>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות
הדוגמנית והשחקנית הבריטית אליזבת (ליז) הארלי שוב בכותרות. תמונות פפראצי שלה עם ארוסה, שחקן הקריקט האוסטרלי לשעבר, שיין וורן, מככבות השבוע בצהובונים הבריטיים, ובהן אוסף וורן אותה ואת בנה דמיאן בן ה-10 משדה התעופה באנגליה. זמן קצר לאחר חשיפת התמונות הללו, הופצו ברשת תמונות ראשונות מתוך קמפיין מותג בגדי הים של הארלי לקיץ 2013, עבורו היא גם מדגמנת מאז הושק בשנת 2005.
לבושה ביקיני לבן על סיפונה של יאכטה, כשלצדה אוסף קפטנים צבעוני, הארלי בת ה-47 לא נופלת בצילומי הקמפיין החדש מאף דוגמנית צעירה של מגזין בגדי הים ספורטס אילוסטרייטד. למרות שימי התהילה שלה בשנות ה-90, כבת זוגו של שחקן הקולנוע הבריטי יו גרנט, הפכו זה מכבר להיסטוריה רחוקה (השניים נפרדו בשנת 2000), הארלי מוכיחה שנה אחר שנה כי היא לא מתכוונת לעצור ב-40 ולהפך – היא רק הולכת ומשתבחת עם השנים.
הקמפיין החדש של הארלי הוא חולייה נוספת בשרשרת קמפיינים חדשים והפקות אופנה פרובוקטיביות מהעת האחרונה בכיכובן של דוגמניות-על משנות ה-80 וה-90, שמוכיחות כי הן לא מאוימות מה"בשר הטרי" שנכנס מדי יום לתעשיית האופנה, משום שדוגמניות מבוגרות, שהן גם אמהות לילדים, מצליחות היום לשמר את הדימוי סקסי, גם אם הן סופרות את הימים לקראת יומולדת 50.
נכון להיום, דוגמניות שהן גם אימהות בשלות ובוגרות הן המגמה הכי לוהטת בתעשיית האופנה. אם בעבר נחשבה תעשיית האופנה למקדשת נעורים נצחית, השנה האחרונה מוכיחה כי דוגמניות ותיקות זוכות לקמפיינים בולטים לא פחות מפרחי דוגמנות כקרלי קלוס או קוקו רושה, ששולטות כיום בעיקר על מסלולי התצוגות.
לאחרונה גם נחשפו תמונות ראשונות של הדוגמנית סינדי קרופורד, המככבת בקמפיין לקולקציית הקפסולה על שמה לחברת האופנה C&A. אלו מצטרפות לקמפיינים שהושקו הקיץ לחברת האיפור מאק ולמעצב רוברטו קוואלי בכיכובה של הדוגמנית קריסטן מקמנאמי, שלא מפסיקה אף פעם להפתיע בהפקות אופנה פרובוקטיביות. גם קלאודיה שיפר חזרה הקיץ לככב, הפעם בקמפיין לחברת האופנה Guess, והיידי קלום הצטלמה לאחרונה לקמפיין הג'ינסים של חברת ג'ורדאש. כולן דוגמניות-על בולטות בשנות ה-90, כולן כבר אמהות לילדים, כולן נראות היום מצוין, ויש שיאמרו שהן אף שוברות היום את שיאי המראה של עצמן בשיא הצלחתן.
אבל כל הקמפיינים האלה לא הצליחו לעורר את הרעש התקשורתי שיצרה הפקת האופנה בכיכובה של לינדה אוונג'ליסטה בת ה-47 בגיליון ספטמבר של מגזין האופנה האמריקאי והנחשב W. תחת הכותרת Super Linda, מופיעה אוונג'ליסטה בצילומים כהכלאה בין עקרת בית אמריקאית מהפרברים לגיבורת-על שמורכבת מאלמנטים השאובים מעולמם האסתטי של באטמן, קאטוומן, ספיידרמן ואחרים.
בהפקה שעליה הופקדו צלם האופנה האמריקאי סטיבן קליין והסטייליסט אדוארד אנינפול, מככבת אוונג'ליסטה בעירום מדומיין, כשהיא לבושה חליפת לאטקס צמודה בצבע גוף, ועליה פריטים של בתי אופנה כמו ורסאצ'ה, פיליפ לים, מוסקינו ואחרים. הבחירה להלביש את אוונג'ליסטה בחליפת לאטקס ולחשוף אותה כביכול עירומה לחלוטין - החל מחזה סיליקון מהונדס ועד לאיבר מין חלק - היא שערורייתית הרבה יותר מגוף אנושי עירום. המראה המהונדס והעירום הפרונטלי שולחים חצי ביקורת נוקבים על תעשיית הניתוחים הפלסטיים המשגשגת, שמתיימרת להפוך את הגוף הנשי לחסר כל ממד אנושי. על דוגמנית בת 17 המסר הזה לא היה עובר.
חזרתן של דוגמניות העל למרכז הבמה האופנתית היא מגמה בולטת של השנים האחרונות, אולם בחודשים האחרונים, כך נדמה, היא צוברת תאוצה משמעותית ומאפשרת גם סוג של התרפקות על זיכרונות מאלילות האופנה שעיצבו את תעשיית הדוגמנות לפני שני עשורים.
ויש גם מי שמקשרים בין הצלחתן הנוכחית של דוגמניות העבר הללו למצבה הכלכלי הרעוע של תעשיית האופנה. בעידן בו מותגים מעוניינים לשדר יציבות כלכלית, בעלי מותגים ועורכי מגזינים פונים אל אותן פנים מוכרות שמשרות אצל הלקוח תחושה של בית חם. הטופ מודלס של הניינטיז, שהפכו זה מכבר לאימהות, יוצרות אצל הלקוחה המועדפת שכבר חצתה את ה-40 תחושת ביטחון ויציבות שאין שני לה. וכך, שני עשורים מאז הוכתרו כטופ מודלס של זמנן, הדוגמניות הוותיקות מוכיחות היום כי הן מצליחות לעשות את הבלתי אפשרי ולנצח את הזמן. אכן, גיבורות-על.