>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות

 

העולם מלא במותגי אופנה נחשקים, ולכל אחד מהם יש סגנון משלו והמון לקוחות קבועות שלא מוכנות לוותר על בגדיו. ועדיין נשאלת השאלה: מה הם המותגים שאנשי האופנה אוהבים? מה לובשים האנשים שקובעים את סדר היום האופנתי בעולם? כפי שאפשר להניח מתעשייה המבוססת על טרנדים, רשימת המותגים הלוהטים מתחלפת בתדירות גבוהה למדי, וכוללת בכל עונה כמה בתי אופנה ותיקים שחזרו לאופנה, לצד שמות חדשים שרק עכשיו למדנו לבטא. לאחר שסיימנו לעקוב אחר שבועות האופנה בעולם לאביב-קיץ 2013, הגיע הזמן להרכיב את רשימת השמות הכי מבוקשים של הרגע בעולם האופנה – ממותג צרפתי ותיק ועד מעצב אירי צעיר.

 

 

שיק בריטי. תצוגת האופנה של מלברי (צילום: gettyimages)
שיק בריטי. תצוגת האופנה של מלברי (צילום: gettyimages)

 

 

המסורתי: מלברי

 

המותג: מלברי נוסד בשנת 1971 על ידי רוג'ר סאול ואמו ג'ואן, והפך למותג מוכר בעולם האופנה בעיקר בזכות מוצרי העור האיכותיים שלו. המותג מתגאה במורשתו האנגלית, ומנפק פריטי לייף סטייל במראה איכותי ומוקפד. בשנת 2008 הצטרפה למלברי מעצבת הבית אמה היל, שיצרה בו מהפכה והפכה אותו לשם לוהט במיוחד.

הסגנון: הבגדים של מלברי משלבים אלמנטים מהמראה האנגלי המסורתי יחד עם חדשנות בועטת בהשראת אופנת הרחוב, דרך משחק בין בדים נוקשים לרכים, הומור לצד מראה חמור סבר, וסגנון כללי רפוי, נונשלנטי ונקי.

 

 

הלקוחות של מלברי: אזליה בנקס, פיקסי גלדוף ולנה דל ריי (צילום: gettyimages)
הלקוחות של מלברי: אזליה בנקס, פיקסי גלדוף ולנה דל ריי (צילום: gettyimages)

 

 

הלקוחות הקבועות: האיט גירל אלכסה צ'אנג והזמרת לנה דל ריי כבר הפכו למזוהות עם המותג, לאחר שלא רק שלבשו את בגדיו אלא גם זכו בתיקים של מלברי שנקראו בשמותיהן. בנוסף אליהן, ברשימת המעריצות של מלברי אפשר למצוא את קייט מוס, אוליביה פלרמו, רבקה הול וג'יליאן אנדרסון.

מדד המשיכה: לאחרונה נראה כי מלברי הפך למותג הכי נכון בשטח, עם הלוק הנחשק ביותר ופריטים אהובים במיוחד. אם צריך עוד הוכחה, רק צפו בסרטון הווידאו הבא.

 

 

 

 

הנצחי: פראדה

 

המותג: מותג האופנה האיטלקי פראדה נוסד בשנת 1913 על ידי מריו פראדה, והתמחה במוצרי עור. אחריו לקחה בתו לואיזה פראדה פיקוד על העסק, ובשנת 1978 נכנסה לתמונה בתה מיוצ'ה פראדה, שהחלה במהפכה שמיצבה שנים אחר כך את פראדה כאחד המותגים המקוריים ביותר בעולם האופנה. בהתחלה הפתיעה מיוצ'ה פראדה עם תיקי ניילון, שלא היו מקובלים אז בעולם האופנה, ומאוחר יותר יצרה את קו בגדי הנשים (בשנת 1988) וקו בגדי הגברים (בשנת 1993) של בית האופנה.

הסגנון: נשי, נינוח ואיכותי, עם נגיעות ספורטיביות ושמירה על עקרונות מינימליסטיים. פראדה, שלמדה מדעי המדינה, ידועה כאחד הכישרונות האינטלקטואלים ביותר בעולם האופנה, והיא מצליחה להציג בדים בדרכים מהפכניות וליצור תחושה חושנית לכל פריט בקולקציות שלה.

 

 

האישה שלובשת פראדה. אנה ווינטור (צילום: gettyimages)
האישה שלובשת פראדה. אנה ווינטור (צילום: gettyimages)

 

 

הלקוחות הקבועות: אנה ווינטור, טילדה סווינטון, שרליז ת'רון, קירסטן דאנסט, קייט בוסוורת', דברה מסינג וכוכבות רבות אחרות.

מדד המשיכה: מלבד המעמד שקיבל המותג בזכות הספר (ומאוחר יותר הסרט) "השטן לובשת פראדה", הוא זכה לאחרונה גם בתערוכה נחשבת ("סקיאפרלי ופראדה"). ההצלחה העקבית של מיוצ'ה פראדה לייצר טרנדים סוחפים ומקוריים מדי עונה, הפכה את בית האופנה למותג חובה עבור כל פאשניסטה.

 

 

בית האופנה הצרפתי נוסד בשנת 1945. קארבן (צילום: gettyimages)
בית האופנה הצרפתי נוסד בשנת 1945. קארבן (צילום: gettyimages)

 

 

העולה: קארבן

 

המותג: בית האופנה הצרפתי קארבן נוסד בשנת 1945 עם השקת קולקציית הקוטור של מאדאם קארבן. בשנות ה-60 התרחב המותג בעולם וניפק קולקציות עם אפיל צרפתי מובהק. בשנת 1995, כשבית האופנה חגג 50 שנה, הוצגה תערוכת רטרוספקטיבה שלו ב- Musée Galliera. בשנת 2010 הצטרף לבית האופנה המעצב הצעיר גיום הנרי, שהפיח בו רוח חדשה וצעירה ומשך אליו את תשומת לבם של העיתונאים ושוחרי האופנה.

הסגנון: הבגדים העדכניים של קארבן שואבים השראה מהמורשת הצרפתית הקלאסית, אך לוקחים את המראה לכיוון לביש, צעיר עד ילדותי, מלא תעוזה והומור, ומעוטר בהדפסים וטקסטורות.

הלקוחות הקבועות: אלכסה צ'אנג, זואי דשאנל, מירנדה קוסגרוב וכוכבניות צעירות נוספות שלא פוחדות להתבלט עם בגדים מיוחדים.

מדד המשיכה: אולי זה השילוב בין הקו הצעיר למורשת ארוכת השנים, ואולי זו פשוט השפעתה של אלכסה צ'אנג – שלקחה את המותג תחת חסותה – אבל מה שבטוח, האפיל של קארבן עולה מרגע לרגע.

 

 

פרין. חזרו העונה להציג בלונדון (צילום: gettyimages)
פרין. חזרו העונה להציג בלונדון (צילום: gettyimages)

 

 

המגניב: פרין

 

המותג: בשנת 1996 השיק זוג המעצבים האנגלי ג'סטין תורנטון ותיאה ברגזי את המותג פרין, המבוסס על אלמנטים מהמסורת הבריטית – מהתקופה הוויקטוריאנית ועד תרבות הפאנק-רוק. כעת נמכר המותג בלמעלה מ-25 מדינות, ומושך אליו תשומת לב בעיקר מחובבי אופנה צעירים ומתוחכמים.

הסגנון: צעיר, בועט ומלא תעוזה. הבגדים של פרין מערבבים אלמנטים מעולמות שונות, הדפסים, צבעים ומשחקי פרופורציות ונפחים. המראה הסופי משלב בין קלאסי לרוקיסטי, עם נגיעות עתידניות קלות.

 

 

המעצבים ג'סטין תורנטון ותיאה ברגזי בסיום התצוגה של פרין (צילום: gettyimages)
המעצבים ג'סטין תורנטון ותיאה ברגזי בסיום התצוגה של פרין (צילום: gettyimages)

 

 

הלקוחות הקבועות: קלואי סוויני, פיצ'ס גלדוף, קריסטן סטיוארט, סקרלט ג'והנסון, קלייר דיינס, רוז מק'גוון, גווינת' פלטרו, ואפילו מישל אובמה.

מדד המשיכה: פרין זוכה לאהבת האיט גירלס כבר כמה שנים, אך נראה שחזרתו העונה ללונדון – לאחר שש שנים שהציג בניו יורק – העלתה אותו שוב לכותרות ומשכה אליו לא מעט מעריצות חדשות.

