>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT

 

דוגמן העל דיוויד גנדי, הפנים של הבושם Light Blue של דולצ'ה וגבאנה, לא אוהב את העובדה שג'יזל בונדשן מרוויחה יותר ממנו בקמפיין משותף לשניהם, כפי שעשו יחד לפני ארבע שנים למותג הסריגים האיטלקי סטפנל. בראיון שנתן השבוע לדיילי מייל הבריטי אמר גנדי: "זה מקומם שדוגמניות מקבלות תשלום גדול פי ארבע מדוגמנים, בוודאי בקמפיין בו שנינו מופיעים יחד". על פי נתונים שמסר גנדי, בשנת 2011 הרוויח הדוגמן פחות ממיליון דולר, בעוד בונדשן, הדוגמנית הרווחית ביותר בעולם, שלשלה לכיסה 45 מיליון דולר.

 

 

שון אופריי בקמפיין של הוגו בוס
שון אופריי בקמפיין של הוגו בוס

 

 

למרות שהוא אחד הדוגמנים הפופולאריים בדורו, והחוזה ארוך הטווח שחתם עם דולצ'ה וגבאנה מיקם אותו בטופ של עולם הדוגמנות הגברי, גנדי מודע לכך שרבים זוכרים אותו בעיקר כ"בחור עם בגד הים הלבן", כפי שהוא מופיע במודעת הפרסומת לבושם, ובטח שלא בשמו הפרטי. והוא לא היחיד. בשבת הקרובה יפתח במילאנו שבוע האופנה לגברים, שייחתם ב-1 ביולי בפריז. מדובר בתשעה ימים של תצוגות בכיכובם של מאות דוגמנים, שגם הפעם, כך נראה, ירוויחו פחות, הרבה פחות, ממקבילותיהם בשבועות האופנה לנשים.

 

 

קלמנט שברנאו בקמפיין פראדה
קלמנט שברנאו בקמפיין פראדה

 

 

"דוגמנים גברים הם בתחתית של התחתית של תעשיית הדוגמנות", אומר גנדי ותולה את האשמה בחברות האופנה, שנוהגות לשכור בעיקר סלבריטאים כפרזנטורים. ככה זה, עם כל הכבוד לדוגמנים מצליחים כמו אנדריי פז'יק בעל המראה האנדרוגיני, או בפטיסט ג'יאביקוני, דוגמן הבית של המעצב קרל לגרפלד - הרבה יותר משתלם לחברות האופנה לשכור את שירותיהם של דיוויד בקהאם או בראד פיט, גם אם במחיר יקר הרבה יותר.

 

 

סיימון נסמן בקמפיין CK1 של קלווין קליין
סיימון נסמן בקמפיין CK1 של קלווין קליין

 

 

די בהצצה בקמפיין החורף החדש לגברים של פראדה, בכיכובם של השחקנים ווילם דפו, גרי אולדמן, ג'יימי בל וגארט הדלונד, כדי להבין שגנדי, על אף המרמור הקל העולה מדבריו, דובר אמת. רגע לפני שאתם מתמכרים לתצוגות היומיות ממילאנו ופריז, קבלו את חמשת הדוגמנים העסוקים של השבוע הקרוב. ספק אם שמם אומר לכם משהו, אבל בתעשיית האופנה הם נחשבים לא פחות לוהטים מג'יזל ולארה סטון. את אנדריי פז'יק, אגב, אתם מוזמנים לחפש בשבוע האופנה לנשים.

 

 

 

 

1. המצליחן: שון אופריי

 

הדוגמן האמריקאי שון אופריי, 22, הוא המקבילה הנשית של ג'יזל בונדשן. מאז התגלה בשנת 2006 דרך עמוד ה"מיי ספייס" שלו, הפך אופריי לדוגמן הבולט ביותר בדור הדוגמנים החדש. בשנת 2009 הוא נבחר על ידי מגזין העסקים פורבס כדוגמן המצליח ביותר - תואר עליו הוא שומר ברצף עד היום.

הלוק: א-לה ג'יימס דין. מראה מנצח של לסת מחודדת, שפתיים בשרניות ועיניים מעט מלוכסנות.

ההליכה: דרוכה. היינו שמחים לראות אותו נינוח יותר על המסלול.

מאיפה אנחנו זוכרים אותו: מתצוגות של ורסאצ'ה, הוגו בוס ולואי ויטון, וקמפיינים של גאפ, קלווין קליין, בוטגה ונטה, DKNY ורבים אחרים. הבחור פשוט לא מפסיק לעבוד.

