טופשופ יוניק
מה מוכרים לנו?
קולקציית יוניק של טופשופ היא הקולקציה שהמותג מציג על המסלול בחו"ל, ונחשבת למייצגת המובהקת של הסגנון לעונה. קו היוניק הושק בבריטניה כבר בשנת 2001, אך רק עכשיו קיבל סניף המותג בקניון רמת אביב אישור להביא אותו גם לארץ. מתוך כל הקולקציה, לארץ הגיעו 50 אחוז מהבגדים, ללא קו האביזרים. לדברי היבואן, הסלקציה נעשתה כדי למנוע ייבוא של פריטים יקרים מאוד שאינם רלוונטיים לקהל הישראלי.האם קנינו את זה? בהחלט. קווי העיצוב נקיים ונינוחים, איכות הבדים גבוהה והקולקציה כולה פרקטית ולבישה.
כמה להוציא? ב-899 שקל אפשר להתחדש בשמלה לבנה באורך מידי, שהיא שילוב בין חולצה גברית לשמלת אוברסייז. שווה ביותר.
מידות: 42-34.
נקודת האור
הוזלת המחירים. לאחר שבעונה הקודמת חזינו בפער מחירים לא מוצדק בין החנות המקוונת של המותג בחו"ל לחנויות בישראל, ולאחר שהנהלת טופשופ בישראל הכריזה על הוזלת מחירים בשיעור של כ-20 אחוז, שמחנו לראות כי פערי המחירים אכן הצטמצמו משמעותית. מכנסיים משובצים, למשל, עולים באתר המותג 135 ליש"ט (כ-751 שקל), רק מעט פחות מ-799 שקל בחנות בארץ. ז'קט טוקסידו לבן עם פס סאטן בכיס מפתיע במיוחד, שכן מחירו בישראל, 999 שקל, זול יותר מהמחיר באתר – 195 ליש"ט (כ-1,085 שקל). סריג כחול עם שרוולים שקופים, לעומת זאת, יקר עדיין יותר בישראל: 699 שקל בארץ מול 75 ליש"ט (417 שקל) באתר החברה. בקיצור, התהליך עדיין לא הושלם, אך נראה שטופשופ בדרך הנכונה.
נקודת החושך
המידות. בעוד בקטגוריית המחירים נראה שטופשופ מתאמצים עתה להיות מתואמים עם חו"ל, טווח המידות המוצע בישראל מצומצם יותר מאשר זה שבבריטניה. באתר החברה אפשר לראות בגדים במידות 44-34 (16-6), אך בייבוא לישראל בחרו להתעלם ממידה 44 ולהביא פריטים רק עד מידה 42, כאשר חלק מהקולקציה מגיעה רק עד מידה 40. האם הסיבה היא חיסכון בכסף, או שמא ניסיון למתג את פריטי הקולקציה כמתאימים בעיקר לצעירות ורזות? כך או כך, מצער אותנו שנשים במידה ממוצעת של 44 לא יוכלו ליהנות מהקולקציה המוצלחת מאוד. לדברי היבואן, במקרים של גזרות רחבות הוזמנו לארץ פריטים רק עד מידה 40, והייבוא של מידה 44 לישראל פסק מכיוון שלטענתו לא היה למידה ביקוש בחנויות.
מחירים: 1,299-299 שקל.
להשיג בסניף טופשופ בקניון רמת אביב.
ניין ווסט
מה מוכרים לנו?
קולקציית קיץ עשירה המחולקת לשבעה טרנדים מובילים, כאשר כל קבוצה כוללת נעליים, תיקים ואביזרים תואמים. לדברי נציגי ניין ווסט, עיצוב הקולקציה נשען על קבוצה של חמש נשים שנבחרו לפני שנה ואשר לכל אחת מהן סגנון לבוש שונה, ויחד הן מייצגות את הדי.אן.איי של המותג.האם קנינו את זה? חלקית. המבחר גדול מאוד, וכך גם טווח האטרקטיביות של העיצובים. יש דגמים מוצלחים, ולעומתם דגמים מוצלחים הרבה פחות.
כמה להוציא? ב-550 שקל אפשר לקנות סנדלים בצבע זהב עם עקבים קטנים, שיתאימו לאירועי הקיץ הרבים.
מידות: 41-35.5.
נקודת האור
We Do Shoe. קולקציה של נעלי סירה ונעלי עקב באימומים אחידים, הנמכרת לאורך כל השנה ומשתנה בהתאם לצבעי העונה וההדפסים המובילים. הנעליים מוצגות לראווה כך שאפשר לראות איזה דגמים נשארו במלאי, ובמידת הצורך להזמין באופן אישי דגמים שנגמרו. בזכות עיצוב קלאסי ומחירים סבירים (550-450 שקל), מדובר בקו מוצלח במיוחד.
נקודת החושך
לאמריקאים זה עולה פחות. פער המחירים בין הפריטים של ניין ווסט בארצות הברית לאלו הנמכרים בישראל משך את תשומת לבנו כבר בעבר. השוואה של מחירי קולקציית הקיץ מגלה שפער זה קיים גם עכשיו: סנדלי פלטפורמה מדגם meliss, למשל, עולים באתר האמריקאי של ניין ווסט 89 דולר (כ-327 שקל) ואילו בישראל מחירם הוא 549 שקל, פער מחירים זהה אפשר לראות גם בסנדלי עקב מטאליים מדגם geezl ouis (שעולים גם הם 89 דולר באתר מול 549 שקל בחנויות בארץ).
גל פרלמן, מנכ"ל ניין ווסט ישראל, מסר בתגובה: "פערי המחיר נובעים מכמה פרמטרים עיקריים. הזכיינים של ניין ווסט ברחבי העולם, כולל ישראל, משלמים עמלות ותמלוגים למותג, אשר אינם חלים על הרשת בארצות הברית. כמו כן, עלויות מיסים, מכס והובלה, הבדלי המע"מ בישראל – 17 אחוז בארץ מול 8 אחוז בארצות הברית. בנוסף, בארצות הברית שיטת המכירה לצרכן אגרסיבית יותר, ולכן הנחות ופרה-סיילים מתחילים מוקדם יותר מאשר בישראל".
מחירים: 850-130 שקל.
להשיג בסניפי הרשת.
ליטל קלמנסון
מה מוכרים לנו?
קולקציית קיץ של מעצבת התכשיטים ליטל קלמנסון, שמצליחה מאוד גם בחו"ל ומייצאת כ-90 אחוז מהקולקציה לבתי כלבו נחשבים בעולם כמו נימן מרקוס, בלומינגדיילס וסאקס. בנוסף, לאחרונה פתחה קלמנסון חנות דגל נוספת בפולין והיא נמצאת במשא ומתן לפתוח חנויות דגל בארצות נוספות. רוב התכשיטים בקולקציה עשויים נחושת מצופה בכסף, זהב או זהב אדום, עם טכניקות חיתוך מיוחדות המאפשרות פריטים גדולים במשקל נוצה. הקיץ השיקה המעצבת גם מיני-קולקציה בגווני לבן לכלות ועיצבה עגילים בשיבוץ אבנים צבעוניות של סברובסקי, אבני טורקיז ואבנים לבנות.האם קנינו את זה? לרוב, כן. העגילים, קו הצמידים המינימליסטי וקולקציית הגולגולות שממשיכה להתפתח, כולם מוצלחים מאוד.
כמה להוציא? ב-572 שקל אפשר לקנות עגילים זהובים קלאסיים בחיתוכי לייזר המדמים תחרה.
נקודת האור
העגילים. בכל הנוגע לעגילים, אין לקלמנסון מתחרים. היא מצליחה לייצר עגילי אוברסייז נוחים, וההיצע העצום בחנות ממצב אותה בחוד החנית. בקולקציה החדשה בולט פיתוח חדש היוצר עגילים דקים וגמישים כמעט ללא משקל, לצד תרגום חכם של עגילים בסגנון בוהמייני ועגילים בהשראה הודית.
נקודת החושך
שרשראות האוברסייז. אם בעיצוב העגילים מצליחה קלמנסון לאזן בין קיטש לניקיון, כשזה מגיע לשרשראות הגדולות העיצוב יוצא מפרופורציות והופך לעמוס מדי. אנחנו מבינים את הניסיון לייצר פריט בעל נוכחות, אך רבות מהשרשראות חורגות מגבול הטעם הטוב.
מחירים: 2,500-89 שקל.
להשיג בסניף של ליטל קלמנסון בקניון רמת אביב.
Forever 21
מה מוכרים לנו?
את סיפורן של עשר נערות צעירות, המשקפות את הקבוצות בקולקציית הקיץ של רשת Forever 21. מנערות הבוקרים האמריקאיות הלבושות וסטים מג'ינס עם דגל ארצות הברית ומעילי עור בצבע קאמל עם פרנזים, ועד לנערת המסיבות שתעשה מאמץ להשתחל אל שמלות סטרפלס צמודות וזרועות פאייטים. האג'נדה של החברה היא שכל אחת תוכל להרכיב מערכת לבוש שלמה במחירים שוברי שוק. השבוע ראה אור הקמפיין החדש של המותג, בכיכובה של הבחורה הנכונה של הרגע - זמרת האינדי הצעירה סקיי פריירה.
האם קנינו את זה? בהחלט. בקולקציה לא מעט פריטים טרנדיים ששווה לקושש בחנות במחירים מצחיקים.
מידות: נשים, L-XS, גברים, XL-XS.
כמה להוציא? ב-100 שקל אתם יכולים לצאת מהמקום עם מכנסי ג'ינס וגופייה, ועוד יישארו לכם כמה שקלים לחפש איזה צמיד.
נקודות האור
המבחר. פוראבר 21 הוא לונה פארק של אופנה, עם עליות גבוהות וירידות מסוכנות, ובהתאמה - חנות שניתן למצוא בה פריטים מרוממי נפש, וגם לא מעט מפחי לב. ההיצע הרב בחנות מבטיח שכמעט כל לקוחה בחנות תמצא את מבוקשה. אוהבת וינטג'? יש מבחר שמלות בסגנון במחיר ממוצע של 130 שקל. רוצה חולצת ג'ינס אופנתית? ב-90.90 שקל תוכלי לרכוש לך כאן אחת. יש להודות כי מרוב דובים לא רואים את היער, ומי שלא מגיע מפוקס מטרה יכול בקלות ללכת לאיבוד בשתי קומות החנות. המלצה שלנו: התמקדו במטרה לשמה התכנסתם.
פריטי הג'ינס. בקומת הכניסה לחנות מוצבת קבוצת ג'ינס רחבה, הכוללת מלבד מכנסיים במגוון שטיפות וגזרות, גם מוצרים נלווים עשויים דנים כמו מכנסוני ג'ינס, וסטים בסגנון קאובויז עם הדפס של דגל ארצות הברית, חולצות ג'ינס בשטיפת אקונומיקה, וז'קטים קצרים במראה יוזד מכובס. זוהי קולקציה במחירים נוחים (ממוצע של 100 שקל לפריט), שתשמש אתכם נאמנה מעבר לעונה. מומלץ.
נקודת החושך
החומרים. היחס בין מחיר לאיכות בולט מאוד בפריטי הלבוש והאביזרים במותג. חלק גדול מהקולקציה, בעיקר הז'קטים המחויטים ושמלות הערב, עשויים בדי פוליאסטר לא נעימים למגע, שגם נראים זולים על הקולבים בחנות. נסו להימנע מפריטים אלו ולהיצמד לחומרים טבעיים. ועוד הערה חשובה לסדר היום: רצוי לדאוג לגהץ את הפריטים בטרם הם מגיעים אל הקולבים בחנות. כמה שמלות ערב שראינו פשוט זעקו למגעו של מגהץ או לפחות, שמישהו יניח אותם בקולבים האחוריים ולא בפרונט.
מחלקת הגברים. קולקציית הגברים של המותג בישראל מהווה אולי חמישה אחוזים ביחס לקולקציית הנשים. אחרי שבעונה הקודמת הכפילו את מחלקת הגברים, העונה היא התכווצה שוב. הסיבה: שטח המכירה של הנשים חזק יותר. זה אולי תירוץ טוב שמנהלי המותג מספרים לעצמם, אבל כתוצאה מכך קולקציית הגברים פשוט אבודה. אין בה פריטי מפתח חזקים, הגזרות מיושנות, ושום דבר מההיצע לא פיתה אותנו לשלוח יד ולמדוד.
קולקציית פריטי הערב. דמותה של קים קרדשיאן שימשה השראה למעצבי החברה בעיצוב קו הערב המסיבתי, וכבר הרבה זמן שלא ראינו קולקציית מסיבות חסרת חן שכזו, עמוסה בפאייטים ובגזרות סטרפלס בצבעי ורוד בייבי וירוק מנטה. אם כך הולכים להיראות אירועי הקיץ הקרבים, תעירו אותנו בחורף הבא.
מחירים: גופיות וחולצות, 139-9 שקל; ז'קטים, 89 שקל; שמלות וחצאיות, 159-57 שקל; מכנסיים, 149-48 שקל; אביזרים, 119-10 שקל; נעליים, 139-29 שקל.
להשיג בסניפי הרשת.
דה בראנץ'
מה מוכרים לנו?
קולקציות קיץ לנשים של מעצבים ומותגי ייבוא נחשבים, רובם מארצות סקנדינביה, כמו מלינה בירגר, ואדום, אבלון, ד"ר דנים והאנה בלוך. הפריטים מעוצבים במראה עדכני עם משחקים בין סגנון בוהמייני לאורבני ושימוש בבדי משי, עור וכותנה. הקיץ אפשר יהיה למצוא בבוטיק שמלות מקסי ממשי דקיק, מכנסי עור קצרים, חולצות אוברסייז א-סימטריות, פריטים בהדפסים טרופיים ובגדי ים בסגנון רטרו.האם קנינו את זה? הלוואי ויכולנו להרשות לעצמנו את הקולקציה. כל הפריטים נוגעים בטרנדים העונתיים עם תרגום חדשני ונינוח, המייצר מראה מתוחכם וחדשני.
כמה להוציא? ב-640 שקל כדאי לרכוש מכנסי ג'ינס של המותג ד"ר דנים, במיטב צבעי הקיץ השמחים.
מידות: S-XL.
נקודת האור
הקניינות. בוטיק דה בראנץ' יצר תמהיל נבון ואופנתי של מעצבים ומותגים שלא היו מוכרים במיוחד בארץ לפני פתיחתו, והצליח להתאים את ההיצע גם לטעם ולאקלים הישראלי. בעלי הבוטיק אוהד סרויה ואמלי שיינר יצרו אנסמבל מדויק של פריטים, שמתאים לנשים בכל גיל.
נקודת החושך
לא לכל כיס. שיטוט בין קולבי הבוטיק מעלה מיד את התהייה מי יכולה להרשות לעצמה שמלה ב-4,000 שקל או מכנסיים ב-2,500 שקל? למרות שככל הנראה יש לדה בראנץ' קהל לקוחות נאמן שמסוגל לשלם את המחירים האלה, עבור רוב האוכלוסייה מדובר בתמחור שרחוק מאוד מהמציאות הכלכלית.
מחירים: 5,700-350 שקל.
להשיג בבוטיקים של דה בראנץ', בן יהודה 104, תל אביב; קדושי השואה 67, הרצליה פיתוח.
רונן חן
מה מוכרים לנו?
קולקציית קיץ של המעצב רונן חן, ובה לצד פריטים קלאסיים, כמו סריגי ג'רסי או שמלות סריג שחורות בעלות מגע נעים, מציג חן פרשנות משלו למגמות האופנה. טרנד הפסים בשחור-לבן, למשל, מופיע במגוון וריאציות עם פסים לאורך, לרוחב ובאלכסון; וקבוצת סוואנה המצוינת תאפשר לכן להעשיר את המלתחה במספר פריטים בסגנון אתני וספארי-שיק.האם קנינו את זה? נאמר זאת כך: תמיד ניתן למצוא בחנות של חן פריט משלים להופעה ובייסיק שכל אישה צריכה בארון.
מידות: נדיבות, 5-0 (שהן שוות ערך למידות 46-38).
כמה להוציא? 640 שקל לשמלת טוניקה מסאטן מכובס בצבע זהב, שתיראה עליכן נהדר בשילוב עם נעלי עקב גבוהות, כמו גם עם כפכפי אצבע קיציות.
נקודות האור
הגזרות. חן מכיר היטב את גוף האישה והוא מוקיר לה חסד בעיצוביו, ביצירת מרחק אופטימלי בין הגוף לבגד. גם כשזה צמוד - זה אף פעם לא חונק, כמו בשמלת סריג ללא שרוולים מדגם צ'לסי, עם דוגמת חיתוכים גיאומטריים בצדדים היוצרים מעין אשליה אופטית. הנינוחות הזו היא מוטיב חוזר בכל הדגמים ובצדק - הרי אף אחת לא רוצה למצוא את עצמה נאבקת בשמלה צמודה מדי בקיץ.
החומרים. סאטן מכובס, ויסקוזה דקיקה, סריגים נעימים למגע - אלו הם רק מקצת החומרים שפשוט חלמנו להתעטף בהם בזמן שחן הסביר לנו על הקולקציה. אלו חומרים נושמים וטבעיים שנכונים לאקלים הישראלי, והיינו שמחים לקבל אותם גם כמצעי מיטה מלטפים.
נקודות החושך
מיקס אנד מאץ'. בקולקציה של חן ארבע קבוצות מרכזיות - מטרופוליס האורבנית, סוואנה האפריקאית, אושן בלו הכחולה וטיים אאוט בצבעי לבן ומנטה - שיחד עם עוד כמה תתי קבוצות, מרכיבות קולקציה עשירה ומגוונת. הבעיה מתחילה כשהלקוחה נכנסת אל החנות ומעוניינת לערבב בין פריטים מקבוצות שונות ליצירת טוטאל לוק אחד. ברשתות גדולות כמו קסטרו, למשל, כבר הפנימו את החשיבות בטשטוש הגבולות בין הקבוצות בקולקציה ואת האפשרות לערבב ביניהן בקלות. לדברי חן, לעומת זאת, הקולקציה לא מתחשבת באפשרות הזו. חבל.
הפרזנטורית יעל גולדמן. הדוגמנית והשחקנית יעל גולדמן מלווה את חן כפרזנטורית לסירוגין משנת 2006. זוהי תקופה ארוכה ליחסי פרזנטור ומעצב, במיוחד בתעשיית האופנה שנדרשת באופן תדיר לחדש ולייצר עניין. על אף שאנחנו מאוד מחבבים את גולדמן – ניאלץ להודות שהיא כבר לא ממש מעניינת. רואים את זה בבירור בקטלוג החדש של המעצב, בו היא עצמה נראית עייפה ומשועממת. הגיעה העת להזרים דם חדש למותג.
מחירים: חולצות וטוניקות, 590-189 שקל; קרדיגנים וז'קטים, 499-299 שקל; חצאיות, 590-399 שקל; מכנסיים, 590-199 שקל; שמלות, 890-499 שקל; אביזרים, 990-179 שקל.
להשיג בחנויות המעצב.
ז'ראר דארל
מה מוכרים לנו?
את קולקציית אביב-קיץ של המותג הצרפתי ז'ראר דארל, שמציעה פתרונות לבוש נוחים ונינוחים לנשים מגיל 35 ומעלה, עם נגיעות מרומזות לטרנדים של העונה.האם קנינו את זה? לא בהתלהבות. היינו רוצים לראות מעט יותר גיוון בחומרים ובגזרות.
מידות: 46-36.
כמה להוציא? 2,400 שקל לז'קט זמש בסגנון אופנוענים בגזרה נינוחה. על אף מחירו הגבוה, זהו פריט קלאסי שילווה אתכן חיים שלמים.
נקודות האור
פריטי הזמש. פריטי הזמש בחנות שבו את עינינו מכמה סיבות: צבעי החאקי והחמרה, הגזרות הנינוחות והמראה האופנתי ונטול מאמץ שהם מאפשרים. עונת המעבר היא העת הנכונה ללבוש פריטי זמש בישראל, בין אם זה באביב ובין אם בסתיו.
שמלות קיץ. בז'ראר דארל מציעים הקיץ מבחר רב של שמלות שניחנו בסקסיות מרומזת ומגיעות בשלל חומרים, גזרות וצבעים. שימו לב במיוחד לשמלות הפרחוניות עם השרוולים הקצרים המכסים מעט את הכתפיים, או לשמלה ירוקה בעלת הגזרה עקרובה אל הגוף, שמחטבת אותו באמצעות קווי פרינסס. המבחר הרב בחנות יאפשר לכן למצוא דגמים שיתאימו לטעמכן האישי.
נקודות החושך
השיק הדודתי. באופן כללי, הבגדים של ז'ראר דארל לא מנסים להביא בשורה חדשה או להתחרות על משבצת הטרנדים יחד עם רשתות כמו זארה או H&M. אלא שהפעם, בניגוד לעונות קודמות, עולה תחושה שהקולקציה שמרנית מדי, שלא לומר משעממת וקורצת במובהק לקהל היעד של החברה - נשים בורגניות שלא מחפשות להעיז. בחלק מהמקרים הבחירות המעט דודתיות של המותג, נובעות מתרגום לקוי של טרנדים. למשל במקרה של חליפת מכנסיים וחולצה עם שרוולים קצרים ודוגמת פרחים קטנים בשחור-לבן. לכאורה, מדובר בחליפה טרנדית שתראה מצוין על נשים גבעוליות, כמו הפרזנטורית של המותג לשעבר, שרלוט גינזבורג. בפועל, כל מי שתשתחל לסט הזה ואיננה דוגמנית או בעלת גזרה אלוהית - עלולה להיראות מבוגרת לגילה, או גרוע מזה - כמו קורבן אופנה.
שיבוצי הפאייטים. על השולחן המרכזי בחלל התחתון של חנות המותג ישנם מספר סריגים קלים ונאים. אולם לא ברור מדוע בחרו מעצבי החברה לשבץ בחלקם פאייטים קטנים וערמומיים, שהרסו באחת את המראה שלהם. זוהי קריאה נרגשת אל קברניטי החברה, להניח לבגדים ולא להעמיס עליהם פאייטים ושאר נצנצים כשאין בהם צורך מנומק.
מחירים: חולצות, 1,00-400 שקל; מכנסיים, 1,100-795 שקל; ז'קטים, 3,000-1,400 שקל; שמלות, 1,400-900 שקל; אביזרים, 650-396 שקל; נעליים, 1,100-890 שקל.
ז'ראר דארל, ה' באייר 14, כיכר המדינה, תל אביב, טל': 03-6917628.