אחרי חודשים של ציפייה וטקסים מקדימים, טקס פרסי האוסקר ה-85 נערך אתמול באירוע נוצץ שכלל את צמרת תעשיית הסרטים. השחקנים, המפיקים, הבמאים והתסריטאים התכוננו כולם להכרזה על הפרסים, אך הכוכבות הגדולות התמקדו ברגע החשוב באמת: מצעד שמלות הערב של השטיח האדום.
בעוד רוב הכוכבות עמדו בציפיות אבל לא ייצרו שיאים מרגשים במיוחד, טקס האוסקר כלל בכל זאת שלוש הפתעות: קריסטן סטיוארט, שהגיעה בשמלה של רים אקרה וקביים תומכים – כנראה בעקבות פציעה בצילומים; ג'ניפר לורנס, שאומנם שמרה על מקומה ברשימת המתלבשות המצטיינות אך מעדה במדרגות בדרכה לקטוף את הפרס הנחשק ונפלה באופן לא חינני במיוחד; ומישל אובמה – הגברת הראשונה של ארצות הברית שהעניקה פרס לסרט הטוב של השנה בשידור וידאו, כשהיא לבושה בשמלה של נים קאן.
באופן לא מפתיע, שחקניות רבות דבקו בטרנד המטאלי ונצנצו למרחקים בגווני זהב וכסף, ואילו אחרות בחרו בגווני ורוד בייבי או בשילובי שחור ולבן. גזרת הסטרפלס בלטה על השטיח האדום, כמו גם אורך המקסי המטאטא את הרצפה. דווקא השרשראות הגדולות נעדרו יחסית מהאירוע, שכן שחקניות רבות העדיפו להשקיע בשמלה זוהרת, עגילים וצמיד, ולהשאיר את הצוואר חשוף. אז מי נצצה למרחקים ומי היתה צריכה להתחבא מהמצלמות – קבלו את סיכום השמלות הטובות והגרועות של טקס האוסקר.
הטובות
איימי אדמס בשמלה של אוסקר דה לה רנטה
איימי אדמס לא מפספסת, וממשיכה לבחור בחוכמה בשמלות ערב המשדרות מראה אלגנטי, יוקרתי ועשיר בטעם. הפעם היא לבשה שמלה בגוון אפרפר, עם חלק עליון קרוב לגוף וחלק תחתון עתיר בד. אנחנו אהבנו את הבחירה, במיוחד בזכות הגוון המדויק.
אן האת'וויי בשמלה של פראדה
אחרי שאן האת'וויי כבר שעממה אותנו בטקס הבאפטה, היא חוזרת לעצמה עם שמלה בצבע חיוור ומראה ענוג. אומנם לא מדובר בבחירה מושלמת – בעיקר בגלל שהגזרה והצבע של החלק העליון הבליטו מאוד את פטמותיה של השחקנית – אך האת'וויי בכל זאת מוכיחה שאפשר להגיע לשטיח האדום גם בשמלה עדינה ולא בומבסטית. כמעט מושלם.
ג'ניפר לורנס בשמלה של דיור הוט קוטור
אין פלא שג'ניפר לורנס מקפידה ללבוש שמלות של דיור על השטיח האדום – לפני כארבעה חודשים היא נבחרה להחליף את מילה קוניס כפנים של קו התיקים ליידי דיור, וממש לפני טקס האוסקר שוחרר הקמפיין בכיכובה. אבל גם אם שמים את השיקולים המסחריים בצד, גזרת הנסיכה המפוסלת בגוון הוורדרד הוכיחה שלורנס היא לא רק השחקנית הטובה ביותר, אלא אחת המתלבשות המצטיינות של השנה.
נעמי ווטס בשמלה של ארמאני פריווה
מי היה מאמין ששמלה הדוקה בגוון כסוף תצליח לשדר טעם משובח? ובכן, נעמי ווטס מוכיחה שזה אכן אפשרי. השמלה של ארמאני פריווה בעיצוב נקי עם טוויסט קטן בחלק העליון, החמיאה מאוד לגופה של השחקנית. כשמוסיפים לזה את השיער האסוף ברישול מכוון, מדובר באחת ההצלחות הגדולות של השטיח האדום בטקס הגדול.
אדל בשמלה של ג'ני פקהאם
אדל, הזמרת הבריטית שחזרה במרץ מחופשת הלידה שלה לאחרונה, בחרה בשמלה שחורה אלגנטית ומנצנצת, שיחד עם תסרוקת זוהרת ואיפור מדויק יצרה מראה רענן ולא עשוי מדי – שתאם בדיוק את אופייה וסגנונה של הזמרת.
ג'סיקה צ'סטיין בשמלה של ארמאני פריווה
השחקנית ג'סיקה צ'סטיין לא הצליחה לשמור על סגנון אחיד במהלך עונת הטקסים – לפעמים היא הפציעה בשמלות ענוגות, ולפעמים בשמלות גדולות מדי ובצבעים לא מחמיאים. אך הפעם, כיאה לטקס החשוב ביותר בשנה, היא לבשה שמלה אלגנטית ומוצלחת במיוחד, שהתאימה לשיערה הג'ינג'י ותוגברה בליפסטיק אדום מושלם. כל הכבוד.
האכזבות
האלי ברי בשמלה של ורסאצ'ה
לא ברור למה האלי ברי, שהתברכה בגוף מושלם, מתעקשת לפספס על השטיח האדום בכל פעם. בין אם האשמה היא בסטייליסט גרוע במיוחד או בטעם הזוי, גם באוסקר היא לא הצליחה לשדר את הגלאם הראוי. השמלה של ורסאצ'ה נוגעת כביכול בכל הטרנדים העכשוויים, אך נראית מתאמצת מדי ולא מחמיאה.
ריס ווית'רספון בשמלה של לואי ויטון
לפעמים אין מה לעשות – פשוט מדובר בגזרה שלא מחמיאה לשחקנית. הפנלים השחורים מהצדדים, שאמורים ליצור אשליה של גוף מחוטב, עושים עוול לגופה המצודד של ווית'רספון, ממזערים את החלק העליון ומעצימים את אזור האגן. במילים פשוטות: בחירה מוטעית של שמלה.
קתרין זטה ג'ונס בשמלה של זוהיר מוראד
לכאורה יש כאן הכול: שחקנית יפהפייה, שמלה בגוון טרנדי של זהב, אורך מקסי המלטף את הרצפה כמתבקש, ומעצב שידוע בשמלות שטיח אדום. ועדיין, מדובר בפספוס גדול כי כשהשמלה נראית קצת יותר מדי, כל האלגנטיות בורחת.
הלן האנט בשמלה של H&M
אנחנו אוהבים את העובדה שהלן האנט ערבבה גבוה עם נמוך ושילבה שמלה של רשת האופנה H&M עם סיכת יהלומים בשווי 750,000 דולר. רק חבל שהשמלה היתה גדולה מדי, מקומטת, ובגוון כהה ואטום – שילוב שביטל כל גלאם אפשרי ויצר מראה סתמי.
מליסה מקארתי בשמלה דיוויד מייסטר
אנחנו מאוד מצטערים, אבל מבנה גוף רחב אינו תירוץ לשמלה שנראית זולה. השמלה של מליסה מקארתי היתה פספוס אחד גדול, שהורכב מתוספת בד לא ברורה בחלק התחתון, גזרה לא מחמיאה ועיטורים שרק פגמו עוד יותר במראה הסופי.
הלנה בונהם קרטר בשמלה של ויויאן ווסטווד
להלנה בונהם קרטר ולשטיח האדום יש היסטוריה ארוכה של יחסי אהבה-שנאה. היא מתעקשת לעטות שמלות מוזרות שלא נכנעות לתכתיבי האופנה, והמבקרים מתעקשים להזדעזע בכל פעם מחדש. מצד שני, אין ספק שהאירועים הנוצצים היו הרבה יותר משעממים בלעדיה. הפעם היא בחרה בשמלה בשחור-לבן של ויויאן ווסטווד, אשר בשילוב שיער לא עשוי עד הסוף ומעט מאוד איפור, גרמה לה להיראות כמו דמות מ"עלובי החיים", ולא כמו שחקנית זוהרת.