על פי רוב, הטייטל "בלוגרית" מגיע אוטומטית יחד עם דימוי צעיר, אופנתי, צחקקני וקל דעת. רבות כבר נכתב על הנישה ההולכת וצומחת של בלוגריות האופנה בארץ ובעולם, ורבות נאמר על נושא הבלוג כמקצוע. גם הבלוגינג בתחום היופי והטיפוח נמצא בתוך הדיון הזה, וגם אותו מאכלסות, ברוב המקרים, בחורות שרואות את גיל 20 מקרוב. לקים, צלליות, מדריכי איפור ביוטיוב - איזה עיסוק מתאים יותר לבחורה צעירה, שלא פוחדת להסתכן בניסויים עם המראה החיצוני שלה?

 

 צרכני. Prime Beauty
צרכני. Prime Beauty

 

אלא שלאחרונה צומחת לה מגמה נגדית, של בלוגריות יופי שחצו את גיל 40 ובחרו להפוך את החיסרון ליתרון. בלוגים של יופי לנשים בוגרות הם מגמה חדשה ומבורכת, שניצבת לצדן של אלה שמודאגות מהקמטים, מהפיגמנטציה ומהשאלה הגורלית מה לעזאזל עושים עם ליפסטיק כתום?

 

בין הבלוגים בנישה ישנם כמה בולטים, שמספקים מענה אמיתי לקוראות בגילאים אלו. בלוג הטיפוח של האתר Fab Over Fifty, למשל, מציע מדור מיוחד העוסק במייקאוברים של נשים מעל חמישים, עם טיפים לתספורת נכונה ומוצרי טיפוח התורמים למראה צעיר יותר. בבלוג Prime Beauty , שבו הבלוגרית סינדי דואגת לכל הבעיות המתעוררות בגילאים הללו, כל המוצרים נסקרים על ידי נשים בטוח הגילאים האמור, שלא בוחלות גם בטרנדים ולוקים "כמו של קריסטן סטיוארט".

 

בבלוג Fab Over Forty אפשר למצוא מדריכי איפור לחיקוי שערים של מגזינים, שעליהם מככבות נשים שחצו את ה-40, כמו רייצ'ל וייס, ומדור שאלות-תשובות לנשים בשלות שמודאגות משיער לבן וקמטי הבעה; ואילו בבלוג עם השם המשעשע Older Girl Beauty (המוצג כ"הגיגיה של אם מעל גיל 40 שמנסה לשחות בבריכת היופי ולא לטבוע") ישנם מדריכים ייעודים להתמודדות עם טרנדים צעירים ונועזים במיוחד כמו הליפסטיק הכתום.

 

 בוטיקי. Fab Over 40
בוטיקי. Fab Over 40

 

בכל הבלוגים האלה הזווית היא ייעודית לקוראות הבוגרות. כל מוצר נבחן על פי התאמתו לשכבת הגיל המדוברת, ותמונות הנשים שמנסות אותם קרובות יותר לקייט בלנשט מאשר לקייט מידלטון.

 

 

גם ביוטיוב המגמה בפריחה, עם יותר ויותר ערוצי הדרכה בווידאו שפונים לנשים שהשאירו מאחור את המירוץ אחרי לקים נוצצים, לטובת החיפוש אחר פתרונות לשקיות שמתחת לעיניים. קחו למשל את Beauty For Boomers, הערוץ המצליח של מיס ג'ורג'יה לשעבר, אמנדה ווגל, שמדריכה את הצופות כיצד להסתיר פגמים ולנסות טרנדים מבלי להיראות פתטיות.

 

בארץ, כמו תמיד, עדיין לא שמעו על הטרנד הידידותי למשתמשת. לדבריה של יעל יעקובי, בלוגרית ומאפרת מקצועית, שלא נראית מעל 40 וגם לא מתאימה את תוכן הבלוג לחברותיה לשכבת הגיל, "ענייני יופי וטיפוח הם מכנה משותף מאוד רחב, שחוצה שכבות סוציו-אקונומיות וענייני גיל, אבל אני חושבת שבארץ זה לא תופס כי מלכתחילה יש אצלנו בעיה עם נשים בגילאים הללו", מסבירה יעקובי. "בארץ מקדשים את הנעורים באופן די קיצוני לטעמי, ואף בלוגרית - ואני מונה את עצמי בתוך הכלל - לא היתה רוצה למתג את עצמה כבלוגרית לגילאים הללו בשל כך".

 

"בניגוד לעיתונאיות בתחום הקוסמטיקה, שהבכירות שבהן מבוגרות יחסית ואוחזות בוותק ובידע רחב, הבלוגריות הן המשתמשות עצמן, שלרוב לא עוסקות בתחום היופי", מפרשת את המצב בלוגרית היופי הפופולארית דנרה מהבלוג Danra's Vault. "הבלוגרית היא לא רק הכותבת שמעבירה טקסט כמו בעיתון, היא הרעיונאית, הצלמת והעורכת - מה שמוביל אותנו לאלמנט הזמן וסדרי העדיפויות שמשתנה בטווחי הגיל השונים".

 

הסבר אפשרי נוסף להתעלמות מנשים בוגרות בבלוגספירת היופי בישראל הוא כי במדינתו הקטנה, בה כולם מכירים את כולם, נשים בשלות לא ממהרות לאוורר את הקמטים ולהתחבט בפומבי בבחירת קרמים ומסקרה? כך או כך, נקווה שבקרוב מישהי תרים את הכפפה.