>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות

 

שי שלום

 

מה מוכרים לנו? קולקציית חורף הכוללת כ-20 פריטים לנשים ו-20 פריטים לגברים מבדי משי, קשמיר וצמר, בהשראה צבאית המתורגמת לפריטים קלאסיים ולבישים עם נטייה למראה מחויט. למעשה הקולקציה היא מעין הצעת הגשה והתחלה של דיאלוג בין המעצב ללקוח, שכן שי שלום מייצר רק בתפירה אישית דרך הזמנה מראש.

האם קנינו את זה? בהחלט. מיד כשנכנסים לסטודיו עולה תחושה של מותג אירופאי יוקרתי, וכשבוחנים כל פריט לעומק נחשפים לרמת גימורים יוצאת דופן ולשלל אלמנטים משדרגים. העיצוב מצליח להיות נקי, אך מלא תעוזה.

מידות: בכל מידה, בהזמנה אישית.

כמה להוציא? ב-9,800 שקל אפשר לקנות שכמייה דו-שכבתית מקשמיר מקוצץ סיבים.

 

 

שי שלום. כ-20 פריטים לנשים ו-20 פריטים לגברים  (צילום: אסף עיני)
שי שלום. כ-20 פריטים לנשים ו-20 פריטים לגברים (צילום: אסף עיני)

 

 

נקודת האור

המקוריות. שלום מצליח ליצור סגנון שהוא גם קלאסי וגם חדש ושונה. על ידי חיבורים לא שגרתיים כמו צמר ועור או סרטים בשני צבעים התפורים בקיפולי פליסה בשולי הבגד, המראה של הבגדים רענן וייחודי.

נקודת החושך

הזמינות. מצד אחד, נעים לפגוש במעצב שתופר לפי טעמו וגופו של הלקוח. מצד שני, הצורך לתאם מראש ולהזמין בגד שייתפר עבורך במיוחד, ילחיץ ללא ספק לקוחות פוטנציאליים רבים. היינו שמחים לאפשרות לסור לחנות של המעצב באופן ספונטני ולרכוש את הפריטים מהקולב.

מחירים: 12,600-3,600 שקל.

להשיג אצל שי שלום, הרכבת 2, תל אביב, בתיאום מראש בלבד בטל' 03-6855596.

 

 

שי שלום. הפריטים מיוצרים רק בהזמנה (צילום: אסף עיני)
שי שלום. הפריטים מיוצרים רק בהזמנה (צילום: אסף עיני)

 

 

Factory 54

 

מה מוכרים לנו? קולקציות סתיו-חורף 2012-13 של הקווים השניים והנגישים יותר של בתי האופנה הבינלאומיים: אמפוריו ארמאני, M של מיסוני, מתיו וויליאמסון, מארק ביי מארק ג'ייקובס, ג'אסט קוואלי מבית רוברטו קוואלי, Red של ולנטינו, Z של מותג הגברים זניה ואחרים. בעונה הבאה, מבטיח קניין הרשת, הסטייליסט סיימון אלמלם ינחתו ברשת קו האביזרים של ורסאצ'ה, קו בגדי הגברים של ולנטינו והקווים הראשונים של ג'ורג'יו ארמאני ושל מארק ג'ייקובס לגברים. רשימת המותגים הנכבדת הזו ממקמת את פקטורי 54 כתחנה חשובה עבור מי שמחפש אופנת מותגים, עם דגש על קניינות עכשווית ומעודכנת.

 

 

קולקציית החורף של אמפוריו ארמאני בפקטורי 54 (צילום: דייב מייסון)
קולקציית החורף של אמפוריו ארמאני בפקטורי 54 (צילום: דייב מייסון)

 

 

האם קנינו את זה? לגמרי, אם רק היה לנו מספיק כסף למעיל ז'קארד משובץ אבנים של Red Valentino ב-5,900 שקל, או לנעלי סניקרס לגברים של Z Zegna ב-1,790 שקל. על אף המחירים הגבוהים, צרכנים נבונים ישקיעו בפריט אחד טוב בעונה, במקום להתפזר על ערימה של ג'אנק ברשתות האופנה.

מידות: משתנות ממותג למותג.