 

 

גזרות מחמיאות. תצוגת האופנה של סטלה מקרטני (צילום: gettyimages)
גזרות מחמיאות. תצוגת האופנה של סטלה מקרטני (צילום: gettyimages)

 

 

הסלבריטאי: סטלה מקרטני

 

המותג: סטלה מקרטני – בתם של פול ולינדה מקרטני, שהספיקה לצבור ניסיון כבר בגיל העשרה כשעבדה עם כריסטיאן לקרואה, למדה בסנטרל סיינט מרטינס והעלתה על המסלול בתצוגת הסיום שלה את חברותיה קייט מוס ונעמי קמפבל – התחילה את דרכה כמעצבת של בית קלואה, שהפך בתקופתה ללהיט אופנתי. בשנת 2001 עזבה את קלואה והשיקה את המותג העצמאי שלה, שמאז הפך גם הוא לשם דבר בעולם האופנה.

 

 

סטלה מקרטני והמדים שעיצבה לנבחרת בריטניה לאולימפיאדה (צילום: gettyimages)
סטלה מקרטני והמדים שעיצבה לנבחרת בריטניה לאולימפיאדה (צילום: gettyimages)

 

 

הסגנון: נשי, זורם ונינוח, עם אלמנטים מחוספסים או ספורטיביים. מקרטני ידועה בגזרות המחמיאות שהיא יוצרות, עם משחקי פרופורציות היוצרים פריטים לגוף הנשי עם קריצות לסגנון גברי.

 

 

סטלה מקרטני בבגדים בעיצובה (צילום: gettyimages)
סטלה מקרטני בבגדים בעיצובה (צילום: gettyimages)

 

 

הלקוחות הקבועות: גווינת' פלטרו, קייט ווינסלט, מדונה, קייט מוס, נטלי פורטמן, סקרלט ג'והנסון וכוכבות שטיח אדום נוספות. גם פעילים למען זכויות בעלי החיים מוסיפים לתמוך במקרטני הצמחונית, שאינה משתמשת בעורות או פרוות אמיתיות.

מדד המשיכה: כנראה שהיו אלה המשחקים האולימפיים בלונדון – שלהם עיצבה מקרטני את מדי הנבחרת הבריטית – שיצרו באז מחודש סביב המותג ומיקמו אותו שוב בראש רשימת השמות הנחשקים. אפילו הנסיכה קייט מידלטון הגיעה לאירועי האולימפיאדה בשמלה של המעצבת.

 

 

לא מורידה את סוודר העטלף מהקולקציה של ג'יי וו אנדרסון לטופשופ. אלכסה צ'אנג (צילום: gettyimages)
לא מורידה את סוודר העטלף מהקולקציה של ג'יי וו אנדרסון לטופשופ. אלכסה צ'אנג (צילום: gettyimages)

 

 

המבטיח: ג'יי וו אנדרסון

 

המותג: המעצב האירי הצעיר למד עיצוב בגדי גברים, ובשנת 2007 השיק בלונדון את הקולקציה הראשונה שלו. מאוחר יותר, נוסף למותג גם קו נשי. לאחרונה הושקה קולקציית הקפסולה שיצר אנדרסון לרשת טופשופ, שגררה באז אדיר והעלתה את המעצב לכותרות.

הסגנון: בגדים המערבבים אלמנטים מהעולם הנשי והגברי, ומוסיפים להם מוטיבים משנות ה-90 ליצירת מראה אורבני וצעיר.

 

 

תצוגת האופנה של ג'יי וו אנדרסון (צילום: gettyimages)
תצוגת האופנה של ג'יי וו אנדרסון (צילום: gettyimages)

 

 

הלקוחות הקבועות: אלכסה צ'אנג, שלא מורידה את סוודר העטלף מהקולקציה לטופשופ, פיקסי גלדוף, דייזי לואו ונערות זוהר בריטיות נוספות.

מדד המשיכה: למרות שאנדרסון נחשב למעצב מבטיח ומוכשר גם לפני הקולקציה לטופשופ, אין ספק ששיתוף הפעולה הזה הפך אותו ללהיט.