>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT

 

בתקופה שבה הפך הפייסבוק לשם קוד למסחור ופרסום של הזהות האישית דרך סטטוסים משתלחים וחשיפה פרובוקטיבית של פרטים אינטימיים, האינסטגרם ממשיך לבסס את מעמדו כתחליף האסתטי יותר של החלפת רעיונות ויזואליים דרך רשת חברתית. כמובן שקנייתו לאחרונה על ידי פייסבוק מעלה לא מעט חששות לפגיעה בפלטפורמה הרעננה, אך בינתיים כולם ממשיכים להעשיר את חשבונותיהם בעוד ועוד תמונות.

 

המשיכה של אינסטגרם ברורה. הפלטפורמה הוויזואלית בעיקרה מאפשרת לכל צלם חובב לתת ביטוי ליצירתיות שלו ולהעשיר את התוצאה במגוון אפקטים ופילטרים. תוך רגע, כל אחד יכול לחלוק עם חבריו את המראות שמרגשים אותו בסדרת פעולות קצרה: ראיתי, אהבתי, צילמתי, העליתי לאינסטגרם. רק חכו כמה דקות, והתגובות והלייקים יגיעו.

 

בעוד עמודי הפייסבוק של מעצבי האופנה הישראלים משמשים ברובם כדף מותג מסחרי בעיקרו, את היצירתיות שלהם הם מתעלים לאינסטגרם. שם הם חושפים את ההשראות שלהם, וגם את חייהם הפרטיים. בעולם, כמובן, התופעה ותיקה וגורפת יותר. מעצב האופנה האיטלקי סטפאנו גבאנה יכול להתגאות ב-25,575 עוקבים, ואילו המעצבת הישראלית ליהי הוד – שנחשבת לפעילה במיוחד – זכתה בינתיים רק ב-710 עוקבים. אך כל יום מצטרפים לאינסטגרם עוד ועוד אנשים, והמעורבות הישראלית בו רק גדלה. תכירו את מעצבי האופנה הישראלים שכבר חיים את הרגע באינסטגרם וגלו מה מרגש אותם ביומיום – מהסלבס שמודדים את התכשיטים של ליאת גינזבורג, ועד הכלבה של ירון ברכה בצלאל.

 

 

האינסטגרם של ליהי הוד. 711 עוקבים
האינסטגרם של ליהי הוד. 711 עוקבים

 

 

ליהי הוד

 

ליהי הוד היא ללא ספק הכוכבת הגדולה של מעצבי האופנה הישראלים באינסטגרם. הוד פעילה מאוד, ומעלה מגוון של תמונות – מצילומים מחייה האישיים, דרך שמלות כלה שעיצבה ועד צילומי אווירה. מבחינתה האינסטגרם הוא כלי שיווקי, כמו גם דרך ליישם את אהבתה לצילום.

כינוי: lihihod.

מספר עוקבים: 711.

מספר תמונות: 226.

ותק באינסטגרם: ארבעה חודשים.

מהו האינסטגרם עבורך? "אני אוהבת רשתות חברתיות, ואחרי שקיבלתי אייפון חיי השתנו. אני מאוד אוהבת לצלם, ובעידן האייפון זה הפך להיות נגיש יותר, עם תוכנות עריכה מדליקות. מצאתי עיסוק חדש".

במה זה שונה מפייסבוק? "בניגוד לפייסבוק, האינסטגרם יותר פרטי. אני יכולה להיות פחות פוליטיקלי קורקט. הפייסבוק קצת נמאס, ופחות משרת אותי. בכלל, באינסטגרם אני יותר אני. התחושה הכללית היא שהאינסטגרם מחתרתי יותר. אומנם פייסבוק קנו אותו ויש סביבו באז גדול, אך עד לפני שבועיים זה היה למביני דבר בלבד".

 

 

הקולקציה של אלון ליבנה. ''צילמתי אותה בעצמי'' (צילום: אלון ליבנה )
הקולקציה של אלון ליבנה. ''צילמתי אותה בעצמי'' (צילום: אלון ליבנה )

 

 

אלון ליבנה

 

המעצב אלון ליבנה מפרסם בעיקר תמונות מחייו האישיים, אך כשצילם את הקולקציה שלו בעצמו, לא התאפק והעלה את התמונות גם לאינסטגרם. שתי החתולות שלו הן הכוכבות הבלתי מעורערות של הפרופיל.

כינוי: alonlivne.

מספר עוקבים: 662.

מספר תמונות: 85.

ותק באינסטגרם: שלושה חודשים.

מהו האינסטגרם עבורך? "הצצה לחיים האישיים. אני כמעט לא מעלה דברים מקצועיים, רק את הקולקציה הזו העליתי כי צילמתי אותה בעצמי. אני לא מעלה כלות או קולקציות אחרות, אלא תמונות של החתולות המדהימות שלי, תמונות מבילויים וקצת איורים. אני מעלה גם שטויות וגם דברים מאוד מושקעים. כמו, לדוגמה, חתולה שלי שמתגרדת ליד אגרטל הפרחים – פעם עם שיער ופעם אחרי תספורת".

