תצוגת האופנה של חברת רנואר שהתקיימה בתחילת אוגוסט הציגה בשורה חדשה. אין הכוונה לקולקציית הסתיו החדשה שניסתה לקרוץ לקהל היפסטרי, אלא לעובדה שזאת הפעם הראשונה מזה שנים שאת המותג מובילה פרזנטורית אחת ויחידה - הדוגמנית והשחקנית אור גרוסמן. בפעם האחרונה שניצבה בחזיתו של המותג פרנזטורית עצמאית היתה זו מורן אטיאס, ומאז זכו לככב במודעות המותג זוגות זוגות, כמו בתיבת נח - אנה זאקין וטל אלון, שרי גבעתי ושי כהנא, ומזה שש עונות - גם הזוג המוזר אור גרוסמן ועוז זהבי. הפרידה של המותג מזהבי הובילה למבול של שמועות בענף בנוגע לסיבת עזיבתו, אבל בשורה התחתונה ניתן לומר כי זהבי פשוט לא תרם רבות לחיזוק המותג רנואר, ולא הצדיק את מעמדו כפרזנטור מוביל של מותג אופנה.

 

עוד בערוץ האופנה

     

נועם טור ובר רפאלי. חוגגים כבר 11 עונות בפוקס (צילום: יריב פיין וגיא כושי)
נועם טור ובר רפאלי. חוגגים כבר 11 עונות בפוקס (צילום: יריב פיין וגיא כושי)

 

 

מלבד המהפך הזה של רנואר, ניכר כי מרבית מותגי האופנה הישראליים בחרו דווקא לשמר את הקיים ולהציג יציבות בכל הנוגע לפנים של המותג. נועם טור ובר רפאלי ממשיכים לעונה 11 בפוקס, כך גם גל גדות ויונתן ווגמן בקסטרו. גלית גוטמן ממשיכה לעונה שמינית בקרייזי ליין, לי קופר ממשיכים לעונה שנייה עם סקאזי ובת זוגו אווה לימסוב, ורותם סלע ממשיכה לסיבוב נוסף בנעליים של סקופ. גם רונן חן ממשיך לעונה שביעית (לא ברצף) עם יעל גולדמן ההריונית, ומירי בוהדנה האלמותית סוגרת עונה שמינית עם חברת התכשיטים רויאלטי.

 

 

סקאזי ואווה לימסוב. מדגמנים זוגיות ללי קופר (צילום: שי יחזקאל)
סקאזי ואווה לימסוב. מדגמנים זוגיות ללי קופר (צילום: שי יחזקאל)

 

  

השינויים המעניינים מגיעים דווקא מכיוון מותגי הנעליים. מותג נעלי הנוחות ביוטיפול שכר את שירותיה של הדוגמנית המצליחה תהילה ריץ', בי יוניק אימצו את נטלי דדון, וחברת ליידי קומפורט הפתיעה בליהוק הביזארי ביותר לעונה - אשת העסקים ענבל אור. ישנם גם כמה תקדימים ששווים התייחסות מיוחדת, כמו הבחירה של מלכת היופי טיטי איינאו כפרזנטורית למותג האופנה גולף ולחברת ההלבשה התחתונה אינטימה, או ההתרחבות של יוליה פלוטקין לזוג קמפיינים במקביל - לחברת הנעליים גלי ולחברת האופנה Ice Cube.

 

 

מיכל אנסקי ממשיכה לדגמן לחברה מאיה נגרי (צילום: אלכס פרגמנט לרון קדמי)
מיכל אנסקי ממשיכה לדגמן לחברה מאיה נגרי (צילום: אלכס פרגמנט לרון קדמי)

 

 

בעונות האחרונות מסרבים מותגים רבים לחשוף את שכר הפרזנטורים, אולי מכיוון ששכרם נשחק העונה ב-30 אחוז לפחות. גורמים יודעי דבר בתעשייה מספרים כי למעט מספר שיאני שכר בתחום, כמו בוהדנה, גוטמן, רפאלי, גדות ומקסימיליאן, הסכומים המשולמים היום לפרזנטורים נעים בין 30 ל-50 אלף שקל לעונה, בעוד שלפני שנתיים, למשל, דובר על סכומים הנעים בין 50 ל-80 אלף שקל. ייתכן מאוד כי חלק מהמותגים הבינו כי פרזנטור מוכר ויקר לא באמת משרת את צרכיהם, וחלקם עברו לדוגמניות מקצועיות ומצליחות כמו נועם פרוסט, שנמצאת במגעים עם חברת הוניגמן, כפי שנודע ל-Xnet.

