לאחר התחלה מעט צולעת בתצוגת האופנה של מוסקינו אמש (ראשון), הבוקר השני של שבוע האופנה TLV במתחם התחנה בתל אביב החל דווקא בסימן אופטימי ומקומי. תצוגת האופנה של המעצבת תמר פרימק פתחה באופן רשמי את לו"ז התצוגות היומי, והצליחה לעורר מעט גם את העיתונאים הזרים המנומנמים שהגיעו לאירוע. ראשונה עלתה על המסלול, לקול תרועות הקהל, השחקנית קרן מור בשמלת גלבייה ארוכה בצבעוניות אפרורית ומגפוני בוקרים ללא עקב. אחריה עלו הדוגמנית העולה נועם פרוסט ודוגמניות עבר כגון מעין קרת ומיקי ממון, לצד שלל פנים חדשות ורזות.

 

תצוגת אביב-קיץ 2013 של תמר פרימק. צבעוניות מדברית (צילום: טל ניסים)
תצוגת אביב-קיץ 2013 של תמר פרימק. צבעוניות מדברית (צילום: טל ניסים)

 

קולקציית אביב-קיץ 2013 של פרימק זכתה בשם "פסיפס" ועוצבה בהשראת פסיפס של גלגל מזלות שהתגלה בבית הכנסת העתיק בבית אלפא. הבגדים אכן שידרו שילוב בין ישראליות מדברית ועתיקה הבאה לידי ביטוי ברקמות ושיבוצי אבנים בעבודת יד, בצבעוניות מדברית ברובה ובגזרות המתקרבות ומתרחקות מהגוף. עם זאת, בקולקציה בלטו גם השפעות של מראה מערב פרוע אמריקאי, נגיעות של סבנטיז והבלחות של צבעים חזקים כאדום וחרדל.

הנה כל הפרטים על הרגעים הטובים והרעים בתצוגת האופנה של תמר פרימק לקיץ הבא.

 

קרן מור בתצוגת האופנה של תמר פרימק (צילום: טל ניסים)
קרן מור בתצוגת האופנה של תמר פרימק (צילום: טל ניסים)

 

נקודות האור

האותנטיות. אירוע כמו שבוע האופנה TLV מעורר אצל מעצבים רבים את הצורך לנסות "להתאים" את עצמם למה שהם מחשיבים כסגנון בינלאומי, גם אם זה בא על חשבון אישיותם העיצובית. בתצוגת האופנה שלה בלטה פרימק כבעלת קול ייחודי השואבת השראה מהסביבה שבה היא נמצאת על כל מרכיביה – המדבר, הלך הרוח ברחוב והחיבה הישראלית לרטרו אמריקאי. את כל אלו היא גיבתה במוטיבים מקראיים ועתיקים למראה, שהצליחו לייצר זהות חדשה ועדכנית לבגדים. כאן לא מדובר בזריקת גלבייה מקרית על דוגמנית תחת הכותרת "ישראליות", אלא ביצירת סינרגיה של ישן וחדש.

 

השראות מקראיות. תצוגת אביב-קיץ 2013 של תמר פרימק (צילום: טל ניסים)
השראות מקראיות. תצוגת אביב-קיץ 2013 של תמר פרימק (צילום: טל ניסים)

 

הגזרות. פרימק הציגה שלל גזרות שונות – גלביות ארוכות וקצרות, חצאיות רחבות, מכנסיים צרים וז'קטים קצרים – שרובן יצרו משחק נכון ומדויק בין פרופורציות וצלליות. המראה שנוצר היה פשוט מצד אחד, אך מתוחכם ומחמיא בלי כל ספק.

 

  (צילום: טל ניסים)

 

נקודות חושך

הבדים החורפיים. הקולקציה של פרימק מיועדת כביכול לקיץ הבא, אך בפועל רוב הפריטים נתפרו מבדים חורפיים ומסורבלים שגרמו לנו להזיע אפילו מהשורה הראשונה.

 

מעין קרת בשמלה בהשראת המזרח הרחוק (צילום: טל ניסים)
מעין קרת בשמלה בהשראת המזרח הרחוק (צילום: טל ניסים)

 

חוסר המיקוד. למרות שבאופן כללי מדובר בקולקציה מוצלחת, ניתן היה בקלות לאבחן פריטים שלא התאימו לאנסמבל השלם. אולי הסיבה היא ניסיון להגדיל את הקולקציה בכוח, ואולי פשוט חסרה לפרימק עוד עין מקצועית שהיתה עוזרת לה לזקק את הקולקציה לכדי יצירה שלמה וקוהרנטית.

 

  (צילום: טל ניסים)
  (צילום: טל ניסים)

 

הדס שואף