דירת שני החדרים של נדב חרוסט בשכונת פלורנטין בתל אביב מתפקעת מאוספים שהוא אוגר בעשור האחרון: מאות מכנסי ג'ינס של חברת ליווי'ס, עשרות מעילי עור ומגזיני אופנה וגם אוסף מכובד של קעקועים צבעוניים המעטרים את גופו. אבל יותר מכולם, נוכח בחלל הדירה אוסף נעלי הסניקרס העצום שברשותו, אובססיה שהוא מטפח בשבע השנים האחרונות. לדבריו, מונה האוסף קרוב ל-300 זוגות נעליים של חברות האופנה והספורט אדידס, נייקי, ריבוק, ואנס ופוינטר, בטווח המידות 41-42.5 - "מידת הנעליים שלי משתנה לפי מצב הרוח והתשוקה שלי לנעל", אומר חרוסט בן ה-29.

 

 

  (צילום: ענבל מרמרי)

 

 

חרוסט הוא דמות מוכרת בחוגי האופנה ובחיי הלילה של תל אביב. בעברו היה יחצן מועדונים ומנהל שיווק של מחלקת הספורט סטייל בחברת אדידס בישראל. לא בכדי, חלק גדול מהאוסף שלו כולל סאמפלים של החברה. בשנה האחרונה גם השיק במרכז תל אביב את בוטיק הסטריט וור Not For Sale, המשקף את אישיותו וסגנונו.

 

"ההגדרה הרשמית של הסגנון שלי היא 'נופל בין הכיסאות'", הוא צוחק. "אני לא היפסטר, אני לא סקייטר ויש לי שרשרת זהב וזיפים שהבאתי איתי מהילדות ברמלה. מעולם לא נסעתי על סקייט ואני מניח תפילין כל יום. הסגנון שלי הוא כל הדברים שמניתי ושעובדים באופן הרמוני עליי". ועדיין, קשה להימנע מקישור הקעקועים ונעלי הסניקרס של חרוסט לסגנון הסטריט וור האורבני. "ללא ספק, כשאתה כבר מגיע לזוג הנעליים ה-50 שלך באוסף, ויש לך על הגוף למעלה מ-150 שעות עבודה של קעקועים - אתה נשאב לקהילה מסוימת עם גינונים, שפה, מגזינים ותרבות".

 

 

נדב חרוסט. ''כולם היו בניי ואני אוהב את כל זוגות הנעליים שלי באותה המידה'' (צילום: ענבל מרמרי)
נדב חרוסט. ''כולם היו בניי ואני אוהב את כל זוגות הנעליים שלי באותה המידה'' (צילום: ענבל מרמרי)

 

 

באוסף המקיף את כל חלקי הבית נמצאים זוגות נעליים נדירים, ביניהם נעליים הנושאות את דמותו של מוחמד עלי, משיתוף פעולה שעשה עם אדידס, דגמים בעיצוב הומוריסטי שיצר המעצב האקסצנטרי ג'רמי סקוט, נעליים עם ציורים ידניים של אמן יפני, דגם של נעלי Reebok Pump בהשראת הסרט "גרמלינס", דגם נעלי ערב מעוטרות פאייטים שחורים ועוד מאות דגמים, חלקם באריזות המקוריות. רובם, אגב, טרם נחשפו למגע האספלט או כף רגלו של חרוסט. "יש נעליים שאני רוכש לאוסף ויש זוגות להליכה יומיומית", הוא מסביר. "בעבר הייתי נועל 30 אחוז מהאוסף, היום זה פחות מ-20 אחוז. נעליים מיוחדות, שיש בהן טוויסט או שנוצרו במהדורה מוגבלת, נכנסות ישירות אל האוסף ואת החשובות באמת אני לא נועל. בכלל, לוקח לי לפחות חצי שנה עד שאני מתרגל לרעיון לנעול נעל חדשה שרכשתי. קודם אני צריך להתחבר אליה, להרגיש שהיא שלי".

 

 

''הדבר הכי מטורף היה להושיב חבר במשך שלושה ימים על מכרז ב-eBay עבור זוג נעליים'' (צילום: ענבל מרמרי)
''הדבר הכי מטורף היה להושיב חבר במשך שלושה ימים על מכרז ב-eBay עבור זוג נעליים'' (צילום: ענבל מרמרי)

 

 

מה הפריט הראשון שקנית באוסף?

"נקודת הציון באוסף היא דגם נעלי אדידס עם ציור של הכלב גופי, שנוצר בשיתוף עם חברת דיסני לציון 35 שנה לסדרת הנעליים Superstar. לפני זה היו לי אולי 20 זוגות סניקרס, אבל הדגם הספציפי הזה סימל את תחילת בניית האוסף. זהו דגם במהדורה מוגבלת שנוצר בינואר 2005 ונרכש על ידי אימא שלי בברצלונה. יש ממנו אלפים בודדים, אולי 4,000, שזה כלום בייצור המוני של חברה. כדאי לזכור שב-2005 לימיטד אדישן היה שיתוף פעולה מאוד ייחודי. זה לא כמו היום, שכל חברה מציגה מהדורת מוגבלות מדי עונה. אז אנשים היו ישנים באוהלים מחוץ לחנויות כדי להשיג את הדגם".

 

איזה מאמצים עשית כדי להשיג את הפריטים?

"הדבר הכי מטורף היה להושיב חבר במשך שלושה ימים על מכרז ב-eBay עבור זוג נעליים מדגם אדי קאלר במהדורה מוגבלת של 1,000 יחידות, שנוצרו באדידס בשיתוף פעולה עם הבוטיק הלונדוני הנחשב לסטריט וור The Hideout. שלושה ימים הוא ישב על המכרז בלי לעצום עין כדי לוודא שהמחיר לא יעלה. בסוף השגתי אותן ב-490 דולר".

 

 

''זה גורם לי פאן וחיוך כל בוקר, וגם לא פוגע באחרים, אז למה לא בעצם'' (צילום: ענבל מרמרי)
''זה גורם לי פאן וחיוך כל בוקר, וגם לא פוגע באחרים, אז למה לא בעצם'' (צילום: ענבל מרמרי)

 

 

מה הפריט האהוב עליך באוסף?

"כולם היו בניי ואני אוהב את כל זוגות הנעליים שלי באותה המידה. עם זאת, אני רוחש סנטימנטים לזוג הנעליים הראשון שלי, מדגם Superstar. גם כי קיבלתי אותם במתנה מאמא שלי שאני מאוד אוהב, וגם כי הם מסמלים את לידת האוסף".

 

איך אנשים מקבלים את היחס שלך לאוסף נעלי סניקרס?  

"התגובות נעות בין 'איזה כיף לך', לתגובות שליליות כמו 'לא חבל על הכסף?', 'איפה אתה מאחסן הכול?' ו'מה זה? דירה או חנות בגדים?'. אבל וואלה, זה גורם לי פאן וחיוך כל בוקר, וגם לא פוגע באחרים, אז למה לא בעצם".  

 

גם אתם מכורים לפריט/מותג/הדפס אופנתי? רוצים לככב במדור? נשמח להכיר את האובססיה שלכם מקרוב, צרו איתנו קשר באימייל fashion@xnet.co.il .