לכולנו יש איזו משרת חלומות נחשקת, אבל רק מעטות מגשימות את הפנטזיה במלואה. אחת כזו היא אוריאה לייט (Orrea Light) שאוחזת במשרה עם הטייטל המפוצץ "הטרנדולוגית של לוריאל פריז העולמית".

 

>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

תפקידה הוא לחזות את הטרנדים המובילים מספיק זמן לפני שהם פורצים לתודעה שלנו, ולתכנן את קו המוצרים של המותג בכיוון הכי אטרקטיבי לחובבות האופנה והחידושים. לשם כך היא מבקרת באופן שוטף במדינות שונות בגלובוס, נחשפת להעדפות ולצרכים השונים בכל מקום ומקבלת המון השראה. גם אצלנו היא ביקרה לאחרונה להשקת ליין חדש של המותג.

 

לייט מתמחה בצבעים ודוגלת בשילובים ייחודיים ולא צפויים. מבט אחד בציפורניים שלי הספיק כדי שתאמר בביטחון "שילבת שני לקים של שאנל מקולקציית הקיץ: Azure ו־Lilis. יצא מרהיב!", היא מחמיאה. ללא ספק פתיחה מרשימה למפגש שלנו.

 

הכרזת בעבר "We create the trend. We don't follow it". האם זו אמירה מציאותית?

"נכון שטרנדים באיפור הם מאתגרים במיוחד, כי לוקח זמן לתכנן ולייצר את המוצרים אחרת הם יגיעו למדפים אחרי שהטרנדים כבר חלפו להם. לכן אם אני צופה, למשל, טרנד שיתחיל עוד שנתיים אני מיד מתחילה לעבוד עליו.

 

"חשוב להיות חדשניים ולהמציא מוצרים מעניינים שיצרו העדפה, אבל צריך להיזהר עם חידושי־יתר כי לפעמים יש מוצר שמקדים את זמנו והלקוחות עוד לא ממש מוכנות אליו. למשל, לפני ש־Moroccanoil (מותג ישראלי, אגב – ד.ו) הפך להיות להיט בינלאומי פופולרי אף אחת לא חשבה למרוח שמן על השיער ולהפוך אותו לשמנוני. פתאום היום כולן עם שמן שיער כלשהו".

 

מה נותן לך השראה ועם מי את משתפת אותה?

"אני מבקרת לא מעט בבתי האופנה העילית ועוקבת אחרי השלבים הממש ראשוניים של תהליך ייצור הקולקציות, הבדים, המרקמים, ההדפסים. גם מהאדריכלות בכל עיר שבה אני מבקרת אני מקבלת השראה. אבל אני הכי נהנית להתבונן באנשים, מה הם קונים ואוהבים.

 

"השראה מפתיעה יותר שלי היא מתעשיית הרכב, במיוחד מכונית הפרארי בעלת העיצוב האיטלקי הפנומנלי. אני לא משתפת אחרים ברעיונות שלי, מחזיקה את הקלפים שלי קרוב לחזה. משתפת רק מי שעובד צמוד אליי, כי ברגע שזה יוצא ונחשף זה מאבד מהקסם".

 

מה ההצלחה הגדולה שהייתה לך עד היום בחיזוי טרנדים והאם קרה שצפית טרנד והוא לא מומש?

"צפיתי למשל את החזרה וההתפתחות המשתנה של האייליינר שאומץ באהדה רבה על ידי המתאפרות. לפני שנים צפיתי גם את המעבר למוצרים בצורת סטיק, שהמפורסם בהם הוא ה־Chubby Stick של קליניק.

 

"על הצבע הירוק כבר שנים אנחנו מדברים ורק השנה מרגישים שהקהל התחיל לקבל את זה. אנחנו משקיעים המון במחקר ובהכנה בשביל שלא יהיו טעויות, כי אנחנו בעצם קובעים באופן כלשהו את הטרנד כשאנחנו משיקים את המוצרים".

 

בתור גורו של טרנדים, האם את מאמצת אותם בעצמך?

"אני מנסה באופן שוטף פורמולות חדשות ומוצרים בתכנון שעוד לא יצאו בכלל לשוק. זה חלק מהתפקיד שלי ואני שמחה להיות הנסיינית הראשונה. עכשיו, למשל, אני עם מסקרה סודית שנמצאת בפיתוח. לכן לא ממש נשאר לי זמן למוצרים שכבר נמצאים על המדף, אבל אני בהחלט משתדלת".

 

סגנון הרטרו-גלאם חוזר. איימי אדמס (צילום: gettyimages)
סגנון הרטרו-גלאם חוזר. איימי אדמס (צילום: gettyimages)

 

וגם הניוד שולט. בלו מארין (צילום: gettyimages)
וגם הניוד שולט. בלו מארין (צילום: gettyimages)

 

מילות המפתח: נחישות ותשוקה

 

לייט התחילה את דרכה בתחום בגיל 19 בלימודי עיצוב אופנה, אך לאחר שנתיים הבינה שהיא לא ממש בעניין. את הרעיון לכיוון החדש קיבלה כששהתה בסטודיו לצילומי פרסומות בניו יורק. האחראית על האיפור שם פנתה אליה וביקשה לנסות עליה את הגוונים של המייק־אפ שעומדים לצלם לפרסומת כי יש לה עור טוב.

 

בעקבות זאת חשבה לייט שאולי תרצה לעסוק בעתיד בשיווק קוסמטיקה. היא החלה ללמוד במכון הטכנולוגי לאופנה (FIT) לתואר המשלב שיווק, כימיה וטכנולוגיה בתחום הקוסמטיקה. במקביל עבדה במחלקת הקריאייטיב של רבלון.

 

בהמשך החליטה לייט לפתח בעזרת הידע שצברה בלימודיה קו מוצרי טיפוח ואיפור לפי דרישה. הקו, שהיה מאוד טרנדי, משך ידועניות רבות וגם רשת קלאב מונקו הזמינה ליין שהותאם במיוחד ללקוחות שלה.

 

העובדה שלייט ייצרה בעצמה מוצרים, כמו שפתונים בגוונים ייחודיים, וטיפלה בהם משלב הפיתוח דרך שלב הייצור ועד המכירה, הגבירה את התעניינות בה מצד גורמים בשוק הביוטי, ובמיוחד מגזיני אופנה ולייף סטייל.

 

לאחר חמש שנים מהנות אך מתישות היא החלה לייעץ במקביל גם לחברת מייבלין ועבדה ישירות מול סיריל שאפוי, מנכ"ל החברה דאז בניו יורק. לאחר שלא מצאה משקיע החליטה לייט לסגור את הפעילות העצמאית שלה ועברה לעבוד במשרה מלאה במייבלין.

 

לאחר כשש שנים הציע לה שאפוי, שקודם לתפקיד הנשיא הבינלאומי של "לוריאל פריז", לעבור לעיר האורות לתפקיד חדש שנתפר למידותיה - ראש מחלקת פיתוח מוצרים. בתפקיד זה היא עובדת כבר שנתיים וחצי.

 

כששאלנו את לייט מה צריך לעשות בשביל לקבל הצעה מפתה כזו יום אחד, היא ענתה: "צריך להיות מאוד נחושים ועם תשוקה גדולה לתחום". בכלל, נראה שלהיות טרנדולוג זה בעצם טרנד בפני עצמו. הרי כל מותג נחשב כבר ניכס לעצמו מומחה לתפקיד הנחשק הזה.

 

עברת מניו יורק לפריז, שתי ערים שונות לגמרי. איך עושים מעבר כזה? מה החלק שהיה הכי קשה במעבר ומה החלק הכי מהנה?

"החלק הקשה במעבר עבורי זו השפה שאינה קלה ואני עדיין לא מדברת שוטף כמו צרפתייה. מבחינת המשפחה והחברים אנחנו מבקרים זה אז זה כל הזמן. אני מקפידה על אורח חיים בריא ותזונה צמחונית ברובה, ובפריז הצלחתי לשמור על אורח חיי וליצור חברויות חדשות.

 

"מאז שאני גרה בפריז אני גם מגיעה לישראל מספר פעמים בשנה כי יש לי משפחה פה. אני מאוד אוהבת את ישראל. אני יהודייה ומרגישה שייכת למדינה היפהפייה הזאת, והתחושה נפלאה כשאני פה".

 

יש הבדל בין הטרנדים בניו יורק, בפריז ובשאר בירות האופנה בעולם? איזו עיר הכי אופנתית ומסוגננת?

"ההבדלים הם בתפיסה ובתרבות. יש כאלה שיותר פתוחים ושמחים לאמץ חידושים ויש כאלה שקצת יותר סגורים וחשדנים. באמריקה, צפון אירופה, יפן ודרום קוריאה פתוחים יותר. בסין, למשל, לא מתאפרים הרבה, במיוחד לא בערים הגדולות שבהן מצויה מרבית האוכלוסייה. ביפן לעומת זאת ממש חדשניים, מאוד פאשניסטים אוהבי טרנדים וחידושים.

 

"באירופה יש יותר נטייה לאסתטיקה מאשר באמריקה. הצרפתיות, למשל, יותר קלאסיות ולא ממהרות לאמץ טרנדים".

 

ובתל אביב?

"בתל אביב קורים הרבה דברים חדשניים. מתקדמים פה גם טכנולוגית וגם קריאטיבית. יש לכם סגנון אופנה ייחודי, אתם יודעים לבטא את עצמכם הכי נכון ובצורה שמותאמת למזג האוויר, סגנון החיים הדינמי וחיי הלילה. מעין שיק לא מתאמץ".

 

איך אפשר להיות פאשניסטה אבל גם לשמור על סגנון אישי ולא להיות קורבן אופנה?

"אם הטרנד החדש זו צללית צהובה וזה לא ממש מדבר אלינו, אז אין טעם שנאמץ את זה בכוח כי עכשיו זה אופנתי. חשוב שנרגיש נוח בתוך הטרנד שבחרנו לאמץ וגם נצפה לפידבקים חיוביים מהסביבה. בנוסף, תמיד אפשר להמיר טרנדים. אם למשל אייליינר בכחול רויאל זה הטרנד הנוכחי אבל הוא לא מחמיא לי אני תמיד יכולה לאמץ את הגוון על הציפורניים למשל".

 

אילו כוכבות מיישמות טרנדים בצורה מוצלחת לדעתך? ואל תגידי ביונסה או ריהאנה כי זה צפוי מדי.

"אני מקבלת השראה מאמנים בתחומים שונים, אבל גם ממפורסמות בינלאומיות. ויקטוריה בקהאם, למשל, בנתה את הסטייל שלה בעצמה וזה נפלא, הביצוע שלה תמיד מדויק ומעורר השראה. מסתמן שגם מיילי סיירוס הצעירה בכיוון הנכון".

 

אוהבות טרנדים וחידושים. הפאשניסטות היפניות (צילום: shutterstock)
אוהבות טרנדים וחידושים. הפאשניסטות היפניות (צילום: shutterstock)

 

רשמו לפניכן: התחזיות של אוריאה לסתיו הקרוב

 

  • גוני ניוד, אפרסקים חיוורים וקאמל ישתלטו לנו על המלתחה (Blumarine).

 

  • הציפורניים ייצבעו בגוני Mauve (סגלגל־אפרפר).

 

  • הגבות העבות ימשיכו איתנו לעונה נוספת (קארה דלווין).

 

  • מראה "הבוקר שאחרי" - לוק שהוא לא מהוקצע ומסודר, כמו איפור שנשאר לאחר לילה של בילוי - יהיה הנכון ביותר לפנים שלנו (פראדה).

 

  • טרנד האומברה (שילוב של יותר מגוון אחד) יגיע לשפתיים, לשיער ולציפורניים (לוריאל).

 

  • הגלוס השקוף יעבור לעיניים (קנזו).

 

  • השיער יהיה מרושל באופן מכוון (רודארטה).

 

  • סגנון הרטרו־גלאם, המעוצב עם מלא מלא ספריי, יחזור לשיער (איימי אדמס).

 

  • ותחזית לבחורים: סלוני יופי ומכוני עיצוב וטיפוח ייעודיים למין הגברי יהפכו לטרנד.

 

הגבות העבות ממשיכות לעוד עונה. הדוגמנית קארה דלווין. עיפרון גבות: אסתי לאודר, מחיר: 166 שקל (צילום: gettyimages)
הגבות העבות ממשיכות לעוד עונה. הדוגמנית קארה דלווין. עיפרון גבות: אסתי לאודר, מחיר: 166 שקל (צילום: gettyimages)

 

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

עוד במגזין GOstyle :