 

מידת הפופולאריות של פרזנטור בתקשורת היא כבר לא מדע חמקמק כבעבר. באמצעות הכלי Google Trends בדקנו מבין הפרזנטוריות של השנה, מי הפופולארית ביותר. הממצאים, איך לומר, לא היו מפתיעים. בראש הרשימה ניצבת בפער אדיר מהשאר, הדוגמנית הבינלאומית בר רפאלי. אחריה בסדר יורד נמצאות נינט טייב, מארינה מקסימיליאן, גל גדות, גלית גוטמן, מירי בוהדנה, עדי הימלבלוי, נטלי דדון, רותם סלע ואור גרוסמן. הרחק מאחור, נמצאות מלכת היופי טיטי איינאו ויוליה פלוטקין. אבל האם כל אחת מהן תרמה בפופולאריות שלה גם לחשיפת המותג אותו היא מפרסמת? קבלו סקירה של הליהוקים המעניינים ביותר לעונה: מי, מה, למה, כמה זה עלה, וכמה היא באמת משרתת את המותג?

 

 

עכשיו אני כי ההוא הלך. אור גרוסמן לרנואר (צילום: אלון שפרנסקי)
עכשיו אני כי ההוא הלך. אור גרוסמן לרנואר (צילום: אלון שפרנסקי)

 

 

רנואר

 

מי: אור גרוסמן בסולו ראשון ללא עוז זהבי.

כמה עונות במותג: עונה שביעית של גרוסמן ברנואר, וראשונה ללא הפרטנר המוכר. לאחר שש עונות של אותה זוגיות פוטוגנית בקמפיין המותג, הוחלט להיפרד מזהבי בזו הלשון: "אופנה היא תחום דינאמי ומשתנה, ותפקידו של פרזנטור הוא לייצג את רוח המותג. לאחר שש עונות מוצלחות מאוד, הוחלט בחברה לרענן את הפנים שמייצגות אותה".

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 6, בעיקר בזכות החתונה המתוקשרת שלה מהחודש שעבר, שהובילה להמון באז חיובי סביבה.

כמה זה עולה: במותג מסרבים לחשוף את הסכום ששולם לגרוסמן, אך גורמים בתעשייה מעריכים את שכרה לעונה בכ-60 אלף שקל.

כמה זה שווה למותג: על פי גוגל טרנדס, מאז כניסתה של גרוסמן לרנואר חלה עלייה מינורית בלבד בפופולאריות של המותג. מצד שני, עד כה לא ניתנה לה ההזדמנות לבלוט, שכן לצדה עמד תמיד עוז זהבי, כך שקשה להגיד בשלב זה כיצד יתפתחו היחסים בין הפרזנטורית למותג. הימור שלנו, אל תצפו להפתעות. גרוסמן היא פרזנטורית עם אישיות של טופו: לא בדיוק טופ מודל ולא בדיוק שחקנית מצליחה. כמותג שנלחם על הובלת שוק האופנה המקומי, ברנואר חייבים לגייס לעצמם פרזנטורית חזקה וסוחפת יותר.

כמה זה שווה לפרזנטורית: המון. מדובר באחד ממותגי האופנה הגדולים בישראל, מה שבהכרח תורם רבות לחשיפה הרבה לה זוכה גרוסמן. חבל שמהצד זה נראה כאילו הגברת עושה טובה שהיא משמשת כפנים של החברה.

האם נרצה לראות אותה שוב: לא ממש. יש פרזנטוריות מקצועיות ומתאימות ממנה לעמוד בראש מותג מוביל.

במי היינו מחליפים אותה: לטעמנו, אטיאס היתה הפנים המוצלחות ביותר של רנואר בכל הזמנים, ומכיוון שכיום היא גם מביאה איתה ערך מוסף של כוכבת הוליוודית, אין טובה ממנה להרים את המותג לגבהים חדשים.

