך כל היום וכדי ליצור פריימים שונים גם הלוקיישנים הוחלפו.

 

"זו היתה הפקה מאוד לא רגילה, גם דוגמניות רגילות לא מצטלמות כל יום עם שמלות ערב ושפנים", מוסיף טל.

 

איך הבנות קיבלו אותם באמת?

"היה מצחיק, אחד עשה על מישהי צרכים, הם רצו להם בין הרגליים, שפן זה לא רק דבר חמוד. אבל הן היו מאוד מקצועיות. סימנתי לי לפחות שתיים שלדעתי יעבדו חזק בתעשייה".

 

בפעם הבאה שתפגוש אותן זה יהיה בטקס. תהיה סקרן ומתוח?

"ברור, כמו כולנו".

 

 

________________________________________________________________________________________________________

 

 

עוד כתבות באתר תחרת מלכת היופי: