שר האוצר אמר שנחכה שנתיים עד שיהיה פה יותר טוב. בינתיים, אנחנו ממשיכים לשלם והרבה. הורים שמאסו במאבק היומיומי, הבינו ש'יחד זה כוח', הרימו את הכפפה וקידמו יזמויות צרכניות קואופרטיביות שמקלות משמעותית את הנטל הכלכלי בהוצאות השוטפות. ליקטנו עבורכם את הקבוצות ברשת שיחסכו לכם הרבה כסף.

 

אמהות קונות ביחד

היזמיות: דניאל שטרן ומורן צדקה גוטדנקר.

מספר חברים: 35,323.

זה התחיל כשדניאל, אמא לשתיים, רצתה לקנות מוצר מסויים ואיגדה עוד כמה חברות כדי להגיע אל הספק ככוח קניה. החברות הוסיפו עוד חברות והמוצר נרכש בהצלחה. דניאל פנתה למורן, אמא לשניים וחברה טובה עוד מימי הצבא וביחד פתחו השתיים עמוד פייסבוק בו הזמינו חברות לקנות קניות מרוכזות. כבר ביום הראשון הגיעו מאתיים חברות והשאר היסטוריה. בשלב מסוים גם גברים ביקשו להצטרף, אך השם נשאר משום שאחרי שקבוצה מונה מעל מאתיים חברים, לא ניתן לשנות את שמה. השתיים מנהלות את הקבוצה מבחינה תפקודית והחברים בקבוצה יוזמים את העיסקאות על פי צורך. כשמישהו רוצה לרכוש מוצר מסוים, הוא מעלה את ההצעה ומזמין חברים להצטרף. כשנוצרת קבוצה גדולה, פונים ליבואן או לספק שמזהה את הכוח בכמות ומוזיל את המחיר לקבוצה.

את הקבוצה תמצאו כאן: אמהות קונות ביחד .

________________________________________________________________________

 

Mom2Mom

היזמיות: דניאל שטרן ומורן צדקה גוטדנקר (כן, אותן שתי אמהות).

מספר חברים: 7000 חברים ועד היום הועלו בה 5500 מוצרים למכירה.

קבוצת "בת" של "אמהות קונות ביחד", שנוצרה כדי לעשות סדר בין הצעות לממכר "יד שניה" שמיהרו להגיע עם פתיחת הקבוצה הגדולה.

דילים שווים: מיטה ב-2600 ש"ח במקום ב-3330 ש"ח; קומפי ב- 400 ש"ח במקום ב-700 ש"ח (בעקבות ההישג הזה כל החנויות הורידו מחירים; בימבה ב-29 ש"ח במקום ב-80 ש"ח.

סטטוס מלקוחה מרוצה: "רק רציתי להודות לקבוצה המדהימה הזאת שבזכותה חסכתי כבר כמה מאות אם לא אלפי שקלים ברכישות שלי. הצטרפתי אליה בהמלצת חברה וזה פשוט רעיון מעולה. אני לא מבינה איך לא חשבו על זה קודם".

החזון: "להוזיל את מחירי השוק ושספקים יפסיקו לעשות את הקופה שלהם על הגב של ההורים".

החיסכון: עד 50% ואף יותר.

וזו הקבוצה: מאמ2מאמ

דניאל שטרן ומשפחתה, Mom2Mom ו"אמהות קונות ביחד"
דניאל שטרן ומשפחתה, Mom2Mom ו"אמהות קונות ביחד"

_____________________________________________________________________

  

E-ma-bey

היזמים: גילת שבתאי ושחר נרדיה.

מספר חברים: 15,358.

הכל התחיל כשגילת, אמא לילדה, היתה בחופשת לידה ורצתה לבצע רכישות עבור התינוקת. היא התיישבה מול המחשב וחיפשה דילים טובים בחו"ל. מאחר ורצתה לקבל חוות דעת ממקור ראשון - הצרכנים, היא פתחה קבוצת פייסבוק והזמינה אנשים להתייעץ אחד עם השני. הקבוצה צברה תאוצה ואחרי חודשיים, כשכבר עמדה על כאלף חברים, פנתה שבתאי לשחר, אב לשלושה, מתכנת מחשבים במקצועו, שניהל אתר שעוסק בהשוואת מחירים בין אתרי קופונים לאי-ביי. שחר, שותף לרעיון ולאידיאולוגיה, נרתם בין השאר לעשות סדר ולרכז את כל המידע שזורם והולך לאיבוד בקבוצות פייסבוק, באתר אחד שנמצא בבניה בימים אלה. בינתיים הקבוצה צוברת תאוצה ונשענת בעיקר על הידע הרב של חברי הקבוצה, כשמנהליה הודפים כל תוכן פרסומי המסתנן לתוכה, במטרה לשמור על נימה אובייקטיבית ונטולת אינטרסים.

דילים שווים: לגו מדגם צ'ימה ב-250 ש"ח, כולל משלוח, במקום 450 ש"ח בארץ; תיק החתלה ממותג ב-54 ש"ח, כולל משלוח, במקום 109 ש"ח; מנשא ב-52 ש"ח, כולל משלוח, במקום 99 ש"ח.

סטטוס מלקוחה מרוצה: "שלום לכולם, אני חדשה כאן והתאהבתי קשות בקבוצה. אני מזמינה כבר המון זמן ב"אלי אקספרס" מלא דברים וכיף שיש קבוצה כזאת שאפשר לשתף בה בחוות דעת על מוצרים ולעזור. השבוע הגיעה שמלה מהממת שהזמנתי לבת שלי (אני הזמנתי בצבע אפרסק) ואני מאוד מרוצה ואמורה לקבל עוד כמה דברים בקרוב. מבטיחה לעדכן. מעלה קישור של השמלה, למתעניינות. תהנו".

החיסכון: ברוב המקרים חיסכון של למעלה מ-50%.

החזון: "להפיץ כמה שיותר את הידע, מתוך אמונה שידע הוא כוח בקניה מושכלת ולצמצם כמה שיותר את החוליות בשרשרת שעושות קופה בדרך מהיצרן בחו"ל לצרכן הישראלי".

זו הקבוצה: אמא-ביי .

 

גילת שבתאי ומשפחתה, E-ma-bey
גילת שבתאי ומשפחתה, E-ma-bey

_________________________________________________________________________

 

trendy-mom

היזמיות: חלי גורסוי וקרן אור ריס.

מספר חברים באתר: 14.000 חברות ו-5,000 חברות בקבוצת הפייסבוק.

זה התחיל כשחלי, אמא לשלושה וכותבת בלוג צרכנות גם אצלנו כאן ב-Xnet, היתה בשמירת הריון עם תאומות והתעניינה בבגדים איתם תוכל לקבל את פניהן כשיגיעו בשעה טובה אל העולם. המחירים הגבוהים בהם נתקלה גרמו לה לצאת לשיטוט נרחב יותר ברשת, שם נתקלה בקרן, אמא לילדה, ישראלית תושבת בוסטון, שפרסמה בפייסבוק מידע על מבצעים מאוד זולים ואף עשתה קצת משלוחים לארץ לטובת הקונות. גורוסוי יצרה עמה קשר והן מיסדו את הרעיון. בשיתוף הפעולה השתיים מלקטות מדי שבוע דילים אטרקטיביים של בתי עסק ורשתות אמריקאיות מובילות ושולחות ניוזלטרים ל-14 אלף חברות שנכנסות לאתר ומבצעות קניה. גם עלויות השילוח הטובות ביותר נבדקות עבור החברות וכך במחיר כולל של מוצר איכותי כולל משלוח, מתבצעת רכישה ואפילו נשאר עודף.

דילים שווים: סט ניובורן פליז לתינוק של "carters" -ב7 דולר, לעומת 180 ש"ח בארץ; מוצרים של טייני לאב ב-50% פחות; מכנסי NYDJ ב-40-50 דולר, שעולות בארץ בארץ סביב 1000 ש"ח.

סטטוס מקליינטית מרוצה: "היי בנות,. אז ככה, עשיתי הזמנה מקרטר של בגדי קיץ. שתי חבילות. אחת של חצי קילו שתומחרה על ידי buy2 USA ב-27 דולר ושניה במשקל 4 קילו שהייתה אמורה לעלות 65 דולר. בסוף על החבילה של ה-4 קילו עשיתי משלוח ימי, שיצא לי כולל ביטוח 37 דולר. המשלוח הזה יגיע בסוף החודש. סה" כ כל הבגדים עלו לי 640 ש"ח, כולל משלוח. יצא לי 22 פרטי לבוש, שזה יוצא 31 ש"ח לבגד. לפי דעתי זה שווה. אני מרוצה".

החיסכון: המון. מעל 50%.

החזון: "להתרחב לעוד כיוונים וקטגוריות ושת"פים עם מותגים גדולים בחו"ל שיעזרו לחולל מהפכה צרכנית".

זה האתר: טרנדי מאמ .

וזו קבוצת הפייסבוק: טרנדי מאמ

 

קרן אור ריס, Trendy mom
קרן אור ריס, Trendy mom

____________________________________________________________________________

 

קבוצת צרכנות להורים

יזמית: אלינור גרשוני

מספר חברים: 2608 חברים.

זה התחיל כשאלינור, אמא לשניים, הביאה לעולם לפני שלוש שנים את בנה הבכור. היא הבינה דרך הכיס שהגודל לא קובע ותינוק קטן מביא עמו לצד האושר והשמחה, גם הרבה הוצאות והגתה רעיון - ארגון קבוצות רכישה לחבילות לידה. ההימור שלה הוכיח את עצמו כמוצלח ומשך לצד הורים עם ביקוש, ספקים עם היצע והיא החלה לתווך בין השניים: קבוצות קניה, תמורת מחירים אטרקטיביים. נכון להיום חולשת גרשוני על שלוש קבוצות נוספות המציעות הקלות צרכניות: מבצעים להורים - המזמינה ספקים לפרסם באופן חופשי את המבצעים וההנחות שלהם ולהזמין את חברי הקבוצה להנות מהם. בנוסף, מחזיקה אלינור שתי קבוצות נוספות, ממוקדות לאזור חדרה: קופונים והנחות לאזור חדרה ו אשת חייל חדרה.

דילים שווים: קוד מיוחד הניתן לחברי הקבוצה לשוברי הנחות של חברת "מיקרודיל", העובדת בעיקר מול חברות הייטק. ניקוי שטיחים לבית ולמשרד ב-10% הנחה. עגלול ב-1890 ש"ח במקום 2230 ש"ח.

סטטוס מלקוחה מרוצה: "היי אלינור, שמחתי לקבל את הקוד. כל הכבוד על היוזמה. אחלה קבוצה. חיזקי ואימצי".

החיסכון: 20%-30%.

החזון: להיות כמו "חֶבֶר" להורים.

הקבוצה: קבוצת צרכנות להורים

_______________________________________________________________________

 

שוגר בייבי

יזמית: מיכל גונן.

מספר חברים: עשרות אלפי הורים המנויים באתר ו-12,446 חברים בקבוצת הפייסבוק.

הכל התחיל כשגונן, אמא לשלוש בנות, היתה בחופשת לידה עם בתה הבכורה וחיפשה מבצעים למוצרי צריכה עבור הבייבי החדשה. גונן, בחורה פרקטית, עקבה בעיקביות אחרי עמודי המבצעים הגדולים של החברות הגדולות, כמו סופרפארם, ניופארם ושילב ופתחה אתר בו פרסמה מבצעים. לאט לאט, היא החלה לראות שאנשים אחרים מתעניינים במה שהיא מפרסמת ויצרה טבלה עם כל המבצעים הכי חמים אותה היא מעדכנת ידנית מדי יום. לפני כחצי שנה היא שידרגה אותו ובנוסף למבצעים על מוצרי צריכה, היא מפרסמת הפניות לקופונים משתלמים ומעלה כתבות תוכן. את חלקן היא כותבת את וחלקן כותבים אנשי מקצוע מתחום הלידה וההורות. אחת לארבעה ימים היא מוציאה מוצר בהנחה משמעותית ואת כל זה היא משגרת בניוזלטר יומי לעשרות אלפי מנויים.

דילים שווים: ארגונית לרכב עם חמישה CD של שירים וסיפורים קלאסיים לילדים מבית "קלסיקלטת" ב-29.99 במקום 79.99 - משלוח חינם; תיקי החתלה "אוקידוג", קולקציית 2013, ב-279 במקום 466 ש"ח; בוסטר מתנפח לרכב ב-199 במקום 300 ש"ח; מחברת בלוק ציור לילדים מנייר ממוחזר + 12 עפרונות ציור צבעוניים ב-15, במקום 50 שקלים.

סטטוס מלקוחה מרוצה: "תודה רבה על הבלוק והעפרונות. הם כל כך יפים שהשארתי אותם לעצמי"; "אחלה אחלה אחלה דף. כאמא לתאומים (+ ילדה גדולה), זה מועיל לי מאוד".

החיסכון: 30-50%.

החזון: "להגיע לכמה שיותר הורים ולהמשיך לספק ערך ומידע צרכני אקטואלי, רלוונטי ובצורה ידידותית, על מנת שהורים ברחבי הארץ יוכלו לקבל את ההחלטות הצרכניות המתאימות ביותר עבורם".

האתר: שוגר בייבי .

הקבוצה בפייסבוק: שוגר בייבי .