 

 

טיטי איינאו לגולף. אחת הדוגמניות המדוברות של השנה (צילום: רונן פדידה)
טיטי איינאו לגולף. אחת הדוגמניות המדוברות של השנה (צילום: רונן פדידה)

 

 

גולף

 

מי: מלכת היופי של ישראל לשנת 2013, טיטי איינאו.

כמה עונות במותג: עונה ראשונה.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 4, בעיקר בזכות העניין הרב סביב זכייתה בתואר מלכת היופי האתיופית הראשונה של ישראל.

כמה שילמו לה: כלום. מהנהלת תחרות מלכות היופי נמסר כי "במקרה הזה לא היה עניין כספי, כיוון שגולף הם נותני החסות לתחרות מלכת היופי".

כמה זה שווה למותג: עדיין מוקדם לדעת. ברמה התדמיתית, מדובר בהון פוליטי. איינאו היא אחת הדוגמניות המדוברות של השנה, לטוב ולרע. הציניקנים אומנם טוענים כי הסיבה לבחירתה כמלכת יופי נעוצה בצבעה, אבל מה שבטוח הוא שאף אחד לא נשאר אדיש אליה.

כמה זה שווה לפרזנטורית: עבור איינאו מדובר במינוף משמעותי מאוד לקריירה שלה כדוגמנית. גולף הוא אמנם מותג מנומנם מבחינה אופנתית, אך הוא עדיין אחד מחמשת מותגי האופנה הישראליים הפופולאריים והגדולים בשוק.

האם נרצה לראות אותה שוב: בהחלט. איינאו מככבת העונה לראשונה גם בקמפיין של מותג ההלבשה התחתונה אינטימה, גם הוא מבית קבוצת גולף, שהיתה בין נותנות החסות של טקס מלכות היופי. היינו שמחים לראות אותה בקמפיינים נוספים, ובכלל, לראות יותר דוגמניות לא לבנות בקמפיינים מקומיים.

במי היינו מחליפים אותה: באף אחת.

  

דלתא

 

מי: הפרודה הלוהטת נינט טייב.

כמה עונות במותג: שלישית.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): טייב היא אחת הנשים המפורסמות בישראל, מה שהופך אותה לנדיה קומנצ'י של הפרזנטוריות ומזכה אותה בציון העגול 10.

כמה שילמו לה: בדלתא מצד אחד מסרבים לחשוף את המחיר המדויק, אך מצד שני מוסרים לתקשורת כי ההערכות בענף עומדות על מיליון שקל בשנה. המקורות שלנו בענף, לעומת זאת, מעריכים כי הסכום נמוך הרבה יותר: בסביבות ה-300 אלף לשנה.

כמה זה שווה למותג: הרבה. ניכר כי מאז החיבור בין נינט לדלתא, עלה מדד החיפושים סביב המותג. כמו כן, בכל השקת קולקציה חדשה, דלתא עולים עוד בכמות החיפושים באינטרנט. אי אפשר לקבוע באופן חד משמעי כי הפרזנטורית היא הגורם היחיד לעלייה, אך בהחלט אפשר לזכור כי טרם כניסתה למותג דשדש דלתא מאחור. ברמה הקריאטיבית, לעומת זאת, לא התרשמנו בכלל מהשירות שעושה טייב לדלתא. מה שנראה כמו שיחוק גדול כאשר נחשף החיבור בין השניים, מתגלה מעונה לעונה כאחד הקמפיינים החיוורים והסתמיים. זאת בעיקר בשל חוסר ההתאמה בין הפרזנטורית הנון קונפורמיסטית למותג בעל האפיל המשפחתי. במילים אחרות, אם אנחנו לא קונים מטייב את מראה נערת הרוק, למה שנקנה ממנה זוג תחתונים?

כמה זה שווה לפרזנטורית: הרבה. טייב היא כבר מזמן לא ז'יטון לוהט בקזינו המותגים הישראלי, והשטרות שהיא מקבלת מדלתא בהחלט מסייעים לה להתקיים בזמן שהיא שומרת על פאסון של יוצרת עצמאית ומקורית.

האם נרצה לראות אותה שוב: לא. בשביל להתרשם מתחתונים וחזיות אנחנו מעדיפים דוגמנית שאשכרה מוכנה להצטלם בהם.

במי היינו מחליפים אותה: בפאולינה אלברשטיין, למשל. דוגמנית עם גוף אלוהי שמאז יצאה מבית "האח הגדול" גם עונה להגדרה "פרזנטורית".

 

 

נינט טייב לדלתא. הנדיה קומנצ'י של הפרזנטוריות (צילום: יריב פיין וגיא כושי )
נינט טייב לדלתא. הנדיה קומנצ'י של הפרזנטוריות (צילום: יריב פיין וגיא כושי )

 

 

גלי

 

מי: הדוגמנית והשחקנית יוליה פלוטקין.

כמה עונות במותג: ראשונה.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 6. פלוטקין היא דוגמנית אהובה בתעשייה, אך יש לה עוד דרך ארוכה לכבוש את המיינסטרים הישראלי.

כמה שילמו לה: בגלי מדווחים על 50 אלף שקל לעונה.

כמה זה שווה למותג: עדיין קשה להעריך, שכן זו העונה הראשונה לשיתוף הפעולה. כבר הרבה זמן שבגלי לא שכרו פרזנטורית מובילה, והבחירה בפלוטקין היא מצוינת, מכיוון שהשנה הקריירה שלה בנסיקה, עם השתתפותה במספר תוכניות טלוויזיה, ביניהן "חסמב"ה דור 3" ו"יומני החופש הגדול". עם זאת, פלוטקין היא פרזנטורית שטרם נשחקה עד דק, ולכן היא נחשבת למרעננת עבור המותג, שיכול בהחלט לצמוח איתה לעונות נוספות.

כמה זה שווה לפרזנטורית: לא מעט. גלי היא חברת נעליים גדולה ועממית, ויחד עם הקמפיין הנוסף של פלוטקין לחברת האופנה Ice Cube, היא תזכה לככב העונה במדורי האופנה.

האם נרצה לראות אותה שוב: כרגע כן. אנחנו עדיין רחוקים מלמצות את רעמת התלתלים האנרגטית הזו.

במי היינו מחליפים אותה: בינתיים לא היינו משנים פה דבר.

 

 

עדי הימלבלוי ואסף הרץ לטו גו. טובים השניים? (צילום: עידו לביא)
עדי הימלבלוי ואסף הרץ לטו גו. טובים השניים? (צילום: עידו לביא)

 

 

טו גו

 

מי: עדי הימלבלוי ואסף הרץ.

כמה עונות במותג: ראשונה לשניהם. הרץ גויס למותג לטובת קו הגברים החדש של הרשת.

כמה הם מפורסמים (בסולם 1-10): הימלבלוי, 6; הרץ, 2 בקושי.

כמה שילמו להם: על פי מקורבים למותג, הימלבלוי קיבלה כ-100 אלף שקל לשתי עונות, הרץ הסתפק ב-80 אלף.

כמה זה שווה למותג: מסתבר שלא מעט. הפופולאריות של טו גו עולה מאז הראיון של הימלבלוי ב"7 ימים", בו חשפה את התמודדותה עם מחלת הסרטן בשנה האחרונה. במקרה של הרץ, לעומת זאת, אפשר היה לפתור את העניין בדוגמן יפה ואנונימי. ועדיין, הבחירה בשניים מצוינת, כיוון שהם מוסיפים אפיל זוהר לרשת עממית וזולה כמו טוגו.

כמה זה שווה לפרזנטורים: כמו אוויר לנשימה. הימלבלוי לא עמדה בראש מותג אופנה משמעותי מזה תקופה ארוכה, והפריסה הארצית של טוגו, הכוללת גם פרסום גדול בעיתונים ובשלטי חוצות, תחזיר אותה לתודעה.

האם נרצה לראות אותם שוב: כן. הרץ את הימלבלוי הם צמד חביב ופוטוגני.

במי היינו מחליפים אותם: אם היו מבקשים מאיתנו להיות המלהקים, ללא הגבלות תקציב, היינו בוחרים בקבוצת דוגמניות מעשורים שונים, שתשקף את מגוון הלקוחות הרחב של המותג. תחשבו כמה מעניין היה לראות קמפיין משותף בכיכובן של רונית יודקביץ, שירלי בוגנים ושרון גניש, למשל.

 

 

מארינה מקסימיליאן לעונות. רוקדת בגשם כל הדרך אל הבנק (צילום: דודי חסון )
מארינה מקסימיליאן לעונות. רוקדת בגשם כל הדרך אל הבנק (צילום: דודי חסון )

 

 

עונות

 

מי: הגרושה הלוהטת של השנה, מארינה מקסימיליאן.

כמה עונות במותג: שביעית.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 9, הרבה בזכות הגירושין המתוקשרים, והאלבום החדש Step Into my World, שיצא החודש.

כמה שילמו לה: מהחברה נמסר כי שכרה לעונה הוא 180 אלף שקל, אולם בתעשייה מדברים על סכום מעט נמוך יותר של כ-150 אלף.

כמה זה שווה למותג: מיליונים. מאז כניסתה של מקסימיליאן לתפקיד הפרזנטורית, רשת האופנה זכתה לפרסום רב. אמרתם עונות - אמרתם מקסימיליאן. את אף אחד לא באמת מעניין אם הפיגורה החדשה והרזה של מקסימיליאן מתכתבת עם ערכי המותג הפונה למידות ביניים (40 ומעלה), או האם קהל הלקוחות של הרשת מזדהה עם הערכים של הפרנזטורית. וכאן טמון כוחה של מקסימיליאן כפרזנטורית - היא מצליחה להסיט את הדיון מהבגדים של הרשת למחוזות אחרים ומעניינים יותר.

כמה זה שווה לפרזנטורית: הרבה כסף, כפי שמתברר.

האם נרצה לראות אותה שוב: האמת שעוד לא נמאס לנו ממנה. במיוחד לאור העובדה שהיא שינתה צורה.

במי היינו מחליפים אותה: מכיוון שממילא בעונות לא ממש מחפשים פרזנטורית במידה של קהל היעד, היינו מפרגנים את המקום הזה למירי בוהדנה, שיכולה להביא למותג גם קהל מבוגר יותר.

 

ליידי קומפורט

 

מי: אשת הנדל"ן השנויה במחלוקת ענבל אור.

כמה עונות במותג: ראשונה.

כמה היא מפורסמת (בסולם 1-10): 2, וגם זה בעיקר במדורי הנדל"ן והכלכלה.

כמה שילמו לה: "כמה אלפי שקלים", כפי שנמסר מדוברת המותג, אותם תרמה אור לעמותת "אישית" להעצמת נשים.

כמה זה שווה למותג: מוקדם עדיין לקבוע האם אור תהיה נקודת האור של ליידי קומפורט ותנף אותו כמותג פופולארי. אם שואלים אותנו, הבחירה באור היא מהתמוהות שנראו העונה, בעיקר בשל תדמיתה השנויה במחלוקת והעובדה שהיא מעולם לא התפרסמה בהקשרים אופנתיים או אסתטיים.

כמה זה שווה לפרזנטורית: אנחנו משערים שעבור אור היתה זו חוויה נחמדה להצטלם עבור קמפיין אופנה. תרומת הכסף לעמותה ודאי תוסיף לה מניות בעיני הציבור ותמנף את תדמיתה.

האם נרצה לראות אותה שוב: חד משמעית, לא.

במי היינו מחליפים אותה: אם כבר בחרו בליידי קומפורט באשת עסקים לקידום קו ה"ביזנס קולקשן", כפי שהם קוראים לו, היינו מעדיפים לראות במקומה של אור את אחת המתחרות המרכזית שלה כיום - היזמית והאדריכלית גל נאור, בתו של איש העסקים יצחק תשובה שאחראית על פרויקט "פארק בבלי" בתל אביב (אור יזמה באותה השכונה את פרויקט מגדלי היוקרה "אור בבלי") ואישה נאה מאוד לכשעצמה, המקושרת מאוד לשדה העיצוב והעסקים המקומי והבינלאומי כאחד.