>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

אלקסיס מ"שושלת"

 

בינואר 1981 הגיחה למרקע סדרה מלודרמטית בשם "שושלת" על משפחת קרינגטון, טייקונית הנפט מדנבר. הרייטינג דשדש. כדי לאושש את הנתונים, התסריטאים בראו לכבוד העונה השנייה את אלקסיס, האקסית המיתולוגית של בלייק, אבי המשפחה.

 

וזה בהחלט הוכיח את עצמו – אלקסיס המרשעת, בגילומה של הבריטית המרהיבה והדועכת ג'ואן קולינס, הקפיצה את "שושלת" במעלה טבלאות המדרוג עד שהתבססה במקום הראשון.

 

אלקסיס הקאמפית, הכלבתא התככנית והזוהרת, התעמרה בחייו של בלייק ורעייתו הנוכחית וטובת הלב קריסטל. אלקסיס, על אישיותה המרושעת והגרדרובה המוגזמת, הפכה ליקירת הגייז ולמודל חיקוי בתחפושות ובפרודיות. במהלך שנות ה־80, ראשית ה־90,

 

חברותיי ואני, הנהגנו "מועדון צופי שושלת" ומדי יום ראשון התכנסנו, סגדנו למעללי ולמזימות אלקסיס, וכמובן הרענו לכבודה במהלך מלחמת הבוץ שלה עם קריסטל.

 

20 שנה חלפו מאז ש"שושלת" ירדה מהמרקע, ואלקסיס היא עדיין אחת הדמויות הטלוויזיוניות הבלתי נשכחות, שם נרדף לביצ'יות, לקאמפ ולזוהר מוגזם ומופרך. אמיר קמינר

 

סמנתה מ"סקס והעיר הגדולה"

 

הסדרה "סקס והעיר הגדולה" תרמה לנו ארבע גיבורות ניו יורקיות מרתקות ומיתולוגיות.

 

אבל עם כל הכבוד לגיבורה הראשית שלה - קארי בראדשו בעלת הטור ונרקומנית הנעליים - הדמות הכי מסעירה, עסיסית, פופולרית ומעניינת היתה סמנתה ג'ונס היחצנית החרמנית, הפרובוקטיבית, האנרגטית, נטולת המעצורים והבושה אותה הפליאה לגלם קים קאטרל, שחקנית בריטית מתבגרת, שזכתה לעדנה לאור ביצועיה ב"סקס והעיר הגדולה".

 

האמת שקשה היה שלא לאהוב את סמנתה, אלא אם אתה פוריטן צדקן. שמחנו בשבילה כשהצליחה לגרור למיטתה את כל הבחורים השווים בעיר, התרגשנו נוכח מאבקה במחלת הסרטן וניסיונה למסד קשר עם ברנש צעיר, וצחקנו עם כל שורת מחץ ומשפט שנון שפלטה.

 

ברור גם למה נשים ראו בסמנתה הבשלה, החזקה, הכנה, שתמיד חגגה את הנשיות והמיניות שלה ושלטה בחייה, מודל חדש של פמיניזם. אמיר קמינר

 

קשה שלא לאהוב אותה. סמנתה
קשה שלא לאהוב אותה. סמנתה

 

ברנדה מ"בוורלי הילס 90210"

 

בואו נודה על האמת, ברנדה (שאנן דוהרטי) תמיד נראתה קצת גדולה על החברה מ־"90210". אפילו על ברנדון, מר "תראו איך אני לוקח את ראשות ועדת קישוט", אחיה התאום.

 

בזמן שכולם שתו פונץ' בפיץ פיט ונכנסו להיפרוונטילציה מהריונות לא רצויים, ברנדה וולש השקיפה על כולם מהמרפסת, בוגרת, בשלה ומלאת תובנות מהממות על החיים. עד שנמאס לה והיא עשתה את הדבר הקולי בעולם: נטשה אותם לטובת לימודי משחק בלונדון, לא לפני שחפנה לעצמה קצת מדילן, הבחור המסתורי חובב הגלישה שלא מאמין ביותר מהבעה אחת.

 

לא פלא שאהרון ספלינג ז"ל הסכים לאכול ממנה שיט כדי להשאיר אותה בסדרה: ברנדה העניקה לסדרה את השיק שמעולם לא קיבלה חזרה אחרי שלונדון קראה לה. סמדר שילוני

 

סו סילבסטר מ־"glee"

 

נתחיל בבשורות הקשות: "glee" זו סדרה מחורבנת. היתה לה חצי עונה ראשונה טובה, אבל מאז הכל שם הידרדר יותר מהר מארטי הנכה אם מישהו היה נותן לכיסא הגלגלים שלו דחיפה מראש האוורסט.

