>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק  

 

מבין שלושת שבועות האופנה שהתקיימו בחודש האחרון, ארבעת ימי התצוגות הראשונים של שבוע האופנה במילאנו מסתמנים כמרתקים והיצירתיים ביותר. עונה אחר עונה מצליחים בתי האופנה האיטלקיים לבחון מחדש את ההגדרה של אופנה זוהרת וגדולה מהחיים, ויחד עם זאת לייצר התבוננות על שינויים חברתיים וכלכליים דרך קווי המתאר של גוף האישה. הוסיפו לזה את משחקי הכיסאות בבית ז'יל סנדר ואת השמועות המבוססות יחסית על חזרתו של המעצב הדי סלימאן לבית האופנה איב סאן לורן במקומו של סטפאנו פילאטי – וקיבלתם שבוע אופנה סוער ודינמי, ללא רגע של מנוחה. אך מעבר לכל אלה, הוצגו במילאנו גם כמה קולקציות מרגשות ופורצות דרך. קבלו את כל הפרטים על חמש תצוגות האופנה החשובות ביותר שהתקיימו עד כה במילאנו.

 

תצוגת סתיו-חורף 2012-13 של ז'יל סנדר (צילום: gettyimages)
תצוגת סתיו-חורף 2012-13 של ז'יל סנדר (צילום: gettyimages)

 

קולקציית החורף הבא של ז'יל סנדר, בעיצובו של ראף סימונס (צילום: gettyimages)
קולקציית החורף הבא של ז'יל סנדר, בעיצובו של ראף סימונס (צילום: gettyimages)

 

התצוגה של ז'יל סנדר בשבוע האופנה במילאנו (צילום: gettyimages)
התצוגה של ז'יל סנדר בשבוע האופנה במילאנו (צילום: gettyimages)

 

1. הרומנטיקה של ז'יל סנדר

שש שנות עבודה מאומצת ופורצת דרך של מעצב האופנה ראף סימונס במותג ז'יל סנדר, הגיעו אתמול (שבת) אחר הצהריים לסיומן. שירת הברבור של סימונס, אשר מתח את הגדרת המינימליזם האופנתי אל שוליים חדשים ומאתגרים, היתה פסגת יצירתו בבית האופנה הגרמני. לצלילי השיר Fade Into You של להקת מאזי סטאר, פסעו הדוגמניות על מסלול פרספקס לבן שלאורכו ניטעו זרי ענק של פרחים שנכלאו בתוך אקווריומים. הרומנטיקה המלאכותית של התפאורה והצבעוניות המתפרצת שנלכדה בכלוב מזכוכית, שימשו רמז לקולקציית החורף הבא.

  

 

 

סימונס הציג אוסף בגדים רומנטי ורך, עם דגש על קווי המתאר של הגוף הנשי ופלטת צבעים חלבית שנעה בין ורוד פודרה לגוני ניוד ושמפניה, עם נגיעות של כסף מטאלי ואדום אש. ממעילי הקשמיר הרכים שפתחו את התצוגה ועד לשמלות הערב האלגנטיות שנדמה כאילו נלקחו מהמלתחה של גרייס קלי, סימונס יצר קולקציה המשלבת בהרמוניה בין ניגודים כמו חצאית כסף מטאלית וז'קט צמר בצבע אבן, או שרוולי סריג שצוותו לשמלת סטרפלס בחיתוך גיאומטרי בצבעי מוקה ולבן. ללא ספק, זו היתה אחת התצוגות הטובות ביותר עד כה – מניו יורק ועד מילאנו. הדמעות של הדוגמניות ושל סימונס עצמו בתום התצוגה, הוכיחו כי רגש הוא בהחלט תכונה רצויה בתעשיית האופנה.

 

התצוגה של פראדה בשבוע האופנה במילאנו (צילום: gettyimages)
התצוגה של פראדה בשבוע האופנה במילאנו (צילום: gettyimages)

 

הדפסים, הדפסים ועוד הדפסים. הקולקציה של פראדה (צילום: gettyimages)
הדפסים, הדפסים ועוד הדפסים. הקולקציה של פראדה (צילום: gettyimages)

 

קולקציית סתיו-חורף 2012-13 של פראדה (צילום: gettyimages)
קולקציית סתיו-חורף 2012-13 של פראדה (צילום: gettyimages)

 

2. הטעם הרע של פראדה

בהמשך לקו הגברים שהציגה במילאנו בחודש שעבר, מיוצ'ה פראדה משאירה את הפוקוס על טקסטורות, ריבוי הדפסים וצלליות מנצחות גם בקו הנשים. על שטיח סגול בדוגמת איקט גיאומטרית, פסעו הדוגמניות במה שנראה כמו המשך ישיר לתפאורה: הדפסים גיאומטריים בערבוביה של טקסטורות ודוגמאות.

 

 

צריך סוג מסוים של אומץ, לצד הרבה חוש הומור, כדי לשגר אל המסלול דוגמנית במכנסיים עם מעוינים בגוון חום-כתמתם המסתיימים באורך הקרסוליים, בשילוב מעיל ארוך ללא שרוולים בדוגמת מעוינים סגולה עם פרחים השזורים לאורכו. האם טעם רע ועמוס בפרטים הוא קונספט שפראדה מבקשת לבחון בחורף הבא? ייתכן מאוד שכן. מה שבטוח, אוסף התיקים בהדפסי רטרו צבעוניים בסגנון שנות ה-70 מסתמנים כלהיט גדול. על החליפות המודפסות אול-אובר, אנחנו פחות מהמרים.

