מנטאליות ה"ראינו כבר הכול" ממשיכה לתת אותותיה בעולם האופנה. אחרי שאלכסנדר מקווין צילם קטועות גפיים, ז'אן פול גוטייה העלה אל מסלולי התצוגות שלו את מיטב הנשים עבות הבשר וחברת בנטון בנתה תרבות מותג שלמה סביב האדרת החריגים בחברה, השבוע הגיע תורם של הסובלים מתסמונת דאון לקדם מכירות של בגדים.

 

עוד בערוץ האופנה

 

בשבוע האחרון הפכה קארי בראון בת ה-17 לפרזנטורית של חברת האופנה האמריקאית Wet Seal. המתבגרת העסיסית והחיננית, שמתהדרת בקארה "אמלי" מתוק ועיניים כחולות יפהפיות ומגדירה את הסגנון האופנתי שלה "נערת אופנוענים", היא כל מה שהייתם מצפים מבת הטיפש עשרה הממוצעת שלכם להיות - חובבת שופינג, חושקת בג'סטין ביבר ובעיקר – שורצת ברשתות חברתיות וחולמת להיות דוגמנית. אלא שבניגוד למרבית הטינאייג'ריות הנלהבות, בראון נולדה עם תסמונת דאון - בהחלט לא נקודת פתיחה סטנדרטית לנערה ששואפת לשמש כמודל לחיקוי בקרב צעירות.

 

 

דוגמנית קטועת גפיים לאלכסנדר מקווין
דוגמנית קטועת גפיים לאלכסנדר מקווין

 

 

הכול החל כאשר אמה של קארי, סו, גילתה שחברת Wet Seal מייצרת ליין אופנת פלאס סייז, שגזרותיו מושלמות במיוחד עבור בנות עם תסמונת דאון (אשר לרוב סובלות מהשמנת יתר). סו החלה לפנק את בתה הפאשניסטה במיטב מחלצות המותג, שגרמו לבת להרגיש "שונה וחלק מכל היתר בו זמנית", לדבריה של קארי. במקביל, החלה האם לצלם את בתה לובשת את האאוטפיטים השונים, לאחר שהרכיבה לעצמה שלל מראות סטיילינג חביבים וחתומים בחיוך, ולהעלות את התצלומים לעמוד הפייסבוק של קארי, תחת השם Modeling The Future. הנערה הצעירה והאופנתית תפסה את עיניהם של העוקבים, שהחליטו לעשות מעשה ולחתום על עצומה שתפציר בחברת האופנה להפוך את בראון לאחת מהפרזנטוריות של המותג.

 

 

הפכה לסנסציה בינלאומית. קארי בראון (מתוך פרופיל הפייסבוק)
הפכה לסנסציה בינלאומית. קארי בראון (מתוך פרופיל הפייסבוק)

  

 

נראה שאותה התגייסות רשתית למען בראון הצליחה להזיז משהו במשרדי חברת האופנה, משום שנציגים מטעם Wet Seal יצרו קשר עם בראון והטיסו אותה לקליפורניה ליום צילומים. "היא לכדה את תשומת לבנו מיד", דיווחה נציגת הרשת, יסמין אזבי, לחדשות ABC. "ביקשנו מהלקוחות שלנו להצביע בלייקים, והבטחנו שאם הם יתנו לקארי יותר מעשרת אלפים לייקים, נצלם אותה לקמפיין. היא עקפה את המספר הזה תוך יומיים".

 

אם לדייק במספרים, העמוד של בראון בפייסבוק עבר זה מכבר את המספר המרשים של 20 אלף עוקבים. במקביל, החלו האם והבת להרחיב את המיזם שלהן ולייצר חולצות מיוחדות של קארי, שאת הרווחים ממכירתן יתרמו לעמותה שמסייעת למבוגרים עם מוגבלויות להשתלב בעולם העבודה.

 

 

 

 

האירוע זכה לסיקור תקשורתי נרחב, שפרץ את גבולות עיתונות האופנה והגיע עד לאתרי החדשות השונים, והאם סו אף כתבה מאמר נוגע ללב, שפורסם באתר הפופולארי XOjane, ובו היא מפרטת את החוויה ומספרת כיצד קיבלה את ההחלטה שלא להתייחס אל בתה כאל מוגבלת. "העובדה שהבת שלי הפכה לסנסציה בינלאומית כאחת מדוגמניות המותג, אינה מקרית", כתבה האם. "קארי ידעה מההתחלה שהיא תמיד תוכל להגשים את כל מה שהיא רוצה. למעשה, היא מלמדת אותי עצמי כל יום איך לעשות את זה... כשקארי מסתכלת על עצמה במראה היא מלטפת את הבטן שלה ואומרת כמה היא אוהבת אותה. להרבה ילדים עם תסמונת דאון יש צפיפות עצם נמוכה ורכה, מה שמוביל לעלייה במשקל ושולח אותם היישר למחלקת המידות הגדולות - דבר שקארי באופן אישי מאוד מרוצה ממנו".

  

בראון הצעירה, מצדה, טוענת שיום הצילומים היה רק יריית הפתיחה של העתיד הוורוד והמנצנץ שהיא מתכננת לעצמה – לימודים בקולג' וחלוקת זמן העבודה בין קריירת דוגמנות לקריירה כספרנית. כרגע, קארי ואמה האמביציוזית סו כבר עובדות על היעד הבא - להביא את בראון לרקוד יחד עם אלן דג'נרס בתוכנית הפופולארית של הנ"ל. על סמך היכרותנו עם הסיפורים האהובים על דג'נרס, עושה רושם שלבנות בראון יש אס מנצח.