כמה להוציא? תלוי במצב העו"שׁ שלכם. גברים, למשל, יצליחו להרכיב ב-2,000 שקל אאוטפיט של חולצה מכופתרת של Z Zegna ב-1,100 שקל, וקרדיגן של ארמאני ג'ינס ב-990 שקל. באותו הסכום, נשים ייאלצו להסתפק בשמלת ערב שחורה עם שרוולי 3/4 של ג'וסי קוטור (990 שקל), ושרשרת גורמט כסופה של מארק ביי מארק ג'ייקובס (990 שקל).

 

 

קולקציית החורף של מייקל קורס בפקטורי 54 (צילום: ג'ף בושיי)
קולקציית החורף של מייקל קורס בפקטורי 54 (צילום: ג'ף בושיי)

 

 

נקודות האור

קו האביזרים לנשים. במרכז חלל החנות של פקטורי 54 בנמל תל אביב, מוצב שולחן זכוכית רחב ועליו מגוון עשיר של נעליים מקולקציות הסתיו. המגוון הרחב, לצד רמת האיכות והגימורים של כל הפריטים, בשילוב עם שלל התיקים הפזורים בחנות, מתקבל היצע שאין דומה לו בשום בוטיק או רשת אחרת בישראל. בין הנעליים שעשו לנו דפיקות לב מואצות ניתן למנות את השטוחות של אטרו, העשויות מעור שחור שחלקו העליון מעוטר בדוגמת לאופרד עם טבעת מתכת ועליה לוגו המותג; וכן את המוקסינים מפאייטים כסופים של מארק ביי מארק ג'ייקובס.

הקולקציות של מיסוני וג'וסי קוטור. מדובר בשתי קולקציות שטומנות בחובן את ההפתעה הגדולה של העונה. בקולקציה של קו M של מיסוני נראה כי מעצבי הבית זנחו את דוגמת הסריגה הנודעת של המותג, לטובת שימוש נרחב בהדפסי קליידוסקופ מהסבנטיז, לצד דוגמאות סריגה גיאומטריות, שהעניקו לפריטים מראה חדשני ומעניין. במקרה של Jucy Couture, הקולקציה קיבלה תפנית חדה למראה מחוספס ובוגר יותר, שמודגם היטב בפריטים כמו וסט צמר כחול עם צווארון ניטים, או ז'קט סריג בצבע ירוק רעל, ששומר על הסגנון הקליפורני של המותג, אך מציע לו זווית חדשה.

הקניינות. קשה שלא להתרשם מהקניינות ההדוקה של סיימון אלמלם וצוותו, שמצליחים להרכיב בפקטורי 54 מדי עונה קולקציה מגובשת ומרהיבה מאוסף כה רחב ומגוון של מותגי אופנה בולטים.

 

 

קולקציית החורף של ג'וסי קוטור בפקטורי 54 (צילום: ג'וש אולינס)
קולקציית החורף של ג'וסי קוטור בפקטורי 54 (צילום: ג'וש אולינס)

 

 

נקודות החושך

לא לכל אחד ואחת. על אף הסופרלטיבים שפיזרנו על מחלקת הקניינות, ביקור בחנות מעלה תחושה כי הרצון לבטא את כישורי הקניינות בא על חשבון הלקוחות. חלקה הגדול של הקולקציה מורכב מפריטים בולטים ומרהיבים, שלא בהכרח עולים בקנה אחד עם מאוויהם האופנתיים של הצרכנים הישראלים, שיתקשו לשלב אותם אל תוך המלתחה החיוורת שלהם. ייתכן כי הצגה של פריטים פשוטים יותר למראה לצד פריטים אלו, יהפוך את הקולקציה למסחרית יותר.

קו האביזרים לגברים. קו האביזרים לגברים מחוויר אל מול קו הנשים - מההיצע הדל יחסית, ועד לבחירה בפריטים שמרניים מאוד. אם לשים את האצבע במדויק על הבעיה, נדמה כי חסרה תעוזה מסוימת בבחירות שנעשו במחלקה זו.

מחירים: 320-7,990 שקל.

להשיג בסניפי פקטורי 54.