המקבילה הנשית: ג'יזל בונדשן, על אף שהוא הרבה יותר שווה ממנה.

איך אנחנו רוצים לראות אותו: בג'ינס וטי שירט לבנה, כיאה לאמריקן בוי קלאסי.

לאיזה קמפיין ישראלי היינו מלהקים אותו: לקסטרו מן, כמובן. מדובר בדוגמן שהוא לא רק פנים יפות, אלא גם מעורר השראה.

 

 

ג'יזל בונדשן. המקבילה הנשית לשון אופריי (צילום: gettyimages)
ג'יזל בונדשן. המקבילה הנשית לשון אופריי (צילום: gettyimages)

 

 

2. הבייבי פייס: סיימון נסמן

 

סביר להניח שהשם סיימון נסמן לא אומר לכם הרבה, אבל בגיל 22 הוא כבר הספיק להיות הפנים של הבושם GIO של ג'ורג'יו ארמאני וללוות את קמפיין ההלבשה של המעצב לעונה. זאת, במקביל לקמפיינים של מייקל קורס, דיזל, גאפ ואחרים. לאחרונה נבחר נסמן לככב בקליפ ללהיט Girl Gone Wild מאלבומה החדש של מדונה – כבוד השמור לדוגמנים בודדים.

 

 

 

 

 

הלוק: מראה של נער פנימייה שטרם צימח זיפים.

ההליכה: נינוחה על גבול האהבה העצמית. ביטחון עצמי זה סקסי.

מאיפה אנחנו זוכרים אותו: מקמפיינים של דיזל, ארמאני אקסצ'יינג, בנטון, גאפ, פרנקי מורלו, ג'יבנשי ואחרים. הספיק גם לצעוד על המסלול של דולצ'ה וגבאנה, הרמס, ז'יבנשי, ג'ון גליאנו והוגו בוס. המעריצים של מדונה לא ישכחו אותו מהר מהקליפ.

המקבילה הנשית: אריזונה מיוז. עוד דוגמנית שרק נראית ילדה טובה.

 

 

אריזונה מיוז. גם היא רק נראית ילדה טובה (צילום: gettyimages)
אריזונה מיוז. גם היא רק נראית ילדה טובה (צילום: gettyimages)

 

 

איך אנחנו רוצים לראות אותו: לבוש מדים של פנימיית הבנים האנגלית איטון.

לאיזה קמפיין ישראלי היינו מלהקים אותו: לצדה של בר רפאלי בפוקס. כי אם כבר בייבי פייס, אנחנו מעדיפים את נסמן על פני נועם טור.

 

 

 

 

 

3. העוף המוזר: קלמנט שברנאו

 

מאז התגלה הדוגמן הצרפתי קלמנט שברנאו בן ה-23, בתצוגה של דיור הום בשנת 2005, הוא הפך לאחד הדוגמנים העסוקים בתעשייה. שברנאו יושב על משבצת הדוגמן בעל המראה האינטלקטואלי. מעט מוזר, אם תתעקשו. פניו החדות, עצמות הלחיים הגבוהות ועיני האוקיינוס הגדולות שלו, מובילים אותו בעיקר לקמפיינים של מותגים אנינים כמו פראדה וז'יל סנדר, אם כי ראינו אותו כבר חוטא גם בקמפיין של רוברטו קוואלי.

הלוק: אירופאי, שנראה כאילו נלקח מהמחלקה ללימודי אנתרופולוגיה בסורבון.

ההליכה: רצינית להחריד. ודאי כתוצאה מהמבוכה שלו.

מאיפה אנחנו זוכרים אותו: מקמפיינים לפראדה, ז'יל סנדר, אדידס, בלמן, H&M וקנזו. כמו כן, הבחור מסלל עצמו לדעת באינספור תצוגות, ביניהן של אקנה, דריס ואן נוטן, גוצ'י והוגו בוס.

המקבילה הנשית: הדוגמנית הדנית פרייה בהה אריקסן, בעלת הלוק האירופאי המעט מוזר.

 

 

פרייה בהה אריקסן. כמו שברנאו, גם היא מתחזקת לוק אירופאי מוזר (צילום: gettyimages)
פרייה בהה אריקסן. כמו שברנאו, גם היא מתחזקת לוק אירופאי מוזר (צילום: gettyimages)

 

 

איך אנחנו רוצים לראות אותו: בחולצת ג'ינס ומכנסי ג'ינס תואמים, כמו בקמפיין של פראדה. על כל אחד אחר זה נראה מתאמץ.

