קלארקס

 

מה מוכרים לנו? קולקציית נעלי קיץ לנשים ולגברים, המשלבת עיצובים קלאסיים לצד דגמים בעיצוב עדכני – מנגיעות ספורטיביות ועד טקסטורות אתניות.

האם קנינו את זה? באופן חלקי בלבד. המותג האנגלי בן 200 השנים ידוע בייצור איכותי של נעליים נוחות המתאימות לטווח גילאים רחב, ובשנים האחרונות הוא מנסה להתנער מתדמיתו המיושנת. אך לצד לא מעט נעליים וסנדלים שמצליחים ליישר קו עם האופנה העכשווית, יש גם לא מעט נעליים שעיצובן נשאר מיושן.

כמה להוציא? ב-650 שקל אפשר לרכוש נעלי זמש לגברים בגוון אפור בהיר, שיתאימו גם לעבודה וגם לשעות הפנאי.

מידות: נשים, 42-36; גברים, 47-40.

נקודת האור

הנוחות. גם אם לא אוהבים את העיצוב של הנעליים, אי אפשר להתווכח עם הנוחות שמצליחים לייצר בקלארקס. מעצבי המותג מבינים את אנטומיית כף הרגל, ומייצרים נעליים שעוטפות את הרגל בנוחות. אפילו נעלי העקב של המותג מספקות בסיס יציב לרגל ומתאימות ללבישה במשך שעות ארוכות.

נקודת החושך

השמרנות. למרות הניסיונות להצעיר ולעדכן את הקולקציה דרך סנדלי עקב עם קליעה בחלק הקדמי, נעלי אוקספורד בגוון שמנת וסנדלים שטוחים עם רצועות עדינות – הצד השמרני של קלארקס עדיין גובר על הצד הטרנדי. כרגע, לפחות, עדיין אי אפשר לראות בקלארקס מותג אטרקטיבי לפאשניסטות.

מחירים: 1,000-350 שקל.

להשיג בסניפי הרשת.

 

 

קלארקס. עיצובים שמרניים
קלארקס. עיצובים שמרניים

 

 

Common Raven

 

מה מוכרים לנו? קולקציה שלישית של מעצבת האופנה הצעירה רחל כהן למותג Common Raven, המבוססת על הדפסים דיגיטליים של חלקי מתכות שליקטה כהן ממפעל המתכת של משפחתה בראשון לציון. חלקי מתכת דחוסים, צינורות מתכתיים וחתיכות מתכת המשובצות על רצפת אספלט שחורה הם חלק מהדפוסים המופיעים על הבגדים בקולקציה, בעיבוד אבסטרקטי ועכשווי.

האם קנינו את זה? בהחלט. בין שלל הרשתות המספקות טרנדים מהירים וזמניים, הקיום של מותג קטן ואיכותי כמו Common Raven הוא בהחלט מבורך. כהן מצליחה לשלב בין מקוריות מתפרצת לעיצוב מינימליסטי ומספקת אנסמבל של פריטים שהיינו שמחים לראות גם במלתחה הפרטית שלנו.

כמה להוציא? בעבור 550 שקל אפשר להתחדש בחולצת אריג בהירה שתתאים לימי הקיץ.

מידות: 42-36.

נקודת האור

העיצוב. כהן מצליחה לשחק בפרופורציות ואלמנטים, ועדיין לעצב בגדים מינימליסטיים שמחמיאים לגוף האישה להפליא. היא יוצרת שכבות של בד המתקרבות ומתרחקות מהגוף, משלבת שקוף ואטום, והתוצאה היא פריטים נצחיים שיתאימו לנשים לצעירות (למשל, במקרה של שמלות המיני המודפסות) וגם לנשים בוגרות (כמו שמלות המקסי העשויות פשתן).

נקודת החושך

המחירים. ברור לגמרי שעיצוב ייחודי ואיכותי לא יכול להתחרות עם מחירי הרשתות, אך לתחושתנו הקולקציה של Common Raven מתומחרת גבוה מדי. אין הצדקה לשמלות במחיר 2,200 שקל וחולצות ב-750 שקל, גם אם ייצורן איכותי ומוקפד.

