>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT  

 

"בהתחלה, כשראו את הבגדים, או שהתעלפו או שהקיאו. היו את אלה שאמרו 'מה זה שחור לתינוקות? מה זה קרעים?' וחילופין, היו את אלה שאמרו 'זה מהמם, איפה זה היה כל הזמן?'", מספרות בעלות מותג בגדי הילדים יוצא הדופן NUNUNU (נונונו). ואכן, מאז שנוצר לפני כארבע שנים תחת השם בלאקשיפ, יצר המותג אלטרנטיבה בועטת לבגדי הילדים הצבעוניים והמתקתקים המוכרים מרוב רשתות האופנה וחנויות הילדים.

 

 

  (צילום: מקס הוכשטיין)

 

 

עם צבעי שחור, אפור, קרם ולבן, והדפסים אורבניים מחוספסים של גולגולות, כוכבים ואותיות, הפך בלאקשיפ ללהיט מקומי, גם ללא נקודות מכירה מסודרות. רק מעטים ידעו כיצד להשיג את הבגדים, אבל הורים רבים חלמו עליהם. לראשונה הציע מותג ישראלי בגדי ילדים בסגנון שתאם את זה של הוריהם המעודכנים. כעת, לאחר שהמותג התבסס גם בעולם וכתוצאה מכך שינה את שמו ל-NUNUNU (לאחר שהתגלה כי בארצות הברית קיים מותג אביזרי ציד בשם בלאקשיפ), הוא סוגר את הסטודיו הביתי ופותח שואורום מקומי בקריית שאול, שאליו ניתן להגיע בכל ימות השבוע כדי לרכוש את הבגדים. בעוד כחודש, תתווסף לאתר האינטרנט של המותג גם חנות מקוונת.

 

 

  (צילום: מקס הוכשטיין)

  

 

מאחורי NUNUNU עומדות שתי שותפות: טלי מילכברג, 36, אימא לשניים ומעצבת גרפית במקצועה, שעבדה בעבר ברשימה ארוכה של משרדי פרסום; ואיריס אדלר, 44, גם היא אימא לשניים, בוגרת שנקר עם ניסיון רב בעבודות סטיילינג. באופן לא מפתיע, ההיכרות ביניהן נערכה על ידי חברים משותפים לאחר ששתיהן התלוננו שאינן מוצאות בגדים יפים ואופנתיים לילדיהן.

 

"זה לא שאין חולצות שחורות לילדים", מסבירה מילכברג את מקור התסכול המשותף. "אבל זה אף פעם לא מדויק. פעם הבד עבה מדי, פעם הסיומות לא נכונות. לא מצאנו בגדים ששילבו שלושה אלמנטים בסיסיים: גזרה וצבע נכונים ובד איכותי. זה נפוץ מאוד בבגדי מבוגרים, אבל לא קיים בעולם הילדים. ואנחנו הרי נהפוך עולמות עד שנמצא את הטי שירט המושלמת בשבילנו".

 

 

  (צילום: מקס הוכשטיין)

 

 

כבר לאחר פגישתן ראשונה החלו השתיים לחשוב על עסק משותף. בתחילה שקלו לייבא פריטים ייחודיים ממקומות שונים בעולם, אך תוך כדי העבודה החליטו לעצב בעצמן. הקונספט: בגדי ילדים, רובם יוניסקס, בעיצוב נקי, ייצור איכותי ועם עיטורים גרפיים מינימליסטיים. כדי לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר, הן קונות את החוטים דרך סוכן והסריגה נעשית לפי בחירות שלהן, כמו גם ההדפסים. למרות שעד לפני שבועות ספורים נמכרו בגדי המותג כמעט רק בחו"ל, הייצור נעשה בישראל.

 

 

  (צילום: מקס הוכשטיין)

 

 

"מהיום הראשון הבנו שמדובר בנישה מיוחדת בגלל העיצוב, הצבעוניות וגם בגלל עלויות הייצור היקרות. לכן חלק מהקונספט היה ייצוא לחו"ל ולא מכירה בישראל", אומרת מילכברג. "כיום אנחנו נמצאות ב-80 חנויות בעולם: מבארני'ס בניו יורק ופרד סיגל בלוס אנג'לס, ועד בוטיקים בטוקיו, קוריאה, טייוואן ואירופה". דיווחים מלוס אנג'לס אכן טוענים שהמותג הפך ללהיט בקרב סלבס, ושסלין דיון אף נצפתה רוכשת כמויות גדולות של פריטים בפרד סיגל.

 

 

  (צילום: מקס הוכשטיין)

 

 

למרות שבתחילה התכוונו המעצבות לייצר בגדי בייסיק חלקים ולשלב בהם רק מעט הדפסים, היו אלה דווקא דוגמאות הכוכבים והגולגולות שהפכו לסימן ההיכר של המותג. בקולקציית הקיץ – הכוללת אוברולים לתינוקות, חולצות ריב חלקות, חולצות טי, מכנסיים קצרים מסריג ומאריג, שמלות טי שירט, חצאיות ובגדי ילדים נוספים עד מידה 8 – נוספו גם הדפסי אותיות ומילים. התוצאה היא בגדי ילדים המעוצבים בפשטות מתוחכמת, שהורים רבים בוודאי היו שמחים לנכס גם לארונם. למרבה הצער, נראה שלמעצבות יש תוכניות אחרות. "אחד הדברים שאנחנו יודעות בוודאות, הוא שלא נעצב למבוגרים", אומרת אדלר. "אנחנו באנו הפוך, הבאנו את עולם המבוגרים לילדים".

 

מחירים: 230-130 שקל.

 

NUNUNU. הגנים 7, קריית שאול, רמת השרון. שעות פתיחה: א'-ה' 15:00-10:00, ו' 13:00-10:00.