החודשים שבין ראש השנה היהודית לסוף השנה האזרחית קשים לחנויות, ובייחוד לחנויות העיצוב וכלי הבית. לכן החליטו ברשת קניוני "מליסרון", שבה כמה מהקניונים הגדולים והמפורסמים בישראל, לעודד את המכירות באמצעות מבצע מיוחד. ההודעה הבטיחה "חגיגת קניות" של מוצרים ב-20 שקלים, ובידיעה שהופצה דובר על מבחר רחב של מוצרים ומותגים מקולקציית חורף 2013/2014 שמשתתפים במבצע (עד יום חמישי, 31 באוקטובר).

 

לאחר שבדקנו איפה הנחות הענק שהבטיחו ב"דיזיין סנטר" בסוף השבוע שאותו הכתירו בשם Black Weekend, יצאנו לקניון הגדול בפתח תקווה בבוקר יום שישי האחרון, לבדוק אם יש אמת בפרסום. למרות גודלו של הקניון ומבחר החנויות המתפרשות על פני ארבע קומות, הופתענו לגלות שרק שלוש חנויות שקשורות בעיצוב הבית משתתפות במבצע (רשתות כמו "פוקס הום" או "גולף אנד קו", למשל, נעדרו ממנו), וגם הן הציעו פריט אחד בלבד בסכום המדובר – בדיוק את שלושת הפריטים שהוזכרו בהודעה על המבצע.

 

  (צילום: שרון היבש)

 

ב"ורדינון" מציעים חמש מגבות בגודל 30X30 סנטימטרים ב-20 במקום 64.5 שקלים, בתכלת או בז'. ב"נעמן" מוכרים סט של שלוש צנצנות אחסון קטנות ב-20 במקום 40 שקלים. החנות השלישית היא "לגעת באוכל", שמציעה סט משטחי חיתוך גמישים ב-20 במקום 50 שקלים. בשלוש החנויות בלטו שלטים רבים שקידמו מבצעי הנחות על מוצרים אחרים, בכותרות ומחירים שונים.   

 

פנינו למשרד יחסי הציבור של קבוצת הקניונים ושאלנו מדוע נקרא המבצע "חגיגת קניות לבית", למרות שהוא מציע רק שלושה מוצרים רלבנטיים. עוד שאלנו אילו עוד פריטים לבית משתתפים במבצע. בתשובה נענינו: "בקניון הגדול בפתח תקווה משתתפים במבצע, בנוסף לשלושת חנויות העיצוב, למעלה מעשרים חנויות מעולם האופנה והטיפוח". לגבי פריטים לעיצוב הבית, "שלושת הפריטים נמצאים ברוב הקניונים. בנוסף ניתן לרכוש בקניון הגדול ברכת הבית בחנות 'תכלת ארגמן', ובקניותר בנס ציונה ניתן לרכוש גם תחתיות לסירים, בחנות 'לגבר'".

 

>> ומה היה אפשר למצוא ב''דיזיין סנטר'' ב-70% הנחה, כפי שהבטיח מסע הפרסום?