מחירים: 2,200-500 שקל.

להשיג בסטודיו המותג, בית אשל 17, שוק הפשפשים, יפו.

 

 

Common Raven. מחירים גבוהים (צילום: אהוד איתן)
Common Raven. מחירים גבוהים (צילום: אהוד איתן)

 

 

מקגרגור

 

מה מוכרים לנו? מותג אמריקאי חדש שנחת בישראל לפני כחודש והתמקם (בתור התחלה) בקניון עזריאלי. מקגרגור נוסד בשנת 1921 על ידי משפחה סקוטית, בתחילה כמותג לבגדי גברים בלבד ומאוחר יותר גם לבגדי נשים וילדים. רגע השיא של המותג נרשם בשנת 1955, כשעיצב את מעיל הרוח האדום שלבש ג'יימס דין בסרט "המורד". בקולקציית הקיץ ניתן למצוא בגדים בסגנון קז'ואל ספורטיבי המזוהה עם המותג, השואבים השראה מעולם הספורט והספנות, מתרבות הקולג' האמריקאית ומשנות ה-50 של המאה הקודמת.

האם קנינו את זה? כן, אך לא בהתלהבות רבה. המבחר גדול ואיכות הבדים והתפירה גבוהה, אך העיצוב רחוק מלהיות מרגש.

כמה להוציא? ב-499 שקל אפשר לקנות חולצת כותנה מכופתרת לגברים, שאינה זקוקה לגיהוץ ומתאימה לנסיעות עסקים.

מידות: נשים, XS-XL; גברים, S-XXXL; ילדים, 12-8.

נקודת האור

בגדי הגברים. קולקציית הדגל של המותג היא קו בגדי הגברים, שיתאים היטב גם לגברים ישראלים רבים – מחובבי קז'ואל קלאסי ועד לאנשי עסקים בחיפוש אחר בגדים איכותיים לשעות העבודה. בהיצע הרחב הנע ממכנסי ברמודה, דרך חולצות מכופתרות ועד חליפה שחורה מחויטת, ניתן למצוא שלל פריטים מוצלחים.

נקודת החושך

השעמום. מגרגור הוא אומנם מותג חדש בישראל, אך מבחינה סגנונית הוא אינו מביא איתו שום בשורה. סגנון הקז'ואל הספורטיבי-אמריקאי מוכר ממגוון מותגים אחרים, שרבים מהם כבר נמכרים ומוכרים בישראל.

מחירים: 650-120 שקל.

להשיג בחנות המותג, קניון עזריאלי, תל אביב.

 

 

ג'וני דפ במשקפי מוסקוט. לא מסיר אותם מהחוטם היפה שלו (צילום: gettyimages)
ג'וני דפ במשקפי מוסקוט. לא מסיר אותם מהחוטם היפה שלו (צילום: gettyimages)

 

 

מוסקוט

 

מה מוכרים לנו? את מותג משקפי הפרימיום הניו יורקי Moscot, שנכנס לראשונה לישראל. המותג, שהוקם בניו יורק בשנת 1925 על ידי מהגר יהודי והפך לסיפור הצלחה בינלאומי הנמכר ב-80 מדינות מסביב לעולם, משווק בישראל על ידי יונתן פירסטנברג, אחיה הצעיר של השחקנית חני פירסטנברג.

מוסקוט נישא על גלי התהילה של סגנון הווינטג' ומראה הגיק-שיק השולט במסגרות המשקפיים כיום, וכן על שלל הידוענים שחובבים אותו, בעיקר שחקני קולנוע כמו מישל וויליאמס, ג'ק ג'ילנהול וג'וני דפ, שלא מסיר את משקפי המותג מהחוטם היפה שלו. בעידן של תאגידי אופנה גדולים, הצליחו במוסקוט לשמור על הצביון המשפחתי של המותג, שדגמיו מעוצבים על ידי בני הדור הרביעי של המשפחה, רובם העתקים מקוריים של הבסט סלרס שעוצבו במותג מיום הקמתו ועד אמצע שנות ה-80. השמות היהודיים של הדגמים - זאב, מזל, אייזיק, קליין, מוריס, ג'ייקוב ועוד - רק מוסיפים למורשת.

האם קנינו את זה? השילוב בין מורשת ענפה של מותג, סגנון היפר-קולי ומחירים הוגנים בגזרת משקפי הפרימיום, הופכים את מוסקוט למוצר מנצח.

כמה להוציא? 1,400 שקל - מחיר ממוצע למסגרת משקפיים.

נקודת האור

הסגנון. מי שעוקב אחר הטרנדים בעולם האופטיקה, ודאי יידע להעריך את סגנון הווינטג' המזוהה עם המותג. דגם בלה לנשים, למשל, מזכיר את משקפי המזכירות משנות ה-40, משקפי הראייה ע"ש זאב, יעניקו לכם מראה של איש עסקים משנות ה-30, ודגם שפארד השחור והקלאסי, ישווה לכם מראה של סוכן ביון משנות ה-70. אם אתם חזק ברטרו שיק - בהחלט תמצאו כאן את מבוקשכם. מצד שני, אותו סגנון יכול בקלות לזכות אתכם בשמות גנאי כמו "היפסטר" ובהערות על כך שאימצתם את המשקפיים של סבא רבא. ראו הוזהרתם.

נקודת החושך

תרגום עכשווי. נקודת האור של המותג היא גם נקודת החושך שלו. האסתטיקה של משקפי מוסקוט חמקמקה ולא מתאימה לרבים. המותג נאחז בדגמים האיקוניים של המותג כבקרנות המזבח, ובמקרים ספציפיים לא מייצר אינטרפרטציה חדשה ועכשווית למשקפיים. פירסטנברג מסביר שלצד הדגמים הקלאסיים ישנם גם דגמים המעוצבים בשפה מודרנית, אך לטעמנו אלו עדיין חסרי די.אן.איי בהשוואה לדגמים המקוריים. היינו שמחים לראות את הדגמים האיקוניים זוכים להתייחסות נוספת שתעניק להם ערך מוסף, כמו למשל, צבעוניות שאינה על הסקאלה שבין שחור לחום. אחרת, המשקפיים נותרים כ"קטע" בלבד, או כמוצר המוגבל לקהל ספציפי ומוגבל.

מחירים: 1,500-1,300 שקל.

להשיג בשרה משקפיים, שבזי 14, תל אביב; אופטיק סבן, בן יהודה 7, ירושלים; אבי ארליך אופטיקה, סוקולוב 80, הרצליה; וברשת חנויות Story.

 

 

INN7. מחירים שפונים בעיקר לעשירון העליון (צילום: INN7 & Brandy’s)
INN7. מחירים שפונים בעיקר לעשירון העליון (צילום: INN7 & Brandy’s)

 

 

INN7

 

מה מוכרים לנו? ערב רב של מותגי אופנה במנעד סגנונות, שמספק למבקר בבוטיק התל אביבי אפשרות למצוא כמעט את כל העולה על רוחו - מז'קט מחויט לגברים של המותג האיטלקי דניאל אלסנדריני ועד לשמלת ערב אלגנטית של המותג C.N.C, הקו השני והזול של המותג קוסטום נשיונל, שהצטרף העונה לרשימת המותגים של הבוטיק. לצדו נחת העונה בבוטיק גם המותג הברזילאי השווה Osklen וקו בגדי הגברים של המעצב הבריטי ריצ'ארד ניקול, שמאמין בתמים שהגיוני לבקש 1,828 שקל על מכנסי ברמודה. העיתונאית ליהיא האשטאג מ"ארץ נהדרת" ודאי היתה אומרת על זה: "לא, מוות. מוות!".

האם קנינו את זה? המצפון לא אפשר לנו לעשות שופינג במחירים כל כך גבוהים.

מידות: XL-XS.

כמה להוציא? אם אתם מתעקשות לשפוך כסף על בגדים, 2,900 שקל עבור שמלת ערב שחורה ללא שרוולים של המותג Osklen.

נקודות האור

קו השמלות של Osklen. מאז הוקם המותג בברזיל בשנת 1989, על ידי רופא הספורטאים לשעבר אוסקר מצוואט, שגם משמש כמעצב הראשי של החברה, הפך Osklen לאחד ממותגי הפרימיום הלוהטים באמריקה הלטינית ובעולם כולו. רמת התמחור הגבוהה שלו והסגנון המזוהה איתו - סמארט-קז'ואל עם נגיעות של ספורט אקסטרים - קנו לו מעריצים ברחבי העולם. לישראל הגיעה קולקציה לא גדולה לנשים, עם קו שמלות שמציע כמה מהדגמים המעניינים שיש כיום בשוק - שמלות ללא שרוולים עשויות בדי צלילה דקים ונעימים למגע, חלקן עם הדפסי פרחים. השמלות תפורות באלכסון, כך שהן מחמיאות יותר לגוף, ומצוידות בשני רוכסנים א-סימטריים בגב. אהבנו במיוחד אחת מהן - שמלת ערב שחורה ללא שרוולים, שחלקה התחתון עשוי שיפון משי רך וחלקה העליון בנוי כמחוך הדוק מבד חליפות צלילה.

חליפות הגברים של דניאל אלסנדריני. מבחר חליפות הגברים של המעצב האיטלקי דניאל אלסנדריני אומנם לא גדול, אך כולן עשויות לעילא. המקטורנים העשויים כותנה איכותית ומעוצבים בגזרה צרה וקרובה לגוף, יתחבבו על גברים צעירים המחפשים פריט אלגנטי וסקסי במידה, בגזרה עדכנית ומחמיאה. שוק החליפות בישראל נע כיום בין חליפות מהודרות לאנשי עסקים של בתי אופנה כמו הוגו בוס, לבין חליפות החתנים של דורון אשכנזי. בתווך נמצאות החליפות של אלסנדריני, שמציעות שפה עכשווית ומראה נכון ומדויק.

נקודות החושך

המחיר. נאמר זאת כך, ריקי כהן מחדרה לא היתה מצליחה לצאת מ-INN7 בשלום, גם לו היתה רוכשת בתשלומים. בשנה האחרונה מנסה בוטיק INN7 למתג את עצמו גבוה עם מותגי פרימיום. זה צעד נכון שיווקית, אך בחלק מהמקרים עולה התחושה כי ישנו פער גדול מדי בין התמורה למחיר. קולקציית הגברים של ריצ'ארד ניקול, למשל, נמכרת במחירים לא הגיוניים. חולצת טי במחיר של 1,080 שקל או מכנסי כותנה ארוכים במחיר של 2,258 שקל, אינם מצדיקים את מחירם הגבוה, בטח לא עבור מעצב צעיר כמו ניקול.

הקניינות. הצלחתו של בוטיק נמדדת לרוב בקו סגנוני אחיד שנבנה ומתעצב לאורך זמן. במקרה של INN7 עולה תחושה כי הבוטיק נמצא בשנה האחרונה בתהליך של ארגון מחודש ומחפש מחדש את קולו וסגנונו. זה תהליך מעניין, אך הוא גובה בדרכו קורבנות. כרגע, קו הקניינות של הבוטיק אינו ברור, והוא מציע מגוון אקלקטי של סגנונות ומותגים, שלא תמיד מתקשרים אחד עם השני. יש לשער כי מבחינה שיווקית זה נכון, כך שכל לקוח שנכנס בשערי הבוטיק יכול למצוא לעצמו משהו, אך לאורך זמן הדבר יפגע במוניטין של הבוטיק ובשפה שהוא הצליח לנסח במהלך שנות פעילותו.

מחירים: חולצות, 1,800-250 שקל; מכנסיים, 2,500-600 שקל; שמלות, 5,000-700 שקל; אביזרים, 4,500-400 שקל.

INN 7, בן יהודה 177 תל אביב, טל': 03-6201022.

