בזמן שהאוסקר הופך לאירוע מפוהק עם שמלות צפויות ונאומי זכייה כתובים עד לרמת הפאוזה, האלטרנטיבה האירופאית מסתמנת כאירוע הכי נכון. הסרטים המוצגים בפסטיבל קאן הם כבר מזמן לא רק "סוגה עילית", וכך גם השחקנים המעטרים את שטיחיו – שמגיעים לקאן במטרה לנסות לזכות באפיל איכותי. לא בטוח שאוהדי הסינמטקים מקבלים את השינוי באהדה, אבל אנחנו, חובבי האופנה, מרוויחים עשרה ימים של הופעות נועזות, מעניינות ומאתגרות, החושפות את הצדדים הפחות שמרניים של הכוכבות הגדולות.

 

עוד בערוץ האופנה

 

 

אז מה היה לנו קאן? הפסטיבל ה-66 אצר בתוכו כמה אירועים מרכזיים, כמו פרמיירה גשומה במיוחד לסרט השנוי במחלוקת "גטסבי הגדול", תצוגת אופנה בערב הגאלה של amFAR למלחמה באיידס עם סטיילינג של קארין רויטפלד (עורכת "ווג" הצרפתי במיל') והופעה בלתי נשכחת של אנה דלו רוסו, עורכת "ווג" היפני, שמתעלמת מהעובדה שחצתה את גיל 50 ועוטה מערכות לבוש היישר ממסלולי תצוגות האופנה, הפעם של בלנסיאגה. עוד נרשמה גם צעדה ישראלית לסרט "מעל הגבעה", כשעל השטיח האדום הידסו יעל גולדמן ההריונית בשמלה שחורה של אלון ליבנה ותכשיטים של ה.שטרן, ובעלה השחקן אורי פפר בחליפה של פול סמית' לפקטורי 54.

 

 

אורי פפר בחליפה של פול סמית' לפקטורי 54 ויעל גולדמן בשמלה של אלון ליבנה ותכשיטים של ה.שטרן. מייצגים בכבוד
אורי פפר בחליפה של פול סמית' לפקטורי 54 ויעל גולדמן בשמלה של אלון ליבנה ותכשיטים של ה.שטרן. מייצגים בכבוד

 

 

לצד האירועים הזוהרים והמסיבות המתוקשרות, היו גם רגעים פחות פוטוגניים, שהמארגנים בוודאי יעדיפו לשכוח: שתי גנבות תכשיטים בשווי מיליוני דולרים ממש מתחת לאף של אנשי הביטחון הצרפתיים, פריצה לבית המושכר של השחקן קיאנו ריבס וגניבה של כל חפציו האישיים, ואפילו תקרית ירי שהתרחשה רגע לפני שידור חי של התוכנית "לה גראנד ג'ורנל" מהאירוע והבריחה את המרואיין כריסטופר וולץ. בנוסף לכל הצרות, כתבה של "ההוליווד ריפורטר" חשפה כי לא מעט זונות צמרת נמשכות אל הפסטיבל כמו פרפרים לאש, ומרוויחות סכומי עתק שיכולים להגיע עד 40,000 דולר ללילה. שמועה עסיסית נוספת, ואולי זו שעשתה הכי הרבה רעש, לעגה לניסיון הנואש של ליאונרדו דיקפריו להתחיל עם הדוגמנית הבריטית קארה דלווין – ככל הנראה הדוגמנית הראשונה שאמרה לו "לא".

 

 

שכחו מהגיל, העיקר זה התרגיל. אנה דלו רוסו (צילום: rex/asap creative)
שכחו מהגיל, העיקר זה התרגיל. אנה דלו רוסו (צילום: rex/asap creative)

 

  

עם הופעות ושערוריות שכאלו, אין פלא שליווינו את הפסטיבל מיומו הראשון ועד לאחרון, סקרנו את כל האירועים והשטיחים האדומים וליקטנו את השמלות הבלתי נשכחות – לטוב ולהרבה פחות טוב.

 

הטובות

 

קארה דלווין בשמלה של ברברי

אומנם ב"גטסבי הגדול" יש הרבה הקפדה על סטייל, אבל את ההצגה האופנתית גנב הלוק שהציגה קארה דלווין בפרמיירה של הסרט: שמלת תחרה אלגנטית והדוקה של ברברי, בתוספת תכשיטים מבית שופארד ואיפור מעושן ומסתורי. אחרי שעשתה אינספור פרצופים ילדותיים לעבר המצלמות והסתובבה בבגדים מרושלים, דלווין סוף סוף מספקת מראה נשי, בוגר ומוצלח במיוחד.

 

 

ביי ביי לנעורים. אמה ווטסון (צילום: gettyimages)
ביי ביי לנעורים. אמה ווטסון (צילום: gettyimages)

 

 

אמה ווטסון בשמלה של שאנל

בהמשך ל"בלינג רינג", הסרט הנועז של סופיה קופולה שבו היא מככבת, ווטסון הגיעה לקאן נחושה להוכיח שהיא כבר לא הילדה הקטנה מ"הארי פוטר". היא הצליחה להשיג את מטרתה בעזרת שמלה של שאנל, ששיחקה עם טרנד השחור-לבן וכללה חלק עליון קטן ומדויק וחצאית מקסי ארוכה המלווה את קו הגוף.

 

ג'ניפר לורנס בשמלה של דיור

כוכבת נוספת שבחרה להשתעשע עם טרנד השחור-לבן היא ג'ניפר לורנס, האיט גירל החדשה של הוליווד. זוכת האוסקר הצעירה שומרת באופן עקבי על לוק קלאסי ובוגר, בלי בחירות נועזות מדי. לפעמים זה יוצא משעמם ולפעמים זה יוצא מוצלח – כמו הפעם, כשבחרה בשמלה אלגנטית של דיור.

 

 

אלסנדרה אמברוסיו. לא נופלת למלכודת עטיפת השוקולד (צילום: gettyimages)
אלסנדרה אמברוסיו. לא נופלת למלכודת עטיפת השוקולד (צילום: gettyimages)

 

 

אלסנדרה אמברוסיו בשמלה של רוברטו קוואלי

כשמדובר בשמלות מטאליות, הגבול בין הצלחה לכישלון הוא דקיק ושברירי. בחירה אחת לא נכונה יכולה להפוך את הלוק למגוחך ואף להעלות אסוציאציות של עטיפת שוקולד פרווה. למרבה המזל, הדוגמנית אלסנדרה אמברוסיו הפגינה טעם משובח ולבשה באומץ ובחן את שמלת הכסף של רוברטו קוואלי. הקווים הנקיים של השמלה, כמו גם הגזרה הצנועה יחסית, מיתנו את הבד הנוצץ ויצרו לוק מטאלי מושלם.

 

שרון סטון בשמלה של רוברטו קוואלי

גם שרון סטון בחרה בשמלה של רוברטו קוואלי והוכיחה כי למרות שאינה משחקת בשום מקום כבר שנים, היא עדיין שומרת על גזרה חטובה. סטון, שלא ידועה בהופעות מוקפדות ובעלות שיק, הגיעה לערב ה-amFAR בשמלה לבנה עד הרצפה בגזרה מחמיאה, שהתאימה הן לאירוע והן לגופה השמור.

 

דוטזן קרוז בשמלה של ורסאצ'ה אטלייה

המלאכית של ויקטוריה'ס סיקרט סובבה לא מעט ראשים בשמלה של ורסאצ'ה אטלייה. אומנם השמלה חושפנית מדי, עם שסע גבוה מדי ומחשוף שלא משאיר הרבה לדמיון, אבל הצבע הרגוע ושילוב החומרים הפכו את המראה של דוטזן קרוז לאחד המוצלחים שנראו בפסטיבל.

 

טילדה סווינטון בחליפת מכנסיים של היידר אקרמן

אי אפשר היה להתעלם מהופעתה הייחודית והמקורית של השחקנית טילדה סווינטון בפרמיירה של הסרט Only Lovers Left Alive. חליפת הזהב הרפויה של המעצב היידר אקרמן בשילוב עם תסרוקת זקורה ואיפור בהיר עם שפתון אדום לוהט, המשיכו את מסורת הלוקים החד פעמיים של השחקנית בת ה-52 על השטיח האדום.

 

הרעות

 

מילה ג'ובוביץ' בשמלה של פראדה

עם כל הכבוד למיוצ'ה פראדה – ויש לנו טונה של כבוד- השמלה שבחרה מילה ג'ובוביץ' לא ברורה, שלא לומר הזויה. חלקה העליון נראה כמו סינר מטבח הלקוח ממשחקים מקדימים של זוגות בורגניים, ואילו החצאית כבדה מדי ולא קשורה. אם ג'ובוביץ' ניסתה לשדר טוב טעם וייחודיות, אין ספק שמדובר בכישלון חרוץ.

 

 

סינר ששייך למשחק מקדים. מילה ג'ובוביץ' (צילום: gettyimages)
סינר ששייך למשחק מקדים. מילה ג'ובוביץ' (צילום: gettyimages)

 

 

היידי קלום בשמלה של מרקזה

הדוגמנית/מגישה היידי קלום ממשיכה את מסורת "הגרושה שחושפת גוף מושלם גם אחרי ארבע לידות אך מאבדת את הטעם הטוב בדרך". הפעם, בשמלה א-סימטרית לבנה עם גימורים מזהב של מרקזה, היא נראתה כמו דמות שולית בהצגת הילדים "אלף לילה ולילה".

 

קיילי מינוג בשמלה של רוברטו קוואלי

אח, הגעגועים לימים שבהם קיילי מינוג היתה פורצת דרך, עם שירים נדבקים וקליפים שיצרו טרנדים אופנתיים. כל כך עצוב שעם השנים הקוליות והקול שלה הלכו לאיבוד, ונשארנו עם זמרת עבר בעלת סטייל חסר ייחוד. אז אומנם מינוג בחרה להגיע לקאן עם שמלה של רוברטו קוואלי, אבל מכל הארון שלו היא שלפה דווקא שמלה לבנה נטולת מעוף, עם עודף בד שמשתרך מאחורי גופה הזעיר ועם חלק עליון לא מחמיא בכלל. חבל.

 

 

קיילי מינוג. הסטייל אבד בכביסה  (צילום: gettyimages)
קיילי מינוג. הסטייל אבד בכביסה (צילום: gettyimages)

 

 

פז וגה בשמלה של סטפני רולנד

כנראה שהשחקנית הספרדייה לא למדה כלום מהפדיחה של ג'ניפר לורנס בטקס הסאג האחרון. פז וגה הגיעה לפרמיירה של הסרט "ג'ימי פי" עם שמלה של סטפני רולנד, שגם לה – ממש כמו השמלה של דיור שלבשה לורנס – יש רצועה רחבה של בד שקוף באמצע הרגל. כנראה שהאפקט הזה אמור להיות חדשני ואופנתי, אבל לנו הוא נראה כאילו שכחו חלק מהשמלה בבית.

 

 

אומה תורמן. במראה "האמא של הכלה" (צילום: gettyimages)
אומה תורמן. במראה "האמא של הכלה" (צילום: gettyimages)

 

 

אומה תורמן בשמלה של ורסאצ'ה אטלייה

אנחנו מתגעגעים לאומה תורמן המגניבה, שידעה להופיע לשטיח האדום בבגדים מתוחכמים ומוקפדים. אבל במקום הדמות הצעירה והחיננית שטיפחה כל השנים, נחשפנו הפעם לתורמן במראה "האמא של הכלה", קומפלט עם שמלה בוהקת וכבדה שלא עשתה לה טוב. כך היא הגיעה לפרמיירה של הסרט Zulu ולטקס הסיום של פסטיבל קאן, ואנחנו רק חיכינו לראות אותה אוספת צ'קים מהמוזמנים האחרים.

 

ג'סיקה בייל בשמלה של מרקזה

אומנם עברו כבר כמה וכמה שמלות על השטיח האדום מאז 2001, אבל זו עדיין לא סיבה להתעלם מפיאסקו הברבור של ביורק ולהתעלל שוב בחיה האומללה. לכאורה לובשת ג'סיקה בייל שמלת גפיור פרחים של מרקזה, אך אם מסתכלים היטב מגלים נוצות ברבור מת שדחפו פנימה כתחתית. לפעמים המאמץ להיות מיוחדת ולמשוך תשומת לב גובל בפשעי אופנה בלתי נשכחים. שלא לדבר על צער בעלי חיים.

 

 

ג'וליאן מור. היה היתה פעם שחקנית עם סטייל (צילום: gettyimages)
ג'וליאן מור. היה היתה פעם שחקנית עם סטייל (צילום: gettyimages)

 

 

ג'וליאן מור בשמלה של דיור

מה קרה לג'וליאן מור היפה, שכל כך הקפידה להפציץ בהופעות אלגנטיות? עד שהמוצא הישר יחזיר אותה אלינו, אין ברירה אלא להסתפק במתחזה שלה, שהגיעה בשמלה של דיור עם עודף בד שמרחיב את הגוף. אבל בתואר שיא הכישלון של הלוק זוכות הזרתות ברגליים של מור, שהחליטו לצאן להן מתוך הנעליים על מנת לשאוף קצת אוויר אירופאי. אולי דיקפריו יכול לנסות את מזלו איתן.