>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות
רונן פארצ'ה
מה מוכרים לנו?
לאחר שהפסיק לעבוד עם המעצבת גולדי סרוסי – שאיתה יצר תחת השם המשותף GR, רונן פארצ'ה יוצא לדרך עצמאית ומציג קולקציית שמלות כלה מגוונת בהשראת הוליווד הקלאסית והתרבות הספרדית.האם קנינו את זה? כן. אומנם קשה להצביע על תגליות מרעישות או עיצובים פורצי דרך, אך השמלות איכותיות מאוד, מוקפדות ומחמיאות. ניתן להזמין מפארצ'ה את הגזרות גם בצבעים אחרים כך שיוכלו לשמש כשמלות ערב, בהזמנה אישית.
מידות: לפי הזמנה.
כמה להוציא? שמלות הכלה הזולות ביותר של פארצ'ה – דגמי ריטה ואמיליה – עולות 12,500 שקל כל אחת.
נקודות האור
האיכות. אין ספק שאיכות התפירה והבדים בקולקציה מרשימה מאוד. בסטודיו של פארצ'ה נמצאות שתי תופרות, העובדות בשקידה על כל תפר וחרוז. בחינה מדוקדקת של השמלות מגלה גזרות מסובכות ועבודות יד רבות, אשר כולן מבוצעות היטב.
הסגנון. השמלות של פארצ'ה נמנעות מעודף עיטורים או מעומס בדים. כאן לא תמצאו שמלות קצפת או אבנים מכף רגל ועד ראש. המינונים עדינים, והמראה הוא גבעולי וקרוב לגוף, אך לא חונק.
נקודת החושך
קילומטראז'. יש לא מעט הברקות בשמלות של פארצ'ה, אך לדעתנו הוא יכול לגבש כתב יד מובהק יותר מזה שנראה בקולקציה הנוכחית. נראה כי עם עוד קצת ניסיון, הוא יוכל להפתיע בשמלות נחשקות ממש.
מחירים: 25,000-12,500 שקל.
להשיג בסטודיו המעצב, מקווה ישראל 15, תל אביב, טל' 03-5664138.
אנה קיי
מה מוכרים לנו?
שתי קולקציות קפסולה נפרדות המתכתבות זו עם זו, בשם "מעל קו המשווה". קרן זרקה, מעצבת המותג אנה קיי, והמעצבת הצעירה אורלי רוזן נפגשו במקרה לפני כמה חודשים, והחליטו לשתף פעולה. זרקה הזמינה את רוזן להתארח בחנותה, וליצור שיח עיצובי דרך הקולקציות של שתיהן. הקולקציה של רוזן עוצבה בהשראת הסרט "גן עדן בהוואי" עם אלביס פרסלי, ומשלבת הדפסים טרופיים עם גזרות מחויטות וצלליות המתרחקות מהחלק העליון של הגוף ומתקרבות אליו בחלק התחתון. בעוד הפריטים של רוזן משדרים הומור בוגר, הקולקציה של זרקה מושכת לכיוון ילדותי ונאיבי, עם מידה מסוימת של פנטזיה.האם קנינו את זה? בהחלט. אנו מעודדים מעצבים שיוצרים מהבטן, ללא התפשרות משיקולים מסחריים. כל אחת מהמעצבות יצרה קולקציה קטנה של כ-14 דגמים, ודרכה הצליחה להגשים את השראותיה. הפריטים צבעוניים, ססגוניים, ומשדרים הנאה מתהליך היצירה.
מידות: S-L.
כמה להוציא: ב-780 שקל אפשר לרכוש ז'קט מחויט ללא שרוולים, שיכול לשמש גם כווסט ייחודי בעונה המעבר ובחורף.
נקודת האור
ההפריה ההדדית. למרות שמדובר בשתי קולקציות מצומצמות, יחד הן מספקות שלל פריטים מעניינים היוצרים מלתחה אחת מקורית ונחשקת. אנחנו התחברנו במיוחד לשמלת מיני בגזרה רפויה המשלבת שני בדים שונים ויוצרת מראה אורבני אך מתוק, לחצאית מקסי עם שסע עמוק ולמכנסיים מודפסים וצרים.
נקודת החושך
חוסר הפרקטיות. עם כל אהבתנו לקולקציה המשוחררת מחישובים מסחריים, הבחנו גם בכמה פריטים שאינם לבישים בעליל. בגד ים צהוב בסגנון שנות ה-50, למשל, עשוי מכותנה דקיקה שאינה מתאימה למים, ונראה יותר כפריט לצילומי אופנה מאשר כבגד שימושי.
מחירים: 780-120 שקל.
להשיג בחנות של אנה קיי, פרישמן 75, תל אביב.
Not For Sale
מה מוכרים לנו?
בוטיק חדש של אופנת סטריט-וור דה לוקס לגברים, בבעלות יזם האופנה הצעיר נדב חרוסט, ששימש עד לאחרונה כמנהל השיווק של חטיבת הספורט-סטייל של אדידס ישראל. חרוסט, 29, הוא פנים מוכרות בתעשייה ובחיי הלילה. הבוטיק החדש שלו, Not For Sale, פונה לגברים שעוצבו בדמותו: אופנתיים, סופר מעודכנים, נונשלנטיים ומתמצאים בפרטים הקטנים של כל מותג. לא בכדי מציע חרוסט לראשונה בישראל כמה מהמותגים הטובים והמדוברים בעולם בתחום אופנת הסטריט, ביניהם Wood Wood הסקנדינבי, ג'ינסים מבד דנים נוקשה וגולמי של Japan Blue היפני, חולצות טי עם הדפסים של מיטב כוכבי ההיפ הופ מבית היוצר הצרפתי Hype Means Nothing - HMN ונעליים של החברה הבריטית העולה Pointer. כל אלה, מוצגים בחנות לצד סאמפלים כמו נעליים של ריבוק מקולקציית בסקיאט, או סניקרס בעיצובו של האמריקאי ג'ון ורוואטוס לקונברס.האם קנינו את זה? בהחלט, אם רק היה לנו מספיק כסף לקנות את כל מה שרצינו. סוף סוף בוטיק ראוי ומעודכן לגברים תל אביבים.
מידות: ביגוד, S-XL; ג'ינסים, 30-36; נעליים, 41-46.
כמה להוציא? 878 שקל, שיספיקו לכם למכנסי ג'ינס של Wood Wood וחולצת טי מגניבה של המותג HMN.
נקודות האור
המותגים. רשימת המותגים שמייבא חרוסט היא האיי ליסט של מותגי הסטריט-וור בעולם. עזבו אתכם מאדידס או פרד פרי, אם אתם צריכים לשים את הכסף שלכם על המותג הכי עדכני ורלוונטי של השנים האחרונות - Wood Wood הוא הכתובת עבורכם. המותג נמכר ב-150 נקודות מכירה בעולם בלבד, ומייצר אופנת רחוב עכשווית לגברים, ששוברת את הקונוונציות המוכרות עם הרבה הומור, סקס אפיל וחשיבה אמנותית. למשל, סריג פולו כחול עם נקודות פולקה לבנות, או מכנסי שרוואל בדוגמת פסים כחול לבן.
עיצוב החנות. אי אפשר לבקר ב-Not For Sale מבלי להיות מוקסמים מעיצוב הפנים של החנות. הקרדיט על העיצוב מגיע לרועי קדרנל והילי לזרוב ממשרד העיצוב Other:Wise, שיצרו חלל עם אלמנטים הלקוחים מעולם הקרגו, כמו מדפי זכוכית המונחים בלב החנות על גבי צמד מזלגות, קיר פח המזכיר פנים של תא מטען במטוסים ושולחן עבודה המדמה מזוודת מסע גדולה מעץ. בקומה העליונה של החנות ישנה גלריה הפתוחה לאמנים צעירים. כרגע מוצגת במקום תערוכה של המעצבים הגרפים Hand to Hand, וחלק מהעבודות אף מוצעות למכירה.
נקודת החושך
הצמצום. בשיחה עם חרוסט בנוגע למצאי בחנות, הוא מספר כי מקורבים לו טוענים כי הקולקציה שהוא מציג לא מסחרית דיה. אנחנו חושבים שאסור שיהפוך למסחרי, ושזאת לא הבעיה בחנות. מבחר נוסף, מאופק יותר, שישקיט מעט את הטירוף האמנותי של הפריטים בחנות, יהפוך את חוויית הקנייה בבוטיק לשלמה יותר.
מחירים: נעליים, 779-349 שקל; חולצות וז'קטים, 1,499-279 שקל; מכנסיים, 899-549 שקל.
להשיג ב-Not For Sale, מרכז בעלי המלאכה 3, תל אביב.
pq
מה מוכרים לנו?
קולקציית משקפיים ראשונה בעיצוב המעצב התעשייתי והאמן רון ארד תחת המותג החדש והמקורי pq. הרעיון למותג נולד בראשו של יצרן המשקפיים הישראלי אסף רביב, שהעריץ את עבודתו של ארד וניסה להלהיב אותו להיכנס לעולם המשקפיים. לאחר שנוצר בין השניים קשר עמוק ונחתם חוזה בלעדיות, החל ארד לעצב משקפי שמש וראייה שיהוו פריצת דרך עיצובית דרך פתרונות יצירתיים. התוצאה היא קולקציה בת 240 דגמים באיכות גבוהה ביותר, רמה טכנולוגית בלתי מתפשרת ומראה שלוקח את המשקפיים שאנו מכירים צעד אחד קדימה לעבר מחוזות עיצוב חדשים.האם קנינו את זה? בוודאי. ראשית, הפתרונות היצירתיים הופכים את המשקפיים לנוחים יותר מכל מה שהכרנו עד כה. בסדרת A-Frame, לדוגמה, גשר האף המעוצב בצורת משולש יכול להשתנות לארבעה מצבים לפי מבנה הפנים; ואילו דגם ה-Corbs מציג משקפיים שפוסלו כגוש אחד ללא ברגים המחברים בין המסגרת למוטות. גם מבחינת הסגנון, יש כאן מבחר גדול שיכול להתאים לכולם – כלומר, לכל מי שיכול להרשות לעצמו את המשקפיים.
כמה להוציא? ב-3,500 שקל אפשר לקנות משקפי ראייה מוצלחים מדגם A-Frame עם מסגרת זהב.
נקודות האור
החדשנות. "שוק האופטיקה מאוד מקובע ב-30-20 שנים האחרונות. רון אמר 'בו נעשה דברים מיוחדים'", מספר רביב. ואכן, המשקפיים מצליחים ליצור שיק שונה ואמנותי, המפיח רוח חדשה בתחום.
ההיצע. כשמותג משקפיים חדש מציע 240 דגמים, אין ספק שמבחינת הסגנון – כל אחד יוכל למצוא כאן משהו לטעמו.
נקודות החושך
העיצובים המוגזמים. מעטים מהדגמים סובלים מעיצוב יתר, ונראים חלליים מדי – מה שפוגע ברמת השיק.
לעשירים בלבד. אומנם רק משקפיים בודדים בקולקציה עולים 4,500 שקל, אך גם הדגמים הזולים יותר עולים 2,500 שקל – הוצאה אבסורדית למדי בשביל משקפי שמש או מסגרת של משקפי ראייה. האיכות גבוהה וחסרת פשרות, אך רק עשירים יוכלו להרשות לעצמם לכסות את העיניים במוצר של רון ארד.
מחירים: 4,500-2,500 שקל.
להשיג בחנויות האופטיקה ברחבי הארץ.
Niti Chic
מה מוכרים לנו?
אתר מכירות חדש לבגדי יד שנייה של הבוטיקאית רונית סילברמן, שבשש השנים האחרונות מחזיקה בחנות היד השנייה "צ'אי בוטיק" ברעננה. Niti Chic הוא הזרוע האינטרנטית של החנות, שמאפשרת לרכוש פריטי יד שנייה של מעצבים מקומיים כמו סיגל דקל, רונן חן ודניאלה להבי, לצד פריטי ייבוא שסילברמן מקוששת בחנויות יד שנייה באנגליה. התוצאה הסופית היא אתר נוח עם הסברים מדויקים ומחירים נוחים.האם קנינו את זה? את הפורמט האינטרנטי כן, את הבגדים קצת פחות. המצאי המוגבל שמציעה סילברמן משעמם מעט וחסרים בו פריטים ייחודיים באמת עם אפקט ה"וואו".
מידות: 34-44.
כמה להוציא? ב-500 שקל תצאו מהאתר עם מלתחה שלמה. שזה כשלעצמו מפתה.
נקודת האור
הפורמט. חנויות אופנה מקוונות הן מגמה בוערת בעולם האופנה הישראלי. בחו"ל מדובר זה מכבר במוצר נגיש, שהפך לחלק מסדר היום של כל חובבת אופנה, אבל אצלנו ההתפתחות בתחום עדיין נמצאת בחיתוליה. Niti Chic מביא ללקוחה המקומית עשרות פריטי יד שנייה באיכות טובה ובמחירים נוחים (למשל, חצאית פליסה של Nolita ב-70 שקל, או נעליים של איב סן לורן ב-350 שקל), מבלי שתצטרכו לצאת מהבית ולכתת רגליים בשווקים ובחנויות יד שנייה.
נקודת החושך
המצאי. האובססיה לפריטי יד שנייה נובעת ברובה מהצורך באיתור פריטים ייחודיים, כאלה שאין כמעט לאף אחד אחר. שיטוט באתר החדש מעמיד למבחן את הבחירות של סילברמן, שהן שמרניות ומסחריות ברובן, עם מעט מאוד פריטים שעונים על הצורך בייחודיות.
מחירים: 350-50 שקל (70-130 שקל בממוצע).
להשיג באתר www.nitichic.com .