>> צפו בכל התוכניות של ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT  

 

הוא: "את צריכה שמלה שחורה".

היא: "אבל אני מתחתנת פעם אחת, בעזרת השם. איטס וואנס אין א-לייף טיים. אני רוצה שמלה לבנה!".

הוא: "שחורה! בואי נסכם דבר כזה. לחופה תיכנסי בשמלה שחורה. אחרי זה, מצדי תלבשי כמה שמלות לבנות שאת רוצה".

המעצבת: "לא כתוב בתורה שחובה להתחתן בשמלה לבנה. זה רק מנהג, שכאילו את נכנסת כמו בתולה תחת החופה".

 

השיחה הזאת היא לא קטע ממערכון סאטירי. זאת המציאות כפי שאף תסריטאי לא היה מסוגל לכתוב טוב יותר. הלוקיישן: הלופט לעיצוב שמלות הכלה והערב של גלית לוי בבניין פנורמה בתל אביב. הדמויות: סוכן כוכבי הריאליטי יריב נתי, ולוי המעצבת, שיחד מנסים לשכנע את ליהיא גרינר להיכנס לחופה בשמלת קומות שחורה ודרמטית. "ליהיא היא מלכת ההשקות", יסביר מאוחר יותר נתי לעיני מצלמות הטלוויזיה של חדשות הבידור (HOT), שמלוות את גרינר כל הדרך אל החופה.

 

"מעבר לזה שאני חבר טוב של ליהיא, אני הסוכן שלה. היא מובילת אופנה. כל מה שהיא עושה כולם מחקים. היא טיפוס שלא רואה בעיניים, ואני מאמין ששמלה שחורה חשובה במקרה הזה. לי, אישית, קצת נמאס משמלה לבנה. לא כי אנחנו מחפשים קוריוז, אלא כדי להביא משהו שונה, סקסי, עם אפקט של 'וואו'. וזה נכון לליהיא גרינר. ליהיא גרינר היא 'וואו'".

 

 

אוסי וכרמית בקמפיין של Lips. ''אם פעם היו מתקשרים אליי בתי אופנה קטנים, היום כבר פונות אלינו חברות גדולות'' (צילום: פזית גואטה)
אוסי וכרמית בקמפיין של Lips. ''אם פעם היו מתקשרים אליי בתי אופנה קטנים, היום כבר פונות אלינו חברות גדולות'' (צילום: פזית גואטה)

 

 

היחס שמפגין נתי כלפי גרינר הוא של דמות אב סמכותית ומגוננת. ככה זה כשאת המיוצגת המפורסמת ביותר בסוכנות באז תקשורת, אותה הקים נתי, 39, לפני כחצי שנה יחד עם אשת התקשורת ויחסי הציבור אריאלה טסלר. בניגוד לסוכנויות שחקנים או דוגמניות הקיימות בשוק, באז תקשורת היא בית חם לכוכבי ריאליטי. את הצורך בסוכנות כזו זיהה נתי בבית. בת זוגו בעשור האחרון היא דנה רון, אקס ''האח הגדול'', שסביבה התגודדו פליטי תוכניות ריאליטי שנתקלו בקשיים רבים מול משרדי ההפקה בהם היו חתומים. היכרות עם לקוח משותף שלו ושל טסלר הפגישה ביניהם ומאז הם יחד, שותפים. "יש בינינו חיבור מדהים", מפרגנת טסלר, 39, בחורה נאה ואדומת שיער בעלת טמפרמנט ויטאלי. "כל אחד נותן את האינפוט שלו. הוא שר החוץ, אני שר הפנים. הוא הכוח, אני המוח. דץ ודצה".

 

 

יריב נתי ואריאלה טסלר. ''יש בינינו חיבור מדהים. הוא הכוח, אני המוח. דץ ודצה'', אומרת טסלר (צילום: אמית הרמן )
יריב נתי ואריאלה טסלר. ''יש בינינו חיבור מדהים. הוא הכוח, אני המוח. דץ ודצה'', אומרת טסלר (צילום: אמית הרמן )

 

 

"אני הבית של הריאליטי"

 

בסוכנות של נתי את טסלר שלוש מחלקות: ניהול כוכבי ריאליטי, העצמת מדיה - מינוף הטאלנטים ברמה העסקית, וניהול תקשורת - חיבור בין טאלנטים ללקוחות במגוון רחב של תחומים: נדל"ן, ביוטי ואופנה. האופנה היא תחום הנראות הבולט ביותר של המשרד. זה עובד נהדר לשני הצדדים: מותגי אופנה מקבלים פרזנטור בעל שם חם במחיר נוח יחסית, שיהיה מוכן למכור כליה כדי לזכות בעוד תמונה ב''פנאי פלוס''; והפרנזטור מקבל זמן מסך, תיק עבודות ועוד כמה דקות של תהילה אחרי הגמר הגדול. למרות שאף אחד מהמיוצגים בסוכנות לא מגיע מרקע של דוגמנות, חלק נכבד מהם מככב בקמפיינים של אופנה: אתי דודאי בבגדי ים של H&O, אוסי וכרמית מ''המרוץ למיליון'' בקמפיין בגדי הים של המותג Lips, איילה רשף הצטלמה למותג האלמוני Yucca ועוד. בנוסף, תוכלו לראות אותם בתצוגות אופנה, בהשקות, בהפקות למגזינים ואיפה לא. בין 40 המיוצגים בסוכנות: ג'קי מנחם, סיוון אברהמי, עמיר גולדברג, יוסי (שוואיוואייה) סרור, נופר מור, ערן טרטקובסקי ושרי שמחוב – כולם מ''האח הגדול''; מור סילבר מ-TLV, טום קשתי מ''המרוץ למיליון'' ועוד רבים שסופרים לאחור את 15 דקות התהילה, שנייה אחר שנייה.

 

 

ג'קי מנחם בקמפיין של סקטור טאון. ''לג'קי יש לב. אומרים ג'קי מנחם - אומרים בחור טוב ומצחיק'' (צילום: רונן אקרמן)
ג'קי מנחם בקמפיין של סקטור טאון. ''לג'קי יש לב. אומרים ג'קי מנחם - אומרים בחור טוב ומצחיק'' (צילום: רונן אקרמן)

 

 

נתי, מצדו, מתרעם על זמן התהילה הקצר שמקצים למיוצגים שלו. "הצלחה לא נמדדת רק בקמפיין", הוא אומר. "לכוכב ריאליטי שמעניין את הציבור אין תאריך פקיעת תוקף. זה לא סוד שכוכבי ריאליטי מייצרים טראפיק (תנועת גולשים ברשת, א"י) ורייטינג הכי גבוהים בתקשורת. אביבית בר זוהר מביאה יותר טראפיק מבר רפאלי. להשוות את הטראפיק שבר מביאה לכוכבי ריאליטי - זה להיות מנותק מהמציאות. עצם העובדה שיש נכונות מצד הכתבים לכתוב על כוכבי ריאליטי, מוכיחה שיש בהם עניין. המשרד שלי זיהה את הפוטנציאל שיש לתקשורת בכוכבים אלה. אני הבית של הריאליטי".

 

הסוכנות שלך פתוחה לכל כוכב ריאליטי?

"כמובן שלא אקח אנשים מתוכניות עבר, אלא אם אני מחובר אליהם ברמה האישית".

 

מה זה "עבר" במונחים של ריאליטי? שנה? חצי חודש? חצי שעה?

"שנה. עכשיו הצטרף לסוכנות ג'קי מנחם, שהכישרון האמיתי שלו עדיין לא מוצה".

טסלר: "לכל מיוצג יש יכולות שאנחנו מזהים ומפתחים אותן עבורו. אם זה לשלוח אותו ללמוד משחק, פיתוח קול. אין פה עניין של תפוגה".

 

לקהל כבר יש ג'קי חדש. קוראים לו קותי.

"לג'קי יש לב. אומרים ג'קי מנחם - אומרים בחור טוב ומצחיק. בעיניי הוא הציון ברוך החדש. לשניהם יש את אותו חן, גובה, סגנון. במהות שלהם, ג'קי וציון מאוד מאוד דומים, רק שג'קי בתחילת הדרך וציון בשיא הקריירה שלו. אנחנו פה כדי ללכת עם האנשים דרך. גם איל קיציס, טל פרידמן, ארז טל ואוולין הגואל התחילו מנקודת פתיחה מסוימת והפכו לכוכבים. אני מייצג 40 איש ויש מכנה משותף לכולם: הם מבינים שהם נמצאים בעמדת נחיתות. הם מבינים שהם צריכים לרכוש כלים. וכדי להיות בתעשייה, הם מוכנים לעשות הרבה יותר מסלבריטאי כזה או אחר בשביל אותו סכום, ולפעמים אפילו יותר, כי הם מביאים איתם הרבה יותר ערכים".

 

 

איילה רשף. ''אני מייצג 40 איש ויש מכנה משותף לכולם: הם מבינים שהם נמצאים בעמדת נחיתות'' (צילום: ניר פקין)
איילה רשף. ''אני מייצג 40 איש ויש מכנה משותף לכולם: הם מבינים שהם נמצאים בעמדת נחיתות'' (צילום: ניר פקין)

 

 

אתה לא יכול לומר בנשימה אחת את השמות אוולין הגואל, בוגרת לימודי משחק ושחקנית בעלת רזומה מרשים, ומור סילבר, שכל פועלה הוא השתתפות בריאליטי TLV. הגואל הגיעה למשחק מתוך תשוקה למקצוע, סילבר הגיעה מתשוקה לפרסום.

"אתה מנציח סטריאוטיפים. בוא אגלה לך סוד: ניסן נתיב, בית צבי וכל בתי הספר לתיאטרון הם בתי הספר הכי גרועים שיש. אדם שרוצה לקבל כלים למשחק בטלוויזיה צריך ללכת לבתי ספר כמו רות דייכס או שרון אלכסנדר. להגיד שלמור סילבר אין תשוקה? גם נינט התפרסמה בתוכנית ריאליטי".

 

נכון, אלא שלכוכב נולד מגיעים בזכות כישרון שירה, ולאח הגדול מגיעים בזכות אישיות נפיצה.

"נכון, ושם הם מתגלים. ואחרי זה הם יקבלו כלים ויגיעו לקריירת שירה. זה לא סותר".

 

להכניס את אתי דודאי לביקיני

 

בעולם המושגים של נתי כל אחד יכול להיות כוכב. או זמר. וגם שחקן. והכי חשוב - דוגמן. אז נכון, הקמפיינים שהוא סוגר למיוצגים שלו הם עדיין לא בסדר גודל של קסטרו או רנואר, אבל המטרה סומנה ולדבריו, יום יבוא והמיוצגים שלו יכבשו גם את פסגת האופנה הישראלית. "בחברות שציינת (קסטרו, רנואר וכד', א"י) ישנם פרזנטורים שנמצאים בחוזים ארוכי טווח. המעבר בעתיד הוא כן לכוכבי ריאליטי. אני רואה את הפניות שאני מקבל. אם פעם היו מתקשרים אליי בתי אופנה קטנים, היום כבר פונות אלינו חברות גדולות".

 

נתי טוען כי הסכומים המשולמים למיוצגיו נעים בין עשרת אלפים שקל לקמפיין קטן ועד מאות אלפי שקלים (נתי: "קרוב לחצי מיליון") לליהיא גרינר תמורת קיצוץ השיער. הסכומים האלה מעוררים גיחוך בתעשייה. סוכן ותיק באחת מסוכנויות הדוגמנים והטאלנטים המובילות מאמין שלמיוצגת בסדר גודל של איילה רשף שילמו בין 20-30 אלף שקל לקמפיין, כך אומרת גם אשת יחסי ציבור שעובדת עם נתי באופן צמוד. בנוגע לגרינר, ההשערות בתעשייה עומדות על 60-80 אלף שקל. חמישית ממה שמצהיר נתי. "זה קמפיין שכל המדינה סערה בעקבותיו", הוא אומר.

 

 

טום קשתי. ''אחד המותגים הגדולים בארץ נלחם לקבל אותו. מותג ע-נ-ק'' (צילום: ליאור נורדמן)
טום קשתי. ''אחד המותגים הגדולים בארץ נלחם לקבל אותו. מותג ע-נ-ק'' (צילום: ליאור נורדמן)

 

 

אתה באמת מאמין שהמיוצגים שלך מתאימים לעולם האופנה? הרי יש יפות מאיילה רשף ויש מפורסמות מאוסי וכרמית. איך זה שהם קוטפים כל כך הרבה קמפיינים בתחום?

"איילה היא בחורה יפה. גם התימניות עשו קמפיין לבגדי ים וגם אתי דודאי, או סופי מהאח הגדול שאני במגעים לקמפיין אופנה עבורה. אבל היופי לא משחק תפקיד אלא הקריאייטיב. עכשיו אחד המותגים הגדולים בארץ נלחם לקבל את טום קשתי. מותג ע-נ-ק".

 

מה האיכויות של טום קשתי כפרזנטור? במרוץ למיליון הוא לא הצטייר כגליק גדול: בחור נאה, עצלן, עילג, קצת בוק.

"טום רחוק מלהיות טיפש, הוא שטותניק. הוא מייצג את רוב החבר'ה הצעירים בישראל. הוא טוב לב, ג'נטלמן, בעל חוש הומור. יש בו קסם. כשבן אדם מייצג מותג כזה או אחר, הוא לא צריך להביא ניכור אלא את החיבור. הפרזנטור הוא התוכן למותג. כוכב ריאליטי פותח דלתות. אם פתאום קופץ לך יוסי סרור בפרסומת על המסך, יעניין אותך מה יש לו להגיד".

 

האמת שהרגשתי קצת מבוכה לצפות באתי דודאי בקמפיין בגדי ים. זה הרגיש כאילו הבדיחה היא על חשבונה. מה יכול לגרום לך להגיד למיוצג שלך לוותר על עבודה שמוצעת לו?

"אתי היא אמנית, פסלת, אדם פורח. לך זה אולי נראה קצת מוגזם, לה זה מתאים. היא פשוט שמה פס. בוא לא נשכח שכל פעולה אצל טאלנט אצלנו, נעשית בתיאום איתו. אז אם היא בחרה, וחשבנו שזה יכול להיות מגניב כדי לשבור את התדמית שלה, אז למה לא?".