 

 

Red של ולנטינו בפקטורי 54 (צילום: ז'אן פסיירו)
Red של ולנטינו בפקטורי 54 (צילום: ז'אן פסיירו)

 

 

Forever 21

 

מה מוכרים לנו? קולקציית סתיו של רשת האופנה האמריקאית Forever 21, שבדומה לרשתות אחרות, מציעה פריטים לבנות ולבנים בהתאם לשלל הטרנדים העונתיים: מניטים ששולבו בחולצות ובז'קטים מעור, ועד שמלות במראה וינטג' רומנטי - והכול, במחיר שלא חוצה את ה-200 שקל לפריט. שמונה קבוצות הקולקציה עוצבו בהשראת בלוגריות אופנה פופולאריות וסלבס מתחום הבידור. למשל, קבוצת Rebel Scholar, לנערות שרוצות להיראות מורדות, עוצבה בהשראת הדוגמנית והשחקנית אגנס דין, ואילו השחקנית והזמרת זואי דשנל, שימשה השראה לקו ה-Geek Chic. בהודעה לעיתונות שפרסמה החברה נכתב כי הקו מתאים ל"בנות שאוהבות לקרוא ספר טוב בבית קפה שכונתי, לרכוב באופניים ולגלוש בבלוג Miss Moss".

האם קנינו את זה? לא במיוחד. הסניף היחיד של הרשת בישראל, הממוקם בקניון עזריאלי, הוא אולי גן עדן לנערות שיכולות לרכוש מכנסי ג'ינס במחיר של 44.90 שקל ושמלות בפחות ממאה שקל – פשוט כי גם סמרטוטים ייראו עליהן מצוין - אבל למי שחצה זה מכבר את ה-30, ערימות הבגדים הזולים, העשויים מבדים סינתטיים ברובם – הן לגמרי הגיהינום.

מידות: XS-L.

כמה להוציא? ב-200 שקל תצאו מהחנות עם שמלה, זוג נעליים וקצת עודף לאביזרים שתוכלו לקושש ליד הקופה.

 

 

Forever 21. בעיקר לנערות צעירות שגם סמרטוטים ייראו עליהן מצוין
Forever 21. בעיקר לנערות צעירות שגם סמרטוטים ייראו עליהן מצוין

 

 

נקודות האור

המחיר. קשה שלא להיות מופתעים פעם אחר פעם מטווח המחירים הנמוך שמציעה הרשת, אשר מצליחה להביס במחיריה אפילו את הזולות שברשתות האופנה, כמו פוקס או H&M. למרות שבדיוק כאן כדאי לזכור שעל קניות בזול משלמים ביוקר, עבור אלפי צעירות, ובכללן גם חיילות, שרוצות לרכוש אופנה מתחלפת במחירי רצפה, פוראבר 21 היא תחנת חובה. אחרי הכול, כשאת בת 16, קשה להגיד לא לשרשרת ב-19.90 שקל, ז'קט דמוי עור ב-149.90 ומכנסי ג'ינס ב-44.90 שקל.

התחלופה. עם עשרות פריטי אופנה שנכנסים לסניף מדי שבוע, פוראבר 21 מאפשרת לפאשניסטה הצעירה להישאר עם היד על הדופק בכל הנוגע לטרנדים העכשוויים.

נקודת החושך

האיכות. חלק ניכר מהפריטים בקולקציה עשויים פוליאסטר זול, מהסוג שמייצר תחושת עקצוץ במגע עם העור, וגם המעטים שעשויים כותנה היו מהסוג הפשוט והזול ביותר. מי שמחפשת איכות או בגד קלאסי, שילווה אותה יותר משתי עונות, מוזמנת לדפדף הלאה.

מחירים: גופיות וחולצות, 139.90-9.90 שקל; בלייזרים וז'קטים, 149.90-80.80 שקל; שמלות וחצאיות, 159.90-56.90 שקל; מכנסיים וג'ינסים, 149.90-44.90 שקל.

להשיג ב-Forever 21, קניון עזריאלי.  

 

 

TOUS. מבחר גדול, אבל לא מרגש
TOUS. מבחר גדול, אבל לא מרגש

 

 

TOUS

 

מה מוכרים לנו? קולקציית חורף חדשה של מותג התכשיטים הספרדי TOUS, המתמקד בדמות דובי חמודה המגיעה בשלל צורות ושיבוצים. קולקציית החורף מורכבת מחמישה קווי עיצוב, המשלבים תכשיטי יוקרה מזהב 18 קראט ויהלומים לצד תכשיטי כסף במחירים נגישים יותר. בנוסף מציעה הקולקציה תיקי עור ואקססוריז רבים לנשים, ילדים ואפילו מעט לגברים.

האם קנינו את זה? לא ממש. למרות החנות המעוצבת, המיתוג של הרשת בעולם והדובי החמוד שהפך לסימן ההיכר של המותג, נראה שעדיין לא הצליחו למצוא כאן את הסגנון המנצח. יש אומנם פריטים יפים, אך לצדם יש לא מעט אחרים שלא מצליחים לרגש. במקרה הזה, הקטלוג – שעוצב כספר סקיצות מושקע – מוצלח יותר מהתכשיטים עצמם.

כמה להוציא? ב-2,445 שקל אפשר לרכוש את התיק הקלאסי של המותג מדגם רוזי.

נקודת האור

המבחר האיכותי. בחנות של TOUS יש לא מעט אופציות, וגם מגוון המחירים רחב. בזכות עיצוב נכון של החלל, אפשר להיחשף להיצע בנוחות, ולגלות שגם הפריטים הזולים יותר עשויים היטב ושומרים על איכותיות.

נקודת החושך

העיצובים הלא מרגשים. למרות המבחר הגדול, אין בחנות אף עיצוב מרגש או כזה שלא ראינו כבר קודם. התחושה היא שהמותג מנפק תכשיטים קלאסיים ומוכרים, אך לא ממצב את עצמו כבעל טון אופנתי.

מחירים: 34,000-95 שקל.

להשיג בחנות TOUS, קניון עזריאלי, תל אביב.

 

 

אביגייל קור. צבעוניות מתפרצת
אביגייל קור. צבעוניות מתפרצת

  

 

אביגייל קור

 

מה מוכרים לנו? קולקציית ביכורים של מעצבת הנעליים בוגרת "הגילדה", אביגייל קור, המורכבת מחמישה דגמים בלבד. קור, 40, נשואה + 3 מרמת השרון, הגיעה לעיצוב נעליים לאחר דרך ארוכה בתחומי האמנות והעיצוב. בין היתר למדה צילום, עיצוב גרפי, סטיילינג וכיום היא ממציאה את עצמה כמעצבת נעליים. תחילה עבדה לצדו של מעצב הנעליים אדי כאלב, ולאחר מספר חודשים יצאה לדרך עצמאית. בקולקציה חמישה דגמי סנדלים וכפכפים בצבעוניות ויטאלית של צהוב, סגול, תכלת ועוד, שנקראים על שם ערים ברזילאיות. למשל, כפכף ריו הפתוח, או דגם ברזיליה של סנדלי אצבע עם רצועת עור אחת מתלפפת. לצד אלו מציעה קור תיק עור מלבני בגודל בינוני, המופיע בשבעה צבעים.

האם קנינו את זה? כן. הקולקציה קיצית וקלילה, ובניגוד למעצבות נעליים ישראליות אחרות, היא גם לא סובלת ממראה כבד וקודר, הודות לצבעוניות המתפרצת של הדגמים.

מידות: 37-42, והכפכפים גם ב-36.

כמה להוציא? אין ממש אופציות ניווט בקולקציה, בשל המחיר האחיד של הדגמים השונים: 490 שקל בדף המעצבת באתר מרמלדה מרקט, 390 שקל ביריד זוגות, שיתקיים בסוף השבוע הקרוב בבית ציוני אמריקה בתל אביב.  

נקודת האור

הסנדלים. קור הצליחה להרשים אותנו ביכולותיה בכל הנוגע לעיצוב סנדלים. קחו לדוגמה את הסנדלים מדגם ברזיליה, המופיעים בחמישה צבעים ומורכבים מסוליה שטוחה ורצועת עור אחת החובקת את כף הרגל לכל אורכה. מדובר בגזרה חכמה ומאוד קשה לביצוע, שמפגינה את יכולותיה הגבוהות של קור כמעצבת נעליים. דגם מוצלח נוסף הוא סנטוס - סנדלי פיפ טואו שטוחים עם רצועה אחורית דקה הנקשרת סביב הקרסוליים.

נקודת חושך

האימומים. קור מודעת למגבלות הייצור שמכתיבה תעשיית הנעליים המקומית למעצבים בתחום, ומודה כי חלק מהדגמים נעשו על פי אימומים של יצרן הנעליים שלה. כדי לייצר חתימה אישית על הנעליים שלה בעתיד, יהיה עליה להרכיב לעצמה אסופת אימומים משלה, שיעניקו לה כתב יד מקורי וייחודי.

מחירים: 490 שקל, 390 שקל ביריד זוגות; תיק, 990 שקל.