נעמי קמפבל טרם הגיבה לכותרות של השבוע האחרון, בהן הוכתרה הדוגמנית הבריטית מלייקה פירת' כיורשת החדשה שלה, אבל סביר להניח שאחרי שהיא תסיים לזרוק את כל הטלפונים שמסביבה היא תתפנה גם לזה. פירת' בת ה-19 לא רק נחשבת לדוגמנית השחורה הכי חמה של הרגע, היא גם מככבת בקמפיין סתיו-חורף 2013-14 של בית האופנה האיטלקי פראדה, 19 שנה אחרי שקמפבל עשתה זאת והפכה לדוגמנית השחורה הראשונה והאחרונה שמיוצ'ה פראדה ראתה לנכון לצלם למודעות – עד היום, כמובן.

 

עוד בערוץ האופנה

 

 

אם להסתמך על מבנה האישיות המתוקשר של קמפבל בת ה-43, יש מצב שבימים אלו היא עוברת שיעורים עם טובי המומחים כיצד לזייף פרגון. למרות שניסתה לנער את תדמיתה הסוררת כדי להפוך למנטורית של דוגמניות צעירות בסדרת הריאליטי החדשה The Face, אותה היא מנחה ומפיקה, רוב העולם עדיין זוכר בעיקר את הריבים שלה. למשל, עם הנמסיס טיירה בנקס – מנחה, מפיקה ומנטורית של תוכנית די דומה, "הדוגמנית הבאה של אמריקה" – שעדיין משתקמת מהסטילטו שדחפה לה קמפבל אחרי שהוכתרה אי אז בשנות ה-90 כ"נעמי קמפבל החדשה".

 

 

צריכה להיזהר מעקב בראש? מלייקה פירת' (צילום: gettyimages)
צריכה להיזהר מעקב בראש? מלייקה פירת' (צילום: gettyimages)

 

 

לפחות עבור בנקס, התחרות הלא ממש סמויה בין השתיים השאירה לא מעט צלקות. כיוון שהיא לא אחת ששותקת, ב-2005 החליטה לסגור חשבון ולהזמין את קמפבל לשיחת נפש בתוכנית האירוח שלה "טיירה". מה שהיתה אמורה להיות שיחה נינוחה בין שתי דוגמניות עם עבר משותף, הפכה מהר מאוד לסגירת חשבונות אכזרית, בה הטיחה בנקס בקמפבל לא מעט תלונות והעלבות. בין השאר אמרה בנקס "את היית אחת הסיבות המרכזיות לכך שפרשתי מדוגמנות. אני זוכרת שניגשת אליי ואמרת לי: 'לעולם לא תהיי אני. אף פעם אל תחשבי שאת תהיי אני, כי זה לעולם לא יקרה'. בשבילי, כנערה צעירה שהעריצה אותך, זה היה אחד הרגעים הכי קשים". קמפבל ההמומה הכחישה נמרצות, ואמרה כי "אני לא זוכרת בכלל שאמרתי דבר כזה, אבל הייתי בגיל שבו את לא יודעת שום דבר על עצמך, וזה לא שאני מנסה לתרץ או משהו, זה פשוט היה המצב".

 

 

 

 

החרדות של קמפבל בשנות ה-90, וסביר להניח שגם היום, אינם נחלתה הבלעדית. מדי עונה מופיעה דוגמנית חדשה בתעשיית האופנה שמיד מוכתרת כ"המחליפה של ו/או היורשת של". לאף אדם אין תחליף, אבל בתעשיית האופנה המקדשת נעורים נצחיים ומתאפיינת בנאמנות של נחש צפע, גם דוגמניות-על עלולות למצוא את עצמן פתאום עם תאריך תפוגה. לפעמים היורשת החדשה מוכתרת עוד לפני שקודמתה הספיקה ללמוד איך לאיית "ספורט'ס אילוסטרייטד", כמו במקרה של קייט אפטון.  

 

 

קייט אפטון. האז בין בגיל 21 (צילום: gettyimages)
קייט אפטון. האז בין בגיל 21 (צילום: gettyimages)

 

 

הפצצה הבלונדינית אומנם נחשבת ליקירת התעשייה, אחרי שהצליחה לעשות מעבר מרשים מדוגמנות בגדי ים לאופנת עילית, אבל בכל זאת, בגילה המופלג (21) היא צריכה להתמודד עם יורשת טרייה שמזנבת מאחוריה – הדוגמנית האנה דיוויס, שהוכתרה על ידי התקשורת בחו"ל כ"קייט אפטון החדשה".

 

 

האנה דיוויס. מי תהיה על שער ה"ספורט'ס אילוסטרייטד" הבא? (צילום: gettyimages)
האנה דיוויס. מי תהיה על שער ה"ספורט'ס אילוסטרייטד" הבא? (צילום: gettyimages)

 

 

דיוויס בת ה-23 זכתה לכבוד הודות לשתי הופעות מוצלחות: השתתפותה בגיליון "ספורט'ס אילוסטרייטד" האחרון והצילומים החדשים שלה בבגדי ים עבור מגזין Ocean Drive הנחשב. בינואר היתה דיוויס מועמדת מובילה לככב על שער גיליון "ספורט'ס אילוסטרייטד" של 2013, אך אפטון הצליחה להילחם על מקומה ולהימרח עליו בפעם השנייה ברציפות. אז אפטון אולי ניצחה בקרב, אבל המלחמה עוד רחוקה מלהסתיים. עד היום הספיקה דיוויס לככב במודעות קמפיין של ויקטוריה'ס סיקרט וז'אן פול גוטייה, ולהופיע על שערי מגזינים כמו "אל" המקסיקני ומגזין הגברים FHM.

 

 

מחכה לסיבוב הבא. האנה דיוויס (צילום: gettyimages)
מחכה לסיבוב הבא. האנה דיוויס (צילום: gettyimages)

 

 

את הדיון ב"יורשות" החדשות של דוגמניות העל הפופולאריות צריך לזקוף לזכותה – או דווקא לחובתה – של הדוגמנית קייט מוס, שבחרה להשתמש בכפילת גוף למודעות קמפיין החורף הקרוב של חברת הנעליים סטיוארט ויצמן. מי שזכתה בתפקיד המאתגר היא הדוגמנית הצעירה נטלי מוריס בת ה-20, שבזוויות מסוימות אכן מזכירה את מוס, רק בתוספת חמישה סנטימטרים לגובה.

 

 

קייט מוס. מתכננת את הפנסיה (צילום: gettyimages)
קייט מוס. מתכננת את הפנסיה (צילום: gettyimages)

 

 

 

 

 

עד לאותה פרשייה מביכה, מוריס האמריקאית לא היתה שם מוכר, למרות שהיא נמצאת בתעשייה לא מעט שנים ואף הספיקה להגיח לתפקידי אורח בסדרות הטלוויזיה האמריקאיות "סמולוויל", "גוד לאק צ'אק" ו-Portlandia, ולככב בקליפ של אנריקה איגלסיאס לשיר Finally Found you, שיצא לפני פחות משנה. אבל שנים של עבודה קשה לא הצליחו לייצר כזה באז מסביבה כמו תמונת פפראצי אחת, שהצליחה להזניק את הקריירה שלה גבוה. כנראה שגם בדוגמנות, ממש כמו בג'ודו, כל שנדרש כדי לנצח הוא להשתמש בכוחו של היריב.