במה זה שונה מפייסבוק? "הפייסבוק קצת נמאס לי. עדיין יש לי פרופיל, אני עדיין מתעדכן, אבל כמעט לא מעלה תמונות. גם האינסטגרם יימאס לי, למרות שנחמד שזה בנייד. נוצרת רשת חברתית מעניינת. מסקרן מי עוקב אחריי, ואחרי מי אני עוקב".

 

 

התמונות של גדי אלימלך. ''אפשר להיחשף לאלפי אנשים בכל העולם'' (צילום: גדי אלימלך)
התמונות של גדי אלימלך. ''אפשר להיחשף לאלפי אנשים בכל העולם'' (צילום: גדי אלימלך)

 

 

גדי אלימלך

 

מעצב האופנה והסטייליסט גדי אלימלך מעלה לאינסטגרם מעט מאוד עיצובים שלו ותמונות של בגדים, ומתמקד באלמנטים שמעוררים בו השראה כמו פרחים וסוסים, לצד תמונות של צלחות אוכל ודברים מצחיקים. נראה כי הוא נהנה בעיקר לתעד סיטואציות רגעיות מעניינות.

כינוי: gadielimelech.

מספר עוקבים: 144.

מספר תמונות: 51.

ותק באינסטגרם: חודשיים.

מהו האינסטגרם עבורך? "אני עושה את זה קודם כל בשביל הפאן. כשאני משתף תמונות של דגמים חדשים או תמונות מאחורי הקלעים של צילומי קולקציה, זה עושה את שלו וכמובן משרת אותי גם בפן השיווקי. מה שמיוחד הוא שאפשר להיחשף לאלפי אנשים בכל העולם. אתה יכול לראות מי פופולרי ברשת. אתה מוצא את עצמך מסתקרן ממישהו שאתה לא מכיר, והכול דרך היצירה והאימג'ים שהוא מעלה. זה הופך את כל העניין להרבה יותר מרתק".

במה זה שונה מפייסבוק? "אני הרבה יותר פעיל באינסטגרם מאשר בפייסבוק, וההבדל בין השניים הוא גדול ומשמעותי. באינסטגרם אף אחד לא יכול לתייג אותך (אגב, דפוס התנהגות שאני מאוד לא אוהב בפייסבוק), אין את 'דברי החוכמה' שלפעמים אתה מעדיף מראש לא לשמוע, אלא רק תמונות יפות יותר או פחות".

 

 

התמונות של ירון ברכה בצלאל. ''הכלבה היפהפייה שלי הפכה לכוכבת אינסטגרם בפני עצמה'' (צילום: ירון ברכה בצלאל)
התמונות של ירון ברכה בצלאל. ''הכלבה היפהפייה שלי הפכה לכוכבת אינסטגרם בפני עצמה'' (צילום: ירון ברכה בצלאל)

 

 

ירון ברכה בצלאל

 

עבור מעצב שמלות הכלה והערב ירון ברכה בצלאל, האינסטגרם היא פלטפורמה לתיעוד חייו – מפורטרטים עצמיים ועד מדידות של שמלות כלה בסטודיו. את אלו הוא מתבל בתמונות של מאכלים מעוררי תיאבון כמו עוגיות מקרון צבעוניות. נראה כי כמעט כל אספקט של חייו מקבל במה באינסטגרם.

כינוי: yaronbrahabezalel.

מספר עוקבים: 409.

מספר תמונות: 474.

ותק באינסטגרם: חמישה חודשים.

מהו האינסטגרם עבורך? "לא עובר יום בלי שאתעד משהו מחיי, אם זה האישיים ואם זה המקצועיים. תמונות אישיות שלי, לקוחות אהובות, דברים שאני מוצא ברחוב ועושים לי טוב, וכמובן הכלבה היפהפייה שלי – שהפכה במהרה לכוכבת אינסטגרם בפני עצמה עם עשרות תמונות. אני עוקב אחרי כ-400 אנשים, הרבה מהם חברים שלי והשאר הם בתי אופנה כמו גוצי, ורסאצ'ה, אוסקר דה לה רנטה, מארק ג'ייקובס, וכל מיני מגזינים נחשבים בעולם. בשבוע האופנה האחרון בחו"ל הרגשתי כאילו אני נמצא מאחורי הקלעים של בתי האופנה הגדולים, מכיוון שהם הקפידו לתעד כל צעד שלהם".

במה זה שונה מפייסבוק? "ניתן לחלק את השימוש באינסטגרם לתקופה שלפני רכישתו של צוקרברג את האפליקציה, ואחרי. מאז שהאפליקציה נרכשה בסכום אסטרונומי, היא הפכה במהרה לשיחת היום – עוד ועוד כלות שלי הצטרפו והתחילו לעקוב אחריי. אבל אין ספק שהפלטפורמה הזו הרבה יותר אישית עבורי".

 

 

התמונות של ליאת גינזבורג. פסיפס של לקוחות (צילום: ליאת גינזבורג)
התמונות של ליאת גינזבורג. פסיפס של לקוחות (צילום: ליאת גינזבורג)

 

 

ליאת גינזבורג

 

פרופיל האינסטגרם של מעצבת התכשיטים ליאת גינזבורג מוקדש כולו לגלריית פורטרטים של לקוחות המתקשטות בפריטים שלה. חלק מהפרצופים אנונימיים, וחלקם שייכים לסלבריטאיות דוגמת אפרת גוש. התמונות מצולמות באופן אחיד, ויוצרות פסיפס של חובבות התכשיטים של גינזבורג.

כינוי: liatginzburg.

מספר עוקבים: 350.

מספר תמונות: 135.

ותק באינסטגרם: חודשיים.

מהו האינסטגרם עבורך? "בשבילי האינסטגרם הוא כמו גלריית תמונות. הקונספט הוא לקוחות שאוהבות להצטלם. יש לי הרבה תמונות, אבל אני משתדלת לא לעלות יותר משלוש ביום. דרך האינסטגרם פנו אליי לקוחות וביקשו פריטים ספציפיים. זה עוד כלי שיווקי, וזה לגמרי עובד".

במה זה שונה מפייסבוק? "את פייסבוק אני מאוד אוהבת, אך זה תהליך ארוך יותר. באינסטגרם הכול מיידי".

 

 

תמונה של ויוי בלאיש. ''ויז'ואל נטו'' (צילום: ויקטור בלאיש )
תמונה של ויוי בלאיש. ''ויז'ואל נטו'' (צילום: ויקטור בלאיש )

 

 

ויוי בלאיש

 

מעצב האופנה ויקטור (ויוי) בלאיש לא מעלה לאינסטגרם תמונות של דגמים שעיצב, ולמעשה גם לא מצלם כמעט אנשים. התמונות שלו אמנותיות במיוחד, ונראות כאילו הוא מתעד את רגעי ההשראה שלו.

כינוי: vivibellaish.

מספר עוקבים: 366.

מספר תמונות: 26.

ותק באינסטגרם: ארבעה חודשים.

מהו האינסטגרם עבורך? "שילוב של שלושה ממדים: כלי שיווקי, כלי לביטוי אישי ומקום לתעד השראות. התמונות שאני מעלה נוצרות תוך כדי העבודה בסטודיו או בבית, עבודות שלי בהתהוות, רגעים מסוימים המוארים בצורה טובה, וסתם פריימים נעימים".

במה זה שונה מפייסבוק? "האינסטגרם פשוט יותר, קליל יותר, נטול סטטוסים, ויז'ואל נטו".

 

יוסף

 

למרות שהוא חדש יחסית באינסטגרם ומעיד על עצמו שאינו מבין בטכנולוגיה, העוקבים אחרי יוסף זוכים לשלל תמונות מעניינות. צילומי קולקציה ענפים, תמונות של חפצי אמנות, נופים מרהיבים ותמונות מחייו הפרטיים. ללא ספק, תמצית ה-DNA של המעצב.

כינוי: yosef peretz.

מספר עוקבים: 402.

מספר תמונות: 65.

ותק באינסטגרם: חודשיים.

מהו האינסטגרם עבורך? "אני לא אוהב לראות תמונות של ארוחת צהריים או תינוקות שפלטו הרגע. אני חושב שצריך לסנן. זו פלטפורמה שמחייבת אמירה אמנותית או אישית עם ערך מוסף. אני מעלה תמונות קולקציות, אמנות או תחושות רגעיות שלי. זה לגמרי אני, התמצית שלי".

במה זה שונה מפייסבוק? "פתחו לי את חשבון האינסטגרם לפני חודשיים. לא הבנתי מה ההבדל בינו לבין פייסבוק, אבל כיום אני יודע – באינסטגרם לא מלרלרים, אלא מעלים ויז'ואלס, אפשר להיות יותר נועזים. באינסטגרם, בניגוד לפייסבוק, לא עוקבים אחרי אנשים אלא אחרי תמונות".

 

 

דניאלה להבי. לא מערבבת ביזנס ופלז'ר (צילום: דניאלה להבי)
דניאלה להבי. לא מערבבת ביזנס ופלז'ר (צילום: דניאלה להבי)

 

 

דניאלה להבי

 

המעצבת דניאלה להבי משתמשת באינסטגרם כמדיה אישית המופרדת לחלוטין מהמותג שלה. אין תמונות של תיקים ונעליים, אלא תמונות השראה ואמנות שהיא אוספת בשיטוטיה.

כינוי: dandanush.

מספר עוקבים: 78.

מספר תמונות: 32.

ותק באינסטגרם: חודשיים.

מהו האינסטגרם עבורך? "התחלתי לאט, ואז זה התעצם. זה מאוד ממכר. מקום בו אפשר להכניס הרהורים ויזואליים והשראות. כל אחד נותן את הזווית שלו, שהופכת את התמונה לייחודית ואחרת. אני משתמשת בזה רק להנאה אישית, ולא כפלטפורמה שיווקית".

במה זה שונה מפייסבוק? "הפייסבוק הפך לכלי שיווקי עם הרבה מלל. שם יש לי קהל רציני ומזוהה, והאינסטגרם היא פלטפורמה אישית משעשעת".