>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות

 

אמש (ראשון) נפתח שבוע האופנה TLV במתחם התחנה בתל אביב, בתצוגה חגיגית של בית האופנה האיטלקי מוסקינו. במסיבת העיתונאים שהתקיימה מוקדם יותר בנוכחותה של חברת הכנסת עינת וילף (העצמאות), בירך אופיר לב, נשיא שבוע האופנה, את נציגי התקשורת הבינלאומית שהגיעו לאירוע והכריז כי "הוא מאוד שמח לפתוח את שבוע האופנה השני של תל אביב". 

 

  (צילום: ענבל מרמרי)
תצוגת אביב-קיץ 2013 של מוסקינו בשבוע האופנה TLV (צילום: ענבל מרמרי)
תצוגת אביב-קיץ 2013 של מוסקינו בשבוע האופנה TLV (צילום: ענבל מרמרי)

 

ח"כ וילף, שמשמשת גם כיו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת, ציינה כי היא מתעתדת לקדם את האופנה כחלק מהתרבות הישראלית. "אני שומרת את הרעיון הזה לאחרי הבחירות", ציינה.

 

בין דבריו, התייחס לב לפיצול שחל בשבוע האופנה, אשר גרם להיווצרותם של שני שבועות אופנה בישראל, לאחר שנשאל בנושא על ידי עיתונאי זר. "זהו שבוע האופנה הרשמי. כמו שבניו יורק יש שבוע אופנה רשמי ויש את שבוע האופנה של היינקן שעושה קידום לבירה. שבוע האופנה השני בתל אביב מקדם קניון אופנה", עקץ לב את שותפו לשעבר ומתחרהו בהווה, מוטי רייף, שנמצא בימים אלו בשיאן של הכנות ל"גינדי תל אביב Fashion Week".

 

מגינדי תל אביב Fashion Week נמסר בתגובה: "אנו מברכים על כל דבר שמעודד ומעצים את האופנה בישראל".

 

משמאל למעלה, עם כיוון השעון: שירלי בוגנים, מיה דגן, יאנה גור ושרי גבעתי מגיעות לתצוגה של מוסקינו (צילום: ענבל מרמרי)
משמאל למעלה, עם כיוון השעון: שירלי בוגנים, מיה דגן, יאנה גור ושרי גבעתי מגיעות לתצוגה של מוסקינו (צילום: ענבל מרמרי)

 

בחזרה למסלול. למרות שזוהי השנה השנייה שמופק האירוע, ערב הפתיחה נוהל בחובבנות, בעיקר בכל הנוגע לסידורי הישיבה באולם התצוגה. גם אם נשים בצד את סדרי העדיפויות התמוהים, שהובילו להושבתם של סלבריטאים דוגמת אנה ארונוב בשורה הראשונה, שעה שעיתונאים שהגיעו לסקר את התצוגה הושבו בשורות רחוקות יותר, וגם אם נתעלם מהעובדה שסידורי הישיבה באולם נשלפו כפתקים בהגרלה מכיסה של היחצנית בכניסה לאירוע – קשה יהיה להתעלם מהעובדה שעיתונאים ספורים שאישרו את הגעתם מצאו את עצמם ללא כרטיס. בתגובה לכל אלו, עזבו את המקום עוד בטרם החלה התצוגה, שתי עורכות מגזינים בולטות וסטייליסט בכיר.

 

יעל גולדמן (משמאל) פותחת את תצוגת אביב-קיץ 2013 של מוסקינו (צילום: ענבל מרמרי)
יעל גולדמן (משמאל) פותחת את תצוגת אביב-קיץ 2013 של מוסקינו (צילום: ענבל מרמרי)
  (צילום: ענבל מרמרי)

 

מי שבחר להישאר, זכה להצטופף בשורה עם ידוענים כמו השחקנית מאיה דגן, הדוגמנית יאנה גור, הדוגמן אנחל בונני (שהתבדח לאורך כל התצוגה עם חבריו מהשורה השנייה, איזבל וגיא אדלר), האחים אייל וסופיה טייב, שישבה יחד עם חברתה הטובה בת-אל מסיקה, אשתו של מעצב התכשיטים צורי מסיקה. לקינוח קיבלנו את ג. יפית.

 

לא עומד במבחן הזמן? הארכיב של מוסקינו (צילום: ענבל מרמרי)
לא עומד במבחן הזמן? הארכיב של מוסקינו (צילום: ענבל מרמרי)
  (צילום: ענבל מרמרי)

 

את התצוגה של מוסקינו פתחה וסגרה הדוגמנית יעל גולדמן, שזכתה לתשואות רבות מצד הקהל. לבושה בשמלת מעיל לבנה עם רכיסה כפולה של כפתורים שחורים בסגנון שנות ה-60, היתה גולדמן יריית פתיחה לקולקציה מרשימה בצבעוניות של שחור ולבן בעיצובה של רוסלה ג'רדיני, מעצבת הבית של מוסקינו, מאז שנת 94', שלא הופיעה לתצוגה ושלחה במקומה את העוזר שלה.

 

קו קליל ומלא הומור. קולקציית הגברים של מוסקינו (צילום: ענבל מרמרי)
קו קליל ומלא הומור. קולקציית הגברים של מוסקינו (צילום: ענבל מרמרי)
  (צילום: ענבל מרמרי)

 

על אף הציפיות, התצוגה לא הגיעה במלואה ממילאנו (ראו סרטון) ונפקדו ממנה מספר דגמים. בין הפריטים המרשימים שכן חצו את ביקורת הדרכונים, ניתן היה להבחין באוברול בצבע קאמל עם ז'קט תואם ושמלות בהדפס פרחים אול אובר בגווני ורוד בזוקה. קולקציית הגברים שהוצגה בהמשך לקו הנשים כללה הדפסים רבים בסגנון אריזות פופ ארט של אבקות כביסה עם הכיתוב Fresh Moschino, ושילובי צבעים כמו אדום, ורוד, צהוב וירוק. חבל שההומור והקלילות שאפיינו את קולקציית הגברים נעדרו לחלוטין מקו הנשים.

 

  (צילום: ענבל מרמרי)
  (צילום: ענבל מרמרי)

 

כך זה נראה במילאנו:

 

 

 

 

התצוגה נחתמה בסרטון וידאו שהוקרן על מסך גדול, ובו רגעים מתצוגות עבר בלתי נשכחות של בית האופנה האיטלקי, ופריטי אופנה מיתולוגיים שנחרטו בזיכרון הקולקטיבי של חובבי האופנה. מה רבה היתה האכזבה לגלות כמה דקות לאחר מכן כי חלק מן הדגמים מופיעים על המסלול נטולי חן. גם אם מדובר בארכיב מפואר, הוא לא הצליח להתרומם על המסלול התל אביבי. אולי כי את ההליכה התיאטרלית של הדוגמניות מפעם, החליפו דוגמניות חסרות אישיות, ואולי פשוט מכיוון שהדגמים של מוסקינו משנות ה-80 וה-90 לא עומדים במבחן הזמן. כך או כך, כמעט 20 שנה מאז מותו של מוסקינו, שהלך לעולמו ממחלת האיידס בשנת 94', כל שנותר הוא רק זיכרון מתוק. הביצוע הנוכחי, אפעס, היה מעט מריר.

 

איתי יעקב