 

מרים גבעון

 

מה מוכרים לנו? קולקציית ביכורים של המעצבת מרים גבעון, שפועלת תחת שם המותג Shalosh יחד עם המעצבת אתי בן חור. את שתי הקולקציות הקודמות של המותג הן עיצבו יחד, אך העונה היא בחרה לעצב באופן עצמאי. אל אופנה הגיעה לפני כשלוש שנים, בתום לימודיה במחלקה לצילום בבצלאל. היא נרשמה לקורס תדמיתנות של משרד העבודה, ומשם המשיכה ללימודי תואר שני באופנה בפריז, אותם הפסיקה לאחר שנה בלבד. עם חזרתה ארצה נחתה בסטודיו של המעצבת דורין פרנקפורט, שם שימשה עד לאחרונה במשך שנה וחצי כאסיסטנטית למעצבת. קולקציית הקיץ שלה עוסקת בסיפור עלייתה של סבתה מתימן בשנות ה-50 המוקדמות, תוך שהיא מבקשת לנסח מחדש את הזהות התימנית שעברה תהליך של ישראליזציה. סייעה לה במחקר על הקולקציה דודתה, האנתרופולוגית ד"ר כרמלה אבדר, כותבת הספר "מעשה רוקם" על התכשיט והלבוש התימני.

האם קנינו את זה? בעיקר את שמלות הקיץ האווריריות העשויות משי סאטן.

מידות: 3-1 (שווה ערך ל-38 עד 44).

כמה להוציא? 600 שקל על עליונית שחורה מסריג עם הדפס דיגיטלי של תכשיט תימני הפרוס על הגב.

נקודות האור

המחקר וההשראה. נדיר למצוא מעצבים הפועלים ליצירת קולקציה תוך מחקר מעמיק. גבעון פנתה לחקור את ההיסטוריה המשפחתית שלה, ובעיקר את סיפורם העגום של תכשיטיה האבודים של סבתא שלה, שנעלמו או נמכרו לנשים יהודיות אחרות, בטרם עלתה המשפחה ארצה. תלאות המשפחה לא הסתיימו כאן, והמשיכו כאשר נחטף אחד מילדי המשפחה על ידי המדינה. "היתה להם טראומה כפולה", אומרת גבעון, שיצרה קולקציה המנסה לבנות מחדש את הזהות התימנית של משפחתה. את התכשיטים היא צילמה והדפיסה על חולצות טי בגזרה רחבה. את האיפור של הנשים מדרום תימן היא סרקה אל המחשב ויצרה דוגמה גרפית אתנית, ואת מוטיב הרקמה היא הגדילה והדפיסה על שרוולי שמלה. מדובר בעבודה ראויה להערכה, גם אם לא ברמה האופנתית.

שמלות המשי. הגזרות של שמלות המשי סאטן שיצרה גבעון זורמות על הגוף כמו גלביות, אך בניגוד לבד הכותנה הדק של הגלבייה המסורתית, הנפילה של בד הסאטן מעניקה לגזרה מראה לבוש ואלגנטי. הבחירה להדפיס על השמלות ולא לרקום עליהם או להכביד, הופכות אותן לשמלות ערב קלילות ומוצלחות למדי.

נקודות החושך

החולצות הקצרות. גבעון לא התפזרה יותר מדי בבניית הקולקציה הראשונה, ושמה דגש על חלקים עליונים ושמלות בלבד. זוהי בחירה מושכלת, שניתן היה לדייק אותה יותר, לו היתה עורכת מחדש את הקולקציה ונפרדת גם משתי החולצות הקצרות לטובת שמלה נוספת או חצאית. בניגוד לשמלות המרשימות, החולצות מחלישות את הקולקציה הלא גדולה ממילא, שכוללת 13 דגמים בלבד.

ההדפסים. ההדפסים שבחרה גבעון לעיטור הקולקציה מתחלקים לטובים וטובים פחות. בעוד הדוגמה של הרקמה התימנית מצליחה לעבור בקלות כהדפס על השמלות, השרשראות שצולמו נראות כהדפס אבסטרקטי שמאבד מהרלוונטיות שלו על הבגד. יכול להיות שאותו הדפס ברזולוציה שונה היה מפיח בשרשראות חיים חדשים, ולא מותיר אותן כהדפס שטוח ודו-ממדי.

מחירים: חולצות וטוניקות, 600-450 שקל; שמלות, 1,200-650 שקל.

להשיג במתחם המעצבים, בצלאל 7, ירושלים, טל' 052-4208046; סופיה, ש"ץ 2, ירושלים, טל' 02-6252765.