לאיזה קמפיין ישראלי היינו מלהקים אותו: למותג הגברים מייזון רוז', שלצערנו נסגר לאחרונה. עד שיימצא לו מחליף, נמתין בסבלנות לחברת האופנה ישראלית שתהיה ראויה לו.

 

 

 

 

 

4. הקרבי: דימיטרי טאנר

 

למרות שהתגלה רק בקיץ שעבר, בתצוגה של קלווין קליין, עתידו של חייל המארינס האמריקאי יליד רוסיה, דימיטרי טאנר, 21, מובטח. לא בכדי הוא ממוקם בעשירייה הפותחת של רשימת הדוגמנים המובילים בעולם.

הלוק: שרירי, מחוספס ומעט מאיים. בדיוק כמו שנראה חייל מארינס אמיתי, או כוכב פורנו עסוק.

ההליכה: מאיימת גם היא. לטאנר יש עוד דרך ארוכה לעשות כדי להשתחרר מהגינונים הצבאיים.

מאיפה אנחנו זוכרים אותו: מהקמפיינים של ורסאצ'ה, דיסקוורד ודיזל.

המקבילה הנשית: הדוגמנית בעלת הלוק הקשוח קרלי קלוס. עוד אחת שלא היינו רוצים להתעסק איתה.

 

 

קרלי קלוס. גם איתה לא היינו רוצים להתעסק (צילום: gettyimages)
קרלי קלוס. גם איתה לא היינו רוצים להתעסק (צילום: gettyimages)

 

 

איך אנחנו רוצים לראות אותו: בתחתונים, בעיקר.

לאיזה קמפיין ישראלי היינו מלהקים אותו: רנואר מן. כבר כמה עונות שאנחנו אומרים שצריך שם גבר אמיתי.

 

 

 

 

5. המפוסל: דיוויד אגבודג'י

 

את פריצתו הגדולה לתודעה עשה הדוגמן הצרפתי ממוצא אפריקאי, דיוויד אגבודג'י, 25, לפני כשלוש שנים (שנה לאחר שהגיע לניו יורק לנסות את מזלו בדוגמנות), כשפתח ונעל את תצוגת האופנה של קלווין קליין במילאנו. מספר חודשים לאחר מכן הפך לפנים הבלעדיות של המותג - תפקיד שהיה שמור לו למשך מספר עונות.

הלוק: מסותת, שחור ואקזוטי.

ההליכה: סקסית. דוגמה לגבר שיודע להזיז את האגן כמו שצריך.

מאיפה אנחנו זוכרים אותו: מהקמפיינים של קלווין קליין, בוטגה ונטה ו-D&G, ומתצוגות של ג'ון ורוואטוס, ויוויאן ווסטווד, ז'אן פול גוטייה ואחרים.

המקבילה הנשית: על אף שהוא נראה בול כמו גרייס ג'ונס האלוהית, בעידן הנוכחי הוא משמש כמקבילה של ג'ואן סמאלס היפהפייה, שהיא הדוגמנית הפורטוריקנית המצליחה ביותר כיום בעולם.

 

 

המקבילה הנשית לאגבודג'י: ג'ואן סמאלס, הדוגמנית הפורטוריקנית המצליחה ביותר בעולם כיום (צילום: gettyimages)
המקבילה הנשית לאגבודג'י: ג'ואן סמאלס, הדוגמנית הפורטוריקנית המצליחה ביותר בעולם כיום (צילום: gettyimages)

 

 

איך אנחנו רוצים לראות אותו: במחווה לגרייס ג'ונס, עם מקטורן שחור וסיגריה דקיקה.

לאיזה קמפיין ישראלי היינו מלהקים אותו: על אף שהיינו שמחים לראות אותו בכל קמפיין אופנה מקומי, אנחנו כבר יכולים לדמיין את ישיבות הקריאייטיב במשרדי הפרסום: "שחור זה יפה אבל לא מוכר", "הוא נראה כמו סודני, אף אחד פה לא יקנה ממנו כלום". נשמע לכם גזעני? לצערנו אתם צודקים. בישראל לא יעסיקו דוגמן שחור בקמפיין. ראיה לכך משמש הדוגמן האתיופי איימוס איינו, שלמרות יופיו הרב עדיין לא זכה בקמפיין אחד ראוי.