בסתיו 2008, מיד בתום סבב שבועות האופנה לעונת אביב-קיץ 2009, התקשרה הדוגמנית דריה וורבוי לסוכן האישי שלה בסוכנות IMG והודיעה לו שהיא לוקחת פסק זמן. צעד מפתיע מדוגמנית שמחזיקה בשיא עולמי למספר הפעמים בהן פתחה וסגרה תצוגות – 12 במספר – בעונת תצוגות אחת (אביב-קיץ 2004). בספטמבר 2010 הגיחה וורבוי על מסלול התצוגות בפעם האחרונה, כאשר פתחה וסגרה את התצוגה של בית האופנה הצרפתי בלמן. ומאז, כמעט כלום. מדי פעם היא מגיחה לקמפיינים ספורים אותם היא בוחרת בפינצטה, בעיקר עבור בתי האופנה סלין (בעיצובה של פיבי פילו), איזבל מארה ודיאן פון פירסטנברג – נשים איתן היא מרגישה הזדהות אישית ומעריכה את פועלן.

 

עוד בערוץ האופנה

 

 

דריה וורבוי מודל 2013. בוגרת, נינוחה ונונשלנטית (צילום: gettyimages)
דריה וורבוי מודל 2013. בוגרת, נינוחה ונונשלנטית (צילום: gettyimages)

 

 

עכשיו וורבוי שוברת שתיקה: היא מופיעה על שער גיליון ספטמבר של "ווג" בריטניה ומככבת בהפקת אופנה מרהיבה של אנני לייבוביץ' ב"ווג" האמריקאי, לצדו של השחקן אדם דרייבר. הן בתמונות של לייבוביץ' והן בהפקה שמלווה את הכתבה ב"ווג" הבריטי, וורבוי מציגה חזות חדשה: בוגרת, נינוחה ונונשלנטית. מי שהיתה הטום-בוי הכי קולית בתחילת שנות ה-2000, מציגה בעשור הנוכחי מראה אניגמטי, בו רב הנסתר על הגלוי.

 

"הייתי מותשת", סיפרה וורבוי ל"ווג" הבריטי. "במשך שלוש וחצי שנים התעוררתי במקומות בלי לדעת איפה אני. הרגשתי כאילו אני מאבדת את זה. הייתי באמצע שנות ה-20 שלי ועבור אישה זוהי תקופה מאוד סוערת. לא הרגשתי שאני עושה את העבודה שלי כמו שצריך, או שאני עושה אותה על הצד הטוב ביותר".

 

 

"לא ידעתי מי אני או מה אני אמורה להיות". דריה וורבוי, 2010 (צילום: gettyimages)
"לא ידעתי מי אני או מה אני אמורה להיות". דריה וורבוי, 2010 (צילום: gettyimages)

 

 

כמו הרבה דוגמניות לפניה – וככל הנראה גם אחריה – לוורבוי לקח קצת זמן להבין שהעבודה לא כוללת רק טיסות במחלקה ראשונה ושמפניה מאחורי הקלעים. "התחיל להימאס לי מהרעיון של איך דוגמנית צריכה להיות. לא הייתי הבנאדם הזה שחשבו שאני. אנחנו מותקפים מכל עבר באימג'ים, או בדעות לגבי איזה חיים אנחנו אמורים שיהיו לנו, או צריכים שיהיו לנו, ואיזה אנשים אנחנו צריכים להיות", המשיכה וורבוי. "אנשים כל הזמן מנסים לשבץ אותך בתוך קופסאות ולומר: 'הו, היא בחורה מהסוג הזה'. הרגשתי את זה באופן אקוטי, והתבלבלתי. לא ידעתי מי אני או מה אני אמורה להיות. אני חושבת שזה קשה לכל מי שחשוף בעין הציבורית".

 

  

"הרגשתי כאילו אני מאבדת את זה". דריה וורבוי, 2007 (צילום: gettyimages)
"הרגשתי כאילו אני מאבדת את זה". דריה וורבוי, 2007 (צילום: gettyimages)

 

 

התחושות שוורבוי מתארת לא מפתיעות במיוחד בהתחשב בכך שבילתה את מרבית חייה מול אור הזרקורים. מאז התגלתה בגיל 14, על ידי אם של חברה ללימודים, הקריירה של וורבוי רק נוסקת. היא הוחתמה בסוכנות דוגמנות קנדית, קטפה את המקום הראשון בתחרות דוגמנות מקומית ומיד זכתה להצלחה רבה. בתחילת שנות ה-2000 כבשה בסערה את תעשיית האופנה הבינלאומית, והצטלמה לקמפיינים של גוצ'י, פראדה, סאן לורן, הרמס, ורסאצ'ה ומיסוני. בנוסף, מאז שנת 2003 היא משמשת כפנים של חברת הקוסמטיקה לנקום, בחוזה המשלשל לכיסה כמיליון דולר בשנה. לא רע בשביל ילדה שהיגרה לקנדה מפולין בגיל שלוש, וכל חייה הרגישה כמהגרת. בראיון האינטימי סיפרה וורבוי כי בתור צעירה המגיעה מבית לא עשיר, הכסף בהחלט שיחק תפקיד מרכזי בחייה כדוגמנית, עד שהבינה כי אין תיאום בין הדמות המשתקפת מולה במראה לבין אישיותה. "הבנתי שאני צריכה להיות אמיתית עם עצמי, כדי לשמור על השפיות שלי".

 

 

התחילה לדגמן כבר בגיל 14. דריה וורבוי, 2006 (צילום: gettyimages)
התחילה לדגמן כבר בגיל 14. דריה וורבוי, 2006 (צילום: gettyimages)

 

 

היום וורבוי בת 29 ולראשונה חווה שלווה פנימית. היא חיה עם בן זוגה בשנתיים האחרונות בדרום מערב אירלנד, שם היא מנהלת חיי זוגיות שקטים מול נופי הטבע הפראי. במשך חודשיים בשנה היא מתגוררת בניו יורק למטרות עבודה, אך את עיקר זמנה מבלה בטיולים מסביב העולם. לאחרונה חזרה מטיול בן חודשיים וחצי בהודו ומשיט ברחבי הים התיכון והאוקיינוס האטלנטי. "שם אני מרגישה הכי קרוב לעצמי", סיפרה, וברגע של גילוי לב הודתה: "זה ביש מזל שאני צריכה להגיע למצב של בדידות מוחלטת בלב ים כדי להרגיש אני".

 

 

בקמפיין לסלין. עושה רק מה שהיא אוהבת
בקמפיין לסלין. עושה רק מה שהיא אוהבת

 

 

היא משתדלת לעבוד כמה שפחות, ואת הופעותיה התקשורתיות בוררת בקפידה. כצפוי, דווקא היותה קשה להשגה הפכה אותה ליקירת תעשיית האופנה עוד יותר מתמיד. בינואר 2012, למשל, הקדישה לה עורכת "ווג" פריז עמנואל אלט גיליון מיוחד ובו הפקת אופנה ענקית המתפרשת על פני 66 (!) עמודים. "דריה היא הבחורה שאני עובדת איתה הכי הרבה", אמרה אלט בראיון עבר."יש לה יופי טבעי וחזק. אפשר להלביש אותה בטי שירט לבנה והיא תגרום לה להיראות פנטסטי".

 

 

"אפשר להלביש אותה בטי שירט לבנה והיא תגרום לה להיראות פנטסטי", אומרת עמנואל אלט (צילום: gettyimages)
"אפשר להלביש אותה בטי שירט לבנה והיא תגרום לה להיראות פנטסטי", אומרת עמנואל אלט (צילום: gettyimages)

 

   

כנראה שזהו, בקצרה, סוד הקסם של וורבוי: היכולת להיראות מיליון דולר באופן טבעי, בלי להתאמץ למצוא חן או בלי לנסות להפוך למישהי אחרת. לא בכדי אומצו חלק גדול מהפריטים שהיא לובשת בהפקת האופנה שליוותה את הכתבה ב"ווג" הבריטי מתוך ארון הבגדים שלה, כולל טיפ לסידור שיער מבולגן בחינניות: "שטפי את השיער, תני לאוויר לייבש אותו, ובאמצעות מחליק שיער צרי לעצמך מראה מעט מבולגן".