 

תצוגת סתיו-חורף 2012-13 של גוצ'י (צילום: gettyimages)
תצוגת סתיו-חורף 2012-13 של גוצ'י (צילום: gettyimages)

 

משחקי שקיפויות. קולקציית סתיו-חורף 2012-13 של גוצ'י (צילום: gettyimages)
משחקי שקיפויות. קולקציית סתיו-חורף 2012-13 של גוצ'י (צילום: gettyimages)

 

  (צילום: gettyimages)

 

3. הארוטיקה של גוצ'י

תצוגת האופנה של גוצ'י לנשים היתה יריית הפתיחה לסגנון הגותי והאפל שצבע את מילאנו. המעצבת פרידה ג'יאניני רקחה מקבץ של אלמנטים גותיים ורומנטיים מסוף המאה ה-19 ועד היום, שיצרו צללית חזקה ונשית בסגנון שהזכיר מעט את התקופה הזוהרת של טום פורד כמעצב הבית.

 

 

לצד שמלת קטיפה בעלת מחשוף עמוק בצבע ירוק אזמרגד, שהיתה מהיפות בקולקציה, עלו על המסלול מערכות לבוש שחורות אשר הורכבו משילובי בדים של שיפון, צמר וקטיפה, עם דגש על משחקי שקיפויות. את המראות הבלתי נשכחים בתצוגה יצרו מוטיבים גבריים מהמאה ה-19, שהוסיפו בלבול זהויות מיני ומתח ארוטי שהגיע לשיאו עם דוגמנית בלבוש גלימת קטיפה ארוכה, מכנסי עור הדוקים וחולצת משי שיפון שקופה וחושפת פטמות.

 

צי החיילות של דונטלה ורסאצ'ה (צילום: gettyimages)
צי החיילות של דונטלה ורסאצ'ה (צילום: gettyimages)

  

תצוגת האופנה של ורסאצ'ה במילאנו (צילום: gettyimages)
תצוגת האופנה של ורסאצ'ה במילאנו (צילום: gettyimages)

 

פוני קצר ושמלה מעוטרת צלבים בתצוגת סתיו-חורף 2012-13 של ורסאצ'ה (צילום: gettyimages)
פוני קצר ושמלה מעוטרת צלבים בתצוגת סתיו-חורף 2012-13 של ורסאצ'ה (צילום: gettyimages)

 

4. הלוחמות של ורסאצ'ה

כשפניהן ממוסגרות בפוני קצר וישר, צעדו הדוגמניות של ורסאצ'ה כצי חיילות נחושות וחזקות בהשראת דמותה של ליסבת סלאנדר – הגיבורה הספרותית והקולנועית של "נערה עם קעקוע דרקון", שהפכה בשנה האחרונה לאייקון אופנה. בחודש שעבר, לאחר תצוגת ההוט קוטור לאביב הקרוב של בית ז'יבנשי, כתבה קתי הורין מ"הניו יורק טיימס": "ייתכן שלשחקנית רוני מארה (או ליסבת סלאנדר) יש השפעה גדולה יותר על האופנה מזו שאנשים מוכנים להודות בה".

 

 

עכשיו זוכה דמות זו לאישור גם מדונטלה ורסאצ'ה והקולקציה הגותית שהוצגה בסוף השבוע בדמותן של נשים חזקות, לוחמניות ושנויות במחלוקת: מהבתולה מאורליאן ז'אן דארק ועד ההאקרית ליסבת סלאנדר. את קישוטי הבגדים סיפקו מוטיבים של צלבי ענק עם אבני חן שנתפרו על שמלות בודי-קון צמודות, שהבליטו את קווי המתאר של הגוף, לצד פרסות סוסים שחוברו בתפרים גסים לאורך הבגדים.

 

תצוגת סתיו-חורף 2012-13 של פנדי (צילום: gettyimages)
תצוגת סתיו-חורף 2012-13 של פנדי (צילום: gettyimages)

 

קולקציית החורף של פנדי בשבוע האופנה במילאנו (צילום: gettyimages)
קולקציית החורף של פנדי בשבוע האופנה במילאנו (צילום: gettyimages)

 

5. הג'ונגל של פנדי

האישה החייתית של פנדי אינה חוששת לעורר פולמוסים ציבוריים. כיאה לבית אופנה משפחתי שהחל את דרכו כאטלייה המתמחה בפרוות, תצוגת חורף 2012-13 של המותג האיטלקי הולכת הפעם על כל הקופה. דוגמניות ששיערן מעוטר צמות צעדו על המסלול לבושות מעילים, שמלות וחצאיות מפרוות מינק, בקר ועזים, ועורות קרוקודיל ואנטילופה – כג'ונגל אופנתי של חייתיות חסרת מעצורים.

 

 

התצוגה הגיעה לשיאה עם דוגמנית שהולבשה במכנסיים וז'קט תואם בגווני חום ונראתה כדמות פרימיטיבית לאחר מסע ציד. בשונה מהאלגנטיות המאופקת שמציג קרל לגרפלד בבית שאנל, דווקא הפריטים שהוא יוצר לפנדי חושפים את היצירתיות שלו כמעצב. חבל רק שמאות חיות נרצחו עבור הספקטקל המרהיב הזה.