 

הנדנוד המוזיקלי הזה בטח לא יחזיק יותר מעונה־שתיים נוספות לפני שיבוטל, ייעלם ויישכח, וכשזה יקרה תהיה רק דמות אחת שראוי יהיה להתאבל על לכתה: סו סילבסטר.

 

אולי זו רק אני שתמיד מעדיפה את דמות האנטגוניסט הנבזי אך רב הרבדים על פני הגיבור טוב הלב אך המורכב רגשית כאוזן המן, אבל הרודנית סילבסטר היא פשוט דמות גאונית.

 

ושם התואר הזה מגיע לה לא רק בגלל השורות המבריקות שיוצאות לה מהפה כשהיא עולבת בנבחרת הצ'יריוז שבהנהגתה או מתקוטטת מילולית עם מיסטר שו העציץ, אלא בעיקר בזכות הרגעים שבהם הצד הרגיש שלה נחשף, כמו הפרק שבו היא מבקרת את אחותה הלוקה בתסמונת דאון.

 

מחורבנת או לא, לפחות "glee" נתנה לשחקנית המעולה ג'יין לינץ' את הפוש המיינסטרימי שמבטיח שהיא תישאר בסביבה לעוד הרבה הרבה זמן. שחר אורן

 

ג'ואן מ"מד מן"

 

אוי ג'ואן, ג'ואן. איך אלוהים נותן כל כך הרבה לאשה אחת, ורק שוכח לעשות אותה מאושרת? ג'ואן מ"מד מן" היא אשה גדולה, שקיבלה הכל. כריזמה בלתי נתפסת, סקס אפיל מתפרץ, שיק של סוסה אצילית, טאקט אינסופי שמגיע קומפלט עם אינטליגנציה חדה, אבל כל זה לא עוזר לה לפרוץ את תקרת הזכוכית התקופתית.

 

הגדולה שלה נובעת מהעובדה שהיא הצליחה, בעידן שבו נשים נדחקו לאחורי הבמה, להתקדם בזכות ולא בחסד (ולא, הרומנים שלה לא עזרו לה, להפך).

 

אבל ג'ואן נתנה לנו הרבה יותר ממה שקיבלה מאיתנו - המודל הנשי שהיא מציבה מוכיח שגם היום, בעידן הסוגד לאנורקסיה, גוף נשי מלא עדיין סוחף חושנית, ואינטליגנציה רכב ובלתי לוחמנית אבל בטוחה בעצמה עדיין מושכת יותר מכל תכונה אחרת. סמדר שילוני

 

אישה אמיתית. ג'ואן
אישה אמיתית. ג'ואן

 

 

ננסי מ"העשב של השכן"

 

"ננסי בוטווין היא אמא גרועה", כך נימק בפניי אחד מחברי המערכת את סלידתו מהצעתי לכתוב עליה לפרויקט הזה. וזה נכון, על פי אמות מידה מקובלות.

 

ננסי (מרי לואיז פרקר) ה־MILF מ"העשב של השכן" הופכת את בניה מילדי פרברים עם נטיות מדאיגות לסוחר סמים ורוצח פסיכוטי, תוך שהיא מעמידה אותם בסכנת מוות כמעט מדי פרק.

 

אבל האם אין זו שמרנות פר אקסלנס? האם לגבר שהיה - בניסיון להציל את משפחתו - בוחר בקריירה של ברון סמים, על כל המשתמע, היו מדביקים תווית של אבא גרוע ושופטים אותו לכף חובה? האמת היא שכן, ויש דוגמאות, קוראים להם מר ווייט מ"שובר שורות" ומר סופרנו למשל.

 

אבל לאף אחד מהם אין חיוך פתייני וממיס כמו לננסי, לאף אחד מהם אין גוף חטוב וצחור כשנהב כמו של ננסי ואף אחד מהם לא משתמש בו כמוה לסצנות מין מהמשובחות שנראו בטלוויזיה אי פעם. אז, קאם און, אמא גרועה, אולי מספיק עם השובניזם הזה?. רועי פודים

 

פגי מ"נשואים פלוס"

 

כילד בן 13 לא הבנתי עד הסוף למה אל באנדי לא רוצה לשכב עם אשתו, פגי (קייטי סגל).

 

בגיל הזה גם מתלה מעילים נראה לך כמו משהו שהיית יכול לזרום איתו - אם זה יסכים - אז פגי מ"נשואים פלוס"? עם החולצות המנומרות, החזה השופע (בטח לעומת מארסי), נעלי הבית עם העקבים, והשיער האדום הלוהט? אתה מוכר נעליים, לכל השדים, אתה באמת לא מבין עד כמה שפר עליך מזלך?

 

אז היא טוחנת בונבונס כל היום וההידוס שלה בבית יכול להטריף את בודהה עצמו - זו לא סיבה להזניח אותה כך.

 

אחר כך למדתי משהו על מורכבות אנושית וזוגית והבנתי כמה קשה לאל לאהוב את האשה שעצרה אותו מלהפוך לכוכב פוטבול אדיר שמוקף בנשים שוות, אבל עדיין, הסתכלת עליה פעם טוב־טוב כשהיא עולה במדרגות עם הטייצים הצמודים האלה? היא אלה! תעלה אחריה מיד ותקווה שמישהו חטף את הילדים. רועי פודים

  

באפי מ"באפי קוטלת הערפדים"

 

אין כתבה כזו בלי באפי סאמרז (שרה מישל גלר).

 

הסדרה הזו הגדירה מחדש את גיבורת־העל הנשית: לא עוד פצצה ששדיה נדחסים במדי לייטקס, אלא נערה רגילה, שמתמודדת עם השדים הנפוצים של גיל הנעורים (שמופיעים כמפלצות ממש, מה שלא הופך אותם לפחות אלגוריים), והופכת לצעירה דעתנית, שמתמודדת בגבורה עם מות אמה, עם דיכאון ונטיות אובדניות, עם גברים (וערפדים) שמתקשים להכיל אותה ובסוף שוברת את החוקים הגבריים של העולם שבו היא פועלת.

 

הנאום שלה בפרק האחרון, שבמהלכו נראות בחורות בכל העולם משתחררות מעול הדיכוי הגברי ומשיבות מלחמה, הוא אחד הרגעים מלאי ההשראה ביותר שסדרת נעורים סיפקה אי פעם. אור קניספל

 

כרמלה מ"הסופרנוס"

 

מאמא מיה, איזו אשה היא כרמלה סופרנו. ראינו אותה כשהיא כועסת, כשהיא זוממת, כשהיא אחוזת קנאה, כשהיא מגוננת וכשהיא מאוהבת, אבל לא בטוני. לא, עם טוני יש לכרמלה משהו אחר, וזו הסיבה שהדמות שלה - בגילומה המבריק של אידי פאלקו - כל כך מרתקת, כל כך לא פשוטה.

 

האב אינטינטולה הצעיר והמצודד, ויק מוסטו שעשה עבורה שיפוצים, פיוריו הגברתן: כרמלה היא גם אשה של צרכים, ובסוף העונה הרביעית כבר ניהלה רומן של ממש עם היועץ החינוכי בבית הספר של איי.ג'יי, רוברט ווגלר (דייוויד סטראתרן). אבל הרומן היה קצר מועד, כי כרמלה קשורה בבעלה המסוכן והבוגדני באופן שבו רק מי שגדלה כקתולית יראת שמיים יכולה להיות.

 

סופה של "הסופרנוס" רואה את השניים ביחד שוב, אחרי שסעדה אותו כשנפצע וכמעט מת, וזה בסדר. שם מקומה, לטוב ולרע, של אחת מהדמויות הנשיות העשירות והמורכבות בהיסטוריה של המדיום. יוני בינרט

 

פשוט מרתקת. כרמלה
פשוט מרתקת. כרמלה

 

איליין מ"סיינפלד"

 

"אשה נאה, קצת נמוכה, שיער גדול ופרצוף כמו מחבת", כך מתאר ג'ורג' את איליין בניס (ג'וליה לואי דרייפוס) באחד הפרקים של "סיינפלד".

 

כדי לעשות חסד עם תיאור של איליין צריך גיליון שלם. אבל אם צריך להתמקד, אז אבחר בכך שיותר מכל אחד אחר בחבורה, לאיליין מגיע יותר. בניגוד לג'רי, ג'ורג' וקרמר שסובלים מאוטיזם רגשי, תיעוב עצמי וחוסר מודעות מוחלט (בהתאמה), איליין חכמה ומשוכללת יותר.

 

כל הדמויות ב"סיינפלד" הן אנטיפתיות וחברות די גרועות (ותודה לאל על כך, קערות דבש מהלכות יש מספיק ב"חברים") וגם איליין, אבל היא היחידה שאפשר לדמיין אותה מוצאת חבורה שתעריך את מעלותיה ותאפשר לה לעוף במקום למשוך אותה למדמנה של פטפוטי סרק ומניפולציות פתטיות על בני זוג פוטנציאלים, נותני שירות וזרים גמורים.

 

וזה אפילו קרה, בפרק הבלתי נשכח, "ביזארו ג'רי". אם היא רק היתה מצליחה להפסיק לאכול מהמקרר ולדחוף אנשים בפראות תוך שהיא צועקת "!Get out", היא עדיין היתה איתם. מזל. רועי פודים

 

** הרשימה המלאה בגיליון פנאי פלוס החדש

_________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

פנאי פלוס: