>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

בשבוע החולף הושקו בישראל חמש קולקציות לנז'רי חדשות, לא פחות. מחווה ליום האישה הבינלאומי? לא בטוח. מה שכן ודאי הוא שהאופן שבו בחרו המפרסמים לשווק את ההלבשה התחתונה שלהם, מאפשר תמונת מצב מעודכנת על הסקסיזם בחברה הישראלית מודל 2012, וכן על מגוון המודלים הנשיים המקובלים בזמננו. כחצי מאה מאז פרוץ המהפכה הפמיניסטית, הקולקציות הרבות שתלויות על קולבי רשתות ההלבשה התחתונה מאפשרות לך לבחור את הדמות הנשית שאת רוצה לאמץ: רומנטית, סקסית, נערית, ואפילו זנותית. תשאלו את נערת הליווי זאהיה דאהר, שהשיקה לפני כחודש קולקציה סקסית ומדוברת, כחלק ממגמת הפריחה של הלנז'רי קוטור. יצאנו לקרוא בחזיות וחזרנו עם תמונת מצב נשית. לא בטוח שהפמיניסטיות יאהבו את זה.

  

האישה הרומנטית

 

  (צילום: עידו לביא)

 

שם המותג: פמינה.

הפרזנטורית: מורן אטיאס, בייב לוהטת אפופת הילה בינלאומית, מראה עממי וגוף אלוהי, שעושה פה את עבודתה על הצד הטוב ביותר.

קהל היעד: נשים שכבר ראו הכול ועשו הכול, ולכן יסתפקו בחזייה טובה בעלת מראה רומנטי וגזרה נינוחה.

 

  (צילום: עידו לביא)

 

מה בקולקציה: שילוב בין פריטים בסגנון מינימליסטי, כמו חזיית סאטן שחורה עם קישוט מתוכשט בחיבור בין הקאפים, לדגמים בניחוח רומנטי, עמוסים בקישוטי תחרה, שמנסים להעניק לחזייה מראה עשיר.

מדד הסקסיזם: 7. הקטלוג שומר על מידת ארוטיקה קלה על גבול הקיטשית, מבלי לזלוג אל עולמות הפטיש או הסליזיות. עם זאת, הוא חוטא בקיבוע דימויים סקסיסטיים, כמו פומית וסיגריה דולקת, או נוזל לבן שאטיאס שופכת על עצמה, הנראה כמו סוג של חלב או משהו המזכיר חלב.

השורה התחתונה: פריטים קונסרבטיביים לאישה הממוצעת, שמסבירים את הצלחת המותג כבר למעלה מ-50 שנה.

 

האישה של הביוקר

 

פמלה אנדרסון לבוניטה דה מאס. זה לא אישה, זה פלסטיק (צילום: אמילי ניקסון)
פמלה אנדרסון לבוניטה דה מאס. זה לא אישה, זה פלסטיק (צילום: אמילי ניקסון)

 

שם המותג: בוניטה דה מאס.

הפרזנטורית: פמלה אנדרסון. עכשיו שתקום האישה שרואה בה מודל לחיקוי.

קהל היעד: זה לא אישה, זה פלסטיק. על פי הפרזנטורית ותצוגת האופנה של המותג שהתקיימה השבוע, בבוניטה דה מאס מתחנפים לנשים שהשתלת חזה מסיליקון נראית להן מהלך טבעי. כאלה שנוהגות להתפנק על הספה בלנז'רי אדום אש עם נעלי עקב תואמות. מכירים כאלה? גם אנחנו לא.

מה בקולקציה: אוסף מגובש ומהודק קונספטואלית של פריטי לנז'רי סקסיים בטעם רע. למשל, סט של חזייה ותחתונים מנומרים (אנחנו בעד), שעליהם הועמסו קישוטי תחרה ושכבת טול נוספת (אנחנו נגד). הפריטים מתהדרים במראה מוגזם, פרובוקטיבי ועמוס בפרטים, עד שלעתים הם נראים כפרודיה על נשיות.

מדד הסקסיזם: 10. אין ספק, הקטלוג הזה נוצר במוחם של גברים ולמען גברים. האישה לא חשובה פה, כל עוד היא מסוגלת לשאת בחן את האאוטפיט סר הטעם שתפרו לה פה.

השורה התחתונה: יותר רחוק מזה אי אפשר ללכת.

 

האמא הלוהטת

 

 

דניאלה פיק לטריומף  (צילום: עידו לביא)
דניאלה פיק לטריומף (צילום: עידו לביא)

 

 

הלנה כריסטנסן לטריומף. סקס מוכר, גם בגיל 42 (צילום: פטר גרק)
הלנה כריסטנסן לטריומף. סקס מוכר, גם בגיל 42 (צילום: פטר גרק)

 

שם המותג: טריומף.

הפרזנטורית: הטופ-מודל לשעבר הלנה כריסטנסן בת ה-42. בישראל, להבדיל אלפי הבדלות, החליטו להתחכם ולפצוח בשיתוף פעולה מקומי עם הזמרת דניאלה פיק. הבדיחה היא עלינו, לא עליה.

קהל היעד: כווווווולם. בטריומף מאמינים במוטו שכל אחת יכולה למצוא את עצמה בקולקציה.

מה בקולקציה: לראשונה העונה, שלושה דגמים בעיצובה של כריסטנסן: חזייה, תחתוני חוטיני וחצאית תואמת - כולם מתחרה שחורה. קולקציה שלמה בעיצובה של הדוגמנית תושק בחורף הבא. הלנה: "בשבילי זה הכרחי שתהיה לחברת הלבשה תחתונה נקודת מבט נשית ופרספקטיבה. אחרי הכול, נשים הן אלא שלובשות את הדגמים ובסופו של יום, מה שחשוב זה שמה שאת בוחרת ללבוש גורם לך להרגיש הכי טוב עם עצמך, והדגמים המתוחכמים הללו בהחלט עושים את זה".

מדד הסקסיזם: 6. סקסי, אבל לא בוטה. תמונות הקמפיין מעוררות חשק לקנות חזיות (או לחלופין, את הגוף של כריסטנסן), מבלי שנחוש כאילו פלשנו לחדר המיטות שלה.

השורה התחתונה: סקס מוכר. גם בגיל 42.

 

האישה השקופה

 

 

  (צילום: אופיר קדמי)

 

שם המותג: אינטימה.

הפרזנטוריות: שתי דוגמניות, ברונטית ובלונדינית - לא יפות במיוחד, לא מעניינות במיוחד, סתם כאלה.

קהל היעד: כמו הדוגמניות - נשים שקופות בלי עודף אישיות, שמחפשות כתובת בטוחה להלבשה תחתונה מגוונת עד מבולבלת - מהדפסים ילדותיים ועד לנז'רי יוקרתי וסקסי. ויש הרבה כאלה כנראה – עובדה שזה מצליח.

מה בקולקציה: לנז'רי לא רע בכלל, שמצולם רע מאוד. צבעוניות פסטלית ואביבית משולבת בתחרות אווריריות וסאטן. הגזרות שומרות על נוחות מרבית והתחתונים מגיעים במספר דגמים – מה שמאפשר ללקוחה חופש בחירה.

מדד הסקסיזם: 0. בפעם הבאה נא לצרף לקטלוג אזהרה: הצופה עלול לסבול מצניחת ליבידו.

השורה התחתונה: בלי קשר לדגמים, עצוב לראות רשת הלבשה תחתונה מובילה שמרשה לעצמה לשחרר לציבור תמונות כל כך רעות. יש דברים שלא חוסכים עליהם.

 

בת השכן

 

 

  (צילום: שוקה כהן)

 

שם המותג: FIX.

הפרזנטורית: אין כזאת.

קהל היעד: צעירות שמחפשות בייסיק לא יומרני, עשוי באיכות טובה ובמחירים נוחים. וכן, גם הדפסים ילדותיים, כמו זה של בטי בופ.

מה בקולקציה: אוסף רחב של פריטי בייסיק (לנשים ולגברים). זאת לא הכתובת למצוא בה לנז'רי סקסי או אפילו חזיית תחרה מנצחת. כאן קונים תחתונים חמודים, חזיות שנשמרות בינך לבין עצמך, ובשתי מילים – דברים נוחים.

מדד הסקסיזם: 2. תצלומים פשוטים על רקע לבן ללא תפאורה מיוחדת או דימויים אקסצנטריים, כי מה שחשוב פה זה שיהיה לך נוח. קמפיין המותג, לעומת זאת, קיבל השבוע את "אות הקלון" המוענק זאת השנה הרביעית על ידי ארגון ויצו לקמפיין הסקסיסטי ביותר. על פי נימוקי הוועדה, הפרסומת של FIX שקראה לנערות לצלם את עצמן בחזייה ולשלוח את התמונות לתחרות נושאת פרסים בפייסבוק, חוצה קו אדום בהחפצת גוף האישה ובהצגתו כאובייקט מיני.

השורה התחתונה: מותג שהוא בעצם טופו: חסר טעם וריח, אבל חובה בכל בית.