גם ביומו האחרון של שבוע האופנה גינדי תל אביב זכינו לתצוגה של קולקציה גברית. הפעם היתה זו הקולקציה של המעצב דיויד ששון, שלא הציג כבר שמונה שנים - וגם אז, רק בפני לקוחות המותג. גם בתצוגה הנוכחית של ששון בלטה נוכחותם של הלקוחות הקבועים של המותג, שלמרות שאינו מככב בדרך כלל בתקשורת הפך לחביב על אושיות כמו אברי גלעד, עתי שולברג, שי כהנא וגל אוחובסקי.

 

בגדים שגברים לובשים. תצוגת האופנה של דיויד ששון (צילום: ענבל מרמרי )
בגדים שגברים לובשים. תצוגת האופנה של דיויד ששון (צילום: ענבל מרמרי )

 

מאחורי הקלעים לפני התצוגה ששון מעדיף להמעיט במילים. "זו קולקציה בלי גימיקים, רדי טו וור, ללא קונספט, כמו הבגדים שאני מעצב. אני מאמין באומנות ולא באמנות, בעשייה ולא בדיבורים. הקולקציה מאוד מינימליסטית, בלי כל הווינטג', לוק אקלקטי, רוקוקו או ווטאבר. אני מאמין שנכנסנו לעידן חדש בסצנת האופנה ועכשיו הולכים קדימה". על המסלול עלו 51 לוקים, ששילבו את קו המחויטים ואת קו Magnify הצבעוני והבועט יותר - ואולי זו הסיבה שבעוד חלק מהדגמים השאירו רושם טוב, האיכות של אחרים היתה מוטלת בספק. 

 

מהצעיפים ועד הנעליים - הכול נעשה בסטודיו דיויד ששון מלבד התיקים שנוצרו בשיתוף פעולה עם המותג מיק אנד מור (צילום: ענבל מרמרי )
מהצעיפים ועד הנעליים - הכול נעשה בסטודיו דיויד ששון מלבד התיקים שנוצרו בשיתוף פעולה עם המותג מיק אנד מור (צילום: ענבל מרמרי )

 

  (צילום: ענבל מרמרי )

 

נקודות האור

ההתפתחות. ששון החל את קריירת העיצוב שלו בשנת 1994 עם בגדי קלאברים לנשים ולגברים, עבר ליצירת בגדי גברים שנודעו בעיקר בזכות חולצות בהדפסים מקושקשים, ועם השנים למד לעדן את כתב היד שלו ולייצר בגדי גברים אלגנטיים ליום וגם לערב. היום אפשר להגיד שעומד מולנו מותג גברי עם סגנון ברור שיתאים למלתחה של גברים ישראלים רבים. 

 

  (צילום: ענבל מרמרי )

 

האומץ. עצם השילוב בין שני קווי עיצוב סיפק לששון את החופש לשחק בין עולמות שונים ולהציג ז'קטים מחויטים עם מכנסי טרנינג, מכנסי בוקסר מודפסים עם חולצות לבנות מחויטות, ושלל צבעים. לא תמיד זה עבד, אבל אין ספק שששון ניצל היטב את הבמה שניתנה לו והלך עד הסוף עם עיצוביו, אך עדיין שמר עליהם לבישים.

 

  (צילום: ענבל מרמרי )

 

הטוטאל לוק. מהצעיפים והמטפחות ועד הנעליים - כל הפריטים שעלו על המסלול בתצוגה היו שייכים לסטודיו דיויד ששון והוסיפו מאוד ליצירת האווירה הנכונה בתצוגה. על הסטיילינג ניצח אדוארד אל קמינו, שאחראי גם על תחום האביזרים בסטודיו. הנעליים היו ללא ספק אחת מגולות הכותרת של הקולקציה, דרך שילובי צבעים מפתיעים של בננה או ורוד פוקסיה עם שחור. את הטאץ' האחרון והמשלים סיפקו תיקים שיצר המותג מיק אנד מור, בשיתוף פעולה עם ששון.

 

מכנסיים הדוקים מדי. תצוגת בגדי הגברים של דיויד ששון (צילום: ענבל מרמרי )
מכנסיים הדוקים מדי. תצוגת בגדי הגברים של דיויד ששון (צילום: ענבל מרמרי )

 

נקודות החושך

המכנסיים. בתוך ארסנל המכנסיים הרחב שהציג ששון, היו גם לא מעט כשלים - למשל מכנסי ברמודה דקיקים ומתנפנפים בגזרה לא מדויקת ומכנסיים מחויטים ארוכים שנראו קטנים מדי במידה ואף יותר. בעיית המידות הופיעה גם בחלק מהז'קטים, אך אין ספק שהחלקים התחתונים היו החלשים יותר בתצוגה. 

 

  (צילום: ענבל מרמרי )

 

ההדפסים. אהבנו את בגדי הגברים החלקים בתצוגה של ששון, גם אם הם חטאו לפעמים בצבעוניות מעט מסנוורת, אך הפריטים המודפסים שהבליחו מדי פעם על המסלול היו מקושקשים מדי ופגמו במדד הטעם הטוב של התלבושות שבהם שולבו. בתצוגה צבעונית כל כך, באמת שאין צורך להגזים עם דוגמאות מיותרות.

 

  (צילום: ענבל מרמרי )

 

  (צילום: ענבל מרמרי